Hvornår har din chef sidst været en nar?

Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3070
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8017

Re: Hvornår har din chef sidst været en nar?

Indlægaf Charly » 15. mar 2021, 11:36

Jeg ved ikke hvor jeg skal starte... Der er så meget. Men hun er generelt leveringsdygtig i naropførsel på daglig basis.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Hvornår har din chef sidst været en nar?

Indlægaf Madam Pomfrey » 15. mar 2021, 11:49

han snakkere i telefon heeeele tiden... og jeg skal bruge hans hjælp...

(og nej han er ikke en nar, jeg er bare utålmodig nu)
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Hvornår har din chef sidst været en nar?

Indlægaf Skorstenen » 15. mar 2021, 12:23

Jeg er faktisk overordnet supertilfreds med min chefs måde at være på.

MEN!

Jeg skal lave rapporter i et væk, hvoraf flere er ganske overlappende. En del af dem er kommet til i spidsbelastningsperioder, hvor de bare skal være "midlertidige".

Når jeg så forsøger at glemme dem lidt, fordi: ikke-eksisterende spidsbelastningsperiode; så bliver jeg rykket for dem.

Faktisk, laver jeg for tiden 3 forskellige månedsrapporter. Den ene er helt normal. Den anden forholder sig til et særligt coronabudget. Den tredje bliver lavet for at se hvordan det ser ud på kalenderår fremfor regnskabsår.

Jeg laver også et likviditetsbudget, 13 uger frem (det forventes her, at jeg kan se ind i fremtiden) hver eneste uge fordi: corona.
Vi har aldrig haft så mange likvider som nu. :stoned:

Jeg er faktisk skidetræt af excelark.
0
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27063

Re: Hvornår har din chef sidst været en nar?

Indlægaf ajnaM » 6. apr 2021, 06:19

Skorstenen skrev:Jeg er faktisk overordnet supertilfreds med min chefs måde at være på.

MEN!

Jeg skal lave rapporter i et væk, hvoraf flere er ganske overlappende. En del af dem er kommet til i spidsbelastningsperioder, hvor de bare skal være "midlertidige".

Når jeg så forsøger at glemme dem lidt, fordi: ikke-eksisterende spidsbelastningsperiode; så bliver jeg rykket for dem.

Faktisk, laver jeg for tiden 3 forskellige månedsrapporter. Den ene er helt normal. Den anden forholder sig til et særligt coronabudget. Den tredje bliver lavet for at se hvordan det ser ud på kalenderår fremfor regnskabsår.

Jeg laver også et likviditetsbudget, 13 uger frem (det forventes her, at jeg kan se ind i fremtiden) hver eneste uge fordi: corona.
Vi har aldrig haft så mange likvider som nu. :stoned:

Jeg er faktisk skidetræt af excelark.


Sådan en chef har jeg også haft. Det var sjovt nok når nogen højere oppe ikke synes, vedkommende performede godt nok, så fik hun behov for rapporter og lister over alt det, hun havde sat i gang. :rulle:

Kæmpe misforståelse i mine øjne - når du ikke leverer, skal du sætte ind på at komme til det. At lave opgørelser over tidligere indsatser ændrer ikke ved, at du ikke har gjort det godt nok. Det er bare spild af tid...
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1592
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 204
Likede indlæg: 2899

Re: Hvornår har din chef sidst været en nar?

Indlægaf Kilix » 26. apr 2021, 11:25

Kilix skrev:Min tidligere chef var en flinker fyr udenfor arbejde. Vi svingede fakisk rigtigt fint, saa laenge det ikke handlede om arbejde.
Jeg mistede al respekt for ham da han fyrede mit lille team bag om ryggen paa mig, (under en generel fyringsrunde) sidste aar, uden at have nogen reel grund til det (vi var et lille, men mighty team). Kraftidiot.
Min nuvaerende chef har jeg kun haft i en 3-4 maaneder, men indtil videre har han vaeret fin nok.

Den effing spassernar har fandme sagt op! :whine: Nu hvor vi faktisk havde fundet den roede traad og var paa samme boelgelaengde med hensyn til mange ting. Hold nu kaeft hvor er det bare pisse irriterende!
Han er en virkelig god leder og han samlede mig saa utroligt fint op efter min tidligere chef's klaphatteri. Og nu skrider han bare. :rulle: :boo:
Altsaa jeg kan selvfoelgelig godt unde ham det, og silver lining er at han har sagt at han nok faar brug for 'saadan en som mig' i hans nye job, da de starter en 'afdeling' op som jeg er ekspert i. Jeg kan faktisk godt se mig selv arbejde for det firma han flytter til.

