Sociale arrangementer på arbejdspladsen

Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7434
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1574
Likede indlæg: 23518

Re: Sociale arrangementer på arbejdspladsen

Indlægaf Aragorn » 8. sep 2023, 20:49

ajnaM skrev:Vi har julefrokost og sommerfest for hele sekretariatet. Dertil 4 fredagsbarer om året + hygge og fadøl op til alle skoleferier.

I min egen afdeling har vi vores egen sommerfest, julefrokost og påskefrokost. Derudover to seminarer med overnatning om året - hvor der både er faglige og sociale aktiviteter, men hygge er det primære.

Dertil jubilæer, fødselsdage og afskedsreceptioner. Og så alle de sociale arrangementer, vi selv står for. Fredagsøl, fødselsdage, ud at spise eller drikke øl efter sene arbejdsarrangementer osv. Har en god kollega-gruppe fra andre afdelinger, jeg måske spiser sammen med en gang om måneden. Men det er jo ikke som sådan arbejdet, der står for det.

Nåja, vores personaleforening arrangerer også. Plejer at være to gange om året med mad og vin ude. Somme tider reel stor fest.



Jeg har det superfint med niveauet. Man kan sige fra til noget af det, men det sociale er supervigtigt for mig, så jeg er glad for, at min arbejdsplads - og mine kollegaer - også prioriterer det.


Jeg ville hellere kneppe mig selv med en kaktus end rende så meget. Det lyder som om det er dyrt. Er det noget offentligt siden kassen bugner sådan?
2

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
ajnaM
Indlæg: 10036
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1058
Likede indlæg: 27469

Re: Sociale arrangementer på arbejdspladsen

Indlægaf ajnaM » 8. sep 2023, 21:01

Aragorn skrev:
ajnaM skrev:Vi har julefrokost og sommerfest for hele sekretariatet. Dertil 4 fredagsbarer om året + hygge og fadøl op til alle skoleferier.

I min egen afdeling har vi vores egen sommerfest, julefrokost og påskefrokost. Derudover to seminarer med overnatning om året - hvor der både er faglige og sociale aktiviteter, men hygge er det primære.

Dertil jubilæer, fødselsdage og afskedsreceptioner. Og så alle de sociale arrangementer, vi selv står for. Fredagsøl, fødselsdage, ud at spise eller drikke øl efter sene arbejdsarrangementer osv. Har en god kollega-gruppe fra andre afdelinger, jeg måske spiser sammen med en gang om måneden. Men det er jo ikke som sådan arbejdet, der står for det.

Nåja, vores personaleforening arrangerer også. Plejer at være to gange om året med mad og vin ude. Somme tider reel stor fest.



Jeg har det superfint med niveauet. Man kan sige fra til noget af det, men det sociale er supervigtigt for mig, så jeg er glad for, at min arbejdsplads - og mine kollegaer - også prioriterer det.


Jeg ville hellere kneppe mig selv med en kaktus end rende så meget. Det lyder som om det er dyrt. Er det noget offentligt siden kassen bugner sådan?


Fordi kassen bugner i det offentlige? :stoned:

Men nej, det er ikke nødvendigvis dyrt. Vi er typisk i egne lokaler eller på hoteller, min arbejdsplads ejer. En fredagsbar behøver heller ikke koste det vilde.

Og jeg synes, det er fint, at man selv kan vælge, om man vil være med til den slags, eller om man hellere vil gå hjem og onanere med en kaktus. ;)
4
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Fruity
Indlæg: 4014
Tilmeldt: 15. apr 2021, 14:52
Kort karma: 275
Likede indlæg: 7265

Re: Sociale arrangementer på arbejdspladsen

Indlægaf Fruity » 8. sep 2023, 21:42

Med kollegaer 2-4 gange om året. Med alle mulige andre 2-6 gange om måneden.
0
Fruity
Indlæg: 4014
Tilmeldt: 15. apr 2021, 14:52
Kort karma: 275
Likede indlæg: 7265

Re: Sociale arrangementer på arbejdspladsen

Indlægaf Fruity » 8. sep 2023, 21:45

Kan se, der f.eks m. er to med alle mulige andre i næste uge. En er spise ude med diverse og en er netværksting med sandwich/pindemadder/tapas og øl/vand/vin.
0
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9856
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1863
Likede indlæg: 9585

Re: Sociale arrangementer på arbejdspladsen

Indlægaf Spjaerten » 8. sep 2023, 21:49

Vi har julefrokost, j-dag og 1-2 andre årlige arrangementer for hele virksomheden
Et par gange om året i afdelingen sociale arrangementer og et par gange om året rejser for at mødes fysisk fra alle de lande der er i afdelingen
Niveauet passer mig glimrende
0
Tryk på * :slem:
Smiling_Goat
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 25. aug 2015, 16:29
Kort karma: 1282
Likede indlæg: 12254

Re: Sociale arrangementer på arbejdspladsen

Indlægaf Smiling_Goat » 9. sep 2023, 13:42

Hold lige fast nu.

