Flexjob, har du det?

Brugeravatar
Primerose
Indlæg: 1768
Tilmeldt: 29. dec 2015, 00:54
Kort karma: 465
Likede indlæg: 4980

Flexjob, har du det?

Indlægaf Primerose » 9. jan 2019, 22:27

Jeg overvejer om flexjob er en løsning for mig. Har længe forsøgt med med 37t/ugt men det går bare ikke. Jeg hænger akkurat i med neglene, og alligevel har jeg intet overakudsenergi. Jeg er konstant træt. Jeg får hverken gået ture eller trænet selvom det er vigtigt for min fysiske diagnose. Jeg orker heller ikke at lave sund mad, som også er vigtigt for en med min diagnose.

Men det har været meget svært for mig at nå hertil hvor jeg tænker, at flexjob måske alligevel er den bedste af mine muligheder.

Så hvis nogle af jer herinde på debatten har en ordning med flexjob, vil jeg meget gerne høre om hvordan det kom i stand? Hvad får i ud af det? Både personligt og økonomisk?
Er I glade for det? Var det svært at få? Alt hvad I har lyst til at fortælle mig.
0
I had the blues because I had no shoes, until a day upon the street I met a man who had no feet.
Brugeravatar
SonataA
Indlæg: 518
Tilmeldt: 1. sep 2015, 05:20
Kort karma: 52
Likede indlæg: 823

Re: Flexjob, har du det?

Indlægaf SonataA » 10. jan 2019, 04:57

Jeg har ikke flexjob, men arbejder med udredning og afklaring til bl.a. flexjob.

Nu ved jeg ikke hvad der gør, at det er vanskeligt for dig at honorere en 37 timers arbejdsuge. Men det er det kommunen skal afdække, både den helbredsmæssige del af det, men også den praktiske - via en eller flere arbejdsprøvninger.
Det kan være svært af sige noget om hvor lang tid det vil tage, for det kommer i høj grad an på hvad der er nødvendigt at indhente mv.

Og så er det min oplevelse, at det kan være overvældende at komme ind i et system som i høj grad er kassetænkenden.

Men helt ved siden af det du spørger om - har du overvejet om det kunne hjælpe at gå på nedsat tid - fx 30 timer ugentligt?
1
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16989
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41305

Re: Flexjob, har du det?

Indlægaf LaMariposa » 18. jan 2019, 04:01

Ville du have mulighed for at gå lidt ned i tid i en periode og se, om det hjælper?
0
:lun: Be brave
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Flexjob, har du det?

Indlægaf Sorenspige » 18. jan 2019, 12:53

Uden at lyde negativ så tror jeg ikke, at grunde som manglende overskud til at træne, gå ture eller lave sund mad er nok til at få tilkendt flexjob. Sådan tror jeg, at ret mange mennesker på fuld tid har det.


Jeg har selv ikke arbejdet på fuld tid i gennem de sidste 7,5 år, og det skyldes, at jeg simpelthen ikke orkede noget som helst, når jeg havde fri. Hverken fysisk eller psykisk.

Lige nu har jeg små børn, og så betyder det også mere tid til dem, men det betyder også, at jeg sådan nogenlunde kan få tingene til at hænge sammen.
5

Tilbage til "Job"