Generel job snik-snak og spørgsmål

fisken80
Indlæg: 22544
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1143
Likede indlæg: 52968

Re: Generel job snik-snak og spørgsmål

Indlægaf fisken80 » 12. apr 2024, 19:18

TakeAChanceOnMe skrev:Jeg fortalte min chef at jeg ikke havde fået programmerne fra i går. Den ene var et helt program der manglede. Det andet var dele af et program, som så ikke blev uploadet. Det hele burde være sendt Tirsdag.

Det ene program blev sendt efter kl. 22, halvanden time efter spilleren var taget hjem. De andre tilbød hun at sende i dag. Hvilket ikke hjælper en skid nu.

Jeg nævnte det for min chef. Han sagde at fordi jeg havde BCC ham ind i stedet for CC, så “vidste han ikke at det var sket”. Hun skrev i dag at hun havde været hos hendes bedstemor i går, fordi denne skulle opereres i dag. Hun har haft fra Tirsdag aften. Vi fik summary email fra mediation hvor key point var at de overleveringer skulle laves. Det er minimum 4 gang at hun har fået at vide at overleveringer simpelthen SKAL klares.

Min chef mener at vi skal give hende “leeway” denne gang. Han mener også at jeg skal have en uformel snak med hende om at det er uacceptabelt og spillerne har haft et dyk i deres service pga det.

Jeg er simpelthen så frustreret. Hvordan kan man blive mødt med så meget velvilje når det er 4 gange at man får den samme instruks og stadigvæk ikke gør det??
Mest af alt er jeg frustreret over at hun kan få lov til at sige at det er mig, der er problemet, lave dette stunt og det stadigvæk ikke får en håndfast konsekvens.

Derudover nægter jeg simpelthen at snakke med hende 1:1. Med alle de løgne, manipulationer og små twist af virkeligheden vil jeg simpelthen ikke risikere noget. Hvis hun synes jeg er uretfærdig og beslutter sig for at lyve om hvordan samtalen er forløbet, så er det mig der står i problemer. Jeg tør simpelthen ikke. Specielt ikke når en helt stille og rolig samtale, hvor hun bliver called out ganske sobert, kan vende sig til at hun har tårer i øjnene og er blevet humiliated. Nope. I ain’t doing it. Ved ikke hvordan min chef tager det, men det nægter jeg simpelthen at gøre. Stiller ikke velvilligt min røv i klaskehøjde og venter på at hun tager bæltet af og tager tilløb. Absolutely not.


Undskyld men din chef er en konfliktsky idiot og så længe han er chef så bliver det ikke bedre. Og du skal nok også regne med, at han fastansætter din kollega.
For det er bullshit at han ikke vidste det var sket. Du har jo skrevet det til ham. Og CC fungerer på præcis samme måde som bcc. Så du er nu der, hvor du må gøre op med dig selv om du kan leve med det arbejdsmiljø. For det bliver ikke bedre.
10
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5458
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 668
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 14068

Re: Generel job snik-snak og spørgsmål

Indlægaf RavenClaw » 12. apr 2024, 20:02

Hvor meget går det ud over dig, TACOM, hvis du tipper nogle myndigheder om, at lovpligtige journalnoter ikke bliver lavet?

Ville det faktisk blive taget seriøst, hvis konsekvenserne blev virkelige?
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5939
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14793

Re: Generel job snik-snak og spørgsmål

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 12. apr 2024, 20:33

fisken80 skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:Jeg fortalte min chef at jeg ikke havde fået programmerne fra i går. Den ene var et helt program der manglede. Det andet var dele af et program, som så ikke blev uploadet. Det hele burde være sendt Tirsdag.

Det ene program blev sendt efter kl. 22, halvanden time efter spilleren var taget hjem. De andre tilbød hun at sende i dag. Hvilket ikke hjælper en skid nu.

Jeg nævnte det for min chef. Han sagde at fordi jeg havde BCC ham ind i stedet for CC, så “vidste han ikke at det var sket”. Hun skrev i dag at hun havde været hos hendes bedstemor i går, fordi denne skulle opereres i dag. Hun har haft fra Tirsdag aften. Vi fik summary email fra mediation hvor key point var at de overleveringer skulle laves. Det er minimum 4 gang at hun har fået at vide at overleveringer simpelthen SKAL klares.

