Mit nye job saver mig midt over - hvad skal jeg gøre?

Wunder8
Indlæg: 553
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:42
Kort karma: 117
Likede indlæg: 1463

Mit nye job saver mig midt over - hvad skal jeg gøre?

Indlægaf Wunder8 » 17. dec 2017, 18:27

Ok, jeg ved ikke helt, hvad jeg vil med dette indlæg - måske bare få lidt afløb for mine frustrationer

For 2 mdr. siden startede jeg nyt job. Det gjorde jeg efter aktivt at have søgt andet i et halvt års tid, mens jeg havde mit daværende arbejde. Jeg søgte væk, fordi jeg savnede nye udfordringer og trængte til at prøve noget andet - men var generelt meget glad for mit gamle job, både fagligt og socialt, og de var også meget glade for mig.

Nå, men jeg blev så prikket på skulderen til det job, jeg har nu - flot titel, stor virksomhed, spændende opgaver, god løn og fryns. Faktisk det perfekte job på papiret. Og det ER også godt: mine opgaver er udfordrende og interessante, mine kolleger er søde og dygtige, og jeg føler mig hjemme og oplever uden tvivl, at det her arbejde kan lære mig rigtigt, rigtigt meget og ikke mindst se rigtigt godt ud på CV'et.

Hvad er så problemet? Det er hårdt, og måske mere end jeg egentlig magter. Der er generelt ENORMT travlt, der lander sindssygt mange opgaver på mit bord, og alt er i princippet vigtigt, så det er svært at skære fra. Min nærmeste leder, som jeg har et rigtigt godt forhold til, er meget perfektionistisk og har også selv en stor interesse i at shine i sin stilling, hvilket jeg bl.a. skal hjælpe hende med (det er der intet underligt i, mit job er i høj grad at hjælpe hende). Jeg oplever, at der er en del ting der ikke har fungeret før jeg kom til, og at der nu er en forventning om, at jeg kommer og fixer det hele - det føles som et stort pres. Derudover er alt bare nyt, jeg skal lære personer, processer og opgaver at kende, og det hele kører bare med 100 km/timen. Jeg har intet imod travlhed eller overarbejde, men jeg vil tro, jeg i snit lægger 10 timer om dagen på mit arbejde, og det er stort set uden pauser (kun frokost). Når jeg kommer hjem, er jeg trættere end træt, og går ofte nærmest direkte i seng. Jeg føler mig ikke stresset, men ret udkørt.

Efter jeg er begyndt på mit nye job har jeg grædt 1-2 gange om ugen, som regel umotiveret og i weekenderne - måske fordi, det er her, jeg endelig kan slappe af. Jeg føler mig magtesløs, nervøs for at fejle og er generelt bange for ikke at leve op til mit arbejdes krav. Jeg har fået ros og har egentlig ingen reel grund til at tænke negativt, men travlheden og mængden af opgaver gør mig frustreret. Ærligt talt frygter jeg allerede nu, at jeg ikke vil kunne slappe af i juleferien, fordi arbejdet vil ligge i baghovedet. Det er ikke en konkret opgave, men mere en grundfølelse af ikke at præstere. Det mærker min kæreste selvfølgelig også til, da jeg ofte er ret træt og nogle gange bliver trist ud af ingenting. Han er sød, støttende og konstruktiv, men jeg har skidedårlig samvittighed over at være sådan en kedelig kæreste, og jeg hader, at jeg ikke kan skjule det for ham. Selvom han overbeviser mig om det modsatte, så er jeg bange for, han dropper mig, fordi jeg er for negativ og svag.

Egentlig er jeg mest bare interesseret i støttende ord, og at høre, jeg ikke er den eneste, der har svært ved at starte nyt job. Og måske nogle input til, om jeg bør skifte, hvis det bliver ved. Ligenu føler jeg mig sgu ret magtesløs og ked af det, og jeg vil virkeligt gerne vende skuden. FYI kan jeg tilføje, at jeg generelt stiller meget høje krav til mig selv og har tendens til at påtage mig for meget ansvar. Men det er som om, rationelle tanker og argumenter preller totalt af på mig.
1
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Mit nye job saver mig midt over - hvad skal jeg gøre?

