Karriereskift

Penny2017
Indlæg: 1
Tilmeldt: 24. apr 2017, 14:56
Kort karma: 0

Karriereskift

Indlægaf Penny2017 » 24. apr 2017, 15:24

Jeg er i midten af 40'erne og gået helt død i mit nuværende job (kontor). Jeg vil gerne gå ned i tid så jeg kan få mere tid sammen med mine børn. Den slags kontorjob er der dog langt imellem i mit område.
Så tænker jeg over om jeg skulle prøve at lave noget andet end kontor, hvilket også kan være en tiltalende tanke. Og jeg kan sagtens liste en masse interesser op (bl.a. at skrive, børn, dyr, sprog, bøger), men jeg ved ikke hvordan jeg skal gribe det an?
Jeg har snuset lidt til at lave plakater og brochurer i et fantastisk program, der hedder InDesign. Det synes jeg er vildt sjovt og tror også at jeg har noget flair for det. Jeg har også haft lidt med hjemmesider at gøre, som også er interessant.
Tanken om at skulle tilbage til skolebænken er dog ikke videre spændende, men hvor meget kan man bruge f.eks. korte kurser til i forhold til at få job bagefter?
0
Brugeravatar
Jydepigen
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 12. dec 2016, 13:39
Kort karma: 88
Likede indlæg: 901

Re: Karriereskift

Indlægaf Jydepigen » 27. apr 2017, 07:00

Kan godt forstå at du gerne vil ned i tid og få mere tid sammen med familien :) Det tror jeg at der er mange der gerne vil.
Ved ikke om man kan snakke med en uddannelsesvejleder et sted, som kan hjælpe dig med at gøre dine tanker om karriereskift til noget konkret?
Nu er jeg selv uddannet grafiker og arbejder til dagligt med InDesign. Det er ikke for at slå din drøm i stykker, men det er møj svært at få et ben ind i branchen - specielt indenfor plakater og brochurer, da rigtig mange tilbyder det. Jeg har også selv drømt om at leve af netop det, men det er bare ikke muligt.
Med korte kurser tænker jeg at det skal være relevant til netop det fremtidige job du ønsker.
2

Tilbage til "Job"