Jobjagter-tråden

JoyNips
Kort karma: 606
Likede indlæg: 9856

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf JoyNips » 16. mar 2018, 05:54

Selma156 skrev:Tak for alle jeres svar. Jeg er ved at finde ud af om jeg skal sende ham en mail, eller ringe til ham i morgen og forklare ham, at jeg slet ikke syntes, det var en okay måde han interviewede mig på.

Jeg synes så heller ikke jeg vil lyve om noget som helst. Og jeg vil da så sandelig ikke skamme mig over at løbe alene, være single eller aldrig at have boet sammen med en kæreste. Jeg har masser af venner, har rejst i næsten hele verden, kender rigtig mange mennesker, har haft en relativt stille og rolig opvækst, var vellidt i skolen, har hobbyer der inkluderer andre mennesker, er langt fra socialt handicappet osv. Det skal jeg på ingen måde forsvare.

Jeg synes bestemt ikke du skal lyve. Men måske skal du undlade at tale om depression. Og så skal du vinkle tingene til din fordel. Måske er løb dit frirum hvor du klarer tankerne og bare er til? Men du har jo boet på en båd, så naturligvis er du et socialt menneske, ellers kan man ikke dét osv.
2
Brugeravatar
Stitch
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2685

Indlægaf Stitch » 16. mar 2018, 07:08

Filipai skrev:Jeg har fået sådan en fælles besked henvendelse fra et en recruiter, angående et job jeg har søgt, om at det er trukket ud med at læse ansøgninger, og at de håber man udviser tålmodighed. Det er inde i Jobindex egens jobsøgningssystem, og ikke på min private mail.

Svarer man på den?

Det er ikke nødvendigt. Det er jo bare en automatisk mail.
0
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 647
Likede indlæg: 4838

Indlægaf Filipai » 16. mar 2018, 08:42

Stitch skrev:
Filipai skrev:Jeg har fået sådan en fælles besked henvendelse fra et en recruiter, angående et job jeg har søgt, om at det er trukket ud med at læse ansøgninger, og at de håber man udviser tålmodighed. Det er inde i Jobindex egens jobsøgningssystem, og ikke på min private mail.

Svarer man på den?

Det er ikke nødvendigt. Det er jo bare en automatisk mail.

Det er jeg glad for du siger. Det er nemlig en uge siden de skrev. Det har bare naget mig, om jeg nu mistede muligheden for lige at erklære at jeg stadig var interesseret
0
Brugeravatar
RavenClaw
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1638

Indlægaf RavenClaw » 16. mar 2018, 10:17

Jeg er lige blevet opsagt på falsk anklage i mandags, så nu er jeg med på jobjagten igen...

Desværre var jeg timeansat, så både min fagforening og tillidsrepræsentant oplyser om, at jeg ingen rettigheder har i den sammenhæng. Min (tidligere) chef har derudover valgt at regne mit timetal forkert, så jeg har fået alt for lidt i løn.
0
Ja, det er en slem Dreng, den Amor.
Ficus
Kort karma: 185
Likede indlæg: 2779

Indlægaf Ficus » 16. mar 2018, 10:20

RavenClaw skrev:Jeg er lige blevet opsagt på falsk anklage i mandags, så nu er jeg med på jobjagten igen...

Desværre var jeg timeansat, så både min fagforening og tillidsrepræsentant oplyser om, at jeg ingen rettigheder har i den sammenhæng. Min (tidligere) chef har derudover valgt at regne mit timetal forkert, så jeg har fået alt for lidt i løn.

Det kommer an på hvor mange timer du er ansat til/hvor mange der er din faktiske arbejdstid.
Efter din 8. ugentlige arbejdstime (i snit) er du i princippet funktionær.

Tænker også at din fagforening burde være interesseret i at din løn bliver udregnet forkert. Med timeansatte burde det jo være ret simpelt, 20 arbejdede timer=timeløn*20.

Jeg er selv i gang med en større sag mod min, snart tidligere, arbejdsplads med min fagforening bag mig. Jeg er også timeansat.
0
Brugeravatar
RavenClaw

Indlægaf RavenClaw » 16. mar 2018, 10:31

Ficus skrev:
RavenClaw skrev:Jeg er lige blevet opsagt på falsk anklage i mandags, så nu er jeg med på jobjagten igen...

Det kommer an på hvor mange timer du er ansat til/hvor mange der er din faktiske arbejdstid.

