Unge skal arbejde mere

Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9164

Re: Unge skal arbejde mere

Indlægaf Kommodedyret » 31. okt 2023, 18:09

Akehurst2 skrev:
ajnaM skrev:Det er fedt, hvordan de ældres løsninger på ældreboomet 1:1 handler om, at de unge skal gøre noget mere.

Det er i mine øjne en relativt urealistisk strategi...


De skal passe på, det ikke ender med, at de unge finder på en slags 'hvordan vi slipper af med de andre'-løsning. MF er allerede svært begejstret for aktiv dødshjælp :devil:

Naturen gav os en udvej: corona. Men næ nej, den løsning var ikke fin nok :D
2
Closure, closure, closure closure closure
fisken80
Indlæg: 22582
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1144
Likede indlæg: 53129

Re: Unge skal arbejde mere

Indlægaf fisken80 » 3. nov 2023, 14:42

EmoJanice skrev:
abcd skrev:
Akehurst2 skrev:Den anden artikel var væsentlig mere interessant set fra en dansk synsvinkel. Netcompanys direktør indrømmer ganske åbent, at han aldersdiskriminerer, og han er en stor leverandør til det offentlige Danmark. Der er måske en CSR-vinkel, man passende kunne folde lidt ud her for dem, der lader ham vinde udbud...


Artiklen er 10 år gammel, og Netcompany er 10 gange større nu - altså helt bogstaveligt 10 gange større. Jeg tror ikke de vandt offentlige udbud for 10 år siden, og jeg tænker han vælger sine ord med større omhu i den position virskomheden er nu. Derudover handler det nok i praksis ikke så meget om alderdiskrimination som løndiskrimination, nyuddannede er relativt billige.


Som jeg ser det på kontorhotellet og generelt i brancher både indenfor og udenfor branchen, så er overarbejdsfester også det de unge søger. Ingen ønsker at være den ensomme ulv på landevejen. De ønsker fredagsbar - helst lidt overgearet (og lidt mere end det hos et selskab som sælger "billig" el-abonnementer i bygningen).

Fra en artikel på JobIndex:

3) Beskriv det sociale miljø. Har I fx en lav gennemsnitsalder eller fredagsbar, så skriv det i annoncen.
4) Husk at være konkret! Brug hellere et specifikt eksempel som fredagsbar fremfor at skrive, at I har ”et godt socialt miljø”.


De unge vil hurtigt til sagen i jo­ban­non­cen (Jobindex)

Så er der det med alderen. NetCompany er blandt de virksomheder som har givet 5 fridage til de medarbejdere som leger soldat. Hjemmeværnsfolk behøver selvfølgelig ikke at være unge. Naboen afleverede først sit våben da han blev pensionist, men mon ikke der er en stor andel af dem som er under 30 år.

Store danske virksomheder giver ansatte fri med løn til at gøre tjeneste i Forsvaret (Danmarks Radio)


Seriøst???
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
EmoJanice
Indlæg: 1372
Tilmeldt: 4. dec 2017, 15:17
Kort karma: 13
Geografisk sted: Rødovre
Likede indlæg: 331
Kontakt:

Re: Unge skal arbejde mere

Indlægaf EmoJanice » 3. nov 2023, 15:30

fisken80 skrev:
EmoJanice skrev:
Så er der det med alderen. NetCompany er blandt de virksomheder som har givet 5 fridage til de medarbejdere som leger soldat. Hjemmeværnsfolk behøver selvfølgelig ikke at være unge. Naboen afleverede først sit våben da han blev pensionist, men mon ikke der er en stor andel af dem som er under 30 år.

Store danske virksomheder giver ansatte fri med løn til at gøre tjeneste i Forsvaret (Danmarks Radio)


Seriøst???

Ok. Måske nogle over 30.

0
Brugeravatar
EmoJanice
Indlæg: 1372
Tilmeldt: 4. dec 2017, 15:17
Kort karma: 13
Geografisk sted: Rødovre
Likede indlæg: 331
Kontakt:

Re: Unge skal arbejde mere

Indlægaf EmoJanice » 5. nov 2023, 08:37

Men nu er det ikke kun en millionær i England der mener at vi skal arbejde mere.

Den danske regering har gennem længere tid gået efter hvad en minister på Go'Morgen Danmark betragtede som en slags snyltere på velfærdssamfundet. Det kan være:

  • Rige som har haft succes på arbejdsmarkedet og måske ønsker at arbejde mindre før de har alderen til pensionen
  • Mennesker, som forlader byerne og flytter ud i ødemarken (den del af Danmark som kaldes "Den rådne banan"), så de kan leve af en indkomst, så en af forældrene kan være sammen med deres barn.
  • Forældre som henter deres børn tidligt på grund af dårlig samvittighed over deres børn og personalet, der tvinges til at arbejde alle de timer, de dår løn for.

Jeg forstår at vi måske alle er blevet for dovne over tid hvis vi skal følge landets ledelse og engang var Lørdag også en arbejdsdag. Kigger jeg på kontorhotellet, så er fredagen for halvdelen af virksomhederne overstået ved 3-tiden, hvor HR afdelingerne tager over med de aktiviteter som lokker ansøgere til virksomhederne. Kan regeringen have skudt helt forbi?