Min chef mener at vi skal give hende “leeway” denne gang. Han mener også at jeg skal have en uformel snak med hende om at det er uacceptabelt og spillerne har haft et dyk i deres service pga det.

Jeg er simpelthen så frustreret. Hvordan kan man blive mødt med så meget velvilje når det er 4 gange at man får den samme instruks og stadigvæk ikke gør det??
Mest af alt er jeg frustreret over at hun kan få lov til at sige at det er mig, der er problemet, lave dette stunt og det stadigvæk ikke får en håndfast konsekvens.

Derudover nægter jeg simpelthen at snakke med hende 1:1. Med alle de løgne, manipulationer og små twist af virkeligheden vil jeg simpelthen ikke risikere noget. Hvis hun synes jeg er uretfærdig og beslutter sig for at lyve om hvordan samtalen er forløbet, så er det mig der står i problemer. Jeg tør simpelthen ikke. Specielt ikke når en helt stille og rolig samtale, hvor hun bliver called out ganske sobert, kan vende sig til at hun har tårer i øjnene og er blevet humiliated. Nope. I ain’t doing it. Ved ikke hvordan min chef tager det, men det nægter jeg simpelthen at gøre. Stiller ikke velvilligt min røv i klaskehøjde og venter på at hun tager bæltet af og tager tilløb. Absolutely not.


Undskyld men din chef er en konfliktsky idiot og så længe han er chef så bliver det ikke bedre. Og du skal nok også regne med, at han fastansætter din kollega.
For det er bullshit at han ikke vidste det var sket. Du har jo skrevet det til ham. Og CC fungerer på præcis samme måde som bcc. Så du er nu der, hvor du må gøre op med dig selv om du kan leve med det arbejdsmiljø. For det bliver ikke bedre.


Jeg ved godt at han ved det - og han ved at det er sket. Han mente at fordi hun ikke kan se at han har været BCC’d og hun ikke kan se det, så har han “ikke set det”. Men han bad mig BCC ham ind i al email kontakt med hende, så det er det jeg har gjort.

Jeg elsker virkelig mit job og min chef er en pisse dygtig fysioterapeut, som jeg allerede har lært meget af og som formår at lære fra sig på en måde der ikke virker bedrevidende eller nedladende. Mit indtryk er at lige så meget som jeg kan lide at nørde, lige så meget kan han.
Han giver også ros når det er fortjent, hvilket jeg i mine 6 år i sporten har oplevet er ret sjældent. Generelt er jeg jo helt vild med at være her og ser op til mine mere senior kollegaer, pga det faglige niveau.

Jeg har svært ved at skulle give op på noget som jeg generelt elsker og er god til, fordi at min ene kollega er en absolut spassernar som ikke kan finde ud af dele af sit job. Jeg er måske også rigtig god til at blive frustreret når jeg føler tingene kan gøres bedre og andre bare er tilfredse med at “lade stå til”. Måske er jeg bare en person der leder efter det negative - jeg føler det ikke sådan, for mig er det jo bare fordi at jeg gerne vil gøre mit bedste. Jeg vil ikke lade en manipulerende møgkælling ødelægge min drøm om at arbejde i top fodbold.
1
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5939
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14793

Re: Generel job snik-snak og spørgsmål

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 12. apr 2024, 20:37

RavenClaw skrev:Hvor meget går det ud over dig, TACOM, hvis du tipper nogle myndigheder om, at lovpligtige journalnoter ikke bliver lavet?

Ville det faktisk blive taget seriøst, hvis konsekvenserne blev virkelige?


Overleveringerne er ikke lovpligtige. Det er noterne (som er blevet bedre end tidligere omend det stadigvæk halter til tider) og dem har man ikke adgang til uden at være ansat. Mangel på noter kommer oftest ikke frem i lyset medmindre noget går galt, man bliver sagsøgt eller bliver anmeldt.