Indlægaf Æble » 17. dec 2017, 18:38

Du skal lave en liste over alt hvad du bruger din tid på og hvor lang tid ca om ugen du bruger. Så skal du tage den liste med til din leder og bede hende prioritere for dig. Det er hendes job.
9
Undtagelsen
Indlæg: 2238
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 220
Likede indlæg: 4584

Re: Mit nye job saver mig midt over - hvad skal jeg gøre?

Indlægaf Undtagelsen » 17. dec 2017, 18:39

Det er helt naturligt!
Det er kun 2 måneder siden du er startet og jeg tror ikke at nogen - heller ikke din chef - forventer at du skal kunne performe som om du havde været der i et par år.
Har I haft en snak om det?

Giv dig tid til at være frustreret og udkørt, for det ér dødhårdt at skifte job, men husk også at lægge mærke til fremgangen, som du helt sikkert gør. Opgaver, der bliver nemmere og mere overskuelige osv.

Bliver det ved med kun at føles op ad bakke efter x antal måneder, er det måske tid til at overveje om det er det rigtige sted for dig, men ikke nu.
3
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Mit nye job saver mig midt over - hvad skal jeg gøre?

Indlægaf LaScrooge » 17. dec 2017, 22:56

Tillykke med jobbet! Det lyder sindssygt spændende og som et sted du virkelig kan vokse, strække vingerne og flexe musklerne.

Ansættelser som den VIL det tage lang tid at mestre. 2 måneder er ingenting. Ing en ting. Du skal sætte forventningerne til dig selv ned. Man siger, at i komplicerede stillinger med en stejl læringskurve tager det gerne 12 måneder før man kan det. Tæl dine sejre. Planlæg din tid og dine opgaver. Prioriter, prioriter, prioriter. Lav en pipeline, hvor du fylder opgaverne ind. Anslå tidsforbruget (husk at lægge ekstra tid til, du er ny). Kategoriser dem efter om de er faste eller ad hoc og hvor ofte de skal udføres. Skab overblik. Tag pipelinen med til din chef til et møde, hvor du orienterer hende om, hvad du har på bordet og hvordan du har tænkt dig at prioritere dem og gribe dem an konkret. Det kan chefer godt lide og du giver hende samtidig en ide om hvor meget du har. Og du får mulighed for at få hendes sparring på, hvad der er vigtigere end andet. Jeg har sådan et møde med min chef hver14. dag, på mit initiativ, og det synes han er for fedt. Derudover planlægger vi at holde et større møde hvert kvartal, hvor vi diskuterer missionen for min funktion, vurderer om behovet for mig har ændret sig - altså om jeg skal fylde mere der i stedet for her. Måske skal du også tænke i at planlægge et evaluerende møde om en måneds tid - en mini-mus - hvor I vender den første tid, taler om præstation, behov og forventninger, gensidigt. Brug måske din chef mere end du gør, men MEST AF ALT: sæt forventningerne til dig selv ned. Du er ved at lære det, det tager tid, du er hæmmet af at der er en masse du endnu ikke ved, selvom du fagligt er on par. Træk vejret. Lav en liste6over alt det du HAR klaret og husk at rose dig selv. Andre roser dig, og du lyder dygtig, så det er du helt sikkert. Helt sikkert mega sej.

Og så er de første 3 måneder altid bare opslidende i sig selv, fordi de er de første 3 måneder. Man sover bare når man kommer hjem. Og det skal man have lov til, men husk at kysse og kramme din kæreste og fortæl ham hvor dejligt det er, at han støtter dig. Gør dette i stedet for at undskylde, at du er træt, trist og nederen. Anerkendelse og værdsættelse giver energi, det andet dræner. :kys:
13
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2237

Re: Mit nye job saver mig midt over - hvad skal jeg gøre?

Indlægaf lulu-p » 18. dec 2017, 13:59

Jeg startede nyt job i august. Helt nye arbejdsopgaver, ekstrem stejl indlæringskurve krydret med meget høje forventninger til mig selv. Jeg har også følt mig savet fuldstændig midt over adskillige gange i løbet af de sidste måneder. Men nu begynder det at hjælpe og jeg kan slippe tankerne når jeg kommer hjem.

