De værste “kontor-ord”

ajnaM
Indlæg: 10022
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27371

Re: De værste “kontor-ord”

Indlægaf ajnaM » 14. jun 2022, 13:11

Pølsemix skrev:
ajnaM skrev:
Helt enig.

Onboarding hos os omfatter i øvrigt hele processen, fra personen er ansat. Det vil sige, at personen skal ind i alle systemer og have adgang til relevante dokumenter, have kontorplads, have bestilt udstyr, have planlagt forløb med interne/eksterne møder, have en pakke med priorieteret læsestof, have blomster og chokolade, tages imod med fællesmorgenmad på første dag og alt det der. Det er en proces, der omfatter relativt mange mennesker og forløber over flere måneder.

Det med blomster og chokolade kunne godt blive lavet om, det er helt klart noget en 3X-årig hr-dame har en præference for!
Øl og Ostepops er meget bedre!


Det kommer til den første fredagsbar med den nye kollega. :D

Jaja, onboarding er et vidtrækkende begreb. :klap:
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: De værste “kontor-ord”

Indlægaf dgd2007 » 14. jun 2022, 18:25

Waterboarding til de nye er bedre!
:P
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: De værste “kontor-ord”

Indlægaf dgd2007 » 1. feb 2023, 21:20

Billede
10
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17185
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3573
Likede indlæg: 41763

Re: De værste “kontor-ord”

Indlægaf LaMariposa » 2. feb 2023, 05:34

Brand house :træt: Bliver øjeblikkeligt træt, når jeg ser den slags. Har stadig til gode at se, hvordan man som medarbejder skal kunne bruge det til noget som helst.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
:lun: Be brave
Jason.B
Indlæg: 66
Tilmeldt: 27. jan 2023, 11:06
Kort karma: 4
Likede indlæg: 140

Re: De værste “kontor-ord”

Indlægaf Jason.B » 2. feb 2023, 06:32

Tilsikre - Så må du lige tilsikre at ....

Det udtryk hader jeg :lol:
0
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7401
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1568
Likede indlæg: 23339

Re: De værste “kontor-ord”

Indlægaf Aragorn » 2. feb 2023, 06:36

LaMariposa skrev:Brand house :træt: Bliver øjeblikkeligt træt, når jeg ser den slags. Har stadig til gode at se, hvordan man som medarbejder skal kunne bruge det til noget som helst.


Det der, der er sådan noget bullshit. Jeg står helt af når de snakker om sådan noget. Det er akkurat ligesom præsten i kirken, det bliver fortalt af mennesker der ikke selv tror på det de siger.
1

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11296
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23356

Re: De værste “kontor-ord”

Indlægaf Mani » 2. feb 2023, 06:41

LaMariposa skrev:Brand house :træt: Bliver øjeblikkeligt træt, når jeg ser den slags. Har stadig til gode at se, hvordan man som medarbejder skal kunne bruge det til noget som helst.

Ja, der står jeg også af. Hold nu maule vi brugte meget tid på det hus i ledergruppen på mit gamle arbejde. Og hvad kom der ud af det? Fluffy ord og varm luft. Samtidig var Morten Münster the shit i den ledergruppe - der var et par af hans tests de ikke helt tog til sig...
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17185
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3573
Likede indlæg: 41763

Re: De værste “kontor-ord”

Indlægaf LaMariposa » 2. feb 2023, 06:54

Mani skrev:
LaMariposa skrev:Brand house :træt: Bliver øjeblikkeligt træt, når jeg ser den slags. Har stadig til gode at se, hvordan man som medarbejder skal kunne bruge det til noget som helst.

Ja, der står jeg også af. Hold nu maule vi brugte meget tid på det hus i ledergruppen på mit gamle arbejde. Og hvad kom der ud af det? Fluffy ord og varm luft. Samtidig var Morten Münster the shit i den ledergruppe - der var et par af hans tests de ikke helt tog til sig...


Sikken et spild af tid. Der er intet af det, der skaber nogen som helst værdi for medarbejderne eller giver en retning i forhold til, hvad man skal.

Morten Münster har ødelagt mit forhold til corporate. Det er skønt og forfærdeligt på samme tid... :D Det er sket mere end en gang, at jeg har siddet og hæklet på de månedlige møder med corporate bullshit på programmet.
1
:lun: Be brave
Petrix
Indlæg: 3752
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3646

Re: De værste “kontor-ord”

Indlægaf Petrix » 2. feb 2023, 06:57

Sophies-mor skrev:
LaMariposa skrev:
Sophies-mor skrev:
FrøkenM skrev:
Sophies-mor skrev:Onboarding.
Man omboarder ikke en medarbejder. De skal ikke ombord på et skib/ tog, eller ud på en rejse.
Man byder dem velkomne!

Jeg elsker onboarding :lun:
Men jeg er enig i, at man byder nye medarbejdere velkommen. I de næste uger skal jeg preboardes i et nyt job. Det koncept er jeg sgu sådan ret spændt på :lol:

Selve processen, ja.
Men ordet?
Velkomst af nye medarbejdere. Basta.
:lol:


Men det er da ikke det samme. Det har det i hvert fald ikke været de steder, hvor jeg har arbejdet. Velkomst er den første dag, blomster, morgenmad osv. Onboarding strækker sig over de første uger i jobbet, hvor man holder møder, bliver introduceret til IT, processer osv.

Det er jo hele processen med velkomst, indkøring i arbejdsopgaver mm.
Onboarding er bare grimt.