Jeg har arbejdet på min nuværende arbejdsplads i ca. 2 år, og jeg har ikke været til en eneste fest på arbejdspladsen uden for arbejdstiden endnu. Ikke en julefrokost, ikke en sommerfest, ikke en fredagsøl. Intet.

Man kan så sige, at jeg til gengæld har arbejdsrelaterede arrangementer uden for arbejdstiden, hvor det er festligt og med socialt tema, men det er aldrig med hele afdelingen eller helt afslappet (det er jo ikke fest-fest.) Hvis det ikke var for de aftener, ville jeg synes jeg manglede noget mht . Relationdannelse.
1
JoyNips
Indlæg: 12105
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 34042

Re: Sociale arrangementer på arbejdspladsen

Indlægaf JoyNips » 9. sep 2023, 13:48

Jeg er regionalt ansat og har ca. 5 årlige sociale arrangementer med større eller mindre grad af egenbetaling. Jeg prioriterer 3-4 af arrangementerne.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4152
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 999
Likede indlæg: 7838

Re: Sociale arrangementer på arbejdspladsen

Indlægaf Filipai » 9. sep 2023, 13:51

2 store fester årligt ude af huset
4 større fester på kontoret hvor der er lejer bartendere
Ad hoc større fredagsbar med tema, eks pride måske en 4 gange årligt.
Og så er der altid fri øl, vin, vand alle dage.
Udover det er der 4 team events årligt for mit team.

Det er ikke forventet at man deltager i alt, for det kan man umuligt nå :D
0
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9845

Re: Sociale arrangementer på arbejdspladsen

Indlægaf Tilly » 9. sep 2023, 15:19

Jeg er på en arbejdsplads med flere forskellige foreninger, og der bliver nok sammenlagt holdt 5-6 sociale arrangementer pr år arrangeret af foreningerne.

Det er frivilligt at melde sig ind i foreningerne, og det indebærer at man betaler et månedligt beløb for at være medlem. Det beløb går så blandt andet til at betale arrangementerne. Der er absolut ingen tvang om at deltage i arrangementerne, men indimellem lidt kærlige opfordringer. Jeg tilhører en anden faggruppe end de fleste af mine kolleger, og de er søde til at huske os administrative på, at vi er altså lige så velkomne, og de vil gerne have os med.
0
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9578
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26792

Re: Sociale arrangementer på arbejdspladsen

Indlægaf Santa » 9. sep 2023, 15:31

ajnaM skrev:Vildt nok, at flere selv skal betale for arrangementer. Jeg forestiller mig, at det afholder en hel del kollegaer fra at dukke op?

Hvis man kan huske mit bidrag til kaffe/te tråden, så er det nok ikke nogen overraskelse, at der er 100% egenbetaling til alle fester på mit arbejde på skolen. Bortset fra en pizzaslice, når Motionsdagen er overstået og efterårsferien begynder, eller gløgg og æbleskiver op til juleferien.

Jeg er overrasket over at du virkelig troede at alle får julefrokoster mm. betalt? Og ja, prisen er altid et issue for en del kolleger.
5
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
MOGA
Indlæg: 4054
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Sociale arrangementer på arbejdspladsen

Indlægaf MOGA » 9. sep 2023, 18:33

Santa skrev:
ajnaM skrev:Vildt nok, at flere selv skal betale for arrangementer. Jeg forestiller mig, at det afholder en hel del kollegaer fra at dukke op?

Hvis man kan huske mit bidrag til kaffe/te tråden, så er det nok ikke nogen overraskelse, at der er 100% egenbetaling til alle fester på mit arbejde på skolen. Bortset fra en pizzaslice, når Motionsdagen er overstået og efterårsferien begynder, eller gløgg og æbleskiver op til juleferien.

Jeg er overrasket over at du virkelig troede at alle får julefrokoster mm. betalt? Og ja, prisen er altid et issue for en del kolleger.


Jeg er faktisk ikke sikker på, at det offentlige må lave fx en julefrokost uden i hvert fald delvis egenbetaling.