HCPC reagerer på manglende notater, men det ville være et virkelig voldsomt skridt at tage. Også et voldsomt skridt at tage i forhold til at gå bagom min chef’s ryg. Tror teknisk set at det ville gå under whistleblower ordning, men jeg tror det ville være karriereselvmord at gå bagom min chef på den måde. Og det ville virke virkelig petty, hele konflikten taget i betragtning.
0
ajnaM
Indlæg: 10078
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1059
Likede indlæg: 27592

Re: Generel job snik-snak og spørgsmål

Indlægaf ajnaM » 13. apr 2024, 06:15

Din chef virker til at være mere ligeglad med de noter - måske du også skulle prøve den tilgang?

Jeg er normalt meget imod at bede folk om at ‘sænke barren’, men når nu du er glad for alt andet, og det kun er denne éne kollega, der er problemet - og din chef er orienteret og tilsyneladende ligeglad med hendes manglende faglighed - så ville jeg nok alligevel prøve at lade hende og hendes opgaver sejle.

Altså simpelthen koncentrer dig om noget andet og lad være med at gå ind i konflikter med hende. Ignorer hende i det omfang, det kan lade sig gøre.
14
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
ajnaM
Indlæg: 10078
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1059
Likede indlæg: 27592

Re: Generel job snik-snak og spørgsmål

Indlægaf ajnaM » 13. apr 2024, 06:50

I øvrigt er det komplet latterligt, at din chef hævder, at han ikke skulle have set mailen, fordi han var bcc.

Men en anden gang ville jeg absolut sætte ham cc, hvis du endelig skal skrive med den slags. Det er netop vigtigt, at din kollega kan se, at chefen er cc - og at chefen ved, at kollegaen kan se, han er cc.

Hvis du sætter bcc, har det langt fra samme korrigerende effekt.
5
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19706
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2453
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46494

Re: Generel job snik-snak og spørgsmål

Indlægaf LadyFox » 13. apr 2024, 07:34

ajnaM skrev:Din chef virker til at være mere ligeglad med de noter - måske du også skulle prøve den tilgang?

Jeg er normalt meget imod at bede folk om at ‘sænke barren’, men når nu du er glad for alt andet, og det kun er denne éne kollega, der er problemet - og din chef er orienteret og tilsyneladende ligeglad med hendes manglende faglighed - så ville jeg nok alligevel prøve at lade hende og hendes opgaver sejle.

Altså simpelthen koncentrer dig om noget andet og lad være med at gå ind i konflikter med hende. Ignorer hende i det omfang, det kan lade sig gøre.


Det tænker jeg også er den eneste løsning. Og acceptere at ens præstation afhænger af de arbejdsvilkår der bliver stillet tilrådighed.
Der er ingen der kommer og takker en når man knækket nakken på at løse ting man ikke selv kan løse - og det tænker jeg meget vel kan blive konsekvensen hvis ikke konfliktnivauet ikke sænkes fremfor at hæves.
7
...
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5939
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14793

Re: Generel job snik-snak og spørgsmål

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 13. apr 2024, 18:05

Igen - det er ikke noterne der er problemet denne gang (hvor trist er det lige at kunne skrive “denne gang”), men overleveringerne. Noterne er et lovkrav, overleveringer er bare best practice og hvad klubben foretrækker.
Så hun har ikke brudt nogle love denne gang, hun falder bare under de standarder som hun selv mener er så høje og er direkte årsag til at spillerne får en dårligere service.

Jeg ved hun leder efter fejl hos mig også. Ikke læser hvad jeg skriver og så skriver til mig som om at jeg har været forsinket i selv at sige ting. Jeg bliver bare træt i hovedet, men skal måske øve mig i at lade hende sejle egen sø som i siger. Det er bare svært når det overordnede ansvar for at vores aldersgrupper kører ligger på mig og jeg er afhængig af at hun gør sit job ordentligt for at det ser ud til at jeg kan gøre mit ordentligt.
0
ajnaM
Indlæg: 10078
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1059
Likede indlæg: 27592

Re: Generel job snik-snak og spørgsmål

Indlægaf ajnaM » 13. apr 2024, 18:48

TakeAChanceOnMe skrev:Igen - det er ikke noterne der er problemet denne gang (hvor trist er det lige at kunne skrive “denne gang”), men overleveringerne. Noterne er et lovkrav, overleveringer er bare best practice og hvad klubben foretrækker.
Så hun har ikke brudt nogle love denne gang, hun falder bare under de standarder som hun selv mener er så høje og er direkte årsag til at spillerne får en dårligere service.

