3. parts information om en kollega

HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

3. parts information om en kollega

Indlægaf HerErJeg » 1. feb 2018, 05:54

Jeg har en forhenværende kollega som jeg har noget med at gøre, siden han selv arbejder med det samme område.
Han har fået en del arbejde for en håndværker som vi tidligere har arbejdet en del sammen med, men nu er det helt gået over. Undskyldningen er at økonomien er svær og der bygges ikke så meget.
Min ekskollega ringede så den anden dag. Sådan helt off the record, så havde han hørt noget. Han havde selv været ved at spørge, hvorfor man ikke længere arbejdede sammen med mit firma, og svaret var noget en overraskelse.
Det skyldtes ene og alene en af mine nuværende kolleger, hvis han på nogen måde var tilknyttet en sag eller arbejde der skulle udføres, så skulle man ikke nyde noget.
Det forbavser mig, men overrasker heller ikke. Han er typen der er bedrevidende og som til en hver tid vil have det sidste ord. Han er typen der retter noget "fordi jeg kan", det er pisseirriterende internt, men det kan jeg så nok leve med. Men jeg havde nok ikke forestillet mig at det direkte koster kunder ud af huset, så hvad nu?
Nu sidder jeg jo og ved det her. Jeg kan være ligeglad, men det vil jeg ikke være. Det er min arbjedsplads, og mit arbejde skal sikres af kunder, så jeg kan ikke være ligeglad med at de skræmmes væk eller generes så meget at de aldrig kommer igen.
Jeg ved jo bare reelt ikke noget sådan formelt. Jeg er aldrig blevet fortalt noget, jeg har aldrig hørt noget direkte fra kunden eller nogen verdens ting. Der er svær viden at få noget godt ud af, men jeg tænker da at chefen på en eller anden måde skal informeres om det.

Hvad ville I gøre? Har I fået betroet information som I egentligt helt ville være foruden, og hvor I også føler I står i en klemme med vigtig information?
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9015
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21835

Re: 3. parts information om en kollega

Indlægaf Purple Haze » 1. feb 2018, 06:29

Jeg ville bare sige det til chefen som det er.
At du uformelt har hørt at grunden til at XXX firma ikke vil hyre jer længere er pga XXX. At du ikke ved om det passer, men at hen nu kan undersøge om det passet, hvis hen gerne vil forsøge at få nye ordre fra XXX firma.
4
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: 3. parts information om en kollega

Indlægaf Hunkat » 1. feb 2018, 07:24

Enig.

Gå til chefen og understreg at det er kurren på vandrørene du viderebringer men at du trods alt synes det er så grelt at firmaet bør undersøge om det har sin rigtighed i et eller andet omfang. Fakta er jo at kunden ikke bruger jeres firma længere og når det så kommer fra en insider hos kunden... ja så ville jeg tage det meget alvorligt som chef.
2
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27065

Re: 3. parts information om en kollega

Indlægaf ajnaM » 6. feb 2018, 22:26

Jeg ville blande mig fuldkommen udenom. Rygter i tredje led kommer der sjældent noget godt ud af.

Din chef bør selv være i stand til at finde frem til, hvorfor man mister kunder - det er ikke informationer, der skal komme fra en medarbejders ven, der har hørt det gennem en helt fjerde.

Hvad har du i øvrigt tænkt dig, chefen skulle gøre med oplysningen? Han kan jo heller ikke gå videre med den.
4
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2237

Re: 3. parts information om en kollega

Indlægaf lulu-p » 11. feb 2018, 06:33

ajnaM skrev:Jeg ville blande mig fuldkommen udenom. Rygter i tredje led kommer der sjældent noget godt ud af.

Din chef bør selv være i stand til at finde frem til, hvorfor man mister kunder - det er ikke informationer, der skal komme fra en medarbejders ven, der har hørt det gennem en helt fjerde.

Hvad har du i øvrigt tænkt dig, chefen skulle gøre med oplysningen? Han kan jo heller ikke gå videre med den.


Fuldstændig enig. Rygter i tredje led om interne medarbejdere skal man aldrig gå til chefen med. Man skal i det hele taget ikke lade rygter fylde på en arbejdsplads.
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: 3. parts information om en kollega

Indlægaf Slettet bruger » 11. feb 2018, 09:09

Jeg synes også du bare skal lade det ligge. Det er ubrugeligt sladder.
0

Tilbage til "Job"