Ville i finde denne jobannonce shady?

Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2861
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 232
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5578

Ville i finde denne jobannonce shady?

Indlægaf Luffegås » 16. jan 2024, 10:37

Jeg er faldet over denne jobannonce men jeg er i tvivl om det er noget værd at søge, det skræmmer mig lidt når jeg er over 30 år, det virker shady, og jobbet skal søges igennem en konsulent fra kommunen:
Jeg har anonymiseret det:
Rekrutteringsfirma ApS søger ny researcher.

Arbejdsopgaver og udstyr:
- Telefonopkald.
- Vi lever af at rekrutterer. Vi rekruttere primært til håndværkerbranchen.
- Vi søger ud fra Jobnet.
- Du vil som medarbejder få firmatelefon og computer, (Efter eget ønske om man er til apple eller android)

Hvem er du:
Din erfaring, uddannelse m.m. betyder ikke store for os. Det der er vigtigt, er at man er arbejdsom, har gåpåmod, vilje, passer godt ind i vores team - og at man er god til at snakke med mennesker over telefonen.

Antal timer:
Stillingen hedder 37 timer og man får løn for 37 timer efter praktikken. Men vi arbejder kun 30 timer om ugen.
(Vores erfaring er man er mere produktiv ved at arbejde det mindre, men til gengæld giver man den mere gas når man er der.)


Start:
- Hurtigst muligt. Der vil løbende blive holdt samtaler.
- Ved samtalen vil der blive snakket om en opstart med praktik, inden fastansættelse.

Bonus Info:
Der gratis energi drikke, sodavand m.m på kontoret alle ugens dage + hver fredag slutter vi dagen af (i arbejdstiden) med pizza eller lignende på firmaets regning, hvor vi hygge snakker og pjatter - vi har det utroligt godt socialt og det er derfor vigtigt for os at få en der passer godt ind i teamet.
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8952
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1518
Likede indlæg: 25647

Re: Ville i finde denne jobannonce shady?

Indlægaf Madam Pomfrey » 16. jan 2024, 10:40

Det virker meget ungt og party agtig...

Jeg kender ikke til rekrutterings branchen, men det med praktik undrer jeg mig lidt over, og umiddelbart kunne jeg godt sidde med et indtryk af at det er sådan en form for nåle øje performance test.

Jeg er i det hele taget modstander af praktik/prøve uden løn delen.
6
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Hattie
Indlæg: 384
Tilmeldt: 24. jul 2023, 11:34
Kort karma: 29
Likede indlæg: 429

Re: Ville i finde denne jobannonce shady?

Indlægaf Hattie » 16. jan 2024, 10:42

Stavefejlene alene i annoncen ville gøre, at jeg ikke ville søge.
4
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11341
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1796
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23474

Re: Ville i finde denne jobannonce shady?

Indlægaf Mani » 16. jan 2024, 10:47

Jeg læser det som sådan en type phoner job, hvor man typisk har et mål man skal opnå hver dag/uge.
6
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14839
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1183
Likede indlæg: 24972

Re: Ville i finde denne jobannonce shady?

Indlægaf sigge » 16. jan 2024, 10:57

Er det ikke ulovligt at søge direkte til praktik, hvis man har en stilling, der skal udfyldes af en fastansat?

Bortset fra det, ville det også være et turn off for mig med det meget "unge" sprog og fri energidrik.
7
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4898
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6492

Re: Ville i finde denne jobannonce shady?

Indlægaf Stars » 16. jan 2024, 11:03

sigge skrev:Er det ikke ulovligt at søge direkte til praktik, hvis man har en stilling, der skal udfyldes af en fastansat?

Bortset fra det, ville det også være et turn off for mig med det meget "unge" sprog og fri energidrik.

Uden at kende reglerne tænker jeg virksomhedspraktik, som munder ud i fastansætte (hvis man passer ind)
Og derfor, den skal søges via kommunens konsulent - man skal være i målgruppen for virksomhedspraktik (ledig, bosiddende i kommunen, tilmeldt Jobnet)
4
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Smiling_Goat
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 25. aug 2015, 16:29
Kort karma: 1282
Likede indlæg: 12254

Re: Ville i finde denne jobannonce shady?

