Hvordan er jeres arbejdsplads?

Brugeravatar
Guru
Indlæg: 546
Tilmeldt: 5. jun 2016, 10:09
Kort karma: 19
Likede indlæg: 449

Hvordan er jeres arbejdsplads?

Indlægaf Guru » 6. mar 2019, 17:49

Ja, hvordan er jeres arbejdsplads?

Er det et stort eller lille sted?
Hvordan er miljøet? Er det et kontor, værksted, byggeplads, naturen?
Har i flekstid, eller er der faste arbejdstider?
Holder chefen øje med hvad i laver eller om i sidder på facebook eller lign. og betyder det noget for ham at han kan se i er gang med noget?
Føler i jer presset og står chefen og ånder jer i nakken, og er der korte deadlines osv. eller er der plads til at man kan holde en lille pause?
Er i glade for at være der hvor i er og det i laver?
Bliver der holdt øje med om du gør dit arbejde godt nok, og er du nervøs for konsekvenserne af at være for langsom, for sløset, for sjusket, for dårlig, eller af at komme for sent?
Ellers gode kollegaer og chef?
Senest rettet af Guru 7. mar 2019, 17:11, rettet i alt 1 gang.
0
“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way” – Alan Watts.
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Hvordan er jeres arbejdsplads?

Indlægaf JoyNips » 6. mar 2019, 17:58

Jeg arbejder et stort sted med omkring 2400 medarbejdere. Det er kontor. Vi har flekstid, men det foretrækkes at vi er på kontoret i normal kontortid - nogle møder kl 7 om morgenen og går tidligt, andre møder kl 9 og går senere.
Der er mulighed for at tage hjemmearbejdsdage efter behov, men dog ikke på fast aftalt basis. Chefen ånder os ingenlunde i nakken, vi har en høj grad af tillid under ansvar, men vi har jævnlige 1:1 hvor der følges op på hvad vi har af opgaver osv.
Vi opererer jævnligt med korte deadlines, fx stod jeg forleden dag og skulle aflevere noget til min minister med 30 minutters varsel, mens andre opgaver kan spænde over flere år før de afsluttes. Vi har også løbende, tilbagevendende opgaver, der som sådan ikke afsluttes.
Jeg er gennemgående glad for det jeg laver og min arbejdsplads, men jeg bliver der ikke livet ud - det gør man i øvrigt sjældent i min metier, hvor man typisk skifter job hver 3.-5. år.
Både kollegaer og chef er supergode og absolut noget af det, der trækker jobbet op.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27065

Re: Hvordan er jeres arbejdsplads?

Indlægaf ajnaM » 6. mar 2019, 19:37

Jeg arbejder i en politisk organisation i et sekretariat med omkring 120 ansatte.

Vi er 12 i min afdeling, og vi har meget vores egne ansvarsområder, men er ofte inde over hinandens og har gode muligheder for at varetage en meget bred vifte af opgaver. Derudover er min funktion i høj grad tværsgående, så jeg arbejder meget sammen med både det politiske niveau, kollegaer fra andre afdelinger, underafdelinger osv. Det passer mig rigtig fint - jeg er meget social og trives godt med at have ansvar og meget varierende arbejdsopgaver og deadlines.

Min funktion kræver, at jeg står til rådighed så godt som altid. Det forventes mere eller mindre implicit, at min telefon er tændt altid, også i weekender. Men derudover har jeg ret stor fleksibilitet i forhold til mine mødetider. Jeg afholder for tiden en del kurser/oplæg, og der skal jeg selvfølgelig være til stede, og så har jeg interne og eksterne møder, jeg også skal være til, men jeg har ikke faste mødetider, og jeg registrerer ikke timer. Jeg bliver i øvrigt kompenseret for min arbejdstid både gennem løn/tillæg og ved at jeg har 9 ugers ferie. :banan:

Jeg har i snart et år ikke haft nogen chef - men min arbejdsplads har en dejlig kultur, hvor man har stor frihed til at tilrettelægge sit arbejde, så selv da jeg havde en, var der ikke nogen, der kiggede mig over skulderen. Jeg får udstukket en retning (som jeg i øvrigt er med til at lægge), og så styrer jeg selv - i samarbejde med mine kollegaer - hvordan vi når i mål. Jeg har nogle fantastiske kollegaer, både i mit kontor og i resten af huset, og en rigtig høj grad af 'social sikkerhed', hvor man taler hinanden op og har hinandens ryg. Det har jeg kæmpe optur på over.



