Jobjagter-tråden

Brugeravatar
LaScrooge
Kort karma: 1140
Likede indlæg: 13857

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf LaScrooge » 4. nov 2019, 09:43

Neenah skrev:Resultater behøves vel ikke nødvendigvis at kunne aflæses på bundlinjen? Faldet i tidsforbrug er jo også et resultat i sig selv. Jeg ville bare skrive det, som du skriver her (men kortere) og så uddybe de gode fortællinger/resultater til samtalen eller i din ansøgning.

Jeg har også skrevt nogle resultater på, som der overhovedet ingen målinger har været på, men som 100% har været min egen opfattelse af aktivitetsopgangen i stillingen. Det er jo ikke en akademisk afhandling, så der er ingen, der vil afkræve dig kilder.

StripesAddict skrev:
Jeg ville nok skrive lige præcis dét så. Det er jo stadig er opnået resultat, og værdiskabende for organisationen, selvom der ikke kan spares en stilling. Ellers har jeg set eksempler på folk der skriver fagligt udbytte i stedet. Nogle ting kan man jo bare ikke kvantificere eller lave til KPIer.

Tak for svar, begge to.

Så helt konkret, bygger I det så op a la:

Virksomhedsnavn - stillingsbetegnelse - periode (ish)
Ansvarsområder:
-
-
-
-
Resultater/fagligt udbytte:
-
-
-

?

Bare for at jeg kan se det for mig.
0
And we both know: I will be delicious
StripesAddict
Kort karma: 110
Likede indlæg: 949

Indlægaf StripesAddict » 4. nov 2019, 09:46

LaScrooge skrev:
Neenah skrev:Resultater behøves vel ikke nødvendigvis at kunne aflæses på bundlinjen? Faldet i tidsforbrug er jo også et resultat i sig selv. Jeg ville bare skrive det, som du skriver her (men kortere) og så uddybe de gode fortællinger/resultater til samtalen eller i din ansøgning.

Jeg har også skrevt nogle resultater på, som der overhovedet ingen målinger har været på, men som 100% har været min egen opfattelse af aktivitetsopgangen i stillingen. Det er jo ikke en akademisk afhandling, så der er ingen, der vil afkræve dig kilder.

StripesAddict skrev:
Jeg ville nok skrive lige præcis dét så. Det er jo stadig er opnået resultat, og værdiskabende for organisationen, selvom der ikke kan spares en stilling. Ellers har jeg set eksempler på folk der skriver fagligt udbytte i stedet. Nogle ting kan man jo bare ikke kvantificere eller lave til KPIer.

Tak for svar, begge to.

Så helt konkret, bygger I det så op a la:

Virksomhedsnavn - stillingsbetegnelse - periode (ish)
Ansvarsområder:
-
-
-
-
Resultater/fagligt udbytte:
-
-
-

?

Bare for at jeg kan se det for mig.

Præcis :)
1
Brugeravatar
Charly
Kort karma: 201
Likede indlæg: 3624

Indlægaf Charly » 4. nov 2019, 09:47

LaScrooge skrev:
LaScrooge skrev:Hvad angiver I under resultater? :gruble: Jeg har typisk arbejdet i understøttende funktioner, så resultater ses kun afledt i andet led. I min nuværende stilling har jeg ændret en række arbejdsgange mhb procesoptimering og det kan aflæses meget direkte af et markant fald i tidsforbrug, men det har ikke (endnu) betydet at der kunne spares en stilling, fx (som jo kan aflæses på bundlinjen). Der er heller ingen statistik på om der er et fald i henvendelse til organisationen, fordi kommunikationen er blevet bedre, ligesom man ikke kan se nogle steder, at samarbejdet mellem afdelingerne er blevet bedre - det afkast vil først for alvor vise sig med tiden. Det har dog betydet at der er frigivet ressourcer til at arbejde på optimering af andre processer og igangsætte opgaver, som var planlagt til igangsættelse i foråret.

Hvordan skriver man dét?

Er der nogle af jer, der vil give input til ovenstående, altså hvordan man/I angiver resultater?