0
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7526
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1581
Likede indlæg: 23743

Re: Unge skal arbejde mere

Indlægaf Aragorn » 5. nov 2023, 08:49

fisken80 skrev:
EmoJanice skrev:
abcd skrev:
Akehurst2 skrev:Den anden artikel var væsentlig mere interessant set fra en dansk synsvinkel. Netcompanys direktør indrømmer ganske åbent, at han aldersdiskriminerer, og han er en stor leverandør til det offentlige Danmark. Der er måske en CSR-vinkel, man passende kunne folde lidt ud her for dem, der lader ham vinde udbud...


Artiklen er 10 år gammel, og Netcompany er 10 gange større nu - altså helt bogstaveligt 10 gange større. Jeg tror ikke de vandt offentlige udbud for 10 år siden, og jeg tænker han vælger sine ord med større omhu i den position virskomheden er nu. Derudover handler det nok i praksis ikke så meget om alderdiskrimination som løndiskrimination, nyuddannede er relativt billige.


Som jeg ser det på kontorhotellet og generelt i brancher både indenfor og udenfor branchen, så er overarbejdsfester også det de unge søger. Ingen ønsker at være den ensomme ulv på landevejen. De ønsker fredagsbar - helst lidt overgearet (og lidt mere end det hos et selskab som sælger "billig" el-abonnementer i bygningen).

Fra en artikel på JobIndex:

3) Beskriv det sociale miljø. Har I fx en lav gennemsnitsalder eller fredagsbar, så skriv det i annoncen.
4) Husk at være konkret! Brug hellere et specifikt eksempel som fredagsbar fremfor at skrive, at I har ”et godt socialt miljø”.


De unge vil hurtigt til sagen i jo­ban­non­cen (Jobindex)

Så er der det med alderen. NetCompany er blandt de virksomheder som har givet 5 fridage til de medarbejdere som leger soldat. Hjemmeværnsfolk behøver selvfølgelig ikke at være unge. Naboen afleverede først sit våben da han blev pensionist, men mon ikke der er en stor andel af dem som er under 30 år.

Store danske virksomheder giver ansatte fri med løn til at gøre tjeneste i Forsvaret (Danmarks Radio)


Seriøst???


Jeg forstår ikke hvad du prøver ar sige med dette, det her citat forvirrer mig komplet.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7526
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1581
Likede indlæg: 23743

Re: Unge skal arbejde mere

Indlægaf Aragorn » 5. nov 2023, 08:54

EmoJanice skrev:Men nu er det ikke kun en millionær i England der mener at vi skal arbejde mere.

Den danske regering har gennem længere tid gået efter hvad en minister på Go'Morgen Danmark betragtede som en slags snyltere på velfærdssamfundet. Det kan være:

  • Rige som har haft succes på arbejdsmarkedet og måske ønsker at arbejde mindre før de har alderen til pensionen
  • Mennesker, som forlader byerne og flytter ud i ødemarken (den del af Danmark som kaldes "Den rådne banan"), så de kan leve af en indkomst, så en af forældrene kan være sammen med deres barn.
  • Forældre som henter deres børn tidligt på grund af dårlig samvittighed over deres børn og personalet, der tvinges til at arbejde alle de timer, de dår løn for.

Jeg forstår at vi måske alle er blevet for dovne over tid hvis vi skal følge landets ledelse og engang var Lørdag også en arbejdsdag. Kigger jeg på kontorhotellet, så er fredagen for halvdelen af virksomhederne overstået ved 3-tiden, hvor HR afdelingerne tager over med de aktiviteter som lokker ansøgere til virksomhederne. Kan regeringen have skudt helt forbi?



Du kan kun observere kontorhotellet. Du ved ikke hvem der sender beskeder på teams og e-mails klokken 10 om aftenen. Jeg skrev til min chef i går klokken 18 på Teams og han svarede. Ingen ved at vi havde den kommunikation. Så meget arbejde er usynligt når det kommer til arbejde der ikke producerer et fysisk produkt.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
EmoJanice
Indlæg: 1372
Tilmeldt: 4. dec 2017, 15:17
Kort karma: 13
Geografisk sted: Rødovre
Likede indlæg: 331
Kontakt:

Re: Unge skal arbejde mere

Indlægaf EmoJanice » 24. jan 2024, 09:17

Nu skal det at svare mails klokken 10 om aftenen frem i lyset. Folketinget har lige vedtaget en lov som tvinger de gamle stempelure frem igen. Sekundært er der selvfølgelig hjemmearbejde. I udlandet med lignende lovgivning har man løst det ved at lade web-kameraet tage billeder med et tilfældigt interval. Er medarbejderen på billedet, er han på arbejde. Er han der ikke, kan han trækkes i løn.

Det er selvfølgelig lidt usædvanligt at Folketinget vedtager en så omfattende ændring udenom arbejdsmarkedets parter, men det er en EU lov, så her er arbejdsmarkedet parter ligemeget.

Nye regler for registrering af ansattes arbejdstid (Beskæftigelsesministeriet)
EXCLUSIVE: Workers too 'paranoid' to use toilet all day as bosses webcam spying, report reveals (The Mirror)
0

Tilbage til "Job"