Jeg er helt generelt glad for min arbejdsplads. Det vigtigste er dog ikke mine vilkår, men at jeg arbejder for en sag, der giver mening for mig. :gogo: At have mig selv med, når jeg går på arbejde, er det absolut vigtigste for mig. Det, og kollegaerne. :D
2
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16081
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29899

Re: Hvordan er jeres arbejdsplads?

Indlægaf TinaW » 6. mar 2019, 19:40

Min arbejdsplads er mikro lille. Vi er 7 ansatte, inkl. direktøren.
Vi er to på kontoret og 4 mand, to på rent vand og to på spildevand.
Jeg kom fra et stort elselskab inden. Og nogen gange savner jeg flere kollegaer at sparre med.
Men ellers er stemningen nu fin nok, min chef overvåger på ingen måde mit arbejde, men stoler på at jeg udfører mine opgaver.
Nogen gange er der travlt, andre gange ikke ret travlt. Sjældent korte deadlines.
Så længe jeg er på arbejde i telefontiden, så kan jeg selv planlægge mødetider og det er aldrig et problem, lige at køre i løbet af dagen, såfremt smeden kommer til hesten eller lign.
0
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1165
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3302

Re: Hvordan er jeres arbejdsplads?

Indlægaf Minionine » 6. mar 2019, 19:51

Jeg arbejder i en meget stor virksomhed, med mange tusinde medarbejdere verden over. Vi sidder i storrumskontor på fast plads, med mange kollegaer. Det er blevet in i andre afdelinger af virksomheden med flyverpladser. Vi har flekstid og da jeg er morgenmenneske arbejder jeg typisk 7-15. Min leder ved hvad vi alle laver i teamet, men holder absolut ikke øje med om vi sidder på facebook (eller debatten) eller hvornår vi holder pause. Det gør vi alt efter behov.
Deadlines er typisk korte, men opgaverne også derefter. Kollegaerne, og cheferne, er søde og hjælpsomme.
Jeg er meget glad for at være i stillingen, men da det er et vikariat er der en naturlig ende på det. Det er fint nok, når først man er intern er det relativt nemt at få nyt job.
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Hvordan er jeres arbejdsplads?

Indlægaf Artem » 6. mar 2019, 22:17

Jeg arbejder i en kommune.
Deler kontor med en kollega, er ellers et meget åbent miljø med de andre kollegaer i de andre kontorer ved siden af, hvor vi sparrer meget med hinanden.
Vi har flextid, hvor det er forskelligt hvordan folk bruger det. Kører selv meget normtid, og har nærmest kun overarbejde, hvis nogle møder ligger ud over normalt arbejdstid. Vi må også gerne arbejde hjemme fra hvis det giver mening.
Har meget stor frihed til selv at planlægge mit arbejde, møder, tilsyn osv jeg er på. Han følger vil reelt mest med i hvad jeg laver ud fra min kalender, og når jeg sender ham mails som cc.
Er på ingen måde presset. Foretrækker faktisk at der er run på, og jeg ikke er i tvivl om hvad jeg skal lave og sådan nogle dage er der heldigvis en del af. Elsker specielt dem ude af huset.
Er 95% af tiden rigtig glad for mit job. De eneste tidspunkter jeg ikke er så glad, er når der er for lidt at lave, og jeg sådan skal tænke over hvad jeg nu skal gå i gang med.
Har rigtig gode kollegaer, hvor der også er nogle af dem jeg vandrer med, cykler med osv... Sammen med at vi også er gode til at feste sammen.
Cheferne er også rimelig ok, der er dog plads til forbedring.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10394

Re: Hvordan er jeres arbejdsplads?

