Fagforening og dobbeltforsikring

Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Fagforening og dobbeltforsikring

Indlægaf Stars » 25. jul 2016, 06:54

I mit tidligere arbejdsliv har jeg ikke haft behov/ lyst til at være i fagforening (primært grundet prisen set i forhold til kollegaers dårlige erfaringer med den overenskomstbærende fagforening)

Til gengæld hoppede jeg på, da min a-kasse (CA) lavede advokathjælp: En tillægsforsikring, hvor man for 50 kr/md kan få advokatbistand vedrørende sit arbejdsforhold.

For et år siden skiftede jeg afdeling og overenskomst, og i maj tog jeg mig sammen til at melde mig i "den rigtige fagforening".
Så nu er jeg jo egentlig dobbeltforsikret ift juridisk bistand vedr. arbejdsforhold.

Spørgsmålet er så, om jeg skal opsige min forsikring hos CA :gruble:
Havde det været på min forrige arbejdsplads, hvor fagforeningen efter sigende skulle være til at lukke op og skide i, ville jeg klart beholde den, men hvis min nye fagforening er god, er der jo ingen grund til at betale to steder.

Så - er der nogen derude, der har gode/dårlige erfaringer, personlige så vel som "jeg har hørt fra en ven/ fætter/ kollega" med FKF?
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?

Tilbage til "Job"