Lønforhandling efter barsel og ønske om deltid

Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8972
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1056
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18322

Re: Lønforhandling efter barsel og ønske om deltid

Indlægaf Mi55y » 26. jun 2020, 08:39

Nå men.... vores lønforhandlinger blev udskudt pga. Corona, men jeg havde jo selvfølgelig lige præcis nået at sende mit udspil.

I dag har vi så lige fået at vide, at lønforhandlingerne for 2020 helt bliver aflyst - og dette bliver der ikke taget højde for i næste års lønforhandlinger. På denne måde kan vi undgå yderligere fyringer under Corona-krisen, så det er jo fair nok.

Bare lidt træls for mig, fordi:
- Jeg fik ikke forhandling i 2019 pga. barsel (jeg fik de obligatoriske 2% automatisk)
- Jeg har sendt mit udspil, som de så har et helt år til at holde mig op imod
- Jeg er netop blevet gravid og skal på barsel igen til februar

Så for mig vil jeg potentielt gå 4 år uden at have forhandlet løn...

Og jeg er faktisk lidt i tvivl om, hvordan jeg er stillet. Jeg er jo stadig ikke officielt på 30 timer - jeg betaler bare selv 7,5 timer ugentligt. Økonomidirektøren har nævnt det flere gange, fordi det også er noget rod mht. feriepenge. Det kan vel også gå hen og blive noget rod mht. barselsdagpenge.

Argh...
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Aesel82
Indlæg: 2658
Tilmeldt: 21. okt 2015, 20:17
Kort karma: 176
Likede indlæg: 4305

Re: Lønforhandling efter barsel og ønske om deltid

Indlægaf Aesel82 » 26. jun 2020, 09:01

Mi55y skrev:Nå men.... vores lønforhandlinger blev udskudt pga. Corona, men jeg havde jo selvfølgelig lige præcis nået at sende mit udspil.

I dag har vi så lige fået at vide, at lønforhandlingerne for 2020 helt bliver aflyst - og dette bliver der ikke taget højde for i næste års lønforhandlinger. På denne måde kan vi undgå yderligere fyringer under Corona-krisen, så det er jo fair nok.

Bare lidt træls for mig, fordi:
- Jeg fik ikke forhandling i 2019 pga. barsel (jeg fik de obligatoriske 2% automatisk)
- Jeg har sendt mit udspil, som de så har et helt år til at holde mig op imod
- Jeg er netop blevet gravid og skal på barsel igen til februar

Så for mig vil jeg potentielt gå 4 år uden at have forhandlet løn...

Og jeg er faktisk lidt i tvivl om, hvordan jeg er stillet. Jeg er jo stadig ikke officielt på 30 timer - jeg betaler bare selv 7,5 timer ugentligt. Økonomidirektøren har nævnt det flere gange, fordi det også er noget rod mht. feriepenge. Det kan vel også gå hen og blive noget rod mht. barselsdagpenge.

Argh...


Jeg ville spørge. Det kan da godt være, at der ikke er lønforhandling, men eftersom du jo er gået ned i tid, så skal du jo reguleres i løn.
Hvor stor en forhøjelse er dit udspil i forhold til nu?
1
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8972
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1056
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18322

Re: Lønforhandling efter barsel og ønske om deltid

Indlægaf Mi55y » 26. jun 2020, 09:17

Aesel82 skrev:Jeg ville spørge. Det kan da godt være, at der ikke er lønforhandling, men eftersom du jo er gået ned i tid, så skal du jo reguleres i løn.
Hvor stor en forhøjelse er dit udspil i forhold til nu?


Mit udspil gik på samme løn med en nedgang i tid fra 37 til 30 timer. Dvs. en stigning i timelønnen på 22-23%. Men jeg ligger pt. som tidligere skrevet 30% under landsgennemsnittet.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Aesel82
Indlæg: 2658
Tilmeldt: 21. okt 2015, 20:17
Kort karma: 176
Likede indlæg: 4305

Re: Lønforhandling efter barsel og ønske om deltid

Indlægaf Aesel82 » 26. jun 2020, 09:40

Ja, så er det selvfølgelig en pænt stor stigning (men ikke urimelig, når du ligger så langt under landsgennemsnittet).

