Hvor mange "skal" ansøgninger har du sendt?

Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Hvor mange "skal" ansøgninger har du sendt?

Indlægaf Wizzze » 26. mar 2018, 04:30

Virksomhederne oplever at 4 ud af 10 ansøgningen de modtager, kommer fra personer som egentlig ikke er interesseret i jobbet. Ofte er de jo sendt fordi systemet siger der "skal" søges, ikke fordi personen egentlig er interesseret i jobbet.

https://politiken.dk/oekonomi/arbejdsma ... e-i-jobbet

Hvor ofte har du sendt en "skal" ansøgning?
0
Do as I say! :whip:
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Hvor mange "skal" ansøgninger har du sendt?

Indlægaf 1234 » 26. mar 2018, 05:04

Den måned jeg var arbejdsløs, men havde job jeg skulle starte på om lidt sendt jeg en håndfuld vil jeg tro.
0
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1165
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3302

Re: Hvor mange "skal" ansøgninger har du sendt?

Indlægaf Minionine » 26. mar 2018, 06:03

En masse. Jeg kan umuligt finde 2 jobs om ugen, som jeg synes er interessante nok til at jeg ville gide det. Heldigvis har jeg fundet et jeg er glad for, og ønsker ALDRIG at komme ud i det jobsøgningscirkus igen!
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Hvor mange "skal" ansøgninger har du sendt?

Indlægaf DetSorteCirkus » 26. mar 2018, 06:19

Ingen, men jeg har prøvet at skrive ansøgninger på min log, som jeg aldrig havde sendt.
Hverken a-kasse eller Jobcenter tjekkede, og jeg ville ikke ulejlige arbejdspladserne.

Jeg ved ikke, hvordan det er i dag, men dengang var kravet to ansøgninger om ugen på opslåede fuldtidsjob.
En så rigid tolkning inviterer til pligtansøgninger og lignende, hvor den ledige bruger kræfter på at tilfredsstille systemet i stedet for at have fuld fokus på at finde et job. Det mente de konsulenter, jeg talte med, i øvrigt også. Da jeg søgte job i folkeskolen, gav kravet mening, men i mange andre brancher, hvor deltid, netværk og anden kontakt end mail i høj grad er i spil, passer det ingen steder.
4
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Hvor mange "skal" ansøgninger har du sendt?

Indlægaf billiebean » 26. mar 2018, 06:47

Jeg har været meget samvittighedsfuld omkring det der krav i lang tid og været bange for at skrive noget på joblog som ikke var blevet sendt. Så vil tro at min. 75% af ansøgningerne var pligtansøgninger. Det er jo helt umuligt at finde 8 jobs om måneden som er relevante og hvor man er relevant for arbejdsgiveren. I hvert fald i en provinsby. Max 2 om måneden var relevante.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Hvor mange "skal" ansøgninger har du sendt?

Indlægaf DenBruneMunk » 26. mar 2018, 07:21

Aldrig lavet en :)
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15286
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25606

Re: Hvor mange "skal" ansøgninger har du sendt?

Indlægaf Delfin » 26. mar 2018, 07:31

Jeg var ikke ledig ret længe efter min raskmelding, men det nåede nok at blive en 15-16 stykker. Det var virkelig svært at finde noget, som jeg helbredsmæssigt reelt var i stand til at løfte, så der blev søgt mange ting, som jeg godt vidste, at jeg ikke var i stand til. Jeg søgte også nogle, som jeg knap nok var kvalificeret til. Jeg gjorde bevist ikke noget særligt ud af pligtansøgningerne i håb om, at de ikke brugte mere tid på dem end at læse et par linjer.
0
14 11 14
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Hvor mange "skal" ansøgninger har du sendt?

Indlægaf billiebean » 26. mar 2018, 07:35

Men den der artikel er virkelig skåret til for at svine ledige mest muligt! Altså, hvis jeg blev kaldt til samtale på selv en pligtansøgning (det er aldrig sket), så ville jeg da med glæde tage til samtale og tage jobbet, hvis jeg fik det tilbudt. Og jeg har ikke sendt proformaansøgninger i artiklens forståelse af en ansøgning man sender for at få lov at blive ved med at leve det fede liv på dagpenge! Og jeg synes simpelthen heller ikke det kan være rimeligt - som det står i en tilsvarende artikel - at det er de ledige, der skal straffes for at politikerne har besluttet, at man skal sende langt flere ansøgninger, end det giver mening. Igen er det sådan et idiotisk forslag, hvor man tilrettelægger reglerne efter laveste fællesnævner mens det store flertal bare bliver endnu mere pressede. Tsk. Det er jo ikke svært at gøre systemet mere smart: Tilpas ansøgningskravene ifht profil, branche og bopæl. Easy.
9
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15286
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25606

Re: Hvor mange "skal" ansøgninger har du sendt?

Indlægaf Delfin » 26. mar 2018, 07:49

billiebean skrev:Men den der artikel er virkelig skåret til for at svine ledige mest muligt! Altså, hvis jeg blev kaldt til samtale på selv en pligtansøgning (det er aldrig sket), så ville jeg da med glæde tage til samtale og tage jobbet, hvis jeg fik det tilbudt. Og jeg har ikke sendt proformaansøgninger i artiklens forståelse af en ansøgning man sender for at få lov at blive ved med at leve det fede liv på dagpenge! Og jeg synes simpelthen heller ikke det kan være rimeligt - som det står i en tilsvarende artikel - at det er de ledige, der skal straffes for at politikerne har besluttet, at man skal sende langt flere ansøgninger, end det giver mening. Igen er det sådan et idiotisk forslag, hvor man tilrettelægger reglerne efter laveste fællesnævner mens det store flertal bare bliver endnu mere pressede. Tsk. Det er jo ikke svært at gøre systemet mere smart: Tilpas ansøgningskravene ifht profil, branche og bopæl. Easy.