Indlægaf lillebjoern » 7. mar 2019, 08:38

Jeg arbejder på en stor dansk uddannelsesinstitution med over 1500 ansatte. Jeg er ansat i en projektansættelse, og er der derfor placeret på et kontor med studentermedhjælpere, hvilket jeg er jævnt utilfreds med (ikke fordi de er unge eller i en "lavere" stilling - simpelthen fordi de kører totalt klike-mentalitet og hverken hilser på mig eller værdiger mig et blik). Alle andre ansatte har egne kontorer.

Der er meget stor frihed på vores arbejdsplads. Der er ingen, der kigger mig over skulderen, og den eneste jeg har et ansvar overfor, er min kollega, som jeg assisterer. Der er sådan en grundregel om, at man bør være på kontoret mellem 09-15, men det er der stort set ingen der overholder, fordi alle forsker eller underviser og derfor ofte er ude af huset. Der er gode muligheder for at arbejde hjemmefra og tage til aftaler i arbejdstiden (fx læge eller lign.), hvilket jeg sætter stor pris på, og som jeg også kommer til at savne, når jeg engang stopper. Jeg tror ikke jeg kommer til at opleve den samme frihed igen.

Jeg har stort set aldrig travlt - det er kun i meget få perioder, typisk på dagsbasis, at jeg har travlt. Jeg vil tro at jeg arbejder 10-15 timer om ugen, hvis man koncentrerer min arbejdstid, selvom jeg er her i 37 timer og bliver aflønnet for dét. Der er simpelthen ikke nok at lave. Når min kontrakt udløber vil jeg anbefale dem at ansætte en deltidsmedarbejder eller studentermedhjælper (med gode forskningskompetencer) i stedet.

Det, jeg savner allermest, er kollegialt samvær og samarbejde. Selvom jeg sidder på et kontor med 2-3 andre, taler vi aldrig sammen, og jeg kan flere gange om ugen tage på arbejde og hjem igen uden at have talt med nogen overhovedet. Frokost foregår ofte alene på kontoret, medmindre jeg tager over til min gamle afdeling og spiser med dem. Der er sjældent sociale arrangementer, og så arbejder jeg samtidig på et institut der forsker i områder, jeg ikke har noget indblik i overhovedet, hvilket begrænser den naturlige samtale og smalltalk på gangene.

Så for at opsummere: Plussiden ved mit job er en god løn, stor frihed og kort transporttid (15 min på cykel). Minussiden er intet kollegialt samvær, for lidt at lave og en dårlig struktur omkring mine arbejdsopgaver, ansvarsområder, m.m.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Hvordan er jeres arbejdsplads?

Indlægaf Pax Romana » 7. mar 2019, 09:30

Min arbejdsplads er forsvaret, så det er en temmelig stor arbejdsplads både personel- og arealmæssig. Til dagligt er jeg på kasernen i Slagelse og der er vi omkring en 1.800 – 2.000 personer. Vi har som udgangspunkt tjenesteplaner der regulerer vores arbejdstid og derfor er en arbejdsuge på 37 timer ikke altid mulig. I min daglige tjeneste har jeg stor frihed til at komme og gå, når bare det er afstemt med kollegerne og liger inden for den stiltiende aftale vi har med nærmeste chef. Der er ingen tvivl om at forsvaret har en af Danmarks bedste lederuddannelser hvilket kan mærkes på alle som har lederansvar. Min chef er helt klar over hvilke kompetencer og ansvar jeg har i min stilling og han er i det daglige mere sparringspartner end chef. Presset og korte deadlines er nærmest en forudsætning i mit job og det lærer man at arbejde målrettet med efterhånden. Vi er rigtige gode til at passe på hinanden og det med at holde pauser styrer man mange gange selv. Ellers er der altid en kollega som er god til at kalde en ”Time out” og så snupper man en kop kaffe sammen. Den sociale trivsel er noget min chef tager alvorligt og går ofte i front. I det hele taget, føler jeg at jeg har verdens bedste job og kolleger.
1
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Hvordan er jeres arbejdsplads?

