Skal du på job i morgen?

Skal du arbejde i morgen

Ja, jeg skal møde frem i morgen
28
20%
Ja, men hjemmefra
67
49%
Nej, har undervisningsfrit
2
1%
Nej, er midlertidigt hjemsendt offentlig ansat
13
9%
Nej, er midlertidigt hjemsendt privat ansat
9
7%
Nej, arbejdsplads har lukket
1
1%
Nej, er syg
6
4%
Nej, skal passe barn/børn
1
1%
Nej, er fyret
1
1%
Nej, anden årsag, beskriv gerne
10
7%
 
Afgivne stemmer: 138
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Skal du på job i morgen?

Indlægaf dgd2007 » 17. mar 2020, 17:46

Kattefjæs skrev:Ja, der er ingen forandring at spore i London, alle skal på arbejde som sædvanlig.

Ja, de lavede nærmest sjov med det på News i går og antydede at Boris var bange for at briterne ville synes han var hysterisk, hvis han gennemførte mere drastiske tiltag. Og de viste også hvordan folk stadig står som sild i en tønde i "the tube". :genert:
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23207

Re: Skal du på job i morgen?

Indlægaf Mani » 17. mar 2020, 17:58

Vi blev sendt hjem med alt grej til at kunne arbejde online i torsdags. Siden da er alt foregået remote via Teams, Zoom, Slack, mail og telefon. Er helt bims af alle de kanaler folk ringer og skriver på.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 288
Likede indlæg: 7852

Re: Skal du på job i morgen?

Indlægaf Nicolait » 17. mar 2020, 21:08

Jeg blev hjemsendt idag, så jeg skal arbejde hjemme fra i den kommende tid.
Det ved jeg ikke, hvordan jeg skal administrere det. Normalt har jeg to store skærme, nu har jeg kun en lille, som sidder på den bærbare.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Skal du på job i morgen?

Indlægaf Wizzze » 17. mar 2020, 21:17

Nicolait skrev:Jeg blev hjemsendt idag, så jeg skal arbejde hjemme fra i den kommende tid.
Det ved jeg ikke, hvordan jeg skal administrere det. Normalt har jeg to store skærme, nu har jeg kun en lille, som sidder på den bærbare.


Kan du ikke låne skærme med hjem? Det har vi gjort hos os.

Jeg har heldigvis arbejdet hjemmefra i årevis, og har et fint gamersetup, så skulle ikke slæbe :-D Men mange andre har slæbt både skærme, printere mm. hjem den seneste uges tid.
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Skal du på job i morgen?

Indlægaf Wizzze » 17. mar 2020, 21:19

Mani skrev:Vi blev sendt hjem med alt grej til at kunne arbejde online i torsdags. Siden da er alt foregået remote via Teams, Zoom, Slack, mail og telefon. Er helt bims af alle de kanaler folk ringer og skriver på.


Jeg er ikke uvant med at have både gang i en mobiltelefon, et skype møde og div. messenger "samtaler" og mail tråde på samme tid :D
Multitasking i en digital tidsalder :devil:
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Skal du på job i morgen?

Indlægaf didas » 17. mar 2020, 21:25

didas skrev:Jeg arbejder hjemme fra foreløbigt mandag-torsdag. Jeg har fri fredag og i slutningen af ugen tages der en status med chefen om, hvad vi gør efterfølgende. Vi er ikke tvunget hjem, det er gjort frivilligt for os, er privatansat.


Nå, jeg arbejder så hjemme til d. 29. også. Min kæreste har været syg de sidste par dage med feber og i og med, at man ikke tester alle syge længere, så skal vi gå ud fra, at det kan være Corona og vi er i karantæne på lægens opfordring. Vi skulle have haft min kærestes datter hjem på mandag, men hun skal så være andetsteds.
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7323
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23139

Re: Skal du på job i morgen?

Indlægaf Aragorn » 17. mar 2020, 21:26

Wizzze skrev:
Nicolait skrev:Jeg blev hjemsendt idag, så jeg skal arbejde hjemme fra i den kommende tid.
Det ved jeg ikke, hvordan jeg skal administrere det. Normalt har jeg to store skærme, nu har jeg kun en lille, som sidder på den bærbare.


Kan du ikke låne skærme med hjem? Det har vi gjort hos os.

Jeg har heldigvis arbejdet hjemmefra i årevis, og har et fint gamersetup, så skulle ikke slæbe :-D Men mange andre har slæbt både skærme, printere mm. hjem den seneste uges tid.


Jeg bøvlede en hel del med at få installeret en printer så den kunne rammes gennem en VPN fra den terminalserver som firmaet brugte, men jeg må bare sige, at jeg ikke fatter hvorfor en eller anden dame der sidder og arbejder derhjemme har behov for at kunne fucking printe, når hun ikke kan give papiret til nogen alligevel.
3

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Skal du på job i morgen?

Indlægaf Wizzze » 17. mar 2020, 21:28

dgd2007 skrev:
Kattefjæs skrev:Ja, der er ingen forandring at spore i London, alle skal på arbejde som sædvanlig.

Ja, de lavede nærmest sjov med det på News i går og antydede at Boris var bange for at briterne ville synes han var hysterisk, hvis han gennemførte mere drastiske tiltag. Og de viste også hvordan folk stadig står som sild i en tønde i "the tube". :genert:


Han er jo også presset, hans vælgere, dem som ville have Brexit, er jo "ingen skal komme og fortælle os, hvordan vi skal leve / opføre os"-typer. Og nu er det første han gør efter Brexit at indføre en hel række regler og begrænsninger omkring hvordan folk skal leve og opføre sig.... :tie:

Og endnu værre er det for Trump, og republikanernes had til Big government og at få deres liv styret, eller fortalt hvordan de skal leve, fælles løsninger, addrrr, nææææ nej, ingen feds skal komme og fortælle mig noget... :tie:

jo jo, det skal blive ganske interessant at følge udviklingen i UK og US, det kan blive ganske skræmmende. Men nu hvor selv Fox har lavet en 180graders ændring, så når de det måske lige i tide? :gruble:
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Skal du på job i morgen?