Jeg maa nok aerligt indroemme at jeg ogsaa er liiiiiiidt i tvivl om min nye chef's 'merit'. Jeg er en lille smule mere senior end ham og jeg er ikke sikker paa at han kan hamle op med 'den anden side' af vores firma + at han bare ikke har nogen saerlig stor interesse i hvad saadan en som mig faktisk bruger 40 timer om ugen paa = han kan ikke rigtigt videreudvikle mig eller mine kompetencer. Han er heldigvis en flinker fyr.

oev altsaa.
0
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6485
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14371

Re: Hvornår har din chef sidst været en nar?

Indlægaf Mangoness » 4. maj 2021, 11:37

Chefen vil ikke betale for et billedredigeringsprogram, så jeg kan udføre mit arbejde ordentligt (og betaler hellere for et andet program, som godt nok er billigere, men som ikke kan alt det, jeg skal bruge det til).

Jeg kunne løse det hele i det ene billedredigeringsprogram. I stedet bliver løsningen en blanding mellem forskellige online tools (3-4 forskellige programmer i alt), som gør, at der tager dobbelt så lang tid at lave opgaven. :stoned:
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Hvornår har din chef sidst været en nar?

Indlægaf Lurende Peber » 4. maj 2021, 17:30

Mangoness skrev:Chefen vil ikke betale for et billedredigeringsprogram, så jeg kan udføre mit arbejde ordentligt (og betaler hellere for et andet program, som godt nok er billigere, men som ikke kan alt det, jeg skal bruge det til).

Jeg kunne løse det hele i det ene billedredigeringsprogram. I stedet bliver løsningen en blanding mellem forskellige online tools (3-4 forskellige programmer i alt), som gør, at der tager dobbelt så lang tid at lave opgaven. :stoned:

Kan du ikke sætte dine beregninger op i et brev til din chef?
-Så meget koster det bedre program mere end det dårligere.
-Så meget tid regner du med at spare på at bruge det bedre program.
-Så lang tid tager det den sparede tidsudgift at tilbagebetale differencen i indkøbspris
-Og fremover er bare ren gevinst for firmaet.

Det er lykkedes for mig engang, overfor en chef der var kendt for nærighed. Men han tænkte jo i tal. Så at visualisere gevinsten virkede :gogo:

PS: søg evt. på investeringskalkule.
8
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7323
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23133

Re: Hvornår har din chef sidst været en nar?

Indlægaf Aragorn » 4. maj 2021, 19:42

Lurende Peber skrev:
Mangoness skrev:Chefen vil ikke betale for et billedredigeringsprogram, så jeg kan udføre mit arbejde ordentligt (og betaler hellere for et andet program, som godt nok er billigere, men som ikke kan alt det, jeg skal bruge det til).

Jeg kunne løse det hele i det ene billedredigeringsprogram. I stedet bliver løsningen en blanding mellem forskellige online tools (3-4 forskellige programmer i alt), som gør, at der tager dobbelt så lang tid at lave opgaven. :stoned:

Kan du ikke sætte dine beregninger op i et brev til din chef?
-Så meget koster det bedre program mere end det dårligere.
-Så meget tid regner du med at spare på at bruge det bedre program.
-Så lang tid tager det den sparede tidsudgift at tilbagebetale differencen i indkøbspris
-Og fremover er bare ren gevinst for firmaet.

Det er lykkedes for mig engang, overfor en chef der var kendt for nærighed. Men han tænkte jo i tal. Så at visualisere gevinsten virkede :gogo:

PS: søg evt. på investeringskalkule.


Jep. Vis det med penge/tid. Og script dig ud af alt du kan scripte. Aldrig lave den samme opgave i hånden mere end 3 gange.
2

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Contrast
Indlæg: 2069
Tilmeldt: 21. jan 2016, 18:24
Kort karma: 208
Likede indlæg: 6082

Re: Hvornår har din chef sidst været en nar?

Indlægaf Contrast » 5. maj 2021, 16:21

Mangoness skrev:Chefen vil ikke betale for et billedredigeringsprogram, så jeg kan udføre mit arbejde ordentligt (og betaler hellere for et andet program, som godt nok er billigere, men som ikke kan alt det, jeg skal bruge det til).

Jeg kunne løse det hele i det ene billedredigeringsprogram. I stedet bliver løsningen en blanding mellem forskellige online tools (3-4 forskellige programmer i alt), som gør, at der tager dobbelt så lang tid at lave opgaven. :stoned:


Oh. My. God. :gisp:

Hvor er det bare lavt. Bare fordi han ikke har et klap forstand på grafisk arbejde, er det stadig langt ude at nedprioritere noget så basalt som et billedprogram. Hvad så med andre ting fremover... Du får jo nok brug for andre betalte værktøjer med tiden :/
2
Inge Færch Schott
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6485
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14371

Re: Hvornår har din chef sidst været en nar?

