Jobjagter-tråden

Kakro05
Kort karma: 45
Likede indlæg: 310

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf Kakro05 » 19. sep 2018, 11:05

Er der nogen af jer der har erfaringer med et forløb hos Ballisager? Det skal jeg nemlig fra 1 oktober, hvis jeg ikke når i job. Det lyder egentligt ok....selvom jeg ikke helt kan overskue turen ind til østerbro med en cykel, men det skal nok gå
0
Brugeravatar
Tilly
Kort karma: 250
Likede indlæg: 4736

Indlægaf Tilly » 19. sep 2018, 11:08

Kakro05 skrev:Nå, men jeg har været fraværende.....ikke fordi jeg har fået job, men fordi jeg er gravid.
Jeg var til samtale (en ikke officiel, da stillingen er ikke er opslået) i sidste uge og jeg har stadig intet hørt. Den var ret perfekt. Spændende stilling og 6 mdr. Dvs jeg kan nå at færdigøre det før barsel. Hun er lidt sløv til at tage kontakt, så selvom det er en uge siden i dag, så er intet slået i sten før jeg har hørt fra hende.
Nå, men i dag ringede samme virksomhed og ville have mig til samtale på et barselsvikariat (dvs nok 12 mdr?). En rigtig spændende stilling, men medmindre jeg mister, så kan jeg sandsynligvis ikke gennemføre hele vikariatet og det piner mig. Jeg vil jo gerne at han husker mig efter min barsel og helst for noget godt. Ikke at jeg var hende der stoppede midt i vikariatet. Jeg tror jeg fortæller jeg er gravid, hvis han ender med at tilbyde mig jobbet. Det andet virker forkert.
Jeg håber bare at det korte vikariat er en mulighed. Det kunne være SÅ perfekt.

Jeg forstår godt dine tanker, men jeg synes bestemt du skal sige jatak til vikariatet på 12 mdr hvis du får det tilbudt. Du er jo, som du sikkert ved, ikke forpligtiget til at fortælle at du er gravid på nuværende tidspunkt. Du er ikke den første kvinde i historien der har været gravid på ansættelsestidspunktet.

Men i sidste ende skal du selvfølgelig gøre det du har det bedst med :ae:
2
Brugeravatar
Tilly
Kort karma: 250
Likede indlæg: 4736

Indlægaf Tilly » 19. sep 2018, 11:11

Kakro05 skrev:Er der nogen af jer der har erfaringer med et forløb hos Ballisager? Det skal jeg nemlig fra 1 oktober, hvis jeg ikke når i job. Det lyder egentligt ok....selvom jeg ikke helt kan overskue turen ind til østerbro med en cykel, men det skal nok gå

Hvad er det for et type forløb?

Jeg var på et "lær at skrive en ansøgning" kursus efter endt uddannelse ved Ballisager i Aalborg. Det fik jeg absolut ingenting ud af, og for mig var det desværre spild af tid.
0
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 337
Likede indlæg: 3396

Indlægaf Neenah » 19. sep 2018, 11:22

Tilly skrev:
Kakro05 skrev:Er der nogen af jer der har erfaringer med et forløb hos Ballisager? Det skal jeg nemlig fra 1 oktober, hvis jeg ikke når i job. Det lyder egentligt ok....selvom jeg ikke helt kan overskue turen ind til østerbro med en cykel, men det skal nok gå

Jeg var på et "lær at skrive en ansøgning" kursus efter endt uddannelse ved Ballisager i Aalborg. Det fik jeg absolut ingenting ud af, og for mig var det desværre spild af tid.

Jeg var også på noget lignende i Odense. Det er noget af det mest latterlige jeg nogensinde er blevet udsat for.
0
Kakro05

Indlægaf Kakro05 » 19. sep 2018, 11:24

Tilly skrev:

Det er 6 uger, hvor man en gang om ugen mødes med en konsulent for at de skal hjælpe en med jobsøgningen. Jeg tænker at så længe det ikke er sådan et "kursus" hvor man hverdag skal sidde et lokale med X antal andre i x antal timer, så kan det vel ikke være helt skidt. jeg må se.

Jeg ved godt jeg ikke er forpligtet til at fortælle noget. Jeg synes bare det er lidt lortet at sige ja, når man kun kan tage ca halvdelen af det vikariat, især fordi jeg jo gerne vil have de måske vil ansætte mig i en fast stilling i fremtiden, men altså jeg har jo ikke fået tilbudt noget som helst.
0
Akehurst2
Kort karma: 598
Likede indlæg: 13102

Indlægaf Akehurst2 » 19. sep 2018, 11:35

Kakro05 skrev:
Tilly skrev:

Det er 6 uger, hvor man en gang om ugen mødes med en konsulent for at de skal hjælpe en med jobsøgningen. Jeg tænker at så længe det ikke er sådan et "kursus" hvor man hverdag skal sidde et lokale med X antal andre i x antal timer, så kan det vel ikke være helt skidt. jeg må se.

