Flydende engelsk i skrift og tale

avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Flydende engelsk i skrift og tale

Indlægaf avdotja » 22. sep 2018, 14:05

Jeg synes det kommer an på stillingens indhold. Der er forskel på hvad det betyder alt efter om jobbet består i at skrive vejledninger på engelsk eller om man "bare" skal kunne begå sig i en virksomhed hvor koncernsproget er engelsk :)

Det at selve opslaget er på dansk, betragter jeg som en indikator på at vi nok befinder os tættere på scenarie 2 end 1; hvor det er okay at søge med standard dansker-engelsk kundskaber. Jeg ville selvfølgelig ikke lyve om niveauet, men heller ikke gøre noget videre ud af at pointere at jeg ikke var 100% flydende. Bare nævne hvilket niveau jeg befandt mig på under sprogsektionen i CV'et og så evt komme ind på det til jobsamtalen, hvis jeg følte det var nødvendigt.
Senest rettet af avdotja 22. sep 2018, 15:08, rettet i alt 1 gang.
2
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Flydende engelsk i skrift og tale

Indlægaf Daine » 22. sep 2018, 14:25

Jeg er også jobsøgende pt og jeg kigger meget på annoncen. Hvis den er skrevet på engelsk, bliver den droppet helt uden at jeg læser den igennem. Er den skrevet på dansk og angiver flydende engelsk i skrift og tale kigger jeg på typen af stilling. Er det en akademiker stilling eller er koncern/daglig-sproget engelsk bliver den også droppet, så god er jeg ikke. Men er det en virksomhed hvor feks manualer/fagsproget er engelsk tør jeg godt søge dem, for det er ofte et spørgsmål om at lære et bestemt ordsæt.

Jeg er bestemt ikke flydende i engelsk, men jeg er i gang med et genopfriskningskursus i det, hvor jeg kan se at jeg faktisk kan en del mere end jeg troede. Så så længe det ikke er dagligsprog/højniveau der bruges i virksomheden så kan jeg godt være med.
Der hvor jeg står af er, når de så også kræver man kan tysk ... :wacko:
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.

Tilbage til "Job"