Valget om at studere som voksen

voksenstuderende
Indlæg: 5
Tilmeldt: 9. aug 2019, 09:20
Kort karma: 0
Likede indlæg: 1

Valget om at studere som voksen

Indlægaf voksenstuderende » 9. aug 2019, 09:54

Hej med jer

Jeg tror der er mange flere som går med de samme spørgsmål og de samme svære beslutninger. Det kræver alligevel en hel del overvejelser at træffe den beslutning det nu engang er at vælge at studerer som voksen, med alle de ændringer det medfører. Jeg er selv 32, og tog valget at læse en videregående uddannelse som 31-årig. Jeg kan se frem til at være uddannet som 36-årig.

Min egen stiuation under det første halve år (1.semester hen over foråret), var et helvede. Jeg måtte i løbet af 5 måneder få styr på at sælge et hus, pakke det ned, gå igennem en skilsmisse, flytte til en anden by, og finde et kollegieværelse. Ærlig talt var jeg tæt på at smide håndklædet i ringen flere gange! Jeg kan se at der er lignende historier rundt omkring, og selvom det er trist, gør det dog at jeg ikke føler at jeg er den eneste.

Jeg har selv søgt inspiration til at gribe min situation an, og jeg har endnu ikke kunne finde et sted som har det hele samlet. Så jeg har valgt at kaste mig ud i at lave en hjemmeside som skal omhandle alt det jeg selv har søgt svar på. Det er blevet lidt en større udfordring, men det går fremad.

Jeg kan naturligvis ikke skrive med baggrund i at have børn, da jeg ingen har, eller med baggrund i at træffe valget som 50-årig, være alenemor, alenefar, direktør osv. Så jeg søger faktisk lidt hjælp fra jer herinde. Jeg vil oprette et felt på voksenstuderende.dk som indeholder jeres historier. Fyldt med beretninger fra forskellige køn, aldersgrupper og livserfaringer. Alt sammen med henblik på at gøre valget om at studerer, nemmere.

Siden er i sin spæde opstart, da jeg først er gået igang her i sommerferien. Men i takt med at jeg får skrevet noget relevant indhold, skulle den meget gerne blive så fyldestgørende som mulig. Jeg vil selv oprette en blog derinde som jeg vil opdatere med jævne mellemrum omkring min hverdag som studerende.

Jeg håber meget at i kunne tænke jer at dele jeres historie, så det i fremtiden bliver lidt mere "trygt" at taget valget, velvidende at man ikke føler at man er den eneste her i verden der tager den beslutning, selvom man godt ved at man ikke er det.

Jeres tanker og idéer modtages med kyshånd :worship:

Vh
Søren :)
0
ChasingImpossible
Indlæg: 11
Tilmeldt: 15. aug 2019, 13:48
Kort karma: 0
Likede indlæg: 2
Kontakt:

Re: Valget om at studere som voksen

Indlægaf ChasingImpossible » 19. aug 2019, 12:54

Hej Søren,

Det er en rigtig god idé :) Jeg har selv været voksenstuderende, men desværre endte jeg med at kaste håndklædet i ringen. Noget af det jeg husker allermest, var at jeg følte mig som den eneste "voksne" i min klasse, og det var svært at være med i fællesskaberne når man havde forpligtelser og ansvar på hjemmefronten.

Jeg kastede dog først håndklædet i ringen efter flere forsøg, og KUN fordi jeg endte med at få succes med egen virksomhed.

Hvis du og andre synes det kunne være spændende at læse min historie ift. at tage uddannelse som voksen (og hvad der gik galt), vil jeg da gerne dele min historie på din blog - så kommer der flere nuancer ind i debatten, og jeg tror alle kan lære noget af både fejl og succeshistorier :)

Søren, hvordan kontakter jeg dig?

Vh.
0
Til hverdag er jeg den ene halvdel af et mediebureau - i fritiden er jeg tastaturkriger :fløjt: ;)
voksenstuderende
Indlæg: 5
Tilmeldt: 9. aug 2019, 09:20
Kort karma: 0
Likede indlæg: 1

Re: Valget om at studere som voksen

Indlægaf voksenstuderende » 22. aug 2019, 08:59

Jamen det er lige præcis de historier jeg søger at få frem. Jeg tror der er så mange derude der går med den ene og den anden tanke og føler at de er de eneste med de tanker. Du får lige en privat besked da hjemmesiden ikke er online endnu, men kommer det forhåbentligt inden alt for længe til trods for lidt begrænset indhold.
0

Tilbage til "Studie"