Undtagelsen skrev:Luffegås skrev:Fruity skrev:Luffegås skrev:Åh jeg er så følsom og har altid haft let til tårre. Havde jeg set denne post udefra havde jeg helt klart sagt det ikke skal tages så tungt.
I torsdags kom en kollega (Konsulent) ind og spurgte om jeg (administrativ koordinator) havde tid. Jeg hader at jeg ikke får opgaven afvide først og SÅ kan jeg svare om jeg har tid. Jeg svare dog hverken ja eller nej og han siger han skal bruge et hæfte med tekster I til en undervisning i weekenden, men han kom ikke fredag så det skulle laves i dag. Det var 15-20 hæfter der skulle laves, af mange forskellige tekster og en blanding af PDF og word.
Jeg smider ALT hvad jeg har i hænderne for at gå igang. Min mand har adgang til Adobe igennem sit arbejde, så jeg får spurgt ham om han kan gøre noget. Vi mailer frem og tilbage, og han sender mig så en samlet fil hvor han har sat det ind. Pyh, jeg slipper for at skulle sidde og tælle sider og opdele i sæt. Der gik så 2 timer i alt med både det, at printe, og putte i tilbudsmapper.
Kollega tager stakken med hjem og får det afleveret på kursussted.
Nu skriver han så underviseren har skrevet der kun var 1. side af hver PDF fil, så han måtte printe resten ud på stedet.
Min kollega slutter mailen til mig med "Det var jo tanken at det var hele filen der skulle printes og ikke bare første side af hver… jeg ved ikke helt hvordan det er gået galt.
En anden gang må du rigtig gerne dobbelt-tjekke at det stemmer. Den her føles lidt træls."
Jeg har bare lyst til at skrive "DU er lidt træls".^
Edit: Jeg kan faktisk mærke min tristhed er blevet lidt til vrede. Jeg har arbejdet her i 5 år, han i 1. Han er 5 år ældre end mig, men jeg er altså 34 år. Jeg finder det ret provokerende at få et "Næste gang" som om jeg startede i går.
Jeg har skrevet til min chef og videresendt hans mail. Jeg skrev jeg mest havde brug for luft, men at jeg faktisk ikke synes det var i orden han skrev sådan til mig. Hun er i forvejen obs på at han har en stor vekslen imellem ikke at stole på os andre, og omvendt dumpe arbejdsopgaver på vores andres borde. Jeg vil ikke have hun gør noget, men det skal bare føres til notat.
Hvis du ved en fejl ikke har fået løst opgaven og ikke opdaget det, fordi du glemte at kontrollere det, du gav videre - er det så ikke bare at beklage og lægge sig flat ned og berolige ham med, at det selvfølgelig ikke sker en anden gang?
Det burde ikke være nødvendigt at sige til en der har været her kortere tid end mig at det ikke sker igen en anden gang. For det kan jeg altså ikke love. Vi er kun mennesker. Og det er sådan set sådan vi altid har haft det på arbejdet. Vi laver alle fejl stortset dagligt, han lavede selv i dag en fejl. Jeg kan sagtens beklage det er slet ikke problemet, det gjorde jeg kort i dag til personalemøde uden jeg gad sidde der og snakke om hele issuer.. Det er tonen man skal skrive til andre der provokere mig. Jeg hader konflikter på arbejdet. Fik talt med en anden kollega om det i dag og hun har samme opfattelse af ham efterhånden. Hun har været her i snart 30 år og aldrig følt sig talt ned til sådan heller før nu her. Vi er en virksomhed med 5 medarbejdere, det er SÅ vigtigt vi har en god stemning.
Måske du skulle tage en snak med han i stedet for.
Det tyder på at det skrevne sprog bliver opfattet anderledes af jer her.
Jeg læser slet ikke hans besked på en nedladende måde med nogen form for tone.
Jeg synes også den er nederen - hans tone. Det er ikke nødvendigt at sige til andre, hvad de skal gøre en anden gang. Hvis han er træt af situationen, kunne han nøjes med at sige det, men der er tydeligvis tale om en fejl, så man spreder egentligt bare dårlig stemning ved at sige noget overhovedet. Jeg hader virkelig de der rettelser, hvor alle kan regne ud, at fejlen skyldes en tanketorsk, men det alligevel lige skal påtales. Jeg venter selv med at påpege andres fejl, til det er sket et par gange, så det er tydeligt at der er tale om en grundlæggende misforståelse og ikke en tanketorsk. Der er ingen grund til at gå at rette på andre, når de godt ved, de har dummet sig.
I den konkrete situation kunne jeg måske have svaret noget med: "ej, det var da irriterende. Det beklager jeg. Det gik nok lige hurtigt nok, fordi jeg kun havde er par timer til det. Kan du ikke en anden gang lige give mig et par dage at løbe på? Så har vi begge lidt mere tid til at tjekke materialet igennem"