Ansøgning til praktikplads

Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Ansøgning til praktikplads

Indlægaf Animi » 7. nov 2015, 17:26

Jeg skal skrive en ansøgning til en praktikplads jeg viiiiiirkelig gerne vil have. Det er virkelig min drømmepraktikplads og vil derfor gerne skrive en rigtig god ansøgning, i håbet om at komme i betragtning.
Men... jeg er lidt blank på det her område. Jeg har skrevet rigtig mange 'almindelige' jobansøgninger, men der har det altid været jobs, hvor jeg har kunne byde ind med en masse praktisk erfaring, som jeg har lagt fokus på i min ansøgning.
Mit problem er så at jeg ikke rigtig ved hvad jeg skal skrive i min ansøgning til praktikpladsen - jeg har absolut ingen relevant praktisk erfaring, da det jo sådan set er det jeg gerne vil have gennem en praktikplads.

Så er der nogen derude der har gode råd til sådan en ansøgning? Do's and don'ts? Råd til hvordan min ansøgning kan skille sig ud? (Jeg har desværre ikke mulighed for at dukke personligt op med ansøgningen, som selvfølgelig ville være oplagt)

Og hvis der er nogen derude der har eksempler på gode praktikansøgninger de gerne vil dele, ville det være meget velkomment :kys:
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1165
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3302

Re: Ansøgning til praktikplads

Indlægaf Minionine » 11. nov 2015, 15:22

Da jeg skrev min praktikansøgning, lagde jeg vægt på, hvordan jeg er som person i en arbejdssammenhæng. Da det netop er en praktikansøgning, forventer virksomeheden heller ikke, at man har nogen praktisk erfaring med faget. Derudover synes jeg ikke det er så meget anderledes end en jobansøgning. Jeg gjorde det meget tydeligt hvorfor jeg gerne ville i praktik i netop denne virksomhed og hvordan jeg ville passe ind.
(mine karakterer fra skolen blev også sendt med, men det var et krav fra praktikstedets side)

Held og lykke med det :)
1

Tilbage til "Job"