Hjemmearbejde, møder og udseende

ajnaM
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27371

Re: Hjemmearbejde, møder og udseende

Indlægaf ajnaM » 12. apr 2020, 20:58

Jeg bliver mere og mere fesen, i takt med at jeg kun er i sommerhuset og udelukkende hænger fysisk ud med mine børn og min kæreste. Især her i påsken, hvor de fleste på mit kontor har ferie, og jeg derfor ikke har mit sædvanlige morgenbrief, hvor jeg ellers plejer at skulle fremstå nogenlunde seriøs. Og samtidig bliver stadigt flere af vores møder uden kamera, så jeg gør mig ikke rigtig umage (eller, jeg gør mig SLET ikke umage).

For et par dage siden blev jeg indkaldt med kort varsel til et møde, hvor jeg ikke havde tænkt mig at sige noget. Pludselig blev jeg spurgt til noget, og da vores møderegler siger, at man skal tænde kameraet, når man taler, var jeg jo nødt til at slå det til. Og der gik det så op for mig, at jeg endnu ikke havde set mig i spejlet den dag. :shock: Hahaha, jeg lignede seriøst noget, der var løgn, med søvn i øjnene og strithår og kun iført en lille hudfarvet undertrøje. Og ingen bh.

Hurtig som et lyn (!) fik jeg drejet skærmen, så man kun kunne se mig fra halsen og op - det var trods alt bedre end alternativet :lol: - men stadig nåede mine chefer at have en samtale på chatten om, hvorvidt jeg egentlig havde tøj på eller ej. :genert:
7
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17183
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3573
Likede indlæg: 41759

Re: Hjemmearbejde, møder og udseende

Indlægaf LaMariposa » 13. apr 2020, 05:19

Vi har haft møder næsten dagligt (altid med webcam), hvilket folk tager rimelig afslappet påklædningsmæssigt. Til et af dem var fire ud af fem deltagere iført hoodie :-D Det fungerer egentlig meget fint med en lidt mere afslappet stemning end den, der normalt er på kontoret. Har også set en del til mine kollegers børn, når de er kommet ind midt i møderne. Jeg er også selv ret afslappet omkring påklædning til møderne, med mindre, at jeg har møder med nogle af de markeder, hvor man ikke har samme afslappede tilgang :D
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5391
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10408

Re: Hjemmearbejde, møder og udseende

Indlægaf lillebjoern » 13. apr 2020, 08:27

Vi har videomøder hver morgen i afdelingen og så har jeg videomøder med mine kollegaer i løbet af dagen. Dvs jeg har en ‘almindelig’ bluse på som når jeg ville gå på arbejde, men sidder i nat-, jogging- eller løbebukser :D Jeg elsker at have løstsiddende bukser på, så jeg bruger hver anledning jeg kan... hvis de bare vidste :lol:
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9548
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26694

Re: Hjemmearbejde, møder og udseende

Indlægaf Santa » 13. apr 2020, 08:37

Min personlige hygiejne har lidt et alvorligt knæk i de her uger!
Når vi har møder, så reder jeg hår og sørger for at se lidt soigneret ud, men ingen kan lugte mig...eller se om jeg har bh på (det har jeg ikke!)....jeg er lidt ligeglad.
Men nu har jeg en dag med videomøder i morgen, og jeg kan godt se at mit hår så fedtet, at det ikke kan skjules bag en skærm.

Og så skal jeg lave en del arbejde i dag.... min motivation er ca -800.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Hjemmearbejde, møder og udseende

Indlægaf musling » 13. apr 2020, 08:48

Jeg har faktisk kun tænkt over min påklædning de dage min chef har været forbi for at aflevere 'post' til mig. Mest fordi, hun ikke behøver se mig i hjemmetøj og halvfedtet uglet hår, for det er præcis sådan nogle dage jeg har ekstra mange af nu. Og når jeg siger ekstra mange er det fordi det ikke er unormalt for mig, at jeg tuller sådan rundt på mine fridage. Jeg gider ikke bruge unødig tid på at 'dulle mig op', når den eneste der ser det er katten. Og den er ligeglad. Bare der er mad.

Jeg har ingen møder og den eneste jeg taler arbejdsrelateret i tlf med er chefen.

Så ja tak til uglet hår og det grimme tøj ingen må se en i! :D
0
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Hjemmearbejde, møder og udseende

Indlægaf musling » 13. apr 2020, 08:49

Tilføjer: til gengæld er der for tiden stor nedgang i snapchats pga ovenstående.. :lol: :lol: :lol:
0
Brugeravatar
Rullegardinia
Indlæg: 1012
Tilmeldt: 4. nov 2016, 20:06
Kort karma: 98
Likede indlæg: 3317

Re: Hjemmearbejde, møder og udseende

Indlægaf Rullegardinia » 14. apr 2020, 17:51

Jeg har ikke videomøder, så jeg hopper i leggins og en sweater og så direkte ind og arbejde. Jeg ville nok gøre mig lidt mere i stand, hvis det var videomøder.
0
Enten er man nødt til at dø I utide – eller også bliver man gammel. Livet går med at blive ældre. Nogen tredje mulighed gives ikke.
MOGA
Indlæg: 4052
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Hjemmearbejde, møder og udseende

Indlægaf MOGA » 14. apr 2020, 19:54

Jeg har kun interne videomøder, og selvom vi normalt er en semi-præsentabel afdeling, så er det tydeligt, at der arbejdes hjemmefra - makeuppen og de pæne bluser er faldet proportionelt med antallet af hjemmedage :D

Jeg tager tøj på om morgenen. Men det er joggingbukser og en behagelig trøje. Håret er i en knold og jeg har ikke haft makeup på siden 12. marts.
0
Brugeravatar
Jydepigen
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 12. dec 2016, 13:39
Kort karma: 88
Likede indlæg: 901

Re: Hjemmearbejde, møder og udseende

Indlægaf Jydepigen » 16. apr 2020, 13:58

Vi har morgenmøde hver morgen, men man bestemmer selv om man vil have kamera på.
Så jeg trasker ind i mit nattøj/hyggetøj og sætter mig foran computeren. Det er dejlig nemt og tager få minutter :)
Er virkelig ikke særlig præsentabel i denne tid, men er ligeglad. Nyder at være afslappet klædt.
0

Tilbage til "Job"