Indlægaf Smiling_Goat » 16. jan 2024, 11:17

Jeg tænker også typisk phonerjob målrettet unge på sabbatår. Jeg tror arbejdsmiljøet er usjovt, og ledelsen forsøger at maskere det ved at kaste en gratis pizza efter medarbejderne engang imellem.

Det lyder for mig ikke som en seriøs arbejdsplads, hvor man gør et reelt stykke arbejde, får indflydelse, kan gøre reel karriere (som kan bruges andre steder end ved den der virksomhed) og har lyst til at være mere end i et par måneder.

Hvis man bare søger en lønseddel er det sikkert fint, men hvis man rent faktisk vil noget med sit arbejdsliv, tror jeg det er spild af tid at arbejde dér.

Derudover kommer så at man åbenbart skal arbejde gratis det første stykke tid. Det ville jeg ikke gå med til. Til gengæld hjælper det virksomheden med at screene ansøgerne, så de "besværlige" medarbejder som kræver ordentlige vilkår sorteres fra. Det er egentligt meget smart.
11
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4669
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 684
Likede indlæg: 21390

Re: Ville i finde denne jobannonce shady?

Indlægaf catnip » 16. jan 2024, 11:25

“Pjatter”… :træt2:
3
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
Moe
Indlæg: 4201
Tilmeldt: 9. sep 2022, 11:34
Kort karma: 23
Likede indlæg: 1173

Re: Ville i finde denne jobannonce shady?

Indlægaf Moe » 16. jan 2024, 11:29

Luffegås skrev:Jeg er faldet over denne jobannonce men jeg er i tvivl om det er noget værd at søge, det skræmmer mig lidt når jeg er over 30 år, det virker shady, og jobbet skal søges igennem en konsulent fra kommunen:
Jeg har anonymiseret det:
Rekrutteringsfirma ApS søger ny researcher.

Arbejdsopgaver og udstyr:
- Telefonopkald.
- Vi lever af at rekrutterer. Vi rekruttere primært til håndværkerbranchen.
- Vi søger ud fra Jobnet.
- Du vil som medarbejder få firmatelefon og computer, (Efter eget ønske om man er til apple eller android)

Hvem er du:
Din erfaring, uddannelse m.m. betyder ikke store for os. Det der er vigtigt, er at man er arbejdsom, har gåpåmod, vilje, passer godt ind i vores team - og at man er god til at snakke med mennesker over telefonen.

Antal timer:
Stillingen hedder 37 timer og man får løn for 37 timer efter praktikken. Men vi arbejder kun 30 timer om ugen.
(Vores erfaring er man er mere produktiv ved at arbejde det mindre, men til gengæld giver man den mere gas når man er der.)


Start:
- Hurtigst muligt. Der vil løbende blive holdt samtaler.
- Ved samtalen vil der blive snakket om en opstart med praktik, inden fastansættelse.

Bonus Info:
Der gratis energi drikke, sodavand m.m på kontoret alle ugens dage + hver fredag slutter vi dagen af (i arbejdstiden) med pizza eller lignende på firmaets regning, hvor vi hygge snakker og pjatter - vi har det utroligt godt socialt og det er derfor vigtigt for os at få en der passer godt ind i teamet.

Hvis du er til den slags, så er der ikke nogen grund til ikke at søge, dog vil jeg fraråde ulønnet praktik. Du bør forlange enten ansættelse og løn fra dag et eller afstå - men det lugter af at de ønsker ulønnet praktik fra jobcenteret som en del af deres økonomi og det vil i givet fald være shady.
1
Homer: “Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that’s even remotely true. Facts schmacts.”
Jadajada
Indlæg: 723
Tilmeldt: 18. jan 2018, 21:31
Kort karma: 108
Likede indlæg: 2334

Re: Ville i finde denne jobannonce shady?

Indlægaf Jadajada » 16. jan 2024, 11:30

Det er vanvittigt shady, at man skal arbejde 2-4 uger i praktik gratis for derefter måske at blive ansat. Jeg ville holde mig langt, langt væk.

Og så ville jeg gå med en lille smule opkast i min mund konstant, ved tanken om repræsentere et firma der sender en så elendig stillingsannonce ud fra børneværelset.
4
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2861
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 232
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5578

Re: Ville i finde denne jobannonce shady?