Jeg ved godt jeg ikke er forpligtet til at fortælle noget. Jeg synes bare det er lidt lortet at sige ja, når man kun kan tage ca halvdelen af det vikariat, især fordi jeg jo gerne vil have de måske vil ansætte mig i en fast stilling i fremtiden, men altså jeg har jo ikke fået tilbudt noget som helst.

Jeg ville helt sikkert vente til jeg evt. havde fået noget tilbudt - de behøver jo ikke at vide, hvornår man har opdaget graviditeten.

Men uanset, hvor meget ret jeg havde til ikke at sige noget, så ville jeg fortælle det på forhånd, hvis det var et sted jeg rigtig gerne ville ansættes. Uanset hvad man har krav på er det efter min mening dumt at holde på sin ret i stedet for at tænke strategisk og give dem det bedst mulige indtryk. Ved at sige nej til et vikariat, du på forhånd ved, du ikke kan fuldføre viser du en stor ansvarlighed, som jeg er sikker på vil tælle rigtig positivt og blive husket ved en fremtidig ansøgning.
7
Kakro05

Indlægaf Kakro05 » 19. sep 2018, 11:39

Akehurst2 skrev:
Kakro05 skrev:
Tilly skrev:

Jeg ville helt sikkert vente til jeg evt. havde fået noget tilbudt - de behøver jo ikke at vide, hvornår man har opdaget graviditeten.

Men uanset, hvor meget ret jeg havde til ikke at sige noget, så ville jeg fortælle det på forhånd, hvis det var et sted jeg rigtig gerne ville ansættes. Uanset hvad man har krav på er det efter min mening dumt at holde på sin ret i stedet for at tænke strategisk og give dem det bedst mulige indtryk. Ved at sige nej til et vikariat, du på forhånd ved, du ikke kan fuldføre viser du en stor ansvarlighed, som jeg er sikker på vil tælle rigtig positivt og blive husket ved en fremtidig ansøgning.

Jeg tænker også at jeg ender jeg at fortælle det. For jeg er meget enig i det du skriver. Jeg håber bare virkelig på at jeg ender med at få de 6 mdr. Pt sider jeg nok lidt med en følelse af at vi skulle have ventet med det at forsøge at få nr 2. Det stresser mig
0
1234
Kort karma: 83
Likede indlæg: 2181

Indlægaf 1234 » 19. sep 2018, 15:47

Jeg har en "jeg får aldrig jobbet dag" . Jeg har dog også massivt hovedpine, men har været til synstjek og skal have kørebriller, fordi jeg er en smule nærsynet. Nu beder jeg bare til det hjælper!
0
Lalana
Kort karma: 59
Likede indlæg: 890

Indlægaf Lalana » 19. sep 2018, 17:35

Så lykkedes det også mig at lande et job :banan: :banan: :banan2: 2,5 mdr efter jeg stoppede på det job jeg selv havde sagt op. Jeg er godt nok lettet nu, det var en kæmpe chance at tage, men det har været så godt for mig at få tid til at tænke over hvad jeg gerne vil og generelt lige få lov at trække vejret. Det er ikke drømmejobbet, men interessant og det virker som verdens bedste sted socialt, hvilket betyder ret meget for mig.

At være arbejdsløs er nu ikke specielt sjovt, heller ikke når man selv har valgt det, og jeg håber alle jer andre hurtigt kommer ud af det system og finder noget i er glade for. Min akasse er cool, men jeg synes jobcenter damen var ret træls den ene gang jeg mødte hende - bare helt uden livsglæde og engagement, hun remsede bare en masse ting op uden at lytte til hvad jeg sagde, intet under at arbejdsløse er mere stressede end folk i job.
24
avdotja
Kort karma: 248
Likede indlæg: 4854

Indlægaf avdotja » 20. sep 2018, 11:24

Kakro05 skrev:Nå, men jeg har været fraværende.....ikke fordi jeg har fået job, men fordi jeg er gravid.
Jeg var til samtale (en ikke officiel, da stillingen er ikke er opslået) i sidste uge og jeg har stadig intet hørt. Den var ret perfekt. Spændende stilling og 6 mdr. Dvs jeg kan nå at færdigøre det før barsel. Hun er lidt sløv til at tage kontakt, så selvom det er en uge siden i dag, så er intet slået i sten før jeg har hørt fra hende.
Nå, men i dag ringede samme virksomhed og ville have mig til samtale på et barselsvikariat (dvs nok 12 mdr?). En rigtig spændende stilling, men medmindre jeg mister, så kan jeg sandsynligvis ikke gennemføre hele vikariatet og det piner mig. Jeg vil jo gerne at han husker mig efter min barsel og helst for noget godt. Ikke at jeg var hende der stoppede midt i vikariatet. Jeg tror jeg fortæller jeg er gravid, hvis han ender med at tilbyde mig jobbet. Det andet virker forkert.
Jeg håber bare at det korte vikariat er en mulighed. Det kunne være SÅ perfekt.

Er der noget sammenfald mellem de personer/afdelinger der har kaldt ind til 6 hhv 12 måneders vikariat? Hvis der er, tror jeg at jeg ville ringe tilbage på 12 måneders stillingen og nævne at jeg var i starten af min graviditet, hvilket var grunden til 6 måneders stillingen passede s godt, da du virkelig er interesseret i virksomheden men samtidig ikke ønsker at afbryde et vikariat midtvejs, for at gå på barsel.

