Hvis du kunne vælge...

Katten
Indlæg: 270
Tilmeldt: 12. sep 2015, 13:15
Kort karma: 31
Likede indlæg: 651

Re: Hvis du kunne vælge...

Indlægaf Katten » 13. sep 2019, 04:15

Katten skrev:
Daine skrev:
Katten skrev:Jeg ville elske at gå ned i tid, og vi ville fint klare os økonomisk. Desværre er det næsten umuligt at forhandle sig frem til i min type job. De ganske få, der er på nedsat tid, arbejder ofte de facto fuld tid og lægger så interessetimer, fordi deres fleks nulstilles med faste mellemrum. Men efter min barsel med nr. 2 overvejer jeg alligevel, om det kan forhandles igennem.

Hvorfor så forhandle en nedsat tid igennem, hvis man ikke får det i praksis? :genert: Det lyder da mest som en win-win for arbejdspladsen.


God pointe, :D det var mere HVIS det nu mod forventning havde ændret sig, fx hvis min chef ville skære opgaverne nok ned.
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Hvis du kunne vælge...

Indlægaf LaScrooge » 13. sep 2019, 05:03

Lige nu har det ikke interesse for mig at gå ned i tid, jeg kan godt lide at arbejde fuld tid. Jeg vil dog gerne have en mere fleksibel arbejdsdag med mulighed for hjemmearbejdsdage og mere fleksible mødetider. Det giver rigtig meget overskud for mig, at jeg kan møde senere eller gå tidligere, hvis jeg har behov for det en dag. Jeg forventer, at det er indenfor rækkevidde i løbet af de næstkommende måneder.

Jeg kunne ikke forestille mig noget værre, end fast at møde klokken 7 om morgenen. Kl. 8 er også for tidligt. Mødetider som dem synes jeg stjæler af min fritid og min mulighed for at være menneske både før og efter min arbejdsdag, og jeg ender med at føle mig som en robot, der kun er i live for at indgå på en meningsløs måde i et meningsløst system.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29902

Re: Hvis du kunne vælge...

Indlægaf TinaW » 13. sep 2019, 06:32

LaScrooge skrev:Lige nu har det ikke interesse for mig at gå ned i tid, jeg kan godt lide at arbejde fuld tid. Jeg vil dog gerne have en mere fleksibel arbejdsdag med mulighed for hjemmearbejdsdage og mere fleksible mødetider. Det giver rigtig meget overskud for mig, at jeg kan møde senere eller gå tidligere, hvis jeg har behov for det en dag. Jeg forventer, at det er indenfor rækkevidde i løbet af de næstkommende måneder.

Jeg kunne ikke forestille mig noget værre, end fast at møde klokken 7 om morgenen. Kl. 8 er også for tidligt. Mødetider som dem synes jeg stjæler af min fritid og min mulighed for at være menneske både før og efter min arbejdsdag, og jeg ender med at føle mig som en robot, der kun er i live for at indgå på en meningsløs måde i et meningsløst system.


Jeg ville til gengæld dø langsomt, hvis jeg skulle møde 9-17 eller senere.
Vil bare gerne op og af sted om morgen og så tidligt hjem som muligt og have tiden der om eftermiddagen.
Men det har nok noget med om, man er a- eller b-menneske at gøre.
3
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Hvis du kunne vælge...

Indlægaf LaScrooge » 13. sep 2019, 07:43

TinaW skrev:
LaScrooge skrev:Lige nu har det ikke interesse for mig at gå ned i tid, jeg kan godt lide at arbejde fuld tid. Jeg vil dog gerne have en mere fleksibel arbejdsdag med mulighed for hjemmearbejdsdage og mere fleksible mødetider. Det giver rigtig meget overskud for mig, at jeg kan møde senere eller gå tidligere, hvis jeg har behov for det en dag. Jeg forventer, at det er indenfor rækkevidde i løbet af de næstkommende måneder.

Jeg kunne ikke forestille mig noget værre, end fast at møde klokken 7 om morgenen. Kl. 8 er også for tidligt. Mødetider som dem synes jeg stjæler af min fritid og min mulighed for at være menneske både før og efter min arbejdsdag, og jeg ender med at føle mig som en robot, der kun er i live for at indgå på en meningsløs måde i et meningsløst system.


Jeg ville til gengæld dø langsomt, hvis jeg skulle møde 9-17 eller senere.
Vil bare gerne op og af sted om morgen og så tidligt hjem som muligt og have tiden der om eftermiddagen.
Men det har nok noget med om, man er a- eller b-menneske at gøre.


