Jobjagter-tråden

Brugeravatar
Pyjamas
Kort karma: 80
Likede indlæg: 1867

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf Pyjamas » 14. mar 2019, 13:49

Jeg har været til en lille rundvisning i dag. Et fantastisk sted, hvor jeg bare MÅ arbejde :dåne: Det er en 30 timers stilling, som jeg ønsker, og deres værdier er præcis som mine.
Det er min opfattelse, at jeg er ret godt stillet, fordi jeg kom til rundvisningen. Vi var mig og en anden :-D Nu producerer jeg en rigtig god ansøgning og smider af sted.

Det er det første sted, hvor jeg synes, det er værd at opgive dagpengelivet straks for, så jeg håber virkelig, jeg bliver valgt.
8
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 391
Likede indlæg: 2532

Indlægaf Thestral » 14. mar 2019, 16:00

Thestral skrev:Jeg var til samtale igår men jobbet er i første omgang kun til 25 timer. Jeg fik lovning på relativt hurtigt at kunne komme op på 30 timer men ved slutning af samtalen giver de så alligevel udtryk for at det nok bliver svært at nå inden udløb af mine supplerende dagpenge, så det job får jeg nok ikke :rulle:

og det blev et afslag
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
avdotja
Kort karma: 275
Likede indlæg: 5498

Indlægaf avdotja » 14. mar 2019, 16:52

RavenClaw: med det forbehold at jeg er det absolut modsatte af en jobsamtaleekspert, så tror jeg måske at det havde beroliget hende hvis du helt konkret havde sagt lønnen for stillingen er fastsat til 110 kr/timen, så det er selvfølgelig også det jeg forventer. Altså at det blev sagt højt at du rent faktisk ville “nøjes” med de 110 kr.
2
Selma156
Kort karma: 153
Likede indlæg: 1930

Indlægaf Selma156 » 14. mar 2019, 16:58

Jeg skal til rekrutteringsweekend i Ry fra lørdag morgen og frem til søndag eftermiddag.

Det er til et job som naturguide i Ilulissat hen over sommeren. Ih, det vil jeg altså gerne!
13
Lupa2800
Kort karma: 0
Likede indlæg: 34

Indlægaf Lupa2800 » 14. mar 2019, 20:34

Jeg har pt været til en samtale i sidste og denne uge og skal nu os i næste uge..
Jeg ville få svar i denne uge fra den første, men har ikke hørt noget.
Samtalen fra denne uge, ville vende tilbage i løbet af marts og jeg ved ikke med den sidste...
Frygter bare at det bliver 3 gange nej... Det bille jeg nok blive lidt sortseer over
0
Smiling_Goat
Kort karma: 849
Likede indlæg: 14613

Indlægaf Smiling_Goat » 14. mar 2019, 20:48

Lupa2800 skrev:Jeg har pt været til en samtale i sidste og denne uge og skal nu os i næste uge..
Samtalen fra denne uge, ville vende tilbage i løbet af marts og jeg ved ikke med den sidste...
Frygter bare at det bliver 3 gange nej... Det bille jeg nok blive lidt sortseer over

Det er da vildt sejt.

Hvis det ikke bliver et af de 3, bliver det et andet. Du gør noget rigtigt :)
1
Lupa2800

Indlægaf Lupa2800 » 14. mar 2019, 20:51

Smiling_Goat skrev:
Lupa2800 skrev:Jeg har pt været til en samtale i sidste og denne uge og skal nu os i næste uge..

Det er da vildt sejt.

Jeg er os superglad for det, men er nok bare bange for at det så er mig som person de ikke kan li...

Men forsøger at slå koldt vand i blodet og tænker at ingen er så onde, at de giver afslag efter en samtale på en fredag... De har haft hele ugen til det
0
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 14. mar 2019, 21:01

Lupa2800 skrev:
Smiling_Goat skrev:

Det er da vildt sejt.

Jeg er os superglad for det, men er nok bare bange for at det så er mig som person de ikke kan li...

Men forsøger at slå koldt vand i blodet og tænker at ingen er så onde, at de giver afslag efter en samtale på en fredag... De har haft hele ugen til det

Uanset hvad er der i hvert fald ikke noget galt med dig som person. Der kan højst være noget galt med noget, du har sagt :D (undskyld hvis det ikke hjælper, men jeg mener det)

Og selv hvis du får tre afslag behøver det ikke være skidt. Du har tydeligvis knækket koden til at skrive en god ansøgning, så du skal nok få chancen igen.
1
Brugeravatar
RavenClaw
Kort karma: 168
Likede indlæg: 2533

Indlægaf RavenClaw » 14. mar 2019, 22:31

avdotja skrev:RavenClaw: med det forbehold at jeg er det absolut modsatte af en jobsamtaleekspert, så tror jeg måske at det havde beroliget hende hvis du helt konkret havde sagt lønnen for stillingen er fastsat til 110 kr/timen, så det er selvfølgelig også det jeg forventer. Altså at det blev sagt højt at du rent faktisk ville “nøjes” med de 110 kr.

