Hvilken fagforening?

Brugeravatar
Whydontyouandi
Indlæg: 198
Tilmeldt: 30. jun 2016, 15:22
Kort karma: 110
Likede indlæg: 773

Hvilken fagforening?

Indlægaf Whydontyouandi » 12. jan 2018, 17:08

Jeg er uddannet cand.mag. og har i mange år været medlem af Magistrenes Fagforening. Det til trods for at jeg aldrig fandt job i denne branche.

De sidste par år har jeg arbejdet ufaglært som pædagogmedhjælper, men alligevel beholdt min faglige tilknytning, som fx betyder månedsblad, arrangementer m.m. fra mit "gamle" fag.

Nu står jeg imidlertid i den situation, at jeg har brug for et godt råd i forhold til mit nuværende job, og jeg føler mig ikke tryg ved at søge råd hos Magistrene, og de føler sig i øvrigt heller ikke helt klædt på til at svare mig ... så jeg har besluttet mig for at skifte!

Spørgsmålet er nu bare, hvad man skifter over til ... og om det er smartest at have sin A-kasse samme sted?

Flere af mine kollegaer er i LFS, men jeg hælder mere til FOA eller 3F, som jeg synes virker mere brede i deres tilgang.

Nogen tanker?

På forhånd tak :)
0
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Hvilken fagforening?

Indlægaf milisa » 12. jan 2018, 22:13

Jeg ville kun bekymre mig om A-kasse, hvis jeg mente, at A-kassen kunne bidrage afgørende til en eventuel arbejdsløshedssituation. For mit vedkommende har jeg da i hvert fald fundet ud af, at mit fags A-kasse ikke kan bruges til en SKID, så jeg overvejer, om der findes billigere alternativer.

Ift fagforening, så ville jeg heller ikke tage fat i magistrenes, hvis jeg var dig. 3F, tror jeg også, jeg ville springe over, og LFS kender jeg intet til. FOA kunne være en mulighed som ufaglært, men hvad med BUPL? På mig virker de oplagte, men jeg antager, at der er en grund til, du ikke nævner de?
0
Tally-ho
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15287
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25610