Jeg må indrømme, at jeg ikke nærlæste den i første omgang, men du har ret. Vinklingen er ikke særlig køn.

Som skrevet har mine pligtansøgninger været, når jeg ikke kunne finde noget relevant at søge, og dét tror jeg ikke, jeg er ene om.
Det nytter jo for pokker ikke at søge rengøring eller andre fysisk krævende jobs, når man ikke er i stand til at udføre arbejdet fx.
1
14 11 14
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Hvor mange "skal" ansøgninger har du sendt?

Indlægaf DetSorteCirkus » 26. mar 2018, 07:52

billiebean skrev:Jeg har været meget samvittighedsfuld omkring det der krav i lang tid og været bange for at skrive noget på joblog som ikke var blevet sendt. Så vil tro at min. 75% af ansøgningerne var pligtansøgninger. Det er jo helt umuligt at finde 8 jobs om måneden som er relevante og hvor man er relevant for arbejdsgiveren. I hvert fald i en provinsby. Max 2 om måneden var relevante.


Det lod sig gøre i forhold til folkeskolejobs, når man som jeg har tre store undervisningsfag. I højsæsonen, februar-juni, kunne jeg ofte finde det dobbelte eller tredobbelte antal relevante opslag. Og tilrettede standardansøgninger gav samtaler.

MEN folkeskolen er en kriseramt branche, hvor medarbejderne siger op på stribe, og det er svært at finde nye velkvalificerede, og det siger, synes jeg, en del om kravene til ledige. Det kan ikke være meningen, at de nærmest kun kan indfries under så gunstige forhold.
0
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Hvor mange "skal" ansøgninger har du sendt?

Indlægaf JoyNips » 26. mar 2018, 07:54

Nul. Jeg søgte kun jobs, der faktisk lød spændende og hvor jeg matchede profilen.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1165
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3302

Re: Hvor mange "skal" ansøgninger har du sendt?

Indlægaf Minionine » 26. mar 2018, 07:54

DetSorteCirkus skrev:Ingen, men jeg har prøvet at skrive ansøgninger på min log, som jeg aldrig havde sendt.
Hverken a-kasse eller Jobcenter tjekkede, og jeg ville ikke ulejlige arbejdspladserne.

Jeg ved ikke, hvordan det er i dag, men dengang var kravet to ansøgninger om ugen på opslåede fuldtidsjob.
En så rigid tolkning inviterer til pligtansøgninger og lignende, hvor den ledige bruger kræfter på at tilfredsstille systemet i stedet for at have fuld fokus på at finde et job. Det mente de konsulenter, jeg talte med, i øvrigt også. Da jeg søgte job i folkeskolen, gav kravet mening, men i mange andre brancher, hvor deltid, netværk og anden kontakt end mail i høj grad er i spil, passer det ingen steder.


Jeg skrev også mange ansøgninger i min log, som aldrig blev sendt. Som du siger, ingen tjekker og det er spild af arbejdsgivers tid.
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Hvor mange "skal" ansøgninger har du sendt?

Indlægaf 1234 » 26. mar 2018, 08:10

billiebean skrev:Jeg har været meget samvittighedsfuld omkring det der krav i lang tid og været bange for at skrive noget på joblog som ikke var blevet sendt. Så vil tro at min. 75% af ansøgningerne var pligtansøgninger. Det er jo helt umuligt at finde 8 jobs om måneden som er relevante og hvor man er relevant for arbejdsgiveren. I hvert fald i en provinsby. Max 2 om måneden var relevante.

Det synes jeg nu var nemt nok. Jeg søgt som akademikere omkring 10 jobs om måned i pendlerafstand fra min bopæl. Det er selvfølgelig ikke muligt i alle brancher, men jeg tror nu det er i en del hvis man ikke er alt for kritisk.
0
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Hvor mange "skal" ansøgninger har du sendt?

Indlægaf billiebean » 26. mar 2018, 08:27

1234 skrev:
billiebean skrev:Jeg har været meget samvittighedsfuld omkring det der krav i lang tid og været bange for at skrive noget på joblog som ikke var blevet sendt. Så vil tro at min. 75% af ansøgningerne var pligtansøgninger. Det er jo helt umuligt at finde 8 jobs om måneden som er relevante og hvor man er relevant for arbejdsgiveren. I hvert fald i en provinsby. Max 2 om måneden var relevante.

Det synes jeg nu var nemt nok. Jeg søgt som akademikere omkring 10 jobs om måned i pendlerafstand fra min bopæl. Det er selvfølgelig ikke muligt i alle brancher, men jeg tror nu det er i en del hvis man ikke er alt for kritisk.


Det er egentlig ret flabet at påstå noget man ikke har belæg for på den måde der. Oh well. Tillykke med dit job og nyd det!
4
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Hvor mange "skal" ansøgninger har du sendt?

Indlægaf 1234 » 26. mar 2018, 08:31

billiebean skrev:

Det er egentlig ret flabet at påstå noget man ikke har belæg for på den måde der. Oh well. Tillykke med dit job og nyd det!

Jeg påstår vel ikke mere end du gør den anden vej uden belæg. Mit belæg er mine egne og omgangskredsrns oplevelser. Kan ikke se du har mere belæg end det selv?

Jeg har intet påstået om, hvor nemt eller svært det er at få et job. Og jeg har heller ikke sagt noget specifikt om din branche for den kender jeg af gode grunde intet til. Så der er ingen grund til at blive fornærmet.
0

Tilbage til "Job"