Ansat i det offentlige med en universitetsbachelor?

Pjevs
Indlæg: 33
Tilmeldt: 27. sep 2019, 11:09
Kort karma: 3
Likede indlæg: 14

Ansat i det offentlige med en universitetsbachelor?

Indlægaf Pjevs » 17. okt 2019, 14:52

Jeg sidder og spekulerer over, om man kan blive ansat i det offentlige - f.eks. i en administrativ/sagsbehandler-rolle på et universitet med en bachelor fra universitetet :gruble: Nogen der ved det? Jeg ved godt, at arbejdsmarkedet i dag er meget indrettet sådan, at alle absolut skal have en kandidatgrad oveni, men ofte står der i stillingsopslaget, at de søger en medarbejder med en akademisk uddannelse, og det kan vel i princippet også være en bachelor?
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Ansat i det offentlige med en universitetsbachelor?

Indlægaf JoyNips » 17. okt 2019, 15:37

Jeg blev ansat som juridisk fuldmægtig med en ba.jur.
Blev ansat på løntrin 1 (som jo ellers ikke benyttes) og steg så til 2. år af løntrin 4 da jeg blev færdig.

Men det var under forudsætning af at jeg blev kandidat, og stillingen var tidsbegrænset. Det var et lidt sært limbo at arbejde i, for det føltes lidt som et studiejob i og med at jeg jo læste min kandidat ved siden af.
Senest rettet af JoyNips 17. okt 2019, 16:48, rettet i alt 1 gang.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Ansat i det offentlige med en universitetsbachelor?

Indlægaf Hunkat » 17. okt 2019, 16:05

Ifølge AC-overenskomsten er bachelore også AC’er, dog på lavere lønniveau.

Så det burde kunne lade sig gøre men jeg ville forberede mig på benhård konkurrence, både fra dem med en kandidat og fra HK’er med nogle år på bagen.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: Ansat i det offentlige med en universitetsbachelor?

Indlægaf Rapfisk » 17. okt 2019, 16:47

Umiddelbart tror jeg, man falder mellem to stole - mellem kandidaterne og HK’erne. De steder, jeg har været, har arbejdsopgaverne været tilrettelagt i teams på en måde, at der ikke rigtig findes en mellemting.

Når det er sagt, kan der selvfølgelig sagtens være situationer, hvor det er muligt at tilrettelægge, og hvor nogle sparede lønkroner ift. kandidaterne ville være velkomment.
0
Livslinjen: 70 201 201
Pjevs
Indlæg: 33
Tilmeldt: 27. sep 2019, 11:09
Kort karma: 3
Likede indlæg: 14

Re: Ansat i det offentlige med en universitetsbachelor?

Indlægaf Pjevs » 18. okt 2019, 09:19

Tak for jeres svar :)

Det skal tilføjes, at jeg har efaring inden for studieadministration og har en kontoruddannelse, så jeg kan i princippet også søge HK jobs. Men jeg er stadig bange for at placere mig mellem to stole ved ikke at tage en kandidat. Den kandidat jeg er i gang med nu , synes jeg bare ikke giver mening ift. det jeg egentlig gerne vil arbejde med, og jeg har svært ved at finde ud af hvilken kandidat jeg egentlig har lyst. Af den grund har jeg gået med overvejelser om at stoppe med bacheloren og så prøve at søge jobs. Jeg kunne godt tænke mig at vende tilbage til uddannelsessektoren, men oftere og oftere synes jeg også, at de begynder at efterspørge nogen med en kandidat i deres stillingsopslag.
0

Tilbage til "Job"