Indlægaf dgd2007 » 17. mar 2020, 22:58

Wizzze skrev:[...] Men nu hvor selv Fox har lavet en 180graders ændring, så når de det måske lige i tide? :gruble:

Hvad gør Fox da nu?
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Skal du på job i morgen?

Indlægaf Wizzze » 18. mar 2020, 06:08

dgd2007 skrev:
Wizzze skrev:[...] Men nu hvor selv Fox har lavet en 180graders ændring, så når de det måske lige i tide? :gruble:

Hvad gør Fox da nu?


https://www.washingtonpost.com/lifestyl ... story.html

https://edition.cnn.com/2020/03/17/medi ... index.html

https://www.motherjones.com/coronavirus ... ronavirus/
3
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 288
Likede indlæg: 7852

Re: Skal du på job i morgen?

Indlægaf Nicolait » 18. mar 2020, 06:49

Wizzze skrev:
Nicolait skrev:Jeg blev hjemsendt idag, så jeg skal arbejde hjemme fra i den kommende tid.
Det ved jeg ikke, hvordan jeg skal administrere det. Normalt har jeg to store skærme, nu har jeg kun en lille, som sidder på den bærbare.


Kan du ikke låne skærme med hjem? Det har vi gjort hos os.

Jeg har heldigvis arbejdet hjemmefra i årevis, og har et fint gamersetup, så skulle ikke slæbe :-D Men mange andre har slæbt både skærme, printere mm. hjem den seneste uges tid.


Teoretisk jo sagtens. Men det blev for tungt at slæbe, når jeg er med det offentlige.

Bare min arbejdscomputer vejer et ondt år.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Skal du på job i morgen?

Indlægaf Wizzze » 18. mar 2020, 11:57

Wizzze skrev:
dgd2007 skrev:
Kattefjæs skrev:Ja, der er ingen forandring at spore i London, alle skal på arbejde som sædvanlig.

Ja, de lavede nærmest sjov med det på News i går og antydede at Boris var bange for at briterne ville synes han var hysterisk, hvis han gennemførte mere drastiske tiltag. Og de viste også hvordan folk stadig står som sild i en tønde i "the tube". :genert:


Han er jo også presset, hans vælgere, dem som ville have Brexit, er jo "ingen skal komme og fortælle os, hvordan vi skal leve / opføre os"-typer. Og nu er det første han gør efter Brexit at indføre en hel række regler og begrænsninger omkring hvordan folk skal leve og opføre sig.... :tie:

Og endnu værre er det for Trump, og republikanernes had til Big government og at få deres liv styret, eller fortalt hvordan de skal leve, fælles løsninger, addrrr, nææææ nej, ingen feds skal komme og fortælle mig noget... :tie:

jo jo, det skal blive ganske interessant at følge udviklingen i UK og US, det kan blive ganske skræmmende. Men nu hvor selv Fox har lavet en 180graders ændring, så når de det måske lige i tide? :gruble:


Meget apropos så har Boris allerede fået problemer.

Boris til englænderne: Bliv hjemme
Boris´far til Boris, du skal ikke fortælle mig hvad jeg skal gøre, vil jeg på pub, så går jeg på pub!

https://www.dailymail.co.uk/news/articl ... m-pub.html
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Kruspersille
Indlæg: 679
Tilmeldt: 6. nov 2015, 14:13
Kort karma: 35
Likede indlæg: 770

Re: Skal du på job i morgen?

Indlægaf Kruspersille » 18. mar 2020, 12:06

Jeg forstår ikke afstemningen, og kom vist også til at stemme forkert. Jeg er sendt hjem (offentlig ansat), men skal da arbejde hjemmefra.

Mani skrev:Vi blev sendt hjem med alt grej til at kunne arbejde online i torsdags. Siden da er alt foregået remote via Teams, Zoom, Slack, mail og telefon. Er helt bims af alle de kanaler folk ringer og skriver på.

Sådan har jeg det også! Vi har også vildt mange kanaler, vi skal have information ud på: 2xLMS, et intranet, en hjemmeside, 2xSoMe :forvirret2:
0
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Skal du på job i morgen?

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 18. mar 2020, 12:30

Vi arbejder stadig som normalt i vores afdeling. I hovedafdelingen er alle opfordret til at arbejde hjemme så vidt muligt.
Jeg havde selv to besigtigelser i formiddag. Den ene var uden kontakt til andre. Jeg kunne næsten klare det fra bilen, og derefter ringe rundt og koordinere opgaven.
Den anden blev klaret delvist over telefon og med en hurtigt udendørs samtale, hvorefter jeg kørte hjem for at udregne lidt tilbud og fakturere.

Det var sgu lidt creepy at køre rundt i København og se hvor lukket alting var. Jeg gik henover Nørreport hvor man normalt ikke kan komme til for mennesker på den tid. Der plejer at stå minimum 10-15 mennesker ved fodgængerfelterne. I dag stod vi 2...med 2 meters afstand.
0
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 288
Likede indlæg: 7852

Re: Skal du på job i morgen?

Indlægaf Nicolait » 18. mar 2020, 13:36

Jeg fik endelig adgangssystemerne op at køre, så jeg kan arbejde hjemmefra imorgen.
2
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"

Tilbage til "Job"