Jeg arbejder med CRM og jeg har ret høje click rates på mine udsendelser. Det nævner jeg i min ansøgning.
1
Selma156
Kort karma: 197
Likede indlæg: 2630

Indlægaf Selma156 » 4. nov 2019, 14:13

Jeg er blevet fuldtidsansat på rejsebureauet (dog formentlig kun året ud indtil videre), men jeg er glad - der er stor forskel fra 15 timer til fuldtid, og det er en fed anerkendelse :)
16
avdotja
Kort karma: 302
Likede indlæg: 6595

Indlægaf avdotja » 4. nov 2019, 17:04

LaScrooge skrev:
LaScrooge skrev:Hvad angiver I under resultater? :gruble: Jeg har typisk arbejdet i understøttende funktioner, så resultater ses kun afledt i andet led. I min nuværende stilling har jeg ændret en række arbejdsgange mhb procesoptimering og det kan aflæses meget direkte af et markant fald i tidsforbrug, men det har ikke (endnu) betydet at der kunne spares en stilling, fx (som jo kan aflæses på bundlinjen). Der er heller ingen statistik på om der er et fald i henvendelse til organisationen, fordi kommunikationen er blevet bedre, ligesom man ikke kan se nogle steder, at samarbejdet mellem afdelingerne er blevet bedre - det afkast vil først for alvor vise sig med tiden. Det har dog betydet at der er frigivet ressourcer til at arbejde på optimering af andre processer og igangsætte opgaver, som var planlagt til igangsættelse i foråret.

Hvordan skriver man dét?

Er der nogle af jer, der vil give input til ovenstående, altså hvordan man/I angiver resultater?

Altså det er ikke fordi jeg ikke vil svare, du kan bare ikke bruge mit input til så meget :)

Jeg angiver slet ikke resultater, så jeg ville bare skrive at jeg har arbejdet med processoptimering og ændring af arbejdsgange. Der er intet resultat-afsnit hos mig, det er ren beskrivelse af erfaringer og arbejdsopgaver.

Er sikker på at samtlige af landets jobkonsulenter ville rive sig i håret og insistere på at jeg ændrede 99% af indholdet hvis de så mit cv/ansøgning - det eneste de ville godkende var sikkert mit photo-shoppet-til-ugenkendelighed-billede :lol:
1
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 464
Likede indlæg: 6726

Indlægaf Æble » 4. nov 2019, 19:29

LaScrooge skrev:

Hvordan skriver man dét?

Kan du formulere det som xx% nedbringelse af leadtime eller xx% resourceforbrug. Xx% færre fejl eller tilbageløb. Alternativt “identificeret forbedringspotentiale svarende til x FTE”. Jeg arbejder også med procesoptimering og jeg har en blanding af “hardcore” resultater og de mere bløde fordi man ofte ikke har en baseline og det derfor er rigtig svært at vise en bundlinjebesparelse.
0
Brugeravatar
billiebean
Kort karma: 159
Likede indlæg: 2449

Indlægaf billiebean » 5. nov 2019, 18:26

billiebean skrev:Pyha, har været til en samtale i dag. Det var lidt udfordrende, da en stor del af jobbet går med sagsbehandling, hvilket jeg ligesom ikke har erfaring med! Men til gengæld har jeg en profil, som passer godt ind på rigtig mange andre planer - samt jeg svingede godt med folk, specielt med teamlederen, som var lige min kop te.
Så det bliver spændende at se, om jeg bliver væltet af pinden af en anden med mere direkte overførbar erfaring.

Og så får jeg lidt kriller i maven ved, at de skal ringe til min tidligere leder. Jeg blev sygemeldt med stress under den ansættelse (men kom tilbage på deltid) pga et sammensurium af fertilitetsbehandling, abort, arbejdspres og en arbejdsrolle som jeg i bund og grund ikke trivedes med. Jeg prøvede på gelinde vis at hentyde til at dette job var anderledes struktureret, men det er jo svært at udtrykke at det her er et bedre bud til et job for mig end det gamle var uden at komme til at lyde kritisk og nedgørende!

Så ja. Vi må se. Hvis jeg ikke får jobbet så vil jeg spørge ind til referencen i hvert fald.

Hvordan har I taklet det med referencer fra tidligere jobs? Jeg synes altid det er ubehageligt og pinligt at skulle bede folk om at stille op!

Nå, har lige været til 2. samtale i dag. Det var bygget op omkring en “case” - eller nok mere et eksempel på sne type sagsbehandling stillingen indebærer, fulgt op af en dialog om min holdning til den type arbejde og proces.

Har en lidt lunken følelse i maven. Jeg tror sagtens jeg kan magte jobbet. Om jeg også vil kunne sidde og lave det dag ud og dag ind og stadig finde det givende ved jeg så ikke. Men umiddelbart er det bedre end så meget andet. Det var bare svært for mig at virke overbevisende til samtalen, når jeg er i så ukendt farvand. Jeg kunne jo af gode grunde ikke sige så meget andet, end at jeg på ingen måde var afskrækket og rigtig gerne ville kaste mig over opgaven. Så tja, det var lidt svært at “sælge mig ind” baseret på den her type opgave. Håber bare det går, for kunne sgu godt bruge det job!
0
avdotja

Indlægaf avdotja » 5. nov 2019, 18:35

Jeg har en samtale på torsdag. Det er mange år siden jeg har været til sådan en, men tænker bare jeg tager det som det kommer. Der skal (heldigvis!) ikke nogen HR-person med, så tænker jeg slipper for alle de mærkelige spørgsmål.

Bliver dog altid lidt nervøs når jeg bliver kaldt til samtale og lige skal læse min ansøgning/cv igennem. Sådan "åh nej, hvad var det nu jeg påstod at jeg kunne" :lol:
3
avdotja

Indlægaf avdotja » 5. nov 2019, 18:36

billiebean skrev:
billiebean skrev:Pyha, har været til en samtale i dag. Det var lidt udfordrende, da en stor del af jobbet går med sagsbehandling, hvilket jeg ligesom ikke har erfaring med! Men til gengæld har jeg en profil, som passer godt ind på rigtig mange andre planer - samt jeg svingede godt med folk, specielt med teamlederen, som var lige min kop te.
Så det bliver spændende at se, om jeg bliver væltet af pinden af en anden med mere direkte overførbar erfaring.

Og så får jeg lidt kriller i maven ved, at de skal ringe til min tidligere leder. Jeg blev sygemeldt med stress under den ansættelse (men kom tilbage på deltid) pga et sammensurium af fertilitetsbehandling, abort, arbejdspres og en arbejdsrolle som jeg i bund og grund ikke trivedes med. Jeg prøvede på gelinde vis at hentyde til at dette job var anderledes struktureret, men det er jo svært at udtrykke at det her er et bedre bud til et job for mig end det gamle var uden at komme til at lyde kritisk og nedgørende!

Så ja. Vi må se. Hvis jeg ikke får jobbet så vil jeg spørge ind til referencen i hvert fald.

Hvordan har I taklet det med referencer fra tidligere jobs? Jeg synes altid det er ubehageligt og pinligt at skulle bede folk om at stille op!

Nå, har lige været til 2. samtale i dag. Det var bygget op omkring en “case” - eller nok mere et eksempel på sne type sagsbehandling stillingen indebærer, fulgt op af en dialog om min holdning til den type arbejde og proces.

Har en lidt lunken følelse i maven. Jeg tror sagtens jeg kan magte jobbet. Om jeg også vil kunne sidde og lave det dag ud og dag ind og stadig finde det givende ved jeg så ikke. Men umiddelbart er det bedre end så meget andet. Det var bare svært for mig at virke overbevisende til samtalen, når jeg er i så ukendt farvand. Jeg kunne jo af gode grunde ikke sige så meget andet, end at jeg på ingen måde var afskrækket og rigtig gerne ville kaste mig over opgaven. Så tja, det var lidt svært at “sælge mig ind” baseret på den her type opgave. Håber bare det går, for kunne sgu godt bruge det job!

Ved du noget om hvordan det gik da de ringede til din tidligere leder?
0
Brugeravatar
billiebean

Indlægaf billiebean » 5. nov 2019, 18:42

avdotja skrev:
billiebean skrev:

Ved du noget om hvordan det gik da de ringede til din tidligere leder?

Nej. Men jeg ved der var 4 eller 5 til første runde af samtaler, og at vi kun er 2 her til anden runde. Så hvis de har ringet, har det ikke haft en negativ indflydelse.
0
Brugeravatar
billiebean

Indlægaf billiebean » 6. nov 2019, 22:05

Hvordan er det nu med henvendelser efter samtalen?

Jeg fik efter samtalen i går at vide, at de ville vende tilbage snarest muligt, og nu går jeg rundt og tænker over, hvad de mon så helt præcist mente med det!

Kan man godt skrive her små to dage efter samtalen? Eller er det bare desperat?

Og gad vide om de mon ikke ville have kontaktet mig, hvis det var mig, de havde valgt..
0
avdotja

Indlægaf avdotja » 7. nov 2019, 18:24

billiebean skrev:Hvordan er det nu med henvendelser efter samtalen?

Jeg fik efter samtalen i går at vide, at de ville vende tilbage snarest muligt, og nu går jeg rundt og tænker over, hvad de mon så helt præcist mente med det!

Kan man godt skrive her små to dage efter samtalen? Eller er det bare desperat?

Og gad vide om de mon ikke ville have kontaktet mig, hvis det var mig, de havde valgt..

Jeg ville give det til efter weekenden. Hvis der ikke er meldt noget konkret ud, synes jeg godt man kan give dem en uges tid.

Ville dog ikke selv skrive og rykke for svar, medmindre jeg havde en konkret grund (f.eks. at jeg havde et andet jobtilbud).
0
avdotja

Indlægaf avdotja » 7. nov 2019, 18:36

avdotja skrev:Jeg har en samtale på torsdag. Det er mange år siden jeg har været til sådan en, men tænker bare jeg tager det som det kommer. Der skal (heldigvis!) ikke nogen HR-person med, så tænker jeg slipper for alle de mærkelige spørgsmål.

Bliver dog altid lidt nervøs når jeg bliver kaldt til samtale og lige skal læse min ansøgning/cv igennem. Sådan "åh nej, hvad var det nu jeg påstod at jeg kunne" :lol:

Selve samtalen gik fint og der var en dejlig afslappet stemning. Men jeg er nået frem til at jeg ikke er interesseret, så er nu i tvivl om hvorvidt jeg skal kontakte dem og trække ansøgningen tilbage :gruble: Er nemlig så selvglad at jeg tænker at de nok gerne vil se mig til anden samtale :lol:

Har dog et andet interessant jobtilbud på hånden, som jeg har lovet at give svar på inden weekenden. Det er lidt træls, for jeg er selvfølgelig også blevet kaldt til (første) samtale på et andet job, men først mandag 8 dage (kunne ikke lade sig gøre før, pga noget rejseværk).
1
Brugeravatar
RavenClaw
Kort karma: 256
Likede indlæg: 4460

Indlægaf RavenClaw » 7. nov 2019, 21:22

Jeg skal til samtale i morgen på et julejob i en butik. Jeg er lidt spændt. Chefen lyder til at have høje forventninger til mig, så jeg håber på at kunne leve op til dem.

Det er 30 timer pr. uge. Det kan nok godt blive lidt presset med studie også, men det vil betyde, at jeg kan betale min gæld ud inden nytår med den ekstra indtægt. Det ville være rart.
5
But did you die?
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Kort karma: 385
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 5790

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 14. nov 2019, 10:41

Jeg er lige blevet inviteret til samtale på et studierelevant Bank (meget flexibelt) job hos et andet hospital end det jeg arbejder på nu :D .

Det er samme løntrin, men flere timer end jeg på nuværende tidspunkt er garanteret som Bank på mit nuværende hospital. Så ja tak!

Hvor jeg kun arbejder neuro, vil det her bl.a. være major trauma, orthopaedics og så vidt jeg kunne se også noget paediatrics, hvilket jeg ville elske. Fingers crossed at få det tilbudt efter samtalen.
6

Tilbage til "Job"