Er du blevet fyret? Hvordan taklede du det?

Firebird
Indlæg: 869
Tilmeldt: 11. nov 2015, 11:19
Kort karma: 160
Likede indlæg: 1289

Re: Er du blevet fyret? Hvordan taklede du det?

Indlægaf Firebird » 2. jun 2016, 00:09

Fyret for attitude i dag. Så har man prøvet det. :D Faktisk er jeg ligeglad. Det var en rodebiks, og i mit hovede, var det et midelertidigt job. Jeg er ikke ked af aat være fyret.
0
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Er du blevet fyret? Hvordan taklede du det?

Indlægaf OberstNasig » 7. jun 2016, 16:44

Det tæller nok ikke som en reel fyring, da den kun knyttede sig til et ufaglært job, som jeg havde som helt ung, da jeg holdte et sabbatår.
Jeg var dog rimeligt mærket i dagene efter pga. den måde, det foregik på. Efter få uger blev jeg kaldt ind hos chefen, som ikke engang lukkede døren ud til det store køkken, som mine kollegaer stod i. Her gik han direkte til sagen og fyrede mig, fordi jeg ifølge mine "mentorer" ikke klarede mig godt nok. Det gjorde han foran alle mine kollegaer, der kunne følge med. Jeg var rigtig ked af det i dagene efter, fordi jeg følte at fyringen var uberettiget. Det bunder i, at jeg fra dag 1 kunne mærke at disse to piger, mine mentorer, havde et problem med mig. Oveni var de gode veninder og kunne bakke hinandens historie op og deres evaluering betød alt ift. min videre ansættelse. Jeg stødte på andre eks-kollegaer efterfølgende rundt omkring, som alle gav udtryk for, at de slet ikke kunne forstå fyringen, fordi jeg havde klaret min prøveperiode godt. Jeg oplevede heller ikke selv vanskeligheder med at varetage jobbet.

På min nuværende arbejdsplads har der været nogle ufine fyringer og selvom min arbejdsgiver har givet udtryk for, at de er lykkelige for at have mig, føler jeg mig stadig utryg, da jeg kender til store dele af forløbet af de andre fyringer og derfor ved, at det kan komme ret pludseligt og kontant.
0
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Er du blevet fyret? Hvordan taklede du det?

Indlægaf JoyNips » 9. jun 2016, 14:20

Ja, jeg røg i en fyringsrunde i 2012. Vi var et af styrelsens mindste kontorer bestående af 6 fuldmægtige og to studenter, og der var blevet pålagt at skære et årsværk. Valget stod mellem en jurist på et i forvejen overbebyrdet kontor eller to studenter. Så vi var to studenter, der røg. Det var egentlig helt ok, jeg kunne sagtens forstå hvorfor valget faldt på os og det blev gjort ganske pænt. Min chef og hele kontoret tudede.
Jeg arbejdede tiden ud - knap 4 måneder mere, eftersom fyringsrunden lå i starten af en måned og der derefter var de sædvanlige 3 måneders opsigelse. Men der var en del fra de andre kontorer, som efter eget ønske blev fritstillet.

Jeg var kun lidt muggen over, at der måneden forinden var ansat en stud.jur på direktionskontoret, som lå lige ved siden af. Man burde have rykket mig i stedet. Men så fik jeg et nyt og federe studiejob, som blev til mit første fuldmægtigjob, så det endte sådan set meget godt.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje

Tilbage til "Job"