Jobjagter-tråden

Brugeravatar
Tilly
Kort karma: 297
Likede indlæg: 5709

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf Tilly » 15. maj 2019, 12:03

Tilly skrev:Jeg har været til samtale vedrørende noget ufaglært arbejde i dag. Det er som sommerferieafløser, og det indbefatter arbejde hver søndag hen over sommeren. Til gengæld kan jeg faktisk komme til at tjene mere end jeg gør som ergoterapeut! Jeg regner med at sige ja, hvis jeg får det tilbudt. Jeg ved jo ikke rigtigt hvilken retning jeg gerne vil i med mit arbejdsliv, så det kan nok være meget fint at prøve noget helt andet.

Og nu er jeg lige blevet ringet op og har fået det tilbudt :) Det bliver med opstart om et par uger.

Jeg kan se frem til noget arbejde der er fysisk hårdt, men til gengæld velbetalt.

Jeg har det rigtig fint med at det er som sommerferieafløser, for det er nok ikke noget arbejde jeg ønsker at have langsigtet. Men så kan jeg få en tænkepause ift hvad jeg skal fremover, samtidig med at jeg er i arbejde og tjener gode penge, så det er jo ret fint :)
21
Brugeravatar
Zonta
Kort karma: 409
Likede indlæg: 3946

Indlægaf Zonta » 15. maj 2019, 12:50

Jeg skulle til at melde ferie på jobnet (tager afsted 4. juni), men mit møde der skulle rykkes, har min sagsbehandler på jobcenteret flyttet til den 4. juni :stoned: Så nu må vi se hvornår jeg kommer til møde.
0
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 2243
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 24582

Indlægaf Daine » 16. maj 2019, 07:52

Jeg skal på "butiksrunde" med uopfordrede ansøgninger i dag. Hader det! Det er så grænseoverskridende for mig at skulle gå "tigger gang", selvom jeg udmærket ved, at det ikke er sådan butikscheferne ser på det.

Jeg er træt af min hjerne nogen gange.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 2243
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 24582

Indlægaf Daine » 16. maj 2019, 14:40

Daine skrev:Jeg skal på "butiksrunde" med uopfordrede ansøgninger i dag. Hader det! Det er så grænseoverskridende for mig at skulle gå "tigger gang", selvom jeg udmærket ved, at det ikke er sådan butikscheferne ser på det.

Jeg er træt af min hjerne nogen gange.

Nå, men det gik heldigvis fint, jeg fik snakket med nogle søde butikschefer rundt omkring og de tog næsten alle sammen imod en uopfordret ansøgning. Jeg ved jo godt det sandsynligvis ikke giver en skid, MEN man ved aldrig. Nu har jeg da ihf vist lidt initiativ og de har fået sat et ‘levende’ ansigt på ansøgningen.

Jeg har også lige modtaget et afslag på den anden samtale jeg var til (igen gik stillingen til en intern kandidat), men jeg blev faktisk mere lettet end skuffet. Ikke fordi det var en dårlig arbejdsplads, men fordi transportmuligheder ville give nogle udfordringer der kunne stresse mig unødvendigt. Jeg skal vist koncentrere mig om Herning når jeg søger detailstillinger, for det giver mig langt de fleste muligheder når jeg er afhængig af offentligt transport.
6
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 395
Likede indlæg: 2636

Indlægaf Thestral » 19. maj 2019, 08:50

Jeg fik afslag på det jo rekrutteringsfirmaet bad mig søge så det er ret øv.

Jeg har stadig svært ved at se min rolle i det job jeg er vikar i da jeg slet ikke laver det jeg blev hentet ind til men laver noget for en helt anden gruppe. Det er ok arbejde og jeg er glad for det men det virker ikke som om at der er plads til at jeg kan blive og den oprindelige gruppe har ikke vist nogen interesse i at lære mig at kende andet end tidligere job fordi det er en virksomhed de kender, men i mig som person, overhovedet ikke.
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
FrøkenM
Kort karma: 629
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 4419

Indlægaf FrøkenM » 19. maj 2019, 08:58

Jeg skal opereres 2 dage efter min sidste eksamen på universitetet, så jeg kommer 100% til at ende på dagpenge. Det har jeg det egentlig fint med, når situationen nu er som den er. Jeg kommer til at skulle opereres 1 gang mere inden for en periode på nok omkring 3-12 måneder afhængig af hvordan det går.

