Om at finde en balance i sit (lorte)job

Kanga
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 180
Likede indlæg: 3633

Om at finde en balance i sit (lorte)job

Indlægaf Kanga » 26. mar 2019, 16:28

Jeg har været i min nuværende stilling i +3 år. Har for det meste haft det rigtigt godt i jobbet og i forholde til kollegaer og chefer.
Det seneste 1,5 års tid er der sket en del ændringer, og over det senest år har jeg decideret følt mig nedgradert fagligt som personligt. Den faglige nedgradering er jeg og mine to kollegaer enige om. Vi føler simpelthen vores plads er under afvikling.
På det personlige plan føler jeg mig nærmest personligt forfulgt af mine to nærmeste chefer. Jeg føler ikke jeg kan gøre noget rigtigt. Det er enten for lidt, for meget, skulle slet ikke have været. For 1/2 år siden skulle mine arbejdstider pludselig ændres over natten. Jeg blev spurgt om jeg ville, men det passede mig skidt, kom med modbud, men det blev alligevel trumfet igennem, uden varsel eller noget.
Jeg føler nok, at ledelsen er meget utydelig. Tit kan man ikke få kort og konkret svar på sin henvendelse. Vigtige beskeder bliver sendt på mail kl. Lort om natten, i stedet for at tage den direkte med os personaler. Spydigheder og stikpiller er daglig kost. Bliver man spurgt og får ‘medindflydelse’, virker det som komedie. Tit tror jeg, beslutningen er truffet på forhånd.

Det er efterhånden klart for mig, at jeg ikke kommer til at fejre jubilæum der. Men hvordan holder jeg kørende, indtil jeg finder noget nyt? Jeg er typen der engagerer mig meget, og det er rigtig svært at lægge fra sig. Men det er klart for mig, at jeg ville undgå mange afklapsninger, hvis jeg bare kunne sidde på mine hænder og være mere ‘ligeglad’. Sige mere pyt. Lade mere gå ind af det ene øre og ud af det andet.

I forvejen har jeg lagt paraderne ned og forventer et minimum fra arbejdsplads. Den efteruddannelse, jeg drømmer om, kommer aldrig til at ske bl.a. Det er bare så demotiverende. Jeg synes, jeg har så meget at byde ind med, og så meget jeg gerne vil lære, men jeg får ikke lov og plads.

Kanga
0
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Om at finde en balance i sit (lorte)job

Indlægaf Lurende Peber » 26. mar 2019, 17:00

Lav det du skal lave på arbejdet, og brug din restenergi på at søge nyt job.
Ingen ekstraindsats eller andet, du vil gøre på et inspirerende arbejdssted.
Hold dig på god fod med gode kollegaer og opdater dit netværk. LinkedIn eller hvad der bruges i din branche.
7
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Om at finde en balance i sit (lorte)job

Indlægaf Æble » 26. mar 2019, 17:11

Du messer “det må de selv ligge og rode med” indtil du får et andet job. Prøv at distancere dig lidt og tænk på at om lidt er det ikke dit problem længere.
1
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9019
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21845

Re: Om at finde en balance i sit (lorte)job

Indlægaf Purple Haze » 26. mar 2019, 18:30

Som de andre siger.

Det kræver en omstilling, når man er van til at være en af dem der får ideerne og tager ekstraopgaverne.
Jeg ville se på det som en chance for at skabe distance og komme ned i gear mens du leder efter noget andet.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Om at finde en balance i sit (lorte)job

