Arbejdede du ved siden af studiet?

DannyZuko
Indlæg: 426
Tilmeldt: 31. okt 2015, 09:13
Kort karma: 30
Likede indlæg: 744

Re: Arbejdede du ved siden af studiet?

Indlægaf DannyZuko » 5. aug 2019, 19:53

Jeg arbejdede så jeg tjente det jeg måtte ved siden af SUen. Det var ikke studierelevant, men har bestemt givet mig noget erfaring, som jeg har kunnet bruge videre i mit arbejdsliv.
Jeg var luksusstuderende med egen andelslejlighed og bil, og det kunne lige løbe rundt, når jeg arbejdede max.

Jeg husker den tid som skøn, og havde bestemt tid til både venner og fritidsinteresser.
1
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1926
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9626

Re: Arbejdede du ved siden af studiet?

Indlægaf Tanten » 5. aug 2019, 21:57

Arbejdede du selv ved siden af studiet?

Ja, som handicaphjælper i dagligdagen og på et plejehjem i ferierne

- Hvor mange timer i ugen kunne du arbejde ved siden af?

15 timer

- Var det studierelevant, og hjalp det dig med at få et arbejde bagefter?

Det var ikke studierelevant, men jeg er ret sikker på, det alligevel er kommet mig til gode i jobsøgningsøjemed

- Var det svært at få kombinationen af studie og arbejde til at hænge sammen i hverdagen? Havde du stadig plads til aktiviteter i fritiden?

Det hang ok sammen, men jeg var nok heller ikke den flittigste studerende
0
voksenstuderende
Indlæg: 5
Tilmeldt: 9. aug 2019, 09:20
Kort karma: 0
Likede indlæg: 1

Re: Arbejdede du ved siden af studiet?

Indlægaf voksenstuderende » 22. aug 2019, 11:21

Jeg har selv lige fået studiejob. Jeg ville ikke have det under det første halve år for at finde ud af hvor meget studiet fyldte.

Det er ikke studierelevant og udelukkende for at supplere SU. Det er hver 10.dag og vagterne er fra 15:45 - 07:00, altså nattevagter på en alarmcentral. Når vagterne falder på hverdage bliver der nok nogle studiedage med lange øjne, når jeg møder ind til undervisning kl. 8, efter 15 timers vagt. Men der er heldigvis mulighed for at sove/studere samtidigt, med mindre det hele bimler og bamler. Det bliver ca. 45-55 timer pr måned.
0

Tilbage til "Studie"