Jobsamtale - what to do?

Brugeravatar
MissIce
Indlæg: 471
Tilmeldt: 17. dec 2015, 20:01
Kort karma: 123
Likede indlæg: 1396

Jobsamtale - what to do?

Indlægaf MissIce » 4. maj 2018, 15:06

Jeg er i den heldige situation, at jeg er indkaldt til samtale til et job jeg har søgt og rigtig gerne vil have.

Jeg er allerede i job, og der er ikke nogen på min nuværende arbejdsplads der ved, at jeg har søgt denne anden stillig.

Jeg står nu med den udfordring, at den dag jeg er indkaldt til samtale er jeg også vagtsat i vores ekspedition, og der er ingen kolleger ledige til at overtage min vagt - så jeg har ikke mulighed for at bytte mig til frihed.

Kan man godt tillade sig at efterspørge et andet tidspunkt/dato for jobsamtalen? Eller kan jeg “forsvare” at melde mig syg hos min nuværende arbejdsgiver?

Jeg kan jo ikke være sikker på, at blive tilbudt den nye stilling, selvom jeg har insiderviden om, at jeg er den bedst egnede til stillingen. Og jeg ønsker ikke at gøre min ud til bens på min nuværende arbejdsplads.

Hvad ville debatten gøre?
0
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26587

Re: Jobsamtale - what to do?

Indlægaf Santa » 4. maj 2018, 15:09

Jeg ville spørge meget høfligt, om et andet tidspunkt kan lade sig gøre.
Og jeg ville begrunde det med netop det, du skriver til os.
At du sidder i uopsagt stilling, og at din arbejdsgiver ikke ved at du søger andet, at du ikke kan få byttet din vagt og ikke ønsker at snyde ved at melde dig syg.
Det vil virke loyalt og hæderligt.
24
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Jobsamtale - what to do?

Indlægaf Stitch » 4. maj 2018, 15:47

Enig med Santa. Tror de vil sætte pris på din loyalitet og ærlighed.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5071
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Jobsamtale - what to do?

Indlægaf Tilly » 4. maj 2018, 18:11

Jeg synes også du skal bede om et andet tidspunkt. Det er i hvert fald ikke nogen god løsning at lyve og melde dig syg på din nuværende arbejdsplads.
0

Tilbage til "Job"