Jobjagter-tråden

Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 403
Likede indlæg: 6418

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf Rosa Espinosa » 16. jun 2017, 13:48

Det job som jeg var til jobsamtale hos sidst måned og fik afslag, har lige haft ringet og tilbudt mig 1/2 års vikariat. Selvom min kæreste synes det var dumt at sige ja, fordi jeg har en faststilling et andet sted, så har jeg altså sprunget ud i det. Jeg tager chancen og ser hvad der sker. Gider i hvert fald ikke fortryde noget.

Så bak mig venligst op :genert:
8
Jeg trænger til et slumretæppe
Akehurst2
Kort karma: 443
Likede indlæg: 8661

Indlægaf Akehurst2 » 16. jun 2017, 14:05

Ekstrovert skrev:Hvad er jeres tanker i forhold til hvad man skylder en arbejdsgiver. Altså det jeg mener er. Jeg søger også barselsvikariater i områder uden for pendlerafstand af hvor jeg bor med tanke, at jeg begynder at søge andre om nærmest fra dag et. Kan man det eller er det dårlig stil?

Arbejdsgivere må forvente, at folk i (især kortere) vikariater kontonuerligt søger faste stillinger. Altså, folk vil jo gerne have et fast job, så selvfølgelig søger de noget andet, hvis man "kun" giver dem et vikariat.

Jeg synes overhovedet ikke, det er dårlig stil.
3
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 182
Likede indlæg: 1929

Indlægaf Neenah » 16. jun 2017, 14:07

Ekstrovert skrev:Hvad er jeres tanker i forhold til hvad man skylder en arbejdsgiver. Altså det jeg mener er. Jeg søger også barselsvikariater i områder uden for pendlerafstand af hvor jeg bor med tanke, at jeg begynder at søge andre om nærmest fra dag et. Kan man det eller er det dårlig stil?

Jeg synes ikke man skylder arbejdsgiver noget, men jeg synes man skylder sig selv noget. Hvis du ved du ikke kan flytte, og du ved at det ikke logistik kan lade sig gøre, så lad vær. Er der ikke nok at søge inden for pendlerafstand?

Det første år i arbejde er virkelig hårdt. Der er en stejl læringskurve, man er sindssygt træt hele tiden, og der er bare meget at tage sig af. Jeg ville slet ikke have kunnet overskue at søge job ved siden af oven i.
1
Brugeravatar
Rosa Espinosa

Indlægaf Rosa Espinosa » 16. jun 2017, 14:07

Ekstrovert skrev:
Rosa Espinosa skrev:Det job som jeg var til jobsamtale hos sidst måned og fik afslag, har lige haft ringet og tilbudt mig 1/2 års vikariat. Selvom min kæreste synes det var dumt at sige ja, fordi jeg har en faststilling et andet sted, så har jeg altså sprunget ud i det. Jeg tager chancen og ser hvad der sker. Gider i hvert fald ikke fortryde noget.

Altså hvis det bedre en det du har eller du meget træt af det du har forstår jeg det godt.

Det er bedre og det er på den afdeling jeg gerne vil være, så føler mig heldig. De søger ikke så tit som andre afdelinger. Lønnen er meget bedre og det vil se godt ud på mit CV. Så uanset hvad, så vil det kun give muligheder fremover.

Kan mærke at det har lagt en dæmper på min glæde, at min kæreste ikke støtter mig :( Han tror ikke jeg psykisk kan holde til arbejdet og at 1/2 år ikke er det værd. Derfor deler jeg også min glæde med jer.
2
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 1190
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 11103

Indlægaf 2SHY » 16. jun 2017, 16:59

Det var meget tæt løb men der var (som sædvanlig) en med mere erfaring :rulle:

Men de håbede på at se en ansøgning fra mig en anden gang for de synes den var god og velformuleret, at jeg gjorde det godt og at det havde været en meget behagelig samtale
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Rosa Espinosa

Indlægaf Rosa Espinosa » 16. jun 2017, 17:33

Ekstrovert skrev:
Rosa Espinosa skrev:
Ekstrovert skrev:
Rosa Espinosa skrev:Det job som jeg var til jobsamtale hos sidst måned og fik afslag, har lige haft ringet og tilbudt mig 1/2 års vikariat. Selvom min kæreste synes det var dumt at sige ja, fordi jeg har en faststilling et andet sted, så har jeg altså sprunget ud i det. Jeg tager chancen og ser hvad der sker. Gider i hvert fald ikke fortryde noget.

Altså hvis det bedre en det du har eller du meget træt af det du har forstår jeg det godt.

Det er bedre og det er på den afdeling jeg gerne vil være, så føler mig heldig. De søger ikke så tit som andre afdelinger. Lønnen er meget bedre og det vil se godt ud på mit CV. Så uanset hvad, så vil det kun give muligheder fremover.

Kan mærke at det har lagt en dæmper på min glæde, at min kæreste ikke støtter mig :( Han tror ikke jeg psykisk kan holde til arbejdet og at 1/2 år ikke er det værd. Derfor deler jeg også min glæde med jer.

Do it! Nogen gange skal man sgu bare springe ud i det og prøve noget. Jeg er langt mere for handling end stilstand.

Det er også sådan jeg har det. Tænker aldrig noget igennem, handler bare :lol:
0
Oddinary
Kort karma: 34
Likede indlæg: 517

Indlægaf Oddinary » 18. jun 2017, 08:43

Rosa Espinosa skrev:
Ekstrovert skrev:
Rosa Espinosa skrev:
Ekstrovert skrev:

Do it! Nogen gange skal man sgu bare springe ud i det og prøve noget. Jeg er langt mere for handling end stilstand.

Det er også sådan jeg har det. Tænker aldrig noget igennem, handler bare :lol:

Hahaha! You and me both. :lol: Det er der kommet meget godt ud af, men også virkelig meget panikangst, når det går op for mig, hvad jeg har gjort :lol:
0
Brugeravatar
Luffegås
Kort karma: 95
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 1699

Indlægaf Luffegås » 18. jun 2017, 10:02

Rosa Espinosa skrev:
Ekstrovert skrev:

½ år kan hurtigt blive til mere ;) Eller også får man udvidet sit netværk og der så måske er et sted der vil stå klar bagefter.
Tillykke med det i alt fald :)
1
Brugeravatar
Lucia
Kort karma: 37
Likede indlæg: 691

Indlægaf Lucia » 18. jun 2017, 13:55

For engang skyld er der faktisk hele to opslag, hvor jeg tænker at "det er jo lige mig", så jeg har været flittig og omhyggelig med ansøgningsskrivningen i dag. Så flittig, at jeg har stort set har skrevet begge ansøgninger helt fra bunden uden at bruge min sædvanlige copy-paste-standard-ansøgningsteknik. Så håber jeg bare, at det giver pote :D
3
Brugeravatar
RavenClaw
Kort karma: 5
Likede indlæg: 102

Indlægaf RavenClaw » 18. jun 2017, 19:35

Jeg blev kaldt til endnu en samtale et andet sted, end min første samtale.

Det var et gruppeinterview med 16 kandidater, hvoraf de skulle bruge 6. Jeg følte efter samtalen i torsdags, at jeg lå godt i feltet. Fredag morgen fik jeg et opkald om, at den ene af stillingerne af min :banan: Det er et lærervikariat med ca. 20 timer om ugen.

Derudover har jeg meddelt det første samtalested (en café), at jeg også stadig er interesseret i en stilling hos dem. De bad mig vende tilbage efter et par dage, for at give mig tid til at overveje, om det lød som et sted for mig. Jeg venter stadig på deres svar :)