Hvis de gjorde, skulle det nok give et ramaskrig.
0
ajnaM
Indlæg: 10036
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1058
Likede indlæg: 27469

Re: Sociale arrangementer på arbejdspladsen

Indlægaf ajnaM » 9. sep 2023, 18:49

Santa skrev:
ajnaM skrev:Vildt nok, at flere selv skal betale for arrangementer. Jeg forestiller mig, at det afholder en hel del kollegaer fra at dukke op?

Hvis man kan huske mit bidrag til kaffe/te tråden, så er det nok ikke nogen overraskelse, at der er 100% egenbetaling til alle fester på mit arbejde på skolen. Bortset fra en pizzaslice, når Motionsdagen er overstået og efterårsferien begynder, eller gløgg og æbleskiver op til juleferien.

Jeg er overrasket over at du virkelig troede at alle får julefrokoster mm. betalt? Og ja, prisen er altid et issue for en del kolleger.


Nej, jeg ved godt, at offentligt ansatte ofte selv skal betale.

Er mere overrasket over dem, der ikke er offentligt ansatte. Og så synes jeg, det er skævt, uanset om man er privat eller offentligt ansat. Fordi jeg oprigtigt mener, det sociale er en meget vigtig del af en arbejdsplads og for opgaveløsningen - og derfor at det burde være noget, arbejdspladsen prioriterede.

(Lærerne på mine ungers privatskole har i øvrigt 2 årlige seminarer, hvor forældrene overtager undervisningen, mens de tager ud og teambuilder og holder fest. Skolen betaler. Det kunne jeg godt unde alle lærere…)
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16318
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1411
Likede indlæg: 30314

Re: Sociale arrangementer på arbejdspladsen

Indlægaf TinaW » 9. sep 2023, 19:01

Vi har et årligt arrangement og det er vores julefrokost.
Som bogstaveligt talt er en frokost. Det er en fredag i december fra klokken 11-14, i vores mødelokale på arbejdet.
Ingen egenbetaling. 1-2 øl til dem der gerne vil have sådan en.
Normalt har vi fri klokken 12 om fredagen, så det er to timer af egen tid.
Der er noget fælles morgenmad af og til, men det er i arbejdstiden.
Savner ikke flere sociale arrangementer.
0
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6342
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 754
Likede indlæg: 15042

Re: Sociale arrangementer på arbejdspladsen

Indlægaf Ata » 9. sep 2023, 19:35

Vi har en sommerfest og en julefrokost, som arbejdet arrangerer. Derudover har vi nogle uformelle fredagsbarer måske 4-5 gange om året, som medarbejderne selv arrangerer. Jeg synes ikke som sådan, at det er forventet at man deltager. Nogen gør, nogen gør ikke.
0
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6342
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 754
Likede indlæg: 15042

Re: Sociale arrangementer på arbejdspladsen

Indlægaf Ata » 9. sep 2023, 19:42

Aragorn skrev:
ajnaM skrev:Vi har julefrokost og sommerfest for hele sekretariatet. Dertil 4 fredagsbarer om året + hygge og fadøl op til alle skoleferier.

I min egen afdeling har vi vores egen sommerfest, julefrokost og påskefrokost. Derudover to seminarer med overnatning om året - hvor der både er faglige og sociale aktiviteter, men hygge er det primære.

Dertil jubilæer, fødselsdage og afskedsreceptioner. Og så alle de sociale arrangementer, vi selv står for. Fredagsøl, fødselsdage, ud at spise eller drikke øl efter sene arbejdsarrangementer osv. Har en god kollega-gruppe fra andre afdelinger, jeg måske spiser sammen med en gang om måneden. Men det er jo ikke som sådan arbejdet, der står for det.

Nåja, vores personaleforening arrangerer også. Plejer at være to gange om året med mad og vin ude. Somme tider reel stor fest.



Jeg har det superfint med niveauet. Man kan sige fra til noget af det, men det sociale er supervigtigt for mig, så jeg er glad for, at min arbejdsplads - og mine kollegaer - også prioriterer det.


Jeg ville hellere kneppe mig selv med en kaktus end rende så meget. Det lyder som om det er dyrt. Er det noget offentligt siden kassen bugner sådan?

Det offentlige må da netop ikke kaste en masse efter de ansatte? Jeg har været ansat 12 år i det private og 1½ år i det offentlige, og det offentlige er da klart mere skrabet på alle måder. Fx skal man selv betale til julefrokosten. Det har jeg da aldrig oplevet i det private.
5

Tilbage til "Job"