Hvor definerende har dit første job været for din karriere?

Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2973
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6639

Re: Hvor definerende har dit første job været for din karriere?

Indlægaf Sophaya » 30. mar 2016, 16:43

Jeg er gået meget målrettet efter mit studiejob fordi jeg gerne vil indenfor det felt, så jeg håber da virkelig at det påvirker den retning jeg kommer på som færdiguddannet :D
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvor definerende har dit første job været for din karriere?

Indlægaf Fru Sunshine » 30. mar 2016, 19:29

Mit første job var i kirkekoret. Det har ikke rigtig haft nogen indflydelse på min senere uddannelse og mine jobs.
Men jeg er da musiklærer :-D
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12187

Re: Hvor definerende har dit første job været for din karriere?

Indlægaf achillaxedprune » 1. apr 2016, 17:11

Mja, mit første job efter endt uddannelse fik jeg, da jeg havde været student på den pågældende arbejdsplads... Desværre var det ikke et fagområde, som rigtigt interesserede mig, og efter et års tid besluttede jeg mig for, at jeg ikke måtte blive for låst fast i en retning. Jeg søgte derfor over til det, som rigtigt interesserede mig (og som jeg havde arbejdet med i mit andet studierelevante arbejde).

Men det var selvfølgelig godt for mit CV, at en tidligere arbejdsgiver havde været så tilfreds med mit arbejde, at de hapsede mig allerede inden jeg afleverede speciale.

Jeg har dog helt klart kunne bruge de kompetencer, jeg fik i mit første arbejde efterfølgende... Så det er ikke ligegyldigt, det har bare ikke defineret min retning.
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Hvor definerende har dit første job været for din karriere?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 1. apr 2016, 18:22

Neenah skrev:Hvor definerende har dit første job efter endt uddannelse været for din karriere? Er du fortsat med de samme opgaver som i det første job du havde? Er du kommet til at arbejde med det område du allerhelst ville? Har du skiftet fokus efterhånden som du er blevet mere rutineret og erfaren? Har du helt skiftet spor? Del din oplevelse!



8 år før jeg blev kandidat, satte jeg mig ned og planlagde min karriere, som jeg gerne ville have den. Efter jeg så blev kandidat, fik jeg mit første job - inden for præcis det område, jeg havde planlagt, og endda i den virksomhed, jeg havde som 1. prioritet. Jeg er stadig i mit første job, men opgaverne er naturligt vokset i omfang, sværhedsgrad og kompleksitet. Og planen holder stadig.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.

Tilbage til "Job"