Min kirurg har meldt mig klar til jobstart 1. september, muligvis tidligere, men jeg vil så stadig mangle et ben. Det vil kræve 1-2 uger på langs senere. Jeg har imidlertid fundet et ret fedt job med opstart 15. august. Ville I turde at søge? :)
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
LaMariposa
Kort karma: 673
Likede indlæg: 9944

Indlægaf LaMariposa » 19. maj 2019, 09:05

FrøkenM skrev:Jeg skal opereres 2 dage efter min sidste eksamen på universitetet, så jeg kommer 100% til at ende på dagpenge. Det har jeg det egentlig fint med, når situationen nu er som den er. Jeg kommer til at skulle opereres 1 gang mere inden for en periode på nok omkring 3-12 måneder afhængig af hvordan det går.

Min kirurg har meldt mig klar til jobstart 1. september, muligvis tidligere, men jeg vil så stadig mangle et ben. Det vil kræve 1-2 uger på langs senere. Jeg har imidlertid fundet et ret fedt job med opstart 15. august. Ville I turde at søge? :)

Ja, helt sikkert, men jeg tror, at jeg ville være ærlig omkring situationen enten inden ansøgning (ved en opringning) eller ved en evt. første samtale. Så ved arbejdsgiver, hvad de går ind til (og det vil formentlig ikke betyde noget, hvis de gerne vil ansætte dig).
2
:lun:

Be brave
Brugeravatar
Myresluger
Kort karma: 40
Likede indlæg: 1576

Indlægaf Myresluger » 19. maj 2019, 09:05

FrøkenM skrev:Jeg skal opereres 2 dage efter min sidste eksamen på universitetet, så jeg kommer 100% til at ende på dagpenge. Det har jeg det egentlig fint med, når situationen nu er som den er. Jeg kommer til at skulle opereres 1 gang mere inden for en periode på nok omkring 3-12 måneder afhængig af hvordan det går.

Du skal da klart søge! Hvad er det værste der kan ske? At du ikke får det. Det gør du heller ikke hvis ikke du søger.
6
Brugeravatar
FrøkenM

Indlægaf FrøkenM » 19. maj 2019, 09:21

LaMariposa skrev:

Ja, helt sikkert, men jeg tror, at jeg ville være ærlig omkring situationen enten inden ansøgning (ved en opringning) eller ved en evt. første samtale. Så ved arbejdsgiver, hvad de går ind til (og det vil formentlig ikke betyde noget, hvis de gerne vil ansætte dig).

Jeg har helt sikkert tænkt mig at være ærlig hvis jeg skulle blive kaldt til en samtale. Det er generelt vigtigt at alle de steder jeg søger ved, hvad de går ind til, men jeg er blevet rådet til ikke at nævne min diagnose i ansøgningen, overhovedet. De skal se mig til en samtale før jeg bliver "dømt".
4
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
FrøkenM

Indlægaf FrøkenM » 19. maj 2019, 09:22

Myresluger skrev:

Du skal da klart søge! Hvad er det værste der kan ske? At du ikke får det. Det gør du heller ikke hvis ikke du søger.

Sandt. Jeg får smækket en ansøgning sammen og så må vi håbe at min brede erfaring inden for området er nok, selvom jeg er nyuddannet :gogo:
2
Brugeravatar
Tilly
Kort karma: 297
Likede indlæg: 5709

Indlægaf Tilly » 19. maj 2019, 11:57

Et par ugers ventetid betyder ingenting for arbejdsgiver hvis du er den kandidat de helst vil have, så selvfølgelig skal du søge :) :gogo:
3
LaMariposa
Kort karma: 673
Likede indlæg: 9944

Indlægaf LaMariposa » 19. maj 2019, 14:54

FrøkenM skrev:
LaMariposa skrev:

Jeg har helt sikkert tænkt mig at være ærlig hvis jeg skulle blive kaldt til en samtale. Det er generelt vigtigt at alle de steder jeg søger ved, hvad de går ind til, men jeg er blevet rådet til ikke at nævne min diagnose i ansøgningen, overhovedet. De skal se mig til en samtale før jeg bliver "dømt".