Min leder er så også opmærksom på at jeg er ny og overlæsser mig derfor ikke ud over hvad jeg kan håndtere. Det gør selvfølgelig en forskel. Hvis du får for mange opgaver til at starte med bør du måske tage det op med din leder. Ingen kan præstere 100% fra dag 1.
3
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Mit nye job saver mig midt over - hvad skal jeg gøre?

Indlægaf Rapfisk » 18. dec 2017, 14:14

Som de andre siger: Det er en fase, det går over :-D

Der kommer sandsynligvis også en fase lige om lidt, som er vildt frustrerende, fordi du ikke længere føler dig (helt) ny, men stadig på bar bund i forhold til rigtig meget, og rutinerne er slet ikke på plads endnu. Arbejdet er ikke nyt og spændende, og kollegerne er måske gået tilbage til deres arbejde, hvor de før var meget opmærksomme på, at de skulle hjælpe dig med at lære. Så står man dér og tror, man skal kunne det hele og er alene i verden.

Det er også helt normalt, og selv om kollegerne har travlt, vil de helt sikkert gerne hjælpe. Det gælder altså også med det, man selv synes er dumme spørgsmål. Ingen andre synes, man er så dum som man selv gør. Og som de andre skriver: Hvis du gør dit forarbejde og skriver op, hvad det er for opgaver, du har svært ved at prioritere mellem, og går til din chef for at få sparring, bør det blive taget positivt imod.

På mit gamle arbejde viste chefen ofte en graf i forbindelse med forandringsprocesser. Læringskurven var en opadgående linje - det bliver bedre og bedre. Samtidig er der dog også en "aflærings"kurve, der går den modsatte vej og skærer læringskurven. Tiden er på x-aksen. Teorien er så, at det er rigtig frustrerende at være på x-aksen, og særligt midt på, hvor man godt nok har lært noget, men ikke det hele, og samtidig har man aflært meget af det, man kunne før, fordi man ikke har brugt det. Så føler man sig hverken som fugl eller fisk.
5
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Mit nye job saver mig midt over - hvad skal jeg gøre?

Indlægaf billiebean » 18. dec 2017, 14:16

Jeg er for så vidt enig i, at 2 måneder ikke er lang tid i en ny stilling, en ny organisation, nyt sted, nye mennesker osv. Omvendt vil jeg sige, at én ting er travlhed, en anden ting er i hvor høj grad du har en oplevelse af, at du bliver bedre til at løse opgaverne. Jeg tror, det er nødvendigt at føle, at der er en fremgang over tid og at du ikke konstant løber panden mod en mur. At du kan se en vej og en metode til at løse opgaverne, og at det blot er et spørgsmål om tid at nå dertil.

Jeg har selv prøvet både at arbejde et sted, hvor ja, der var travlt, men jeg vidste, at det var et spørgsmål om tid, før jeg havde luret the in's and out's og så skulle jeg nok komme op i gear. Jeg skulle bare bruge den nødvendige tid til at lære processer og organisation at kende.

Men jeg har også arbejdet et sted, hvor jeg ikke kunne magte travlheden, fordi organisationen og processerne var kaotiske eller simpelthen ikke-eksisterende. Folk løste bare opgaverne på tilfældig vis som de nu syntes og kunne, og der var ingen overordnet struktur eller kvalitetssikring. Det var sygt stressende for mig, som trives bedst med rammer og strukturer og med at vide, hvornår mit arbejde var godt nok.

Måske kan du bruge det som til at sammenligne i din nuværende situation.
5
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Mit nye job saver mig midt over - hvad skal jeg gøre?

Indlægaf Muspel » 18. dec 2017, 18:33

To måneder er et godt tidspunkt at tage et ‘hvad er status’- møde med din chef. Nogle organisationer er bare sådan ‘giv fanden en lillefinger, og han æder armen’ - så hvis du arbejdede 12 timer, ville der også være en masse du ikke når. Så du bliver nødt til at sætte en grænse.

Helt lavpraktisk kan det være at melde ud, at du har en lang dag til 18, men at du altså går 16.30 de andre dage. Og når du ikke når alt, så er det altså ikke din skyld, men opgaverne der er for mange.

