mindre i løn ifm jobskifte - er det det værd??

Bumline
Kort karma: 1
Likede indlæg: 5

Re: mindre i løn ifm jobskifte - er det det værd??

Indlægaf Bumline » 2. mar 2018, 12:59

Jeg synes umiddelbart kun at det lyder som en god idé at tage jobbet som et overgangsjob sådan som du beskriver det. Uanset hvad er lønnen og det at være i beskæftigelse inden for dit fag vel også langt bedre end alternativet (dagpenge og ledighed). Ligesom jeg hører fra alle jeg kender (jeg er også DJØF'er) at det er nemmere at finde nyt arbejde, når man først er i arbejde end hvis man er ledig. På den måde ved organisationen at du søger jobbet fordi du er oprigtigt interesseret i det og ikke blot fordi du er ledig og derfor måske er lidt desperat og villig til at tage et ethvert job inden for dit fag. Så jeg kunne ikke forestille mig at der vil blive set negativt på at du kun når at være ansat i jobbet et par mdr. før du søger nyt, hvis alternativet vil være at du går ledig indtil det rette job dukker op. Især ikke hvis man kan se at jobskiftet netop skyldes at du er flyttet fra Odense til København og så længe der ikke er en generel tendens på dit CV til at skifte job meget ofte.

Jeg må dog indrømme at jeg ikke ved hvad din lønnedgang kommer til at betyde for din lønforhandling i forhold til nyt job. Men jeg kunne ikke forestille mig at du som sådan sidder fast på det lave niveau. Men det kan du måske forhøre DJØFs karriererådgivning omkring, som jeg tænker må være helt inde i det.
0
Brugeravatar
Lurende Peber
Kort karma: 329
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 3178

Re: mindre i løn ifm jobskifte - er det det værd??

Indlægaf Lurende Peber » 2. mar 2018, 16:01

Tillykke med det nye job. :blomst:
Hvad du får i løn, har ingen betydning for et evt senere lønniveau i det private.
Der er det udbud og efterspørgsel, så at få noget solid SAPerfaring kan mange steder trække op.

Jeg tog springet her ved nytår til lavere løn men også en times mindre transport hver dag :-D
Og jeg lærer nye ting :dance:
0
Registreret Gammel Gris :gris:

Tilbage til "Job"