Præcis.
Jeg overhører ofte min kones Teams møder når hun arbejder hjemmefra. Og specielt on-boarding lyder fælt i mine ører, da jeg jo er sømand.
3
27102021
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4083
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 109
Likede indlæg: 3690

Re: De værste “kontor-ord”

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 2. feb 2023, 07:03

"I'm based in Copenhagen" "I'm based in Hanoi" - ved ikke om det bruges på dansk, men jeg er ikke baseret i, jeg bor her.
1
Grab them by the pussy
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: De værste “kontor-ord”

Indlægaf 1234 » 2. feb 2023, 07:07

Mani skrev:
LaMariposa skrev:Brand house :træt: Bliver øjeblikkeligt træt, når jeg ser den slags. Har stadig til gode at se, hvordan man som medarbejder skal kunne bruge det til noget som helst.

Ja, der står jeg også af. Hold nu maule vi brugte meget tid på det hus i ledergruppen på mit gamle arbejde. Og hvad kom der ud af det? Fluffy ord og varm luft. Samtidig var Morten Münster the shit i den ledergruppe - der var et par af hans tests de ikke helt tog til sig...

Men den slags giver vel også kun mening, hvis det ikke ændres hele tiden. Min nuværende arbejdsplads er den jeg kender med det stærkest brand, men det har grundlæggende ikke ændret sig i over 80 år. Hovedfortælling og kulturen er den samme.
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17185
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3573
Likede indlæg: 41763

Re: De værste “kontor-ord”

Indlægaf LaMariposa » 2. feb 2023, 07:16

1234 skrev:
Mani skrev:
LaMariposa skrev:Brand house :træt: Bliver øjeblikkeligt træt, når jeg ser den slags. Har stadig til gode at se, hvordan man som medarbejder skal kunne bruge det til noget som helst.

Ja, der står jeg også af. Hold nu maule vi brugte meget tid på det hus i ledergruppen på mit gamle arbejde. Og hvad kom der ud af det? Fluffy ord og varm luft. Samtidig var Morten Münster the shit i den ledergruppe - der var et par af hans tests de ikke helt tog til sig...

Men den slags giver vel også kun mening, hvis det ikke ændres hele tiden. Min nuværende arbejdsplads er den jeg kender med det stærkest brand, men det har grundlæggende ikke ændret sig i over 80 år. Hovedfortælling og kulturen er den samme.


Jeg tvivler bare på, at det er sådan pga det helt perfekte brand house?
Senest rettet af LaMariposa 2. feb 2023, 07:39, rettet i alt 1 gang.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17185
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3573
Likede indlæg: 41763

Re: De værste “kontor-ord”

Indlægaf LaMariposa » 2. feb 2023, 07:17

I øvrigt må det da også koste en del penge at have hele ledelsen til at bruge et par dage på at sidde og udvikle varm luft til et brand eller strategy house…
2
:lun: Be brave
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7401
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1568
Likede indlæg: 23339

Re: De værste “kontor-ord”

Indlægaf Aragorn » 2. feb 2023, 07:27

LaMariposa skrev:
Mani skrev:
LaMariposa skrev:Brand house :træt: Bliver øjeblikkeligt træt, når jeg ser den slags. Har stadig til gode at se, hvordan man som medarbejder skal kunne bruge det til noget som helst.

Ja, der står jeg også af. Hold nu maule vi brugte meget tid på det hus i ledergruppen på mit gamle arbejde. Og hvad kom der ud af det? Fluffy ord og varm luft. Samtidig var Morten Münster the shit i den ledergruppe - der var et par af hans tests de ikke helt tog til sig...


Sikken et spild af tid. Der er intet af det, der skaber nogen som helst værdi for medarbejderne eller giver en retning i forhold til, hvad man skal.

Morten Münster har ødelagt mit forhold til corporate. Det er skønt og forfærdeligt på samme tid... :D Det er sket mere end en gang, at jeg har siddet og hæklet på de månedlige møder med corporate bullshit på programmet.


Min chef på mit forrige job skulle redegøre for nogle ændringer i vores 'hus' på et afdelingsmøde, efter at vi havde fået en vision lagt på, som lå et lag over missionen, og det startede meget godt, og så begyndte han lige så stille at sidde og stamme og så sagde han med et skævt smil at nu kunne han ikke lige huske det hele...

Vi var 5 mand i afdelingen og havde et meget kammeratligt og uhøjtideligt forhold til hinanden så vi kunne heldigvis bare sidde og grine sammen over det.

Det er sikkert vigtigt for den øverste ledelse at kende disse ting, men når man sidder i en IT afdeling i et firma der ikke har IT som sit produkt kan det være svært at se hvordan man er berørt af de ting, og hvordan man kan bidrage til en vision med fine-grained password policy og Always On VPN....
2

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7401
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1568
Likede indlæg: 23339

Re: De værste “kontor-ord”

Indlægaf Aragorn » 2. feb 2023, 07:29

LaMariposa skrev:I øvrigt må det da også koste en del penge at have hele ledelsen til at bruge et par dage på at sidde og udvikle varm luft til et brand eller strategy house…


Hende der var allermest begejstret for vores medarbejder/team building dag var sjovt nok hende hvis fuldtidsjob var at arrangere den slags.

Og mens direktionen var i nogle lækre omgivelser i hytter ved vandet i Frankrig (som de sørgede for at vise billeder af, det var NÆSTEN som at være der selv) så var vi andre på Vinding Konferencecenter...
4

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.

Tilbage til "Job"