Hvis du er interessant for begge stillinger, tænker jeg at din “konkurrent” til 6 måneders stillingen også vil være det, og den information kunne måske bevirke at du ville få 6 måneder, mens den anden blev kaldt til samtale på de 12 måneder.

Som det er, risikerer du jo muligvis NETOP at blive hevet ind til 12 måneders stillingen, hvis du er den fortrukne kandidat, da den formentlig gives til prioritet 1 (under antagelse af at det er et mindre sted/samme afdeling).
2
Summer
Kort karma: 10
Likede indlæg: 396

Indlægaf Summer » 20. sep 2018, 18:52

Jeg var to jobsamtaler i mandags, og blev i dag faktisk tilbudt begge stillinger. Den ene et års vikariat og den anden en fastansættelse.
Valgte dog vikariatet, da den har nogle spændende men også meget udfordrende opgaver, som jeg kan forestille mig vil kunne åbne en masse døre for mig jobmæssigt. Så håber jeg bare at de bliver tilfreds med mig. :fløjt: :D
17
1234

Indlægaf 1234 » 20. sep 2018, 21:22

1234 skrev:Der er lige kommet to perfekt job det samme sted. De er faktisk så perfekte, at vi er villig til at flytte til den ende af landet for det. Men samtidig føler jeg mig ret modløs, fordi jeg ved der vil være vildt mange ansøgere. Sidst jeg søgt et job inden for den branche var der 450 ansøgere og det var endda et langt mindre attraktivt sted end det her. Så jeg samtidig lidt lyst til slet ikke at søge, fordi jeg er ret sikker på jeg ikke får det. Andre der kende den følelse?

Derudover er jeg ret usikker på om jeg skal søge begge stillinger, da de som sagt er samme sted i samme afdeling og dækker forskellige men overlappende områder. Jeg ved min egen chef er ret skeptisk over for folk der søger forskellige typer jobs hos os.

1234 skrev:Jeg er simpelthen nødt til at dele, at jeg er blevet kaldt til samtale på mit ultimative drømmejob. Det er faktisk helt uvirkeligt, at der findes et så fedt job i virkeligheden og at de rent faktisk ser mig som en kvalificeret og attraktiv kandidat. Jeg er fuldstændig kulret, selvom jeg fik det at vide i går og selvom det ville medføre flytning og en masse andet praktisk bøvl, hvis jeg fik det, er der intet i hele verden jeg hellere vil!

:banan: :banan2: :banan: :banan2: :banan: :banan2: :banan: :banan2: :banan: :banan2: :banan:
16
Brugeravatar
Stitch
Kort karma: 195
Likede indlæg: 2762

Indlægaf Stitch » 21. sep 2018, 06:19

1234 skrev:
1234 skrev:Der er lige kommet to perfekt job det samme sted. De er faktisk så perfekte, at vi er villig til at flytte til den ende af landet for det. Men samtidig føler jeg mig ret modløs, fordi jeg ved der vil være vildt mange ansøgere. Sidst jeg søgt et job inden for den branche var der 450 ansøgere og det var endda et langt mindre attraktivt sted end det her. Så jeg samtidig lidt lyst til slet ikke at søge, fordi jeg er ret sikker på jeg ikke får det. Andre der kende den følelse?

Derudover er jeg ret usikker på om jeg skal søge begge stillinger, da de som sagt er samme sted i samme afdeling og dækker forskellige men overlappende områder. Jeg ved min egen chef er ret skeptisk over for folk der søger forskellige typer jobs hos os.

1234 skrev:Jeg er simpelthen nødt til at dele, at jeg er blevet kaldt til samtale på mit ultimative drømmejob. Det er faktisk helt uvirkeligt, at der findes et så fedt job i virkeligheden og at de rent faktisk ser mig som en kvalificeret og attraktiv kandidat. Jeg er fuldstændig kulret, selvom jeg fik det at vide i går og selvom det ville medføre flytning og en masse andet praktisk bøvl, hvis jeg fik det, er der intet i hele verden jeg hellere vil!

Hvad sagde de? Hvad skete der? fortæl fortæl!

:banan: :banan2: :banan: :banan2: :banan: :banan2: :banan: :banan2: :banan: :banan2: :banan:
0
1234

Indlægaf 1234 » 21. sep 2018, 06:25

Stitch skrev:
1234 skrev:

Hvad sagde de? Hvad skete der? fortæl fortæl!

Der sket såmænd bare det, at de spurgt efter referencer, dem fik de og i går aftes tilbød de mig så jobbet og lønforhandlinger på mandag!
6
Brugeravatar
Stitch
Kort karma: 195
Likede indlæg: 2762

Indlægaf Stitch » 21. sep 2018, 08:02

1234 skrev:Der sket såmænd bare det, at de spurgt efter referencer, dem fik de og i går aftes tilbød de mig så jobbet og lønforhandlinger på mandag!

Sådan! Hvor lækkert! Det er da en dejlig besked at gå på weekend på! Held og lykke mandag!
0

Tilbage til "Job"