Jeg er A-menneske, men jeg foretrækker også at have tid om morgen for mig selv. Jeg trives ikke med at styrte ud af sengen og tage direkte på arbejde, og hvis jeg skal op kl 5, skal jeg i seng kl 22 og det harmonerer ikke med at have et socialt liv OG tid til at falde til ro inden sengetid. Og så føler jeg netop, at hele mit liv ender med at dreje sig om at arbejde.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29902

Re: Hvis du kunne vælge...

Indlægaf TinaW » 13. sep 2019, 07:48

LaScrooge skrev:
TinaW skrev:
LaScrooge skrev:Lige nu har det ikke interesse for mig at gå ned i tid, jeg kan godt lide at arbejde fuld tid. Jeg vil dog gerne have en mere fleksibel arbejdsdag med mulighed for hjemmearbejdsdage og mere fleksible mødetider. Det giver rigtig meget overskud for mig, at jeg kan møde senere eller gå tidligere, hvis jeg har behov for det en dag. Jeg forventer, at det er indenfor rækkevidde i løbet af de næstkommende måneder.

Jeg kunne ikke forestille mig noget værre, end fast at møde klokken 7 om morgenen. Kl. 8 er også for tidligt. Mødetider som dem synes jeg stjæler af min fritid og min mulighed for at være menneske både før og efter min arbejdsdag, og jeg ender med at føle mig som en robot, der kun er i live for at indgå på en meningsløs måde i et meningsløst system.


Jeg ville til gengæld dø langsomt, hvis jeg skulle møde 9-17 eller senere.
Vil bare gerne op og af sted om morgen og så tidligt hjem som muligt og have tiden der om eftermiddagen.
Men det har nok noget med om, man er a- eller b-menneske at gøre.


Jeg er A-menneske, men jeg foretrækker også at have tid om morgen for mig selv. Jeg trives ikke med at styrte ud af sengen og tage direkte på arbejde, og hvis jeg skal op kl 5, skal jeg i seng kl 22 og det harmonerer ikke med at have et socialt liv OG tid til at falde til ro inden sengetid. Og så føler jeg netop, at hele mit liv ender med at dreje sig om at arbejde.


Det er nok min mangel på socialt liv, der gør at jeg befinder mig bedst med det modsatte så :D
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Hvis du kunne vælge...

Indlægaf LaScrooge » 13. sep 2019, 07:58

TinaW skrev:
LaScrooge skrev:
TinaW skrev:
LaScrooge skrev:Lige nu har det ikke interesse for mig at gå ned i tid, jeg kan godt lide at arbejde fuld tid. Jeg vil dog gerne have en mere fleksibel arbejdsdag med mulighed for hjemmearbejdsdage og mere fleksible mødetider. Det giver rigtig meget overskud for mig, at jeg kan møde senere eller gå tidligere, hvis jeg har behov for det en dag. Jeg forventer, at det er indenfor rækkevidde i løbet af de næstkommende måneder.

Jeg kunne ikke forestille mig noget værre, end fast at møde klokken 7 om morgenen. Kl. 8 er også for tidligt. Mødetider som dem synes jeg stjæler af min fritid og min mulighed for at være menneske både før og efter min arbejdsdag, og jeg ender med at føle mig som en robot, der kun er i live for at indgå på en meningsløs måde i et meningsløst system.


Jeg ville til gengæld dø langsomt, hvis jeg skulle møde 9-17 eller senere.
Vil bare gerne op og af sted om morgen og så tidligt hjem som muligt og have tiden der om eftermiddagen.
Men det har nok noget med om, man er a- eller b-menneske at gøre.


Jeg er A-menneske, men jeg foretrækker også at have tid om morgen for mig selv. Jeg trives ikke med at styrte ud af sengen og tage direkte på arbejde, og hvis jeg skal op kl 5, skal jeg i seng kl 22 og det harmonerer ikke med at have et socialt liv OG tid til at falde til ro inden sengetid. Og så føler jeg netop, at hele mit liv ender med at dreje sig om at arbejde.


Det er nok min mangel på socialt liv, der gør at jeg befinder mig bedst med det modsatte så :D


... Men til gengæld har du heste!

De kan godt være bedre end mennesker :-D
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29902

Re: Hvis du kunne vælge...

Indlægaf TinaW » 13. sep 2019, 08:10

LaScrooge skrev:
TinaW skrev:Det er nok min mangel på socialt liv, der gør at jeg befinder mig bedst med det modsatte så :D


... Men til gengæld har du heste!

De kan godt være bedre end mennesker :-D


Ja :lun:
0
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Hvis du kunne vælge...

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 27. sep 2019, 06:57

Lige p.t ville jeg ikke vælge tid for penge. Vi er i gang med at renovere hus og samtidig vil jeg gerne spare op og investere.
Men hvis vi ikke prioriterede pengene til de to ting, så kunne jeg sagtens leve for en lavere løn, og ville nyde at have fri hver dag kl. 13.
Jeg møder i forvejen kl. 7, og kører hjem kl. 15. Har en times kørsel hver vej, så det er relativt lange dage.
0
Ava
Indlæg: 115
Tilmeldt: 23. mar 2018, 10:30
Kort karma: 29
Likede indlæg: 290

Re: Hvis du kunne vælge...