Jeg er helt enig, men hun ville netop ikke fortælle mig, hvad lønnen var, før efter hendes spørgsmål om løn. Jeg sagde, at de 110 passer mig fint, da hun nævnte det.
0
I'll put my armor on, show you how strong I am
avdotja
Kort karma: 275
Likede indlæg: 5498

Indlægaf avdotja » 15. mar 2019, 07:34

RavenClaw skrev:
avdotja skrev:RavenClaw: med det forbehold at jeg er det absolut modsatte af en jobsamtaleekspert, så tror jeg måske at det havde beroliget hende hvis du helt konkret havde sagt lønnen for stillingen er fastsat til 110 kr/timen, så det er selvfølgelig også det jeg forventer. Altså at det blev sagt højt at du rent faktisk ville “nøjes” med de 110 kr.

Jeg er helt enig, men hun ville netop ikke fortælle mig, hvad lønnen var, før efter hendes spørgsmål om løn. Jeg sagde, at de 110 passer mig fint, da hun nævnte det.

Ah okay, på den måde.
0
Lupa2800

Indlægaf Lupa2800 » 15. mar 2019, 15:18

Smiling_Goat skrev:
Lupa2800 skrev:
Smiling_Goat skrev:

Det er da vildt sejt.

Uanset hvad er der i hvert fald ikke noget galt med dig som person. Der kan højst være noget galt med noget, du har sagt :D (undskyld hvis det ikke hjælper, men jeg mener det)

Og selv hvis du får tre afslag behøver det ikke være skidt. Du har tydeligvis knækket koden til at skrive en god ansøgning, så du skal nok få chancen igen.

Nå, afslag fra samtalen i denne uge og har ikke hørt fra dem der ville vende tilbage i denne uge...

Så jeg venter videre
0
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 16. mar 2019, 09:15

Jeg har lovet en veninde at hjælpe hende med en ansøgning. Jeg ved ikke, hvad jeg tænkte på. Jeg kan ikke engang få mig selv til samtale lige nu :stoned:

Og så vil jeg også bare gerne bruge min lørdag på noget andet :genert:
0
Brugeravatar
Thestral

Indlægaf Thestral » 16. mar 2019, 09:48

Det job jeg fik afslag på i torsdags, fordi de havde en bedre kandidat, er slået op igen idag..
0
Jeg har nået den alder,
Brugeravatar
Pyjamas
Kort karma: 80
Likede indlæg: 1867

Indlægaf Pyjamas » 16. mar 2019, 09:59

Thestral skrev:Det job jeg fik afslag på i torsdags, fordi de havde en bedre kandidat, er slået op igen idag..

Ej, øv.
Fik du afslaget telefonisk? Hvis du har mod på det, kan du sagtens ringe og spørge, hvorfor det ikke blev dig.
Jeg kunne selv finde på at tage det personligt og nok blive lidt ked af det, og den ene gang, jeg har ringet og spurgt til et afslag, har det været rigtig rart lige at tale med personen. Der var det fordi, jeg manglede erfaring, og de havde brug for en, der kunne stå selv meget hurtigere end en nyuddannet.
0
Brugeravatar
Thestral

Indlægaf Thestral » 16. mar 2019, 10:06

Pyjamas skrev:
Thestral skrev:Det job jeg fik afslag på i torsdags, fordi de havde en bedre kandidat, er slået op igen idag..

Ej, øv.
Fik du afslaget telefonisk? Hvis du har mod på det, kan du sagtens ringe og spørge, hvorfor det ikke blev dig.
Jeg kunne selv finde på at tage det personligt og nok blive lidt ked af det, og den ene gang, jeg har ringet og spurgt til et afslag, har det været rigtig rart lige at tale med personen. Der var det fordi, jeg manglede erfaring, og de havde brug for en, der kunne stå selv meget hurtigere end en nyuddannet.

Nej det var en pænt standard afslag på mail, hvor de takkede for behagelig samtale men nejtak :genert:
0
Jeg har nået den alder,

Tilbage til "Job"