Hvorfor går du på arbejde?

Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2210
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3236

Re: Hvorfor går du på arbejde?

Indlægaf flicka » 22. maj 2023, 05:09

For at have råd til at leve.

Hvis jeg vandt den store gevinst, så ville jeg sige op på stedet. Uden at blinke. Og ville fint uden problemer kunne fylde mine dage ud med lige hvad jeg havde lyst til.

Helt ærligt, jeg synes det er spild af liv at arbejde så meget som jeg gør, men jeg kan ikke se nogen vej ud af det.
2
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
Sukisaki
Indlæg: 481
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:06
Kort karma: 40
Likede indlæg: 803

Re: Hvorfor går du på arbejde?

Indlægaf Sukisaki » 5. jun 2023, 07:34

For løn, det sociale og noget at stå op til,
Jeg duer ikke til at gå hjemme, men hvis penge ikke var en del af det ville jeg ikke arbejde fuld tid. Jeg tror 20-25 timer ville være optimalt for mig.
Mit job er ok, men jeg kunne ligeså godt lave alt mulig andet
0
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6537
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14595

Re: Hvorfor går du på arbejde?

Indlægaf Mangoness » 5. jun 2023, 09:09

For at få løn, så jeg kan leve :)
1
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Rullegardinia
Indlæg: 1024
Tilmeldt: 4. nov 2016, 20:06
Kort karma: 98
Likede indlæg: 3388

Re: Hvorfor går du på arbejde?

Indlægaf Rullegardinia » 10. jun 2023, 05:05

Mit arbejde føles meningsfyldt. Det er en rar måde at føle, at jeg gør noget, jeg rent faktisk er god til og som, selvom alle ikke føler det, hjælper andre.

Jeg synes, at mit job virkelig har givet mig meget på det personlige og faglige plan. Ny viden, både om jobbets indhold, men også om mig selv, og hvad jeg kan. Der er på min arbejdsplads plads til, at jeg ikke skal nedtone mine holdninger og min personlighed, så meget som jeg ellers har følt, jeg skulle.

Så er der selvfølgelig lønnen.

Og så er der det sociale. Jeg har de skønneste kolleger.

Eneste minus ved mit job er vist, at der kræver, at man skal tidligt ud af sengen om morgenen.
1
Enten er man nødt til at dø I utide – eller også bliver man gammel. Livet går med at blive ældre. Nogen tredje mulighed gives ikke.
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1562
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 255
Likede indlæg: 5883

Re: Hvorfor går du på arbejde?

Indlægaf Velvet-Goldmine » 10. jun 2023, 06:16

Jeg kunne have skrevet ovenstående.

Men det er kun fra for nogle måneder siden, hvor jeg fik mit nuværende job. Det er så fedt at jeg næsten ikke kan forstå at JEG har fået det job.
Et er det faglige, som er udfordrende, spændende og nåja, bogstaveligt talt redder liv hver eneste dag. Men rammerne er i orden, der hersker en fantastisk tone af både humor, alvor og faglig sparring mellem alle faggrupper, vi er sociale udenfor arbejdstiden, ledelsen er synlige, lydhøre, venlige men stadig helt tydelige i deres ledelse.
Lønnen er på ingen måde prangende, men jeg ville ikke bytte med tidligere arbejdspladser, hvor jeg fik højere løn, for noget i verden.

Hvis nu jeg vandt en hulens masse millioner ville jeg måske gå ned i tid, men jeg får så meget livskvalitet af denne arbejdsplads, at jeg ville skulle finde noget helt exceptionelt at tage mig til, for at sige helt op.... og så tror jeg stadig at jeg ville savne det.
5
determig_
Indlæg: 11
Tilmeldt: 21. sep 2023, 11:26
Kort karma: 0

Re: Hvorfor går du på arbejde?

Indlægaf determig_ » 12. okt 2023, 09:16

For løn. Desværre.
Jeg har altid sagt, at jeg skulle have en passion for det, jeg lavede. Så det var min bevæggrund. Jeg er bare ikke det rigtige sted, så lige nu er det pga. løn, fordi der ikke er et andet alternativ.
0
Brugeravatar
Jydepigen
Indlæg: 1152
Tilmeldt: 12. dec 2016, 13:39
Kort karma: 91
Likede indlæg: 953

Re: Hvorfor går du på arbejde?

Indlægaf Jydepigen » 2. nov 2023, 10:52

100% for lønnen, så jeg kan leve.
Hvis jeg vandt i lotto, så sagde jeg op med det samme uden at blinke :)
Der er selvfølgelig noget socialt på arbejde, men det skulle jeg nok kunne få opfyldt andre steder.
0
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7635

Re: Hvorfor går du på arbejde?

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 19. apr 2024, 10:53

Førhen har jeg nok sagt at det var 100% for lønnen. Men jeg har også altid arbejdet meget alene, og ikke haft meget socialt på de arbejdspladser.
Men nu hvor jeg er en del af et team på 7 og en kontor med ca. 15 ansatte, så får jeg faktisk også en del social udvikling ud af det.
Det sætter jeg pris på...men jeg ville stadig være den der var skredet, hvis jeg vandt den store i Lotto :lol:
0

Tilbage til "Job"