Jeg ved hun leder efter fejl hos mig også. Ikke læser hvad jeg skriver og så skriver til mig som om at jeg har været forsinket i selv at sige ting. Jeg bliver bare træt i hovedet, men skal måske øve mig i at lade hende sejle egen sø som i siger. Det er bare svært når det overordnede ansvar for at vores aldersgrupper kører ligger på mig og jeg er afhængig af at hun gør sit job ordentligt for at det ser ud til at jeg kan gøre mit ordentligt.


I mine øjne gør det ikke den store forskel - både hvad angår noter og overleveringer ville jeg lade hende sejle sin egen sø.

… og det overordnede ansvar ligger hos din chef. Som er orienteret og vælger at være ligeglad (eller i hvert fald ikke handle).

Du har jo - gentagne gange - fortalt din chef, hvordan det kører. At hun ikke laver sine opgaver. Jeg ville fortælle chefen, at du fortsat oplever problemer med det, men at du er nødt til at prøve en anden tilgang, hvor du simpelthen har mindre kontakt med hende. Så er han orienteret, og så kan du passende lade hende sejle - under din chefs overordnede ansvar.
10
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4165
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 999
Likede indlæg: 7881

Re: Generel job snik-snak og spørgsmål

Indlægaf Filipai » 13. apr 2024, 22:29

Så blev sidste arbejdsdag overstået for mig. Jeg har dog lige noget overlevering jeg bliver nødt til at lave inden mandag hvor min computer lukkes.

Det var meget underligt at have sidste arbejdsdag ude i et af de varehuse jeg leder, fremfor på vores hovedkontor hvor min plads er, men det var aftalen. Der var audit de sidste 3 dage, og jeg er drøn stolt over mig og mit team. Bedste scorende varehuse på tværs af alle vores varehuse, og også bedre end det andet jeg leder (ledte).

Det har ikke helt ramt endnu. På tirsdag skal jeg ind til “rigtigt” farvel og aflevere computer og alt der praktiske. Det nok der den rammer.

Da jeg havde tid til at tjekke min LinkedIn efter audit slutningen lå der besked fra en recruiter, så nu har jeg en indledende samtale tirsdag.
12
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5939
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14793

Re: Generel job snik-snak og spørgsmål

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 15. apr 2024, 22:06

Igen, ingen overlevering indtil jeg selv spørger efter det. På trods af at jeg nævnte lørdag/søndag at hun skulle huske at skrive en handover for hendes spillere, som ville være i klubben Mandag.

Jeg gik direkte til min chef som sagde dokumenter det plus sidste uge og bring det op på mødet om halvanden uge.
Spurgte også den fysio hun normalt arbejder med om planen for spilleren, hvor han blev lidt stram i betrækket og sagde at det burde simpelthen have været handed over før tre timer inden spilleren dukker op.

Da jeg endelig fik overleveringen, så prøvede hun at spille den som om at jeg havde haft problemer med Teams og det altså havde været uploadet. Tror ikke hun tænkte over at Teams noterer hvornår et dokument sidst har været opdateret og begge relevante dokumenter har ikke været opdateret siden Marts. Så rend og hop :rulle: . Hun havde også skrevet ham ned som at han skulle på græs to dage efter hinanden, når han kun lige er startet med at løbe.
Men det er fint. Det er to gange indenfor en uge og den anden fysio sagde at han havde sagt til hende at hun skulle uploade dokumenterne i løbet af aftenen henover weekenden. Så han var træt også. Plus anden fysio, sports science og jeg med det samme kunne se at det simpelthen ikke var passende at spilleren skulle på græs igen så tæt på hinaden.

Hendes genoptræningsprogrammer er også lort. Hendes spiller (som min chef vil sende tilbage til mig - JA TAK!) har 18(!!!!) øvelser i hans program. Det er de samme hver evig eneste dag. Han så virkelig frustreret ud, så jeg spurgte ham hvad der var galt og han sagde at han var træt af at lave de samme øvelser hele tiden. Det forstår jeg sådan set godt, specielt når det er SÅ mange øvelser.
Han sagde også bagefter at han havde fået symptomer igen. Det er 5 spiller jeg har set, som i eller efter hendes genoptræning, har fået symptomer igen.