Indlægaf Rapfisk » 26. mar 2019, 19:01

Kanga skrev:Jeg har været i min nuværende stilling i +3 år. Har for det meste haft det rigtigt godt i jobbet og i forholde til kollegaer og chefer.
Det seneste 1,5 års tid er der sket en del ændringer, og over det senest år har jeg decideret følt mig nedgradert fagligt som personligt. Den faglige nedgradering er jeg og mine to kollegaer enige om. Vi føler simpelthen vores plads er under afvikling.
På det personlige plan føler jeg mig nærmest personligt forfulgt af mine to nærmeste chefer. Jeg føler ikke jeg kan gøre noget rigtigt. Det er enten for lidt, for meget, skulle slet ikke have været. For 1/2 år siden skulle mine arbejdstider pludselig ændres over natten. Jeg blev spurgt om jeg ville, men det passede mig skidt, kom med modbud, men det blev alligevel trumfet igennem, uden varsel eller noget.
Jeg føler nok, at ledelsen er meget utydelig. Tit kan man ikke få kort og konkret svar på sin henvendelse. Vigtige beskeder bliver sendt på mail kl. Lort om natten, i stedet for at tage den direkte med os personaler. Spydigheder og stikpiller er daglig kost. Bliver man spurgt og får ‘medindflydelse’, virker det som komedie. Tit tror jeg, beslutningen er truffet på forhånd.

Det er efterhånden klart for mig, at jeg ikke kommer til at fejre jubilæum der. Men hvordan holder jeg kørende, indtil jeg finder noget nyt? Jeg er typen der engagerer mig meget, og det er rigtig svært at lægge fra sig. Men det er klart for mig, at jeg ville undgå mange afklapsninger, hvis jeg bare kunne sidde på mine hænder og være mere ‘ligeglad’. Sige mere pyt. Lade mere gå ind af det ene øre og ud af det andet.

I forvejen har jeg lagt paraderne ned og forventer et minimum fra arbejdsplads. Den efteruddannelse, jeg drømmer om, kommer aldrig til at ske bl.a. Det er bare så demotiverende. Jeg synes, jeg har så meget at byde ind med, og så meget jeg gerne vil lære, men jeg får ikke lov og plads.

Kanga
Det har jeg prøvet, og det er SÅ skadeligt.

Jeg er helt enig med Peberen.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8895
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: Om at finde en balance i sit (lorte)job

Indlægaf Madam Pomfrey » 26. mar 2019, 20:32

jeg var i noget lignende...
De første 9 måneder var det ikke mig der stod for skud, der var det kollegaer - jeg sagde fra, strittede imod...En kollega blev fyret.
Så var jeg prygleknappen.

Det er virkeligt ikke det værd at være i sådan en position, overhoved, det er SÅ pisse hamrende usundt for psyken.
Gør det du skal, ikke mere, ikke mindre, brug energien på at finde noget nyt. Om nødvendigt, sygemeldig dig - det er KUN dig der passer på dig i det der game, ingen anden, og at gå ned med flaget er en høj pris at betale for at have en latterlig ledelse.
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Kanga
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 180
Likede indlæg: 3633

Re: Om at finde en balance i sit (lorte)job

Indlægaf Kanga » 27. mar 2019, 15:03

Tak for input. I har ret; distance og nedjuster.
Vi har et firmaarrangement coming up. Siden det blev offentliggjort, her jeg ledt efter en undskyldning for ikke at kunne deltage. Jeg har ikke fundet noget. Men jeg har meldt afbud alligevel. Det lettede. Jeg er ikke sikker på andet end at det nok skal blive bemærket, også negativt. Men jeg orker ikke at sidde der og smile og se glad ud, når jeg synes dagligdagen er noget hø.

Kanga
1
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Om at finde en balance i sit (lorte)job

Indlægaf Sophies-mor » 27. mar 2019, 15:32

Kanga skrev:Tak for input. I har ret; distance og nedjuster.
Vi har et firmaarrangement coming up. Siden det blev offentliggjort, her jeg ledt efter en undskyldning for ikke at kunne deltage. Jeg har ikke fundet noget. Men jeg har meldt afbud alligevel. Det lettede. Jeg er ikke sikker på andet end at det nok skal blive bemærket, også negativt. Men jeg orker ikke at sidde der og smile og se glad ud, når jeg synes dagligdagen er noget hø.

Kanga
Du behøver ikke sige andet, end: "Jeg havde/ har en anden aftale."

De behøver ikke at vide, at den aftale består i at blive hjemme, på sofaen, med en god film. Det rager groft sagt ikke dem, hvad din aftale er ;)
Men godt, at du følte lettelse over at melde afbud :)
5
Hæklerier på hjernen :cool:

Tilbage til "Job"