Indlægaf Luffegås » 16. jan 2024, 11:38

Tak for jeres svar, jeg fik straks ondt i maven, men jeg skrev til virksomhedskonsulenten at hvis de kunne love en løn tæt på 30k og at jeg var over 30 år, så var jeg interesseret, da jeg faktisk tænker det med rekruttering kan være lidt spændende.
Men jeg fik ondt i maven. For lidt over 10 år siden søgte jeg et phoner job, men fik afvide jeg var for gammel :s der var jeg i start 20'erne
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21959
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2516
Likede indlæg: 59579

Re: Ville i finde denne jobannonce shady?

Indlægaf DetSorteCirkus » 16. jan 2024, 11:43

Medmindre jeg var helt ung og søgte et slags udvidet fritidsjob, ville jeg ikke være interesseret i et sted, hvor erfaring og uddannelse ikke vægtes. Sandsynligvis ville hele konceptet med rekruttering til et fagområde, byggeriet, som de ansatte åbenbart ikke behøver have forstand på, faktisk også dengang have været nok til at skræmme mig væk. Det virker som et arbejde, der ikke bør være ufaglært, hvis det skal udføres ordentligt.

Især hvis rekruttering faktisk ligger op af noget, du tidligere har arbejdet med og derfor har reelle kompetencer indenfor, lyder det her virkelig som noget, du skal gå udenom, fordi det er under dit niveau.
3
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8536
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15178

Re: Ville i finde denne jobannonce shady?

Indlægaf Zonta » 16. jan 2024, 11:49

Luffegås skrev:Tak for jeres svar, jeg fik straks ondt i maven, men jeg skrev til virksomhedskonsulenten at hvis de kunne love en løn tæt på 30k og at jeg var over 30 år, så var jeg interesseret, da jeg faktisk tænker det med rekruttering kan være lidt spændende.
Men jeg fik ondt i maven. For lidt over 10 år siden søgte jeg et phoner job, men fik afvide jeg var for gammel :s der var jeg i start 20'erne

Tror desværre det har meget lidt at gøre med rekruttering. Nok mere mødebooker/phoner-agtigt.

Jeg ville personligt gå uden om det pga. jargonen og formuleringen. Men altså hvis du bliver kaldt til samtale og du tænker "Fuck nej", så kan du jo bare takke nej, skulle du få det tilbudt.
7
J, juli 2018.
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5437
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 666
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 14010

Re: Ville i finde denne jobannonce shady?

Indlægaf RavenClaw » 16. jan 2024, 16:28

Luffegås skrev:Tak for jeres svar, jeg fik straks ondt i maven, men jeg skrev til virksomhedskonsulenten at hvis de kunne love en løn tæt på 30k og at jeg var over 30 år, så var jeg interesseret, da jeg faktisk tænker det med rekruttering kan være lidt spændende.
Men jeg fik ondt i maven. For lidt over 10 år siden søgte jeg et phoner job, men fik afvide jeg var for gammel :s der var jeg i start 20'erne

Jeg synes, din mavefornemmelse er et fint argument for ikke at søge jobbet. Hvis de allerede giver dårlig mavefornemmelse inden en samtale, er det ikke et sted, du skal spilde din tid.
3
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Smiling_Goat
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 25. aug 2015, 16:29
Kort karma: 1282
Likede indlæg: 12254

Re: Ville i finde denne jobannonce shady?

Indlægaf Smiling_Goat » 16. jan 2024, 17:01

Luffegås skrev:Tak for jeres svar, jeg fik straks ondt i maven, men jeg skrev til virksomhedskonsulenten at hvis de kunne love en løn tæt på 30k og at jeg var over 30 år, så var jeg interesseret, da jeg faktisk tænker det med rekruttering kan være lidt spændende.
Men jeg fik ondt i maven. For lidt over 10 år siden søgte jeg et phoner job, men fik afvide jeg var for gammel :s der var jeg i start 20'erne


En snak kan man jo altid tage. Det sker der jo ikke noget ved, og man kan jo blive positivt overrasket.

Jeg tror, at man ringer ud fra man møder til man har fri, og at dem der rent faktisk afholder jobsamtalerne er selve håndværkerbiksen, som man ringer ud for. Det eneste man gør i det job der (tror jeg) er at være stemmen der siger: "Jeg synes du har en interessant profil. Kunne du have lyst til at komme ind til en samtale?" That's it.

Men det finder du jo ud af, hvis du taler med dem.

Jeg håber det er et fedt job, som er lige noget for dig. Held og lykke :)
0

Tilbage til "Job"