Jeg tror, at jeg ville spørge, om ikke I kunne få orden på din situation, selvom den generelle lønforhandling i virksomheden et suspenderet i år, og så bruge som argument, at regnskabschefen også gerne ser, at der bliver bragt orden i sagerne.

Og så ville jeg (i hvert fald i teorien :D) være fræk nok til alligevel at lønforhandle, når du nu har lavet udspillet.
2
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8972
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1056
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18322

Re: Lønforhandling efter barsel og ønske om deltid

Indlægaf Mi55y » 26. jun 2020, 10:20

Aesel82 skrev:Ja, så er det selvfølgelig en pænt stor stigning (men ikke urimelig, når du ligger så langt under landsgennemsnittet).

Jeg tror, at jeg ville spørge, om ikke I kunne få orden på din situation, selvom den generelle lønforhandling i virksomheden et suspenderet i år, og så bruge som argument, at regnskabschefen også gerne ser, at der bliver bragt orden i sagerne.

Og så ville jeg (i hvert fald i teorien :D) være fræk nok til alligevel at lønforhandle, når du nu har lavet udspillet.


Vi kunne jo kalde det lønregulering i stedet :D
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Aesel82
Indlæg: 2658
Tilmeldt: 21. okt 2015, 20:17
Kort karma: 176
Likede indlæg: 4305

Re: Lønforhandling efter barsel og ønske om deltid

Indlægaf Aesel82 » 26. jun 2020, 10:34

Mi55y skrev:
Aesel82 skrev:Ja, så er det selvfølgelig en pænt stor stigning (men ikke urimelig, når du ligger så langt under landsgennemsnittet).

Jeg tror, at jeg ville spørge, om ikke I kunne få orden på din situation, selvom den generelle lønforhandling i virksomheden et suspenderet i år, og så bruge som argument, at regnskabschefen også gerne ser, at der bliver bragt orden i sagerne.

Og så ville jeg (i hvert fald i teorien :D) være fræk nok til alligevel at lønforhandle, når du nu har lavet udspillet.


Vi kunne jo kalde det lønregulering i stedet :D


Nemlig :D
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8972
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1056
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18322

Re: Lønforhandling efter barsel og ønske om deltid

Indlægaf Mi55y » 26. jun 2020, 10:36

Nu har jeg skrevet til min chef, at den aflyste forhandling sætter mig i en dum situation, da min løn og kontrakt fortsat ikke er reguleret til 30 timer, og at mine lønforhold derfor er ret rodede. Jeg har også skrevet, at jeg synes, at det er længe at gå uden lønforhandling, da jeg jo ikke fik i 2019, og at jeg synes, at det stiller mig dårligere end mine kolleger med samme anciennitet.

Jeg anmoder om, at vi tager en snak, næste gang han er på kontoret (han arbejder i den anden ende af landet).
6
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8972
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1056
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18322

Re: Lønforhandling efter barsel og ønske om deltid

Indlægaf Mi55y » 30. jun 2020, 13:16

Jeg havde møde med min chef i dag. Han lagde ud med at sige, at vi jo skulle finde ud af noget med lønnen, så jeg kunne blive mere tilfreds. Han nævnte, at både han og direktøren var meget tilfredse med min indsats, og det ville de også gerne honorere.
Jeg sagde så, at jeg også gerne ville give mig lidt, og foreslog en løn, der svarer til en timelønsstigning på 15% fremfor de 22-23% mit oprindelige udspil gik på. Det ville han tage med videre til godkendlese hos direktøren, og så får jeg svar fredag.

