PA - hvad består dit arbejde af?

Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

PA - hvad består dit arbejde af?

Indlægaf Lulu » 30. jun 2018, 18:59

Ja som titlen siger, arbejder du som pa? Og hvad består dit job af?
Grunden til jeg spørger er at min chefs pa tager på ferie om ikke så længe, og jeg tager lidt af hendes opgaver. Eb del af dem tænker jeg dog, i princippet ville være nemmere hvis chefen bare selv løste dem. Men måske det er helt normalt at man laver disse forskellige ting.
Så kære pa, hvad består dit arbejde af?
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: PA - hvad består dit arbejde af?

Indlægaf Hunkat » 30. jun 2018, 19:07

Kalenderkoordinering, altså sætte møder op, svare på foresprøgelser osv.
Booke rejser og afregne.
Gøre klar til møde, f.eks. sørger for mad/drikke, printe papirer, tage referat.
Udarbejder breve og notater til underskrifter osv.

Og så ad hoc selvfølgelig, det er sådan lidt forskelligt hvad der kan falde ned i den kurv.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: PA - hvad består dit arbejde af?

Indlægaf HappyPaww » 30. jun 2018, 19:18

Hvorfor spørger du ikke hende du skal dække over?

Jeg har arbejdet som EA/PA i 12 år i tre forskellige firmaer. Fælles for opgaverne er kalenderstyring, rejsebooking, expense-håndtering, korrekturlæsning og diverse af hoc opgaver afhængigt af firmaet og den man arbejder for :)

Har også lavet alt lige fra eventplanlægning til projektledelse af kundeprojelter.
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: PA - hvad består dit arbejde af?

Indlægaf Lulu » 30. jun 2018, 20:43

Jeg har fået instruks etc. Det er mere en generel undren over nogle ting, som jeg tænker ville være nemmere chefen gjorde selv, men som han i dette tilfælde ikke gør. De ting I nævner er også noget hun laver. Men ex også at læse nogle af de myhedsbreve der dukker op hver morgen omkring noget økonomi noget, for at se om der er noget interessant ift de grafer som chefen ansolut skal have. Men de ting er altså ikke super nemme at læse og forstå og vurdere relevant, når man ikke er uddannet inden for feltet og ikke kender terminologien. Jeg undrer mig virkelig bare over nogle ting, fordi jeg tænker det er tidsspild.
0
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: PA - hvad består dit arbejde af?

Indlægaf Buller » 1. jul 2018, 06:23

Tja. Hvem har den højeste timeløn, dig eller din chef? Så hvis tid er billigst at "spilde"?
1
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: PA - hvad består dit arbejde af?

Indlægaf Lulu » 1. jul 2018, 06:37

Buller skrev:Tja. Hvem har den højeste timeløn, dig eller din chef? Så hvis tid er billigst at "spilde"?


Men derfor kan man jo stadig undre sig over nogle ting de skal lave. Jeg synes det lyder mærkeligt, men det er jo ikke det samme som at jeg ikke gør det der bliver forventet af mig.
0
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5788

Re: PA - hvad består dit arbejde af?

Indlægaf Tux » 1. jul 2018, 07:04

Lulu skrev:
Buller skrev:Tja. Hvem har den højeste timeløn, dig eller din chef? Så hvis tid er billigst at "spilde"?


Men derfor kan man jo stadig undre sig over nogle ting de skal lave. Jeg synes det lyder mærkeligt, men det er jo ikke det samme som at jeg ikke gør det der bliver forventet af mig.

Det med at læse nyhedsbreve etc. Hvis den som gør det, kan udføre opgaven, giver det da fin mening, det sparer chefen en masse tid, men han får alligevel de informationer han skal have.
1
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: PA - hvad består dit arbejde af?

Indlægaf Lulu » 1. jul 2018, 07:11

Tux skrev:
Lulu skrev:
Buller skrev:Tja. Hvem har den højeste timeløn, dig eller din chef? Så hvis tid er billigst at "spilde"?


Men derfor kan man jo stadig undre sig over nogle ting de skal lave. Jeg synes det lyder mærkeligt, men det er jo ikke det samme som at jeg ikke gør det der bliver forventet af mig.

Det med at læse nyhedsbreve etc. Hvis den som gør det, kan udføre opgaven, giver det da fin mening, det sparer chefen en masse tid, men han får alligevel de informationer han skal have.


Enig og jeg kommer heller ikke til at bruge meget tid på det da jeg har forudsætning for at løse opgaven. Det har den normale pa ikke. Det er det der undrer mig, blandt andet.
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: PA - hvad består dit arbejde af?

Indlægaf LaScrooge » 1. jul 2018, 07:52

Lulu skrev:
Tux skrev:
Lulu skrev:
Buller skrev:Tja. Hvem har den højeste timeløn, dig eller din chef? Så hvis tid er billigst at "spilde"?


Men derfor kan man jo stadig undre sig over nogle ting de skal lave. Jeg synes det lyder mærkeligt, men det er jo ikke det samme som at jeg ikke gør det der bliver forventet af mig.

Det med at læse nyhedsbreve etc. Hvis den som gør det, kan udføre opgaven, giver det da fin mening, det sparer chefen en masse tid, men han får alligevel de informationer han skal have.


Enig og jeg kommer heller ikke til at bruge meget tid på det da jeg har forudsætning for at løse opgaven. Det har den normale pa ikke. Det er det der undrer mig, blandt andet.


Spørg hvad du skal se efter.
0
And we both know: I will be delicious

Tilbage til "Job"