Indlægaf Ava » 27. sep 2019, 07:09

Jeg er på vej til at gøre det.

Fra 1 nov. starter jeg i nyt job, hvor det er 32 timer pr uge, mod 37 nu, så det er 5 timer pr uge, men reelt er det mere fordi jeg får pausen betalt.

Plus at jeg får lidt kortere til arbejde, så der henter jeg nok ca 20 min. om dagen.

Jeg glæder mig.
0
Pjevs
Indlæg: 33
Tilmeldt: 27. sep 2019, 11:09
Kort karma: 3
Likede indlæg: 14

Re: Hvis du kunne vælge...

Indlægaf Pjevs » 18. okt 2019, 17:44

Alle jer som skriver, at I er gået ned i tid. Hvordan har I fået det i stand? :) Ved at skifte til et nyt job med lavere timeantal, eller har I forhandlet jer til det med arbejdspladsen?
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvis du kunne vælge...

Indlægaf Fru Sunshine » 19. okt 2019, 05:34

Jeg tror bare, jeg beholder min 40/42 ordning. De kolleger, der har haft nedsat tid, fraråder det kraftigt.
Arbejdsbyrden bliver ikke mindre. Der er bare mindre tid til den.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Bergen
Indlæg: 7286
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Hvis du kunne vælge...

Indlægaf Bergen » 19. okt 2019, 09:08

Pjevs skrev:Alle jer som skriver, at I er gået ned i tid. Hvordan har I fået det i stand? :) Ved at skifte til et nyt job med lavere timeantal, eller har I forhandlet jer til det med arbejdspladsen?


Ved at forhandle mig frem til det. Ellers havde jeg skiftet job. Pt bliver jeg på grund af timetallet og selvfølgelig fordi set er et ok job. På sigt, når barnet er ældre, vil jeg gerne noget andet og sandsynligvis flere timer
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Hvis du kunne vælge...

Indlægaf Sorenspige » 19. okt 2019, 15:20

Fru Sunshine skrev:Jeg tror bare, jeg beholder min 40/42 ordning. De kolleger, der har haft nedsat tid, fraråder det kraftigt.
Arbejdsbyrden bliver ikke mindre. Der er bare mindre tid til den.


Vi er i samme branche, og det er jeg ikke fuldstændig enig i.

Efter reformen og 100% tilstedeværelse på min arbejdsplads (samt ca. 1 times transport hver vej), så gik jeg fast ned i tid. Jeg selv og flere af mine kollegaer med små børn arbejder 80% af fuld tid. Det giver færre undervisningstimer og selvfølgelig kortere dage. Desværre er der stort set de samme møder, som med fuldtid (eller det kan der være), og det presser ens forberedelsestid.

På min arbejdsplads skal vi hvert forår tilgenkedegive, om vi ønsker nedsat tid.
0
In_your_eyes
Indlæg: 1016
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:40
Kort karma: 158
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 1942

Re: Hvis du kunne vælge...

Indlægaf In_your_eyes » 19. okt 2019, 16:25

TinaW skrev:
JoyNips skrev:nej, men jeg ville da gerne arbejde færre timer til samme løn som nu :D


Det samme her :D

Og her, min økonomi ville blive alt for presset, hvis jeg skulle gå ned i løn.
0
:pompom:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvis du kunne vælge...

Indlægaf Fru Sunshine » 19. okt 2019, 16:32

Sorenspige skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg tror bare, jeg beholder min 40/42 ordning. De kolleger, der har haft nedsat tid, fraråder det kraftigt.
Arbejdsbyrden bliver ikke mindre. Der er bare mindre tid til den.


Vi er i samme branche, og det er jeg ikke fuldstændig enig i.

Efter reformen og 100% tilstedeværelse på min arbejdsplads (samt ca. 1 times transport hver vej), så gik jeg fast ned i tid. Jeg selv og flere af mine kollegaer med små børn arbejder 80% af fuld tid. Det giver færre undervisningstimer og selvfølgelig kortere dage. Desværre er der stort set de samme møder, som med fuldtid (eller det kan der være), og det presser ens forberedelsestid.

På min arbejdsplads skal vi hvert forår tilgenkedegive, om vi ønsker nedsat tid.

Måske fungerer det bedre, hvis den nedsatte tid er fordelt over ugen? Dem, der fraråder nedsat tid, har haft en ugentlig fridag, og det anbefaler de ikke. :gruble:
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Job"