Hvordan laver man en kursusskitse?

Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Hvordan laver man en kursusskitse?

Indlægaf Grissebassen » 3. nov 2016, 18:45

Jeg skal afholde et kursus som en lille sidebeskæftigelse, og er blevet bedt om at lave en skitse til kurset. Men jeg har ingen anelse om, hvordan sådan en skitse kan/skal se ud :8:
Hvor konkret skal man være til de enkelte lektioner? På nuværende tidspunkt ved jeg ikke engang, hvor mange der er tale om.
Og hvor meget skal man gå i dybden med de forskellige elementer? Er det nok bare at skrive en indledning og efterfølgende liste de enkelte lektioner op med tema og overordnet indhold?
0
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Hvordan laver man en kursusskitse?

Indlægaf avdotja » 3. nov 2016, 20:52

Jeg tænker umiddelbart at det er nok at gøre som du beskriver (indledning + efterfølgende lektioner med tema og overordnet indhold), men min erfaring på det område er reelt ikke-eksisterende, så det kan du nok ikke bruge til så meget :)

Har du ikke mulighed for at google lignende kurser og se hvor detaljeret de bliver præsenteret?
1
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Hvordan laver man en kursusskitse?

Indlægaf Grissebassen » 4. nov 2016, 11:47

avdotja skrev:Jeg tænker umiddelbart at det er nok at gøre som du beskriver (indledning + efterfølgende lektioner med tema og overordnet indhold), men min erfaring på det område er reelt ikke-eksisterende, så det kan du nok ikke bruge til så meget :)

Har du ikke mulighed for at google lignende kurser og se hvor detaljeret de bliver præsenteret?

Jeg har forsøgt at google, men intet kommer frem :gruble:
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Hvordan laver man en kursusskitse?

Indlægaf Rapfisk » 4. nov 2016, 13:09

Det væsentligste er, at du får en form for fremdrift ind, så du beskriver de temaer, du ønsker at berøre i undervisningen og deres progression.

Min erfaring er, at man ikke når så meget som man forestiller sig på en undervisningsgang, så det er helt fint med overskrifter.

Hvis du har gjort dig nogle tanker om litteratur eller øvelser, er det også fint at få ind.
0
Livslinjen: 70 201 201

Tilbage til "Job"