Edit: Og jeg får ny kontrakt på 30 timer, som er gældende pr. 1/8.
12
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
MrMister
Indlæg: 2398
Tilmeldt: 13. jan 2019, 18:24
Kort karma: 284
Likede indlæg: 6951

Re: Lønforhandling efter barsel og ønske om deltid

Indlægaf MrMister » 30. jun 2020, 14:48

Mi55y skrev:Jeg havde møde med min chef i dag. Han lagde ud med at sige, at vi jo skulle finde ud af noget med lønnen, så jeg kunne blive mere tilfreds. Han nævnte, at både han og direktøren var meget tilfredse med min indsats, og det ville de også gerne honorere.
Jeg sagde så, at jeg også gerne ville give mig lidt, og foreslog en løn, der svarer til en timelønsstigning på 15% fremfor de 22-23% mit oprindelige udspil gik på. Det ville han tage med videre til godkendlese hos direktøren, og så får jeg svar fredag.

Edit: Og jeg får ny kontrakt på 30 timer, som er gældende pr. 1/8.


Jeg ved, du gik ned, men du udviser en forståelse for situationen, som alt andet lige viser loyalitet og troværdighed. Det bliver en hjælp for dig senere hen, uanset. Måske det også er derfor de er glade for dig
7
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill
Sorenspige
Indlæg: 7114
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9487

Re: Lønforhandling efter barsel og ønske om deltid

Indlægaf Sorenspige » 30. jun 2020, 19:07

Mi55y skrev:Jeg havde møde med min chef i dag. Han lagde ud med at sige, at vi jo skulle finde ud af noget med lønnen, så jeg kunne blive mere tilfreds. Han nævnte, at både han og direktøren var meget tilfredse med min indsats, og det ville de også gerne honorere.
Jeg sagde så, at jeg også gerne ville give mig lidt, og foreslog en løn, der svarer til en timelønsstigning på 15% fremfor de 22-23% mit oprindelige udspil gik på. Det ville han tage med videre til godkendlese hos direktøren, og så får jeg svar fredag.

Edit: Og jeg får ny kontrakt på 30 timer, som er gældende pr. 1/8.


Vil du stadig gå ned i tid, når du snart skal på barsel igen?
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8972
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1056
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18322

Re: Lønforhandling efter barsel og ønske om deltid

Indlægaf Mi55y » 1. jul 2020, 04:17

Sorenspige skrev:
Mi55y skrev:Jeg havde møde med min chef i dag. Han lagde ud med at sige, at vi jo skulle finde ud af noget med lønnen, så jeg kunne blive mere tilfreds. Han nævnte, at både han og direktøren var meget tilfredse med min indsats, og det ville de også gerne honorere.
Jeg sagde så, at jeg også gerne ville give mig lidt, og foreslog en løn, der svarer til en timelønsstigning på 15% fremfor de 22-23% mit oprindelige udspil gik på. Det ville han tage med videre til godkendlese hos direktøren, og så får jeg svar fredag.

Edit: Og jeg får ny kontrakt på 30 timer, som er gældende pr. 1/8.


Vil du stadig gå ned i tid, når du snart skal på barsel igen?


Ja, for det vil jeg også fortsætte med efter barsel. Det vi kommer til at miste i barselsdagpenge er småpenge - især hvis jeg ligesom sidst kun er på ren barselsdagpenge i 3 måneders tid.

Det forudsætter selvfølgelig, at jeg får samme vilkår fra min arbejdsplads som sidst og får fuld løn i 24 uger og derefter op til refusionsbeløbet i resten af refusionsperioden.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8972
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1056
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18322

Re: Lønforhandling efter barsel og ønske om deltid

Indlægaf Mi55y » 3. jul 2020, 08:41

Det blev godkendt! :banan:
24
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8951
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1518
Likede indlæg: 25646

Re: Lønforhandling efter barsel og ønske om deltid

Indlægaf Madam Pomfrey » 3. jul 2020, 09:18

Tillykke! Og sejt at du fik forhandlet det hjem, men også skønt at du blev anerkendt i din indsats i virksomheden.
2
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."

Tilbage til "Job"