Jobdilemma

Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Jobdilemma

Indlægaf Hunkat » 30. jun 2016, 13:10

Bær over med mig, det er første gang jeg står i denne her situation så det kan måske godt virke lidt banalt til jer gamle og erfarne :fløjt:

Og helst ikke citere for meget, jeg ved ikke om jeg sletter igen snart.

Nå men altså.... Min nuværende kontrakt udløber om to måneder. Min afdeling har været tunge i røven og snakket om at de gerne ville have mig 12 måneder mere men der er ligesom ikke rykket så meget på det.

Så jeg gjorde det man gør hvis man er potentielt arbejdsløs om to måneder, jeg søgte jobs. Kom til samtale på et af 6 måneders varighed (som de håber at kunne gøre fast men det er ikke sikkert) som lyder virkelig spændende.

Mens jeg ventede på svar kom afdelingen så endelig op i gear og vi havde en 'samtale' hvor jeg sagde ja tak til de 12 måneder. Nu har jeg så hørt fra det nye sted som også gerne vil tilbyde mig jobbet.

Så mit dilemma er:

Tage det job jeg har sagt ja til mundtligt (intet er underskrevet) som er semi-interessant i 12 måneder,
eller tage det andet job som lyder rigtig interessant i 6 måneder.

Jeg er nok sådan en som har svært ved det med at tænke kun på mig selv. Jeg førler mig forpligtet til at blive når jeg nu har sagt jeg vil, men i princippet er det jo overhovedet ikke mit problem at de ikke kan få taget sig sammen til at slå de her jobs op.

Jeg er nok også farvet af at jeg føler min afdeling tager mig lidt for givet. Jeg har selv skulle rykke for om de nu mente det eller ej og i dag har lederen skrevet ud til 'ansættelsesudvalgtet' at nu er det gået i orden, jeg var ikke på den modtager liste. HR eller TR har jeg heller ikke hørt fra og TR går på ferie i dag og tre uger.

Hvad ville I gøre?
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Jobdilemma

Indlægaf Lulu » 30. jun 2016, 13:19

Tage det interessante job.

Fuldstændig uden bekymring for.om du er værdsat på.dit nuværende job eller ej. Du havde ikke noget fast hvorfra du vælger at gå over i noget usikkert. Så altid det spændende job der dermed på sigt måske også kan åbne op for andre spændende stillinger.
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Jobdilemma

Indlægaf MyGirl » 30. jun 2016, 13:22

Jeg ville tage det nye! (Medmindre mit eksistensgrundlag var vaklende, hvis de ikke forlængede ansættelsen efter de 6 måneder.)

Det lyder i hvert fald på dit indlæg som om, at du finder det nye væsentligt mere spændende end at tilbringe 12 måneder mere et sted, der ikke er så fantastisk. Det er i hvert fald det indtryk, dine formuleringer giver mig.

Det er super fedt at være en loyal medarbejder, men husk altid, at i "jobgamet" skal man i sidste ende være sig selv nærmest. Det er dit liv, og du skal ikke sidde i et job "fordi du føler du skylder det/ikke kan være andet bekendt". Særligt ikke på en arbejdsplads, der ikke har vist særlig stor interesse i din fremtid hos dem.

Jeg stemmer på af sted til det spændende nye! :)
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Jobdilemma

Indlægaf DetSorteCirkus » 30. jun 2016, 13:23

Jeg vil egentlig kun kommentere på det med hensynet til din nuværende arbejdsplads, da du helt sikkert er den bedste til at foretage det faglige og personlige valg af job :)

Jeg synes ikke, at du er forpligtet til at blive, overhovedet. Du har svaret ud fra den aktuelle situation, og den var, at du ikke havde et andet job på hånden. Havde det været magtpåliggende for din nuværende arbejdsplads at beholde dig, måtte de have handlet hurtigere.
Jeg har lige selv haft to tilbud at vælge imellen, omend jeg ikke har arbejdet nogen af stederne før, og i mit tilfælde kom jeg frem til, at hvis den skole, jeg først havde fået "ja" fra, havde været tilpas interesseret i mig, kunne de have givet mig den fastansættelse, jeg søgte, og ikke noget midlertidigt. På samme måde vil din arbejdsplads også selv have aktier i det, hvis du vælger dem fra, selvom du har sagt ja.
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Jobdilemma

Indlægaf Hunkat » 30. jun 2016, 13:56

Oh, og jeg har til på mandag til at melde tilbage.

Min mand synes jeg skal følge min mavefornemmelse, men den eneste fornemmelse i min mave er stresskvalme.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Jobdilemma

Indlægaf Rapfisk » 30. jun 2016, 14:01

Hvis du tager det andet, så hiv fat i fagforeningen. Når du mundtligt har accepteret det nuværende steds tilbud, mener jeg, at de almindelige opsigelsesvarsler etc. træder i kraft. Det betyder muligvis ikke noget, men nu er det den 30. i dag.

Selv ville jeg muligvis ikke have is i maven til det, men jeg vil til enhver tid anbefale én i din situation at prøve de nye græsgange. Ikke mindst på grund af den følelse, at du bliver taget for givet. Det kommer ikke til at ændre sig gennem det næste år.
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Jobdilemma

Indlægaf Hunkat » 30. jun 2016, 17:01

Rapfisk skrev:Hvis du tager det andet, så hiv fat i fagforeningen. Når du mundtligt har accepteret det nuværende steds tilbud, mener jeg, at de almindelige opsigelsesvarsler etc. træder i kraft. Det betyder muligvis ikke noget, men nu er det den 30. i dag.

Selv ville jeg muligvis ikke have is i maven til det, men jeg vil til enhver tid anbefale én i din situation at prøve de nye græsgange. Ikke mindst på grund af den følelse, at du bliver taget for givet. Det kommer ikke til at ændre sig gennem det næste år.


Min veninde står faktisk i samme dilemma (ca., hun ved godt hvad hun gerne vil) og HK fortalte hende at når hun har svaret skriftligt så binder det, men mundtligt skulle være ok. Men ja, jeg tjekker lige.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Jobdilemma

Indlægaf Hunkat » 1. jul 2016, 11:34

Nå men det løste sig selv da jeg tog mig sammen til at spørge om lønnen :D
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Jobdilemma

Indlægaf Rapfisk » 1. jul 2016, 11:56

Hunkat skrev:Nå men det løste sig selv da jeg tog mig sammen til at spørge om lønnen :D

Hvad endte det så med? :)
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Jobdilemma

Indlægaf Hunkat » 1. jul 2016, 12:19

Det nye og mere interessant, heldigvis :)
4
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Jobdilemma

Indlægaf Rapfisk » 1. jul 2016, 12:34

Hunkat skrev:Det nye og mere interessant, heldigvis :)

Tillykke :)
1
Livslinjen: 70 201 201

Tilbage til "Job"