Som en anden siger, så er det din chefs opgave at vælge til og fra i hvad, du så ikke kan nå.

Held og lykke med balancen. Jeg har selv skiftet job i august, og føler lige nu, at det var en fejl. Og derfor tillader jeg mig ikke selv at sætte grænser- fordi ‘det var jo mit eget valg at skifte’ ... jeg håber du er klogere end mig !!
3
Wunder8
Indlæg: 553
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:42
Kort karma: 117
Likede indlæg: 1463

Re: Mit nye job saver mig midt over - hvad skal jeg gøre?

Indlægaf Wunder8 » 21. dec 2017, 16:58

1000 tak for jeres svar - det er virkelig en hjælp at høre, at jeg ikke er helt gal på den, når jeg synes, det her er hårdt. Jeg tror, I har ret i, at det handler om at prøve at acceptere det nu. At det er sådan det er at starte nyt job. Jeg svarer lige samlet og prøver at følge op på alle jeres gode kommentarer :)

Vi har faktisk jævnligt statusmøder, men de drukner ofte i "opgavesnak", hvor vi taler konkrete arbejdsopgaver, og så bliver der ike tid til at tale om, hvordan dt egentlig GÅR. Nu er jeg så også typen, der hellere vil have savet armen af end at indrømme, at noget er svært (udover herinde), så det er også mit eget ansvar at få sagt den slags højt. Udadtil tror jeg, jeg virker meget zen på min chef - der kunne jeg nok godt praktisere lidt mere ærlighed. Det og så grænsesætning - noget jeg faktisk har trænet i denne uge ved at møde lidt senere og gå lidt tidligere. Ikke meget, men nok til, at jeg har følt, at mit overskud er vokset markant. Idag valgte jeg også aktivt ikke at melde mig på banen til en opgave, fordi jeg ved, min kollega har langt bedre tid p.t. Det føltes godt.

LaScrooge har også nogle virkeligt godt pointer, især omkring min kæreste - jeg kan godt have tendens generelt til at overtænke alting og når jeg så er presset over arbejdet, får jeg dårlig samvittighed over at være presset, og så kører den bare. Rigtigt fedt (nej). Jeg skal virkeligt huske at fokusere mere på det positive, og da jeg læste indlægget skyndte jeg mig at sende min kæreste en sød besked, hvor jeg takkede ham for at være så dejlig en kæreste. Det fik jeg det også selv bedre af!

Jeg krydser p.t. fingre for, at sidste dag inden ferien bliver til at overskue, og jeg kan få noget ro på i julen. Det ville virkeligt være rart.
5
AlmostFamous35
Indlæg: 241
Tilmeldt: 4. jan 2016, 08:41
Kort karma: 30
Likede indlæg: 372

Re: Mit nye job saver mig midt over - hvad skal jeg gøre?

Indlægaf AlmostFamous35 » 11. jan 2018, 21:49

Hvordan går det med dig? Fik du koblet af i julen og er du kommet godt og mere overskudsfyldt i gang efter ferien?:)
2
Wunder8
Indlæg: 553
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:42
Kort karma: 117
Likede indlæg: 1463

Re: Mit nye job saver mig midt over - hvad skal jeg gøre?

Indlægaf Wunder8 » 10. feb 2018, 22:04

AlmostFamous35 skrev:Hvordan går det med dig? Fik du koblet af i julen og er du kommet godt og mere overskudsfyldt i gang efter ferien?:)


Tak fordi du spørger og beklager det forsinkede svar :)

Jamen, hvordan går det... det går klart bedre på den måde, at jeg føler mig mere tryg i stillingen, mere hjemme i opgaverne, og lige så stille opbygger noget rutine og stamina i forhold til opgaverne og arbejdsbyrden. Juleferien var fantastisk - jeg fik virkeligt slappet af og koblet fra, hvilket var sindssygt dejligt.