Tænker også at din fagforening burde være interesseret i at din løn bliver udregnet forkert. Med timeansatte burde det jo være ret simpelt, 20 arbejdede timer=timeløn*20.

Jeg er selv i gang med en større sag mod min, snart tidligere, arbejdsplads med min fagforening bag mig. Jeg er også timeansat.

Jeg var ansat på tilkaldebasis, så der var ingen "faste" timer.
De sidste par måneder har jeg dog været fast for en sygemeldt medarbejder med omkring 6-8 timer om ugen.

Jeg tager også fat i fagforeningen mht. lønnen, det er anden måned i træk nu, hvor jeg enten helt eller delvist har manglet den (Sidste måned blev min løn udbetalt til en anden person.... jeg har dog fået den nu, men med forkert skattefradrag). Jeg nævner nok også historien med opsigelsen. Det var min tillidsrepræsentant, der kontaktede dem for mig. Han sad i møde med dem, da han fik min besked.
0
JoyNips
Kort karma: 606
Likede indlæg: 9856

Indlægaf JoyNips » 16. mar 2018, 11:02

RavenClaw skrev:
Ficus skrev:

De sidste par måneder har jeg dog været fast for en sygemeldt medarbejder med omkring 6-8 timer om ugen.

Jeg tager også fat i fagforeningen mht. lønnen, det er anden måned i træk nu, hvor jeg enten helt eller delvist har manglet den (Sidste måned blev min løn udbetalt til en anden person.... jeg har dog fået den nu, men med forkert skattefradrag). Jeg nævner nok også historien med opsigelsen. Det var min tillidsrepræsentant, der kontaktede dem for mig. Han sad i møde med dem, da han fik min besked.

Hvis du i de sidste 13 uger, mener jeg det er, har haft 8+ timer ugentligt (i gennemsnit, mener jeg endda det er) med funktionærarbejde, så er du omfattet af funktionærloven.
0
Brugeravatar
RavenClaw

Indlægaf RavenClaw » 16. mar 2018, 11:23

JoyNips skrev:
RavenClaw skrev:
Ficus skrev:

Hvis du i de sidste 13 uger, mener jeg det er, har haft 8+ timer ugentligt (i gennemsnit, mener jeg endda det er) med funktionærarbejde, så er du omfattet af funktionærloven.

Hmm, jeg må vist hellere spørge fagforeningen så, og så vedhæfte mine arbejdsskemaer :gruble: Jeg har været ansat siden 1. august
0
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 1277
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 12432

Indlægaf 2SHY » 16. mar 2018, 11:28

Jeg skal til jobsamtale den 26/3 et sted jeg var til samtale for et par år siden. De kunne godt huske mig og er glade for at jeg har søgt igen. Til gengæld er der 7 til samtale om 2 stillinger (1 fast og 1 barselsvikariat)
10
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Jungletiger
Kort karma: 63
Geografisk sted: Søborg
Likede indlæg: 562

Indlægaf Jungletiger » 16. mar 2018, 14:24

Så er det om at krydse fingre. Var til en rigtig god samtale i går - og der er taget referencer på mig i dag. Vi er 3 om buddet og som det ser ud p.t., er jeg deres favorit :-) Det kunne være så godt, hvis jeg lander det job. En spændende stilling i en spændende virksomhed og bare en vanvittig god kemi mellem teamlederen, direktøren og jeg.

Og ellers har jeg 2 andre samtaler i næste uge - begge onsdag, så jeg får travlt :-)
8
Brugeravatar
A 7
Kort karma: 22
Likede indlæg: 304

Indlægaf A 7 » 17. mar 2018, 09:39

Øv hvor er det irriterende, når man venter længe på et svar efter en jobsamtale. Efter lang tid kontakter jeg arbejdspladsen, som svarer, at den, de har besluttet at ansætte, også har fået et andet job, som hun har sagt ja til. Mer ventetid, og får så endelig at vide, at de har ansat en anden, og "hun er nyuddannet, og passer godt ind i medarbejdersammensætningen".
Suk altså...
0
kattekonen
Kort karma: 6
Likede indlæg: 57

Indlægaf kattekonen » 17. mar 2018, 11:19

I går fik jeg et afslag på en stilling jeg havde søgt, som passede perfekt til mig. Jeg kunne opfylde alle kriterier, og kørselafstanden var kun 22 km. Alligevel kom jeg slet ikke til samtale. Nå...jeg besluttede mig for at ringe til dem, for at spørge mere ind. Det gør jeg ellers aldrig.