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 7. mar 2019, 09:36

Guru skrev:Ja, hvordan er jeres arbejdsplads?

Er det et stort eller lille sted?
Hvordan er miljøet? Er det et kontor, værksted, byggeplads, naturen?
Har i flekstid, eller er der faste arbejdstider?
Holder chefen øje med hvad i laver eller om i sidder på facebook eller lign. og betyder det noget for ham at han kan se i er gang med noget?
Føler i jer presset og står chefen og ånder jer i nakken, og er der korte deadlines osv. eller er der plads til at man kan holde en lille pause?
Er i glade for at være der hvor i er og det i laver?
Gode kollegaer og chef?


Relativt stort. Vi er vel samlet set knap 300 ansatte fordelt på ca. 20.000 kvm.
Det er kontor/undervisningsmiljø.
Jeg har stor frihed omkring arbejdstid. Selvom jeg ikke direkte er ansat på flex, så kan jeg vel møde og gå nærmest som jeg vil.
Jeg arbejder i to afdelinger og min chef interesserer sig meget lidt for hvor jeg befinder mig og hvad jeg laver. Det styrer vores team selv.
Vi kan sagtens stå og drikke kaffe/spise kage og sludre uden at føle at chefen tripper for at vi kommer i gang.
Jeg er sådan set glad for mit job, selvom jeg ikke føler det er udfordrende nok. Men friheden har også en høj værdi.
Jeg har rigtig gode kolleger og god chef (selvom jeg ikke er den mest sociale/kollegiale person. Vil helst bare arbejde for mig selv)
0
Cbas
Indlæg: 525
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:41
Kort karma: 15
Likede indlæg: 214

Re: Hvordan er jeres arbejdsplads?

Indlægaf Cbas » 9. mar 2019, 10:14

Stor nordisk arbejdsplads - kontorarbejde.
Meget fleksibelt arbejde - kan arbejde hjemme, når det passer mig og tilpasse arbejdstiden, så det passer med familielivet og private aftaler.
Kan dog godt lide at komme på arbejde og være sammen med mine kollegaer.
Min chef er en fantastisk mand, som jeg har et rigtig godt forhold til og arbejder meget tæt med. Han mangler nogle af de basale chef kvaliteter men opvejer det på anden vis. Han er krævende, deadlines er ofte meget korte, men det er i høj grad frihed under ansvar. Jeg arbejder meget, får sms’er og mails fra tidlig morgen og ofte sent på aftenen. Men i bund og grund er jeg glad for mit job.
0
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvordan er jeres arbejdsplads?

Indlægaf cola » 9. mar 2019, 18:16

Jeg arbejder et sted med en boss, og 5 mænd. Jeg sidder på kontoret og resten er ude og knokle i hver deres bil. Chefen giver mig frie tøjler til selv at tilrettelægge min arbejdsdag, og jeg nyder at være hvor jeg er. Det er fra 7-14 hverdag dog fredag kun til 13.15.
Chefen har kun sagt at jeg ikke må spille på fb i arbejdstiden, så det gør jeg ikke, men må gerne surfe og andet.

Vi laver mange sjove ting, i de 2 år jeg har været der, har vi spillet golf, og været ude at bowle, ud over julefrokost, hver fødselsdag holder vi "fest" og spiser rundstykker og kage, hvis der er flere end 4 personer (inkl boss og mig) på kontoret, så får vi franskbrød til formiddagsmad (med mindre chefen gir lov på andre tidspunkter) Vi har slikskål, strengt bevogtet af mig. Når jeg husker det har vi frugtordning. Jeg har dankortet til at købe mad til firmaet, så pt har jeg købt slik og andre ting på kortet, han ser bonen og skriver under på det er ok.