Men det er så også på lånt tid. Januar og februar har indtil videre været megahektiske, og det går op for mig, at sådan ER det bare. Tempoet er sindssygt, det hele er meget intenst og det ene store og vigtige projekt overtager det andet. Det kommer med andre ord ikke til at ændre sig. Og selvom jeg godt kan lide at være der, mine kolleger er søde og arbejdet er spændende og udfordrende, så tærer det på mig. Jeg har ugentligt et mindre sammenbrud, hvor jeg græder og føler, at jeg ikke slår til. Det sker altid i weekenden, når jeg er faldet ned efter en travl uge og rent faktisk slapper af. Det er virkeligt ikke fedt, og for at være ærlig så skræmmer mønstret mig - for jeg ER relativt følsom, men det er sgu ikke normalt for mig at græde så ofte. Min kæreste, familie og venner peger på, at den her adfærd er kommet efter jeg har skiftet job, og de har desværre nok ret. Selvom jeg som sådan ikke føler mig stresset i hverdagen, så dræner det mig. Det er ikke sjovt.

Ligenu er jeg der, hvor jeg overvejer hvornår jeg kan “tillade” mig at skifte arbejde. Jeg er ikke bekymret for at kunne finde noget andet, men jeg kan godt være bekymret for, hvordan min chef vil tage en opsigelse, og hvordan det vil se ud på mit CV.

Nogle gode råd?
0
Wunder8
Indlæg: 553
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:42
Kort karma: 117
Likede indlæg: 1463

Re: Mit nye job saver mig midt over - hvad skal jeg gøre?

Indlægaf Wunder8 » 10. feb 2018, 22:13

Jeg har i øvrigt fået rigtigt meget ros af min chef, og jeg ved de generelt er glade for mig. Så jeg er ikke bange for, jeg ikke performer. Men der er jo noget der ikke spiller, når jeg så tit er ked af det :/
0
Brugeravatar
Chachacha
Indlæg: 705
Tilmeldt: 3. sep 2015, 00:51
Kort karma: 104
Likede indlæg: 2116

Re: Mit nye job saver mig midt over - hvad skal jeg gøre?

Indlægaf Chachacha » 10. feb 2018, 23:48

Det lyder bare mega-hårt, Wunder! Jeg synes det er meget vigtigt, at du lytter til dine nærmeste, for de kan se de ting, der er ændret for dig i et lidt andet perspektiv end dig selv. At græde hver uge på grund af work-load er ikke normalt, sådan skal det altså ikke være.

I forhold til dit CV, så tror jeg reelt ikke det kommer til at have stor betydning at skifte hurtigt en enkelt gang. Men jeg kan godt forstå at du er nervøs over din chefs reaktion på opsigelsen, selvom det er jo helt og holdent er deres egen skyld, når de har skabt det miljø, de har.

Har du kig på andre jobs eller kan du slet ikke overskue at kigge rundt?

Hvis du vælger at blive, så synes jeg du er nødt til at åbne op overfor din chef, og give dem en chance for at rette op på pres-kursen. Konkret kan du bede om statusmøder, der er fokuseret på tid til at tale om dine behov i arbejdet. Og så har jeg selv god erfaring med at give en liste over arbejdsopgaver til min chef, og bede vedkommende prioritere min tid og rangordne de vigtigste. Det er også en del af chefens arbejde, at prioritere dine opgaver ned på et almindeligt leje.
5
AlmostFamous35
Indlæg: 241
Tilmeldt: 4. jan 2016, 08:41
Kort karma: 30
Likede indlæg: 372

Re: Mit nye job saver mig midt over - hvad skal jeg gøre?

Indlægaf AlmostFamous35 » 11. feb 2018, 07:01

Wunder8 skrev:
AlmostFamous35 skrev:Hvordan går det med dig? Fik du koblet af i julen og er du kommet godt og mere overskudsfyldt i gang efter ferien?:)


Tak fordi du spørger og beklager det forsinkede svar :)

Jamen, hvordan går det... det går klart bedre på den måde, at jeg føler mig mere tryg i stillingen, mere hjemme i opgaverne, og lige så stille opbygger noget rutine og stamina i forhold til opgaverne og arbejdsbyrden. Juleferien var fantastisk - jeg fik virkeligt slappet af og koblet fra, hvilket var sindssygt dejligt.

