SU i sommerferien mellem bachelor og kandidat

StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

SU i sommerferien mellem bachelor og kandidat

Indlægaf StripesAddict » 18. mar 2016, 08:08

Jeg bliver bachelor i juni, og skal starte på kandidatuddannelse til September.

Jeg synes altid at jeg har hørt at man IKKE får SU i sommerferien mellem bachelor og kandidat, fordi man formelt set ikke er indmeldt på en uddannelse. Min forlovede, som gik direkte fra bachelor til kandidat sidste år fik dog SU i sommerferien, men som jeg forstod det var det udelukkende fordi han fortsatte på samme universitet (RUC).

Jeg læser også på ruc, men søger ind på Aalborg universitet. Er der nogen der kan fortælle mig om jeg får SU i sommerferien, såfremt jeg kommer ind der? På deres hjemmeside står der, at man gør, hvis man afsluttet i juni og starter kandidat i september, men ikke noget om hvorvidt det gælder, hvis man kommer fra et andet universitet.

Er der nogen der ved noget?

På forhånd tak.
0
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: SU i sommerferien mellem bachelor og kandidat

Indlægaf Luffegås » 18. mar 2016, 08:41

Så vidt jeg forstår skal det være samme uddannelse og samme retning
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: SU i sommerferien mellem bachelor og kandidat

Indlægaf Neenah » 18. mar 2016, 09:00

Man får SU i sommerferien selvom det ikke er samme uddannelse eller samme universitet :)
0
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: SU i sommerferien mellem bachelor og kandidat

Indlægaf StripesAddict » 18. mar 2016, 09:20

Neenah skrev:Man får SU i sommerferien selvom det ikke er samme uddannelse eller samme universitet :)


Er du helt sikker på det, Neenah, eller kan du finde det på skrift et sted (jeg har googlet uden held). Ikke fordi jeg ikke tror på dig, men jeg kan se der er uenighed ift. hvad Luffegås skriver :)

Jeg ringer self. til Aalborgs SU kontor når de åbner, men det ville virkelig være en sten fra mit hjerte. 10000 kr. er ligesom også en slags penge.
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: SU i sommerferien mellem bachelor og kandidat

Indlægaf Neenah » 18. mar 2016, 09:23

StripesAddict skrev:
Neenah skrev:Man får SU i sommerferien selvom det ikke er samme uddannelse eller samme universitet :)


Er du helt sikker på det, Neenah, eller kan du finde det på skrift et sted (jeg har googlet uden held). Ikke fordi jeg ikke tror på dig, men jeg kan se der er uenighed ift. hvad Luffegås skriver :)

Jeg ringer self. til Aalborgs SU kontor når de åbner, men det ville virkelig være en sten fra mit hjerte. 10000 kr. er ligesom også en slags penge.


Jeg startede selv på en anden kandidat end min bachelor lagde op til, og det var ikke noget problem i forhold til SU.

Jeg er 99% sikker på at det er den samme regel der gælder for alle der starter på en kandidat umiddelbart i forlængelse af deres bachelor.
1
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: SU i sommerferien mellem bachelor og kandidat

Indlægaf Animi » 18. mar 2016, 09:26

Det her står på KU's hjemmeside, og kan kun forestille mig at det også gælder for andre uddannelser:

SU mellem bachelor- og kandidatuddannelse
Du kan søge SU til din kandidatuddannelsen, hvis du begynder på den højst 2 måneder efter, at du har afsluttet din bacheloruddannelse.

Hvis du fx afslutter din bacheloruddannelse ved sommereksamen (juni, juli eller august), og begynder på din kandidatuddannelse i september, kan du søge om SU til din kandidatuddannelse fra juli, da du har ret til SU i sommerferien mellem bacheloruddannelsen og kandidatuddannelsen.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: SU i sommerferien mellem bachelor og kandidat

Indlægaf Neenah » 18. mar 2016, 09:27

Der står ikke noget om at skift mellem universiteter er et problem http://www.su.dk/su/om-su-til-videregaa ... r-kadidat/
0
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: SU i sommerferien mellem bachelor og kandidat

Indlægaf StripesAddict » 18. mar 2016, 09:31

Tak for jeres svar - det er også det jeg har fundet, hos både syddansk, KU og AAU - og på ruc ved jeg som sagt, at man får su i sommerferien, hvis man fortsætter.

Jeg synes bare altid jeg har hørt, at man ikke gør, fordi man formelt set ikke er under uddannelse, idet en bachelor jo er en fuld uddannelse i sig selv. Måske det er blevet ændret, eller jeg tænker på overgangen fra gymnasie til videregående uddannelse. Tak for jeres svar i hvert fald!
0
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: SU i sommerferien mellem bachelor og kandidat

Indlægaf StripesAddict » 18. mar 2016, 11:04

Nå, så fik jeg snakket med SU kontoret på Aalborg. I fald der er andre, der skulle brænde inde med samme spørgsmål kan jeg bekræfte at man får SU mellem bachelor og kandidat, såfremt man afslutter sin bachelor i juni og starter kandidat i August - ligegyldigt om man skifter uddannelsessted. Det er dog vigtigt at man søger su påny inden d. 15. juni, og det er nok det fol får galt i halsen, og er årsag til at jeg var i tvivl.

Igen tak for jeres hjælp :kys:
2

Tilbage til "Studie"