Specialeskrivning, tidsforbrug

TomKah
Indlæg: 4209
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4346

Re: Specialeskrivning, tidsforbrug

Indlægaf TomKah » 20. feb 2024, 19:34

RavenClaw skrev:Jeg har desuden lagt en udskydelse ind i min ikke-offentlige "plan for gennemførelse". Jeg er nået frem til, at det vil gøre resultatet væsentligt mere kvalificeret at få den sidste bid med af projektperioden, og det har gjort planen for min empiriindsamling lettere at komme i mål med.


Må din vejleder virkelig ikke lægge det ind i din specialekontrakt at der på grund af projektets karakter som ligger uden for din kontrol så skal tidsrammen og datoen tilrettes.
Altså jeg er med på at det tog overhånd på et tidspunkt hvor folk skrev speciale i 8 år om en eller anden eremitkrebs med en yngelperioden på 14 dage hvert år, men her snakker vi en enkelt måned.

Så ufleksibelt var det slet ikke da jeg skrev speciale i øvrigt. Jeg blev feks gift i midten og fik lagt 4 uger ind til bryllup og bryllupsrejse.
0
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5456
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 668
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 14064

Re: Specialeskrivning, tidsforbrug

Indlægaf RavenClaw » 20. feb 2024, 20:03

TomKah skrev:
RavenClaw skrev:Jeg har desuden lagt en udskydelse ind i min ikke-offentlige "plan for gennemførelse". Jeg er nået frem til, at det vil gøre resultatet væsentligt mere kvalificeret at få den sidste bid med af projektperioden, og det har gjort planen for min empiriindsamling lettere at komme i mål med.


Må din vejleder virkelig ikke lægge det ind i din specialekontrakt at der på grund af projektets karakter som ligger uden for din kontrol så skal tidsrammen og datoen tilrettes.
Altså jeg er med på at det tog overhånd på et tidspunkt hvor folk skrev speciale i 8 år om en eller anden eremitkrebs med en yngelperioden på 14 dage hvert år, men her snakker vi en enkelt måned.

Så ufleksibelt var det slet ikke da jeg skrev speciale i øvrigt. Jeg blev feks gift i midten og fik lagt 4 uger ind til bryllup og bryllupsrejse.

Nej, det er ikke længere tilladt. Man kan heller ikke søge dispensation på den baggrund for den fastlagte afleveringsdato, som er 1. juni - eller næstkommende hverdag. Den eneste gyldige grund til dispensation er sygdom.

Til gengæld er den eneste ændring i 2. forsøg frem for 1., at jeg skal indsende en ny vejledningsplan, og at opgaveformuleringen skal ændres til noget andet inden for samme emne. Derefter bestemmer jeg selv, om jeg vil aflevere efter 14 dage eller 3 måneder.
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5456
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 668
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 14064

Re: Specialeskrivning, tidsforbrug

Indlægaf RavenClaw » 12. mar 2024, 05:41

En lille update herfra, som nok ikke er så lille endda.

Jeg har valgt at skifte specialevært. Virksomheden her havde pludselig utroligt mange forbehold og rettighedsspørgsmål, jeg ikke rigtig kunne få ordentligt svar på. Bl.a. er det projekt, jeg skulle have rejst med, oprindeligt designet af et eksternt firma, og det er åbenbart ikke helt ligetil at få fat i designplanerne, selv om virksomheden selv ligger inde med dem. Lidt op ad bakke, når jeg skulle undersøge, om designet virkede efter hensigten.

Jeg blev spurgt af en tidligere arbejdsgiver i sensommeren, mens jeg stadig var ansat, om jeg ville hjælpe dem med at lave nogle besøgsevalueringer, som de fastansatte ikke havde ressourcer til. Det blev ikke rigtig til noget dengang, da vi stod med en større fondsansøgning samtidig. Men jeg rakte ud til min chef og spurgte, om de stadig var interesserede. Og hun endte med meget hurtigt at svare: "JAAAAA!!!" til min mail :-D

Så nu har jeg skiftet til en vært, som jeg ved ikke har problemer med at dele oplysninger med mig, og som jeg ved, vil sætte meget stor pris på mine analyser. Det er et lille sted med store udviklingsplaner, og de har manglet lidt dokumenteret succes - andet end deres egne ord - som de kan bruge, når de skal fordele projektpenge og søge fonde.
3
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?

Tilbage til "Studie"