Men det er så også på lånt tid. Januar og februar har indtil videre været megahektiske, og det går op for mig, at sådan ER det bare. Tempoet er sindssygt, det hele er meget intenst og det ene store og vigtige projekt overtager det andet. Det kommer med andre ord ikke til at ændre sig. Og selvom jeg godt kan lide at være der, mine kolleger er søde og arbejdet er spændende og udfordrende, så tærer det på mig. Jeg har ugentligt et mindre sammenbrud, hvor jeg græder og føler, at jeg ikke slår til. Det sker altid i weekenden, når jeg er faldet ned efter en travl uge og rent faktisk slapper af. Det er virkeligt ikke fedt, og for at være ærlig så skræmmer mønstret mig - for jeg ER relativt følsom, men det er sgu ikke normalt for mig at græde så ofte. Min kæreste, familie og venner peger på, at den her adfærd er kommet efter jeg har skiftet job, og de har desværre nok ret. Selvom jeg som sådan ikke føler mig stresset i hverdagen, så dræner det mig. Det er ikke sjovt.

Ligenu er jeg der, hvor jeg overvejer hvornår jeg kan “tillade” mig at skifte arbejde. Jeg er ikke bekymret for at kunne finde noget andet, men jeg kan godt være bekymret for, hvordan min chef vil tage en opsigelse, og hvordan det vil se ud på mit CV.

Nogle gode råd?


Jeg har 10 år på bagen i finansverdenen, så jeg har været i miljøer, der minder om det, du er i. Du må gerne få min LinkedIn i en PB, hvis du gerne vil tjekke om jeg har noget at have nedenstående i:)

1) Det er aldeles ligegyldigt med dit CV. At skifte hurtigt 1-2 gange betyder intet! Trust me! Og uden at vide hvad du laver, så fornemmer jeg nok “af dig” fra den gamle debat og denne til at kunne sige, at du i dén grad vil være en skattet medarbejder det næste sted og det næste og...

2) Din chef/arbejdsplads vil blive ved med at stille urimelige krav til medarbejderne så længe de får lov. De har BRUG for at mærke at der er noget helt galt i måden, de kører deres virksomhed på. Det, der oftest sker i disse situationer er, at en række super skarpe medarbejdere knokler som vanvittige for at redde den elendige porteføljestyring, prioritering og ledelse, de har gang i.

3) INTET job er værd at ødelægge sit liv over. Det er ikke meningen at man skal græde hver weekend. Jobbet skal give glæde, udvikling og overskud og man må jo gerne være træt efter en lang uge. Men det, du beskriver, er ikke rimelige arbejdsvilkår og du risikerer at ødelægge dig selv, hvis det her fortsætter.
Senest rettet af AlmostFamous35 11. feb 2018, 14:35, rettet i alt 1 gang.
11
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Mit nye job saver mig midt over - hvad skal jeg gøre?

Indlægaf Hunkat » 11. feb 2018, 07:24

Jeg synes faktisk du skal sige det til din chef hvis du har overskuddet. Det er grænseoverskridende og der er selvfølgelig en risiko for at chefen siger "Sådan er det bare" og så skal du på forhånd have besluttet med dig selv om du kan leve med det eller om du vil sige op.

MEN: det her kan sagtens være et generelt problem i virksomheden som lederen simpelthen ikke ser fordi ingen tør sige det højt. Alle mærker det, alle synes presset er sindsygt og folk ligger vågne med hjertebanken derhjemme eller tjekker mails kl. 1 om natten og kl. 5 om morgen og ingen tør sige at det er usundt og uprofessionelt at forvente den slags af sine medarbejdere. Den slag miljø har det med at blive lidt kejserens nye klæder-agtigt. Ingen tør sige det selvom alle kan se at folk render rundt splitternøgne fordi "sådan er det jo her".
Men det behøver det ikke være og meget få virksomheder i dag ønsker at køre en Wolf on Wallstreet stil hvor medarbejderne helst skal græde på toilettet for at have arbejdet hårdt nok.

Ellers vil jeg bare sige: jeg har haft stress, på en arbejdsplads som var i håbløst underskud af medarbejdere så jeg udførte tre menneskers arbejde i en periode og fik ikke sagt fra. Min arbejdsplads tager det alvorligt, de VIL at jeg skal komme tilbage som et helt menneske men det har også taget et helt år foreløbig og det kommer til at tage længere endnu. Du risikerer noget som er meget værre end en lille plet på CV'et.
6
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen

Tilbage til "Job"