Vi er som en lille familie, hvor alle spørger ind til alle :-)
1
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2237

Re: Hvordan er jeres arbejdsplads?

Indlægaf lulu-p » 11. mar 2019, 09:24

Min arbejdsplads er en stor statslig organisation. Jeg har arbejdet målrettet på at få arbejde her, så jeg er på mange måder godt tilfreds. Arbejdsopgaverne er ok, jeg vil dog gerne have fingre i lidt flere udviklingsopgaver, men det skal nok komme. Generelt er jeg godt tilfreds med mine arbejdsopgaver, og så har jeg rigtig gode kollegaer.

Jeg har altid arbejdet bedst med "frihed og tillid under ansvar". Det oplever jeg desværre ikke her. Vi må ikke sidde hjemme og flextid er blevet til fix-tid. Ansvar er efterhånden blevet til et spørgsmål om at vinge opgaverne af i et fællesark når en deadline er nået. Men så længe arbejdsopgaverne og kollegaerne er gode, så lever jeg med det. Men jeg kunne da godt håbe på lidt udskiftning i toppen.
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2673
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6970

Re: Hvordan er jeres arbejdsplads?

Indlægaf Ladysparrow » 16. apr 2019, 08:49

Mellemstor nordisk organisation. Kontorsarbejde, med eget rum hvor døren kan lukkes. Min nærmeste chef sidder ikke til daglig på kontoret. Frihed under ansvar. Mulighed for at anpasse arbejdsdagen - arbejde hjemmefra osv.

Der foregår en del socialt som fredagsbar en gang om måneden, morgemad hver fredag, sommer og julefest - jeg deltager langtfra i alt, da jeg synes jeg er rigeligt på arbejde og langt hellere vil køre hjem.

Vi har mulighed for massage i arbejdstiden, frugtordning, fuldt udstyret fitnesslokale.

Har måske 5-10 rejse dage om året.
0
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Hvordan er jeres arbejdsplads?

Indlægaf thomassneum » 16. apr 2019, 10:54

Børsnoteret virksomhed
ca. 200 ansatte.

Åbent kontormiljø
Frihed under ansvar
Mulighed for hjemmearbejde.
Skyhøje forventninger.
Fredagsbar, årlige begivenheder som julefrokost, sommerfest, kick off osv. - virksomhedsaftale om tøjvask/rensning, massage, badeforhold med sauna - kantineordning med mad udefra. (Økologi), Frugtordning. Medarbejder aktie optioner. Julegaver.
Terrorsikring på ansatte og en wistleblower ordning.

Kontrakt arbejdstid 37 timer.
Reel arbejdstid 50 timer - men men meget stor fleksibilitet. Er du fleksibel, så er virksomheden det også.

Kontorer i DK og SE - Direktion i UK.

Mange nye ansigter i et travlt arbejdsmiljø - det er opgaverne som trækker lysten, mere end de gode kollegaer. (de nu rigtig søde)
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Hvordan er jeres arbejdsplads?

Indlægaf twinkle » 16. apr 2019, 11:32

Afdeling i en kommunal forvaltning, ca. 35 medarbejdere med samme uddannelse (socialrådgiver).

Gode kolleger, knap så god chef. Alt for højt arbejdspres, dårlige fysiske forhold. Vi har hvert vores kontor, men bygningen er fra 60’erne og dårligt vedligeholdt - så der er træk, koldt om vinteren og glohedt om sommeren. Dårlig lydisolering.
Vi er gode til at støtte hinanden i dagligdagen, men det er ikke nok til at opveje de dårlige arbejdsvilkår.

Der er ringe muligheder for efteruddannelse og lav løn. Vi har flekstid, og mulighed for at arbejde hjemme ved behov.

Jeg kan godt lide mit fag og mit område, men pga. de dårlige arbejdsvilkår er jeg i gang med at søge væk.. jeg kommer helt klart til at savne mine kolleger, men de er ikke nok til at jeg vil fastholde mit nuværende arbejde.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:

Tilbage til "Job"