Indlægaf Mangoness » 10. jun 2021, 07:55

Jeg har en ugentlig fridag om fredagen fordi jeg er på deltid. Så i stedet for at gå tidligere i hverdagen, så vil jeg hellere have en hel dag fri. Noget jeg nævnte, da jeg spurgte om at gå ned i timer for ca. 2 måneder siden, og siden da har jeg haft fri om fredagen.

Nu får jeg at vide, at de begynder på morgenmøder igen om fredagen (noget de ikke har haft i al den tid, jeg har været der). Og at det er der beslutningerne tit træffes, så de opfordrer mig til at komme. Hvorfor ikke nævne det under forhandlingerne for to måneder siden og sige, at det ville være bedre med mandag, fordi de før corona plejede at holde morgenmøder fredag?

En halv fridag er altså bare ikke det samme som en hel, og hvis det de fleste gange bare er hyggesnak, så bliver jeg squ sur over at skulle bruge min tid på det :rulle:
1
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6485
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14371

Re: Hvornår har din chef sidst været en nar?

Indlægaf Mangoness » 10. jun 2021, 07:59

Contrast skrev:
Mangoness skrev:Chefen vil ikke betale for et billedredigeringsprogram, så jeg kan udføre mit arbejde ordentligt (og betaler hellere for et andet program, som godt nok er billigere, men som ikke kan alt det, jeg skal bruge det til).

Jeg kunne løse det hele i det ene billedredigeringsprogram. I stedet bliver løsningen en blanding mellem forskellige online tools (3-4 forskellige programmer i alt), som gør, at der tager dobbelt så lang tid at lave opgaven. :stoned:


Oh. My. God. :gisp:

Hvor er det bare lavt. Bare fordi han ikke har et klap forstand på grafisk arbejde, er det stadig langt ude at nedprioritere noget så basalt som et billedprogram. Hvad så med andre ting fremover... Du får jo nok brug for andre betalte værktøjer med tiden :/


Det er ikke engang løgn. Det viser sig, at de allerede havde programmet på en anden computer og allerede betalte for det. Jeg skulle bare spørge IT afdelingen :lol: :stoned:
10
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6485
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14371

Re: Hvornår har din chef sidst været en nar?

Indlægaf Mangoness » 31. aug 2021, 09:44

Ved ikke om jeg har skrevet det før.

Men da jeg skulle starte i løntilskud, så grinede de foran mig og sagde, at de godt nok var heldige, at de kunne få mig så billigt. Og dejligt at de kunne slippe for at betale pension - og ærgerligt at de ikke kunne slippe for feriepenge også. :rulle:

Det synes jeg altså var nar-agtigt.
18
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
natsvaermer
Indlæg: 566
Tilmeldt: 21. okt 2016, 08:05
Kort karma: 84
Likede indlæg: 713

Re: Hvornår har din chef sidst været en nar?

Indlægaf natsvaermer » 31. aug 2021, 11:33

Mangoness skrev:Ved ikke om jeg har skrevet det før.

Men da jeg skulle starte i løntilskud, så grinede de foran mig og sagde, at de godt nok var heldige, at de kunne få mig så billigt. Og dejligt at de kunne slippe for at betale pension - og ærgerligt at de ikke kunne slippe for feriepenge også. :rulle:

Det synes jeg altså var nar-agtigt.

Wow, nogle fjolser :sur:
3
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4348
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10661

Re: Hvornår har din chef sidst været en nar?

Indlægaf BlueBunny » 31. aug 2021, 11:40

Dagen startede med momsregnskab. Så skulle jeg lufte hendes hunde, men der var telefonmøde samtidig så det var ikke ren afslapning. Og efter frokost ville jeg slappe lidt af med Netflix, men så sagde hun jeg skulle slukke … og så tvang hun mig i bad :(

#selvstændig #medvådthår
7
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Aesel82
Indlæg: 2635
Tilmeldt: 21. okt 2015, 20:17
Kort karma: 176
Likede indlæg: 4244

Re: Hvornår har din chef sidst været en nar?

Indlægaf Aesel82 » 31. aug 2021, 12:33

BlueBunny skrev:Dagen startede med momsregnskab. Så skulle jeg lufte hendes hunde, men der var telefonmøde samtidig så det var ikke ren afslapning. Og efter frokost ville jeg slappe lidt af med Netflix, men så sagde hun jeg skulle slukke … og så tvang hun mig i bad :(

#selvstændig #medvådthår



Du har en strid chef!
2

Tilbage til "Job"