Det viste sig så at de har haft 3 interne kandidater der havde søgt, men at jeg klart var den bedste eksterne kandidat. Og hvis de skal vælge eksterne kandidater skal de kunne komme med exceptionelt mere end den interne kandidat, da de interne kender systemerne. Så jeg er virkelig glad for at jeg ringede, for jeg gik bare og tænkte at der var noget helt galt med mig, når de ikke engang inviterede mig til en samtale. Så lige p.t. overvejer jeg at søge jobs lavere end det jeg er uddannet til, simpelthen for at blive en intern kandidat.
4
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 647
Likede indlæg: 4838

Indlægaf Filipai » 18. mar 2018, 08:28

Jeg syder af vrede lige nu. Har lige fået en mail med "Et job der kunne interessere dig"
Et job jeg vel og mærke allerede HAR søgt, og været til 1. og 2. samtale hos i November og December. Og som jeg senest i Januar hørte om at de var blevet forsinket i ansættelsesforløbet da de skulle have nogle ledere fra udlandet ind til sidste runde samtaler. Jobbet blev slået om 5. marts, og har ikke hørt et pip om at jeg er blevet afvist. Ej men jeg er så sur og skuffet og vred. Jeg var en skide perfekt kandidat til det job. Men de borede virkeligt meget i det med familierelationer og om der ville være ændringer i min familiesammensætning de nærmeste år. Ej men jeg er hysterisk. Og ambivalent.
Hvad gør man lige? Jeg vil virkeligt gerne have en afvisning på en fornuftig måde, føler sgu jeg har fortjent det, når jeg har været igennem møllen med personlighedstest osv.

Ih jeg gad virkeligt godt have det job, men ikke længere
0
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 1003
Likede indlæg: 8693

Indlægaf Rapfisk » 18. mar 2018, 10:37

Filipai skrev:Jeg syder af vrede lige nu. Har lige fået en mail med "Et job der kunne interessere dig"
Et job jeg vel og mærke allerede HAR søgt, og været til 1. og 2. samtale hos i November og December. Og som jeg senest i Januar hørte om at de var blevet forsinket i ansættelsesforløbet da de skulle have nogle ledere fra udlandet ind til sidste runde samtaler. Jobbet blev slået om 5. marts, og har ikke hørt et pip om at jeg er blevet afvist. Ej men jeg er så sur og skuffet og vred. Jeg var en skide perfekt kandidat til det job. Men de borede virkeligt meget i det med familierelationer og om der ville være ændringer i min familiesammensætning de nærmeste år. Ej men jeg er hysterisk. Og ambivalent.
Hvad gør man lige? Jeg vil virkeligt gerne have en afvisning på en fornuftig måde, føler sgu jeg har fortjent det, når jeg har været igennem møllen med personlighedstest osv.

Ih jeg gad virkeligt godt have det job, men ikke længere

Fagforening. Nu.

Og øv. Det er det værste, når dem på éns drømmearbejdsplads viser sig at være nogle idioter. Been there, done that. Det bliver bare lettere at være glad for, at du bliver fri for dem, når du har fået et andet job.
1
#TeamFrederiksberg

Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 1003
Likede indlæg: 8693

Indlægaf Rapfisk » 18. mar 2018, 10:42

kattekonen skrev:I går fik jeg et afslag på en stilling jeg havde søgt, som passede perfekt til mig. Jeg kunne opfylde alle kriterier, og kørselafstanden var kun 22 km. Alligevel kom jeg slet ikke til samtale. Nå...jeg besluttede mig for at ringe til dem, for at spørge mere ind. Det gør jeg ellers aldrig.

Det viste sig så at de har haft 3 interne kandidater der havde søgt, men at jeg klart var den bedste eksterne kandidat. Og hvis de skal vælge eksterne kandidater skal de kunne komme med exceptionelt mere end den interne kandidat, da de interne kender systemerne. Så jeg er virkelig glad for at jeg ringede, for jeg gik bare og tænkte at der var noget helt galt med mig, når de ikke engang inviterede mig til en samtale. Så lige p.t. overvejer jeg at søge jobs lavere end det jeg er uddannet til, simpelthen for at blive en intern kandidat.

Jeg har haft glæde af vikariater på et lavere niveau. Dels er det sundt at få fingrene ned i dejen, dels har det været min vej til det job, jeg har nu - som godt nok ikke er i samme organisation.

Det med vikariater er nok mest interessant, hvis du er ledig.
0
#TeamFrederiksberg

Livslinjen: 70 201 201

Tilbage til "Job"