Det giver rigtig god mening :) Håber det lykkes for dig.
0
:lun:

Be brave
Brugeravatar
FrøkenM

Indlægaf FrøkenM » 19. maj 2019, 16:37

Tilly skrev:

Et par ugers ventetid betyder ingenting for arbejdsgiver hvis du er den kandidat de helst vil have, så selvfølgelig skal du søge :) :gogo:

Det er også min tanke, men med tanken på min kommende status som nyuddannet så synes jeg alligevel det er svært :) jeg søger, og så håber jeg jeg at i det mindste kan få en samtale. Det job er virkelig lige mig.
0
Brugeravatar
Nicolait
Kort karma: 75
Likede indlæg: 2553

Indlægaf Nicolait » 20. maj 2019, 17:38

Jeg har gået og overvejet, hvordan jeg skulle formulere det her de sidste par dage for jeg synes, det var en aparte situation at stå i. Jeg har været i praktik de sidste par måneder, og jeg har sidste uge i denne uge. Jeg har været superglad for det, og jeg regnede med, at det var en selvfølge, at det blev forlænget, men det blev det ikke, hvilket jeg undrede mig meget over. Jeg fik, sammen med min konsulent, en forklaring, der ikke rigtig gav megen mening.

Min konsulent kontaktede i dagene efter mødet stedet, og fik en noget aparte forklaring, synes jeg selv.

Hver medarbejder i afdelingen er underlagt nogle måltal, der siger, at hver sagsbehandler skal afslutte 6 sager om dagen. Et krav som bestemt er rimeligt i min optik.
Noget som jeg derimod finder uhensigtsmæssigt, er at sagsstatistikkerne er offentlig tilgængelige for alle medarbejderne i afdelingen, så vi hver især, kan se hvor mange sager hinanden har løst, og hvor mange sager vi har gang i.

Jeg har, siden oplæringen blev afsluttet, ikke haft svært ved at nå mine måltal, og har generelt ligge på et sagstal mellem 14 og 30 sager om dagen. Jeg tror, det hænger sammen med, at arbejdsmetoden passer rigtig godt til den måde, jeg arbejder bedst på.

Min konsulent får så oplyst, at nogle af de faste medarbejdere har klaget over, at jeg når så mange sager på en dag, og at jeg er en stressfaktor, når de kan se, at mit sagstal skyder i vejret. De er simpelthen bange for, at den højere ledelse får forelagt statistikken, og kræver at måltallene bliver sat i vejret. Chefen oplyser til min konsulent, og hun må værne om sine faste medarbejdere, hvilket selvfølgelig er rigtigt, men jeg synes jo, de skal se mig som en hjælpende faktor og ikke som et problem, for det er jo det sidste jeg har ville ønsket.

Jeg er temmelig wtf og situationen og tænker, at det var noget, vi kunne have talt om.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
Zonta
Kort karma: 409
Likede indlæg: 3946

Indlægaf Zonta » 21. maj 2019, 08:13

Nå, jeg har været til to yderligere samtaler. En i går hos en virksomhed som jeg har været ude hos før. Denne gang i deres indkøbsafdeling. Syntes det lød ret spændende og jeg tænker faktisk, at jeg gerne vil have det, hvis de tilbyder mig det.

Og så har jeg lige været til en her til morgen, som var noget skidt. Den var sgu lidt akavet og ca. halvdelen af arbejdet ville være økonomiopgaver. Det ville jeg hurtigt køre død i. Det kunne de sgu nok også godt fornemme, så jeg er 100% sikker på ikke at få det.
0

Tilbage til "Job"