Jobjagter-tråden

Brugeravatar
Nicolait
Kort karma: 75
Likede indlæg: 2584

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf Nicolait » 6. jun 2019, 07:45

Jeg var ude og tale med nye praktiksted i mandags. Det var en rigtig god samtale. De var rigtig flinke og forstående overfor min situation og min mangler.

De havde tilrettelagt nogle specifikke opgaver til mig, som jeg sagtens kan se mig selv arbejde med.
2
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Lupa2800
Kort karma: 0
Likede indlæg: 35

Indlægaf Lupa2800 » 6. jun 2019, 09:43

Sidder i kantinen på mit nye arbejde med en ubehagelig knude i maven...
Har lige været til "hvordan går det" møde og fik af vide at de betvivler at jeg rent fagligt er stærk nok, hvad angår afslag...
Har tidligere siddet i samme stilling i en anden kommune i til 2012, hvor vi ikke selv måtte skrive selve afslaget med kun datoer og begrundelser osv

Så nu skal jeg et et nyt møde start næste uge, hvor jeg må tage en bisidder med og jeg aner ikke hvad jeg skal gøre.

Jeg kan virkelig godt li mit arbejde og stedet og havde slet ikke set den komme specielt fordi jeg har gjort opmærksom på at jeg lige skal hive en del frem igen...

Har mest lyst til at gå hjem og tude... Men det holder bare ikke og giver et helt forkert billede...
0
Brugeravatar
Nicolait
Kort karma: 75
Likede indlæg: 2584

Indlægaf Nicolait » 6. jun 2019, 13:23

Lupa2800 skrev:Sidder i kantinen på mit nye arbejde med en ubehagelig knude i maven...
Har lige været til "hvordan går det" møde og fik af vide at de betvivler at jeg rent fagligt er stærk nok, hvad angår afslag...
Har tidligere siddet i samme stilling i en anden kommune i til 2012, hvor vi ikke selv måtte skrive selve afslaget med kun datoer og begrundelser osv

Så nu skal jeg et et nyt møde start næste uge, hvor jeg må tage en bisidder med og jeg aner ikke hvad jeg skal gøre.

Jeg kan virkelig godt li mit arbejde og stedet og havde slet ikke set den komme specielt fordi jeg har gjort opmærksom på at jeg lige skal hive en del frem igen...

Har mest lyst til at gå hjem og tude... Men det holder bare ikke og giver et helt forkert billede...

Det er da virkelig også noget, der rammer lige i løgsækken at blive betvivlet på ens faglighed. :ae:
Jeg kan godt forstå, du føler dig ramt. Har du fået nogle specifikke oplysningerne om, hvorfor de betvivler din faglighed, samt mere konkret, hvad mødet i næste uge kommer til at handle om?

Jeg synes, du skal finde dig en bisidder som du stoler på, som du kan med til mødet - evt. høre om din fagforening tilbyder den slags.
1
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 1099
Likede indlæg: 9649

Indlægaf Rapfisk » 6. jun 2019, 13:49

Lupa2800 skrev:Sidder i kantinen på mit nye arbejde med en ubehagelig knude i maven...

Stakkels dig. Jeg har prøvet noget lignende, og det har taget mig en del år at komme ovenpå igen efter det forløb. Du er velkommen til at skrive, hvis du har brug for én at snakke med. I dag arbejder jeg i øvrigt også med afgørelser (herunder en del afslag og klagesager) i en statslig virksomhed - hvis du har brug for noget sparring fra én, der kommer udefra.

Noget, jeg tror ville have hjulpet mig, ville have været en konstruktiv tilgang til, hvordan jeg kunne forbedre mig, fra min leder. Derfor er mit bedste råd til dig at holde samtalen i næste uge fokuseret på, hvad du kan gøre fremadrettet, og hvad arbejdspladsen kan gøre for at støtte dig. Det kan din bisidder også være med til.

Og så er det faktisk okay at gå hjem at tude. Det er et rigtig hårdt slag at få betvivlet sin faglighed på den måde, og det ER en krise, de har sendt dig ud i.