Hun sendte også Injury reporten ud for sent, selvom hun havde travlt med at jage mig for en update pr spiller efter jeg allerede havde sagt det ville blive sendt søndag. Læser reporten og hun har direkte ignoreret hvad spillerne rapporterede og jeg overleverede. Det giver jo god mening, når begge spillere stadigvæk har enten åbenlyse svagheder eller stadigvæk har smerter. Hendes opdatering: X klarer sig rigtig godt og er klar til at øge hans load i fitness :stoned:

Jeg føler lidt at hun er ved at have placeret røven gevaldigt i klaskehøjde og at det (endelig) ikke kun er mig, som har lyst til at smække til. I forhold til hvor god hun er til at prøve at manipulere mig til at se dårlig ud, så burde hun måske bruge energien på egen performance i stedet. Det ville gavne både hende selv og spillerne.
3
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9868
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1863
Likede indlæg: 9591

Re: Generel job snik-snak og spørgsmål

Indlægaf Spjaerten » 16. apr 2024, 05:30

Så fyr hende da for helvede
Intet kommer jo til at ændre sig
11
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14972
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1189
Likede indlæg: 25200

Re: Generel job snik-snak og spørgsmål

Indlægaf sigge » 16. apr 2024, 11:18

sigge skrev:
sigge skrev:Jeg har en aftale i min kontrakt om, at overarbejde honoreres med en faktor 1,37 til afspadsering. Vi er ikke så mange i firmaet, der har den aftale, fordi den blev udfaset få år efter, jeg var blevet ansat. Så langt de fleste har 1:1 overarbejde og afspadsering. Nu er vi så blevet opkøbt af en større koncern og i løbet af foråret skal vi overgå til ansættelse hos dem. Vi er blevet lovet, at ingen får dårligere vilkår ifm. overgangen, men i deres personalehåndbog kan jeg se, at de også kører 1:1. Jeg talte med min leder om det til 1 til 1 samtale i sidste uge, og han ved ikke, hvordan og om den aftale kan overføres. Han håber på at blive klogere på det, inden de nye ansættelsesaftaler/tillæg til eksisterende kontrakter skal udmøntes. Han mente, at det kunne være, man ville "kapitalisere" ordningen og fremover køre samme aftale for alle.

Og nu er jeg så meget i tvivl om, hvad jeg ville synes, var en passende økonomisk kompensation, hvis jeg skal give afkald på den ordning. Jeg er egentlig et sted nu, hvor jeg er så privilegeret, at jeg hellere vil have mere fritid end flere penge, så i udgangspunktet vil jeg allerhelst beholde min gamle 1:1,37 ordning.
Jeg har ikke overarbejde hver uge eller hver måned. Det kan komme lidt i klumper i spidsbelastningsperioder, når et projekt skal være færdigt. Lige pt. har jeg kun ca. 13 timers afspadsering stående på "kontoen", så det er heller ikke fordi, jeg kører med vildt meget overarbejde. Jeg havde dog en del mere afspadsering for 1½ år siden, men valgte at nedbringe det, fordi jeg troede, jeg skulle skifte job og ikke ville have det udbetalt men hellere gemme ferie, som kunne overføres til ny arbejdsgiver.

Hvor stor en lønstigning ville I tænke var en passende kompensation, hvis jeg skulle give afkald på min særordning?



Jeg grubler stadig over dette. Jeg har talt med nogle kolleger, som har samme ordning, men de fleste af dem står til at gå over til jobløn pga. deres lederansvar. Og den anden kollega, jeg har talt med, som ikke er leder, ved ikke, hvad han vil gøre.

Jeg ved ikke, om jeg har is nok i maven til at sætte hårdt mod hårdt og sige, at hvis jeg ikke kan få ordningen overført, finder jeg et andet job*. For hvis jeg nu accepterer X% lønstigning i stedet for afspadseringsordningen, føler jeg, der er en risiko for, at det ret hurtigt vil blive udhulet ifm. kommende lønreguleringer. I stedet har jeg overvejet at sige, at jeg gerne vil have den almindelige lønregulering, jeg alligevel stod til, men til gengæld gå ned på 36 timer/uge uden lønnedgang. Så kan jeg arbejde mine normale 37 timer og stadig spare afspadsering op (1:1), eller jeg kan gå en time tidligere om fredagen, hvilket jeg egentlig ofte har lyst til.
Er der noget, jeg skal være opmærksom på, hvis jeg går fra 37 til 36 timer? Pension, dagpenge, tabt arbejdsevne el.lign.?



*Jeg blev kontaktet i sidste uge af en rekrutteringskonsulent vedr. det job, jeg endte med at sige nej til pga. uenighed om løn for 1½ år siden, og han sagde, at firmaet stadig er interesserede og måske kunne give sig på løn. Jeg er så steget i løn i mellemtiden, så de vil nok skulle give sig noget mere end mit daværende udspil. Og der er stadig ulempen ved 45+ min. kørsel hver vej mod 10 min. i mit nuværende job. Men det er altså en reel mulighed at finde et andet job. Og de kører i øvrigt 1:1,5 på overarbejde.


Nå, efter at være blevet mindet om eksistensen af fagforeninger, ringede jeg til min for 1½ måned siden. Deres råd var i første omgang at forsøge at være proaktiv og tage det med min afdelingsleder og HR på forkant. Der ud over sagde de, at man sådan set godt må ændre væsentligt på ansættelsesvilkår, men så skal det bare varsles med samme varsel som opsigelsesvarsel.

Jeg forsøgte efterfølgende at få en samtale i stand med min leder, men på daværende tidspunkt havde han endnu ikke fået noget information fra firmaet og følte sig derfor ikke klædt på til at tage en sådan snak. Så vi udskød det, og så gik tiden.

Fast forward til i dag, hvor jeg modtager kontrakttillæg på mail fra HR, hvor der står, at flex fremover er efter nyt firmas regler (altså 1:1 for overarbejde:afspadsering). Og så er der i øvrigt overhovedet igen kompensation for dette. Heller ikke engang en lille %-vis lønstigning.

Der står i mailen, at man kan besvare den, hvis man har spørgsmål, så nu har jeg skrevet direkte til HR og gået udenom min afdelingsleder.
Jeg har bedt om at få at vide, hvordan jeg kompenseres, når de går imod deres eget løfte om, at ingen får ringere vilkår. Og hvis de fastholder ændringen i mine ansættelsesvilkår har jeg bedt dem bekræfte, at de først træder i kraft med 6 måneders varsel, som er mit opsigelsesvarsel.

Jeg frygtede jo, at det ville ende ud i, at særordningen bare ville blive affejet. Og hvis det er der, vi er. Må jeg jo overveje min ansættelse igen. Jeg gider i hvert fald ikke at tie og samtykke.
9
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7110
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1432
Likede indlæg: 13330

Re: Generel job snik-snak og spørgsmål

Indlægaf Rapfisk » 16. apr 2024, 11:41

Filipai skrev:Så blev sidste arbejdsdag overstået for mig. Jeg har dog lige noget overlevering jeg bliver nødt til at lave inden mandag hvor min computer lukkes.

Det var meget underligt at have sidste arbejdsdag ude i et af de varehuse jeg leder, fremfor på vores hovedkontor hvor min plads er, men det var aftalen. Der var audit de sidste 3 dage, og jeg er drøn stolt over mig og mit team. Bedste scorende varehuse på tværs af alle vores varehuse, og også bedre end det andet jeg leder (ledte).

Det har ikke helt ramt endnu. På tirsdag skal jeg ind til “rigtigt” farvel og aflevere computer og alt der praktiske. Det nok der den rammer.

Da jeg havde tid til at tjekke min LinkedIn efter audit slutningen lå der besked fra en recruiter, så nu har jeg en indledende samtale tirsdag.

Jeg glæder mig til at høre om næste kapitel :blomst:
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5939
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14793

Re: Generel job snik-snak og spørgsmål

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 16. apr 2024, 12:22

Spjaerten skrev:Så fyr hende da for helvede
Intet kommer jo til at ændre sig


Tro mig, hvis det stod til mig var det allerede sket. Det er bare ikke min beslutning.
1

Tilbage til "Job"