Kæmpe kram :kram:
4
#TeamFrederiksberg

Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
LaScrooge
Kort karma: 1101
Likede indlæg: 13084

Indlægaf LaScrooge » 6. jun 2019, 15:35

LaScrooge skrev:
englishchannel skrev:
LaScrooge skrev:Jeg er lidt i tvivl om, hvordan jeg skal gribe det an, for jeg synes faktisk at det er så alvorligt, at jeg tenderer en meddelelse der lyder "DET HER GÅR IKKE, ALT ER GALT, ALARM, ALARM". Det er så åbenlyst problematisk i mine øjne, at jeg tænker i ultimatummer og absolutter. Men mine indvendinger og også både principielle (Det bør ikke være sådan), praktiske (det kan ikke fortsætte sådan) og personlige (det var ikke hvad jeg blev lovet og jeg er ikke interesseret), så der er en god risiko for, at jeg overvælder ham med mit budskab. Også fordi jeg synes at hver enkelt indvending er relevant at få kommunikeret, så han forstår det.

Hvordan gik samtalen, Scrooge? Er der kommet afklaring på din rolle?

Det gik okay. Han kunne godt se mine pointer og jeg har fået til opgave at opdele stillingen i 2. Han var også meget tydelig om, at jeg ikke forventes at arbejde over, så det har jeg forsøgt at håndhæve siden. Spørgsmålet er så bare, om de kan nå at ansætte én mere inden det er barselstid, for ellers skal jeg oplære i en stilling jeg knap nok kender.
Chefer er nogle gange lidt træls. De bryder sig ikke om at have for store udgifter til administration, hvilket er forståeligt nok, men det kan bare helle ikke undgås, hvis man har ambitioner om at ekspandere virksomheden.
Tak fordi du spurgte :kys:

Og idag har vi haft evaluering og jeg har fået det som jeg vil have det! Stillingen opdelt på den måde, jeg foretrækker (og selv har foreslået) og endda den stillingsbetegnelse jeg helst vil have. Det er sgu noget af en lettelse. Jeg slipper for den administrative del og skal arbejde med udvikling og en masse sjove ting. Det er sgu nice!
12
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Mangoness
Kort karma: 333
Likede indlæg: 5842

Indlægaf Mangoness » 8. jun 2019, 11:09

Ved de jobopslag, jeg får fra jobcentret, står der, at man skal sende et 'salgs cv'.

Er der nogen, som kan forklare mig, hvad det helt præcis indeholder? :gruble:
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:

Cheese Billede
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 2268
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 25047

Indlægaf Daine » 8. jun 2019, 12:06

Mangoness skrev:Ved de jobopslag, jeg får fra jobcentret, står der, at man skal sende et 'salgs cv'.

Er der nogen, som kan forklare mig, hvad det helt præcis indeholder? :gruble:

Det udtryk har jeg ikke hørt, men mon ikke det er et cv målrettet stillingen? Modsat et standard CV der indeholder alt og hvor profilteksten er generel. Tænker jeg :gruble:
(Jeg kører feks med 3 standard onepage CV’er, et til hver af de typiske ‘grupper’ af job jeg søger. Den relevante målretter jeg så den enkelte stilling)
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Sportskoen
Kort karma: 0
Likede indlæg: 4

Indlægaf Sportskoen » 12. jun 2019, 10:36

Jeg søger og søger for tiden, men der sker vitterligt ingenting. Og jeg har mistet modet efter at have hørt fra en tidligere kollega internt i virksomheden at der er over 100 interne ansøgere til de to stillinger, jeg lige har søgt :(

Jeg har tidligere arbejdet for virksomheden og havde (måske fejlagtigt) den opfattelse af at jeg var en vellidt og dygtig kollega. Men jeg er åbenbart ikke så interessant længere efter at jeg afhoppede og skiftede til et spor, som lå mere naturligt til min uddannelse. Men nu er jeg blevet afklaret med, at det ikke er den vej, jeg vil gå alligevel og derfor gerne vil tilbage. Men...
Det gør sgu lidt ondt. Selvom jeg rationelt set godt ved at konkurrencen naturligt nok er ret stor og jeg derfor ikke står lige så stærkt som en intern ansøger.

Og jeg har det skidt på min nuværende arbejdsplads af flere årsager, så jeg vil meget gerne væk ASAP. Men det føles lidt håbløst lige nu :trist:

Jeg har dog rystet posen og fået skrevet markant bedre ansøgninger de sidste par gange. Med inspiration fra "Hit med jobbet". Så det lykkes forhåbentlig før eller siden, men det må gerne gå lidt hurtigere :genert:
0
Brugeravatar
Mangoness
Kort karma: 333
Likede indlæg: 5842

Indlægaf Mangoness » 12. jun 2019, 10:56

Sportskoen skrev:Jeg søger og søger for tiden, men der sker vitterligt ingenting. Og jeg har mistet modet efter at have hørt fra en tidligere kollega internt i virksomheden at der er over 100 interne ansøgere til de to stillinger, jeg lige har søgt :(

Jeg har tidligere arbejdet for virksomheden og havde (måske fejlagtigt) den opfattelse af at jeg var en vellidt og dygtig kollega. Men jeg er åbenbart ikke så interessant længere efter at jeg afhoppede og skiftede til et spor, som lå mere naturligt til min uddannelse. Men nu er jeg blevet afklaret med, at det ikke er den vej, jeg vil gå alligevel og derfor gerne vil tilbage. Men...
Det gør sgu lidt ondt. Selvom jeg rationelt set godt ved at konkurrencen naturligt nok er ret stor og jeg derfor ikke står lige så stærkt som en intern ansøger.

Og jeg har det skidt på min nuværende arbejdsplads af flere årsager, så jeg vil meget gerne væk ASAP. Men det føles lidt håbløst lige nu :trist:

Jeg har dog rystet posen og fået skrevet markant bedre ansøgninger de sidste par gange. Med inspiration fra "Hit med jobbet". Så det lykkes forhåbentlig før eller siden, men det må gerne gå lidt hurtigere :genert:

Held og lykke :pompom:

Jeg kender en, som fik sit arbejde igen i en virksomhed, som han forlod i et par år. Så forhåbentligt vil de gerne have dig tilbage :D
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:

Cheese Billede
JoyNips
Kort karma: 728
Likede indlæg: 14044

Indlægaf JoyNips » 12. jun 2019, 11:21

Jeg har lige været til samtale idag. Faldt over et jobopslag, der var lige mig og var nødt til at søge. Havde et telefoninterview i går og blev så inviteret til 1. samtale idag. Forventer helt klart at gå videre til 2. samtale.
8
StripesAddict
Kort karma: 106
Likede indlæg: 907

Indlægaf StripesAddict » 13. jun 2019, 06:39

Jeg har tidligere læst på en uddannelse som jeg ikke færdiggjorde fordi jeg i stedet startede på universitet. Dek ikke færdiggjorte uddannelse har dog givet mig nogle kompetencer som jeg bl.a. har brugt i mit seneste job. Jeg vil derfor gerne have den med på mit cv. Jeg vil dog gerne have at der ikke er nogen tvivl om, at den ikke er færdiggjort. Hvordan ville I gribe det an?
0
JoyNips

Indlægaf JoyNips » 13. jun 2019, 08:04

JoyNips skrev:Jeg har lige været til samtale idag. Faldt over et jobopslag, der var lige mig og var nødt til at søge. Havde et telefoninterview i går og blev så inviteret til 1. samtale idag. Forventer helt klart at gå videre til 2. samtale.

Og det er jeg selvfølgelig også. En af mine bedste veninder ringede bare lige og fortalte, at hun også har været til samtale på den og var videre til 2. samtale og om hun måtte bruge mig som reference? :lol: :deer:

Det er jeg lidt ærgerlig over. For jeg synes hun er helt vildt awesome. Og jeg vil virkelig gerne have stillingen.
3
Brugeravatar
Kalimsofie
Kort karma: 118
Likede indlæg: 2739

Indlægaf Kalimsofie » 13. jun 2019, 10:08

JoyNips skrev:
JoyNips skrev:Jeg har lige været til samtale idag. Faldt over et jobopslag, der var lige mig og var nødt til at søge. Havde et telefoninterview i går og blev så inviteret til 1. samtale idag. Forventer helt klart at gå videre til 2. samtale.

Og det er jeg selvfølgelig også. En af mine bedste veninder ringede bare lige og fortalte, at hun også har været til samtale på den og var videre til 2. samtale og om hun måtte bruge mig som reference? :lol: :deer:

Det er jeg lidt ærgerlig over. For jeg synes hun er helt vildt awesome. Og jeg vil virkelig gerne have stillingen.

Ej, en vild situation alligevel :lol:
Ved du, hvor mange der er til 2. samtale?
0
Brugeravatar
FrøkenM
Kort karma: 641
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 4495

Indlægaf FrøkenM » 13. jun 2019, 10:27

Jeg har sendt tre ansøgninger i denne uge. Derudover venter jeg svar på en fjerde. Har 2-3 mere der kunne være relevant at søge, men jeg synes jeg er meget lidt motiveret lige for tiden :genert:
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
JoyNips

Indlægaf JoyNips » 13. jun 2019, 12:05

Kalimsofie skrev:
JoyNips skrev:

Ej, en vild situation alligevel :lol:
Ved du, hvor mange der er til 2. samtale?

Ja, det er lidt skægt.
Jeg vil tro, at vi er kaldt en 3 stykker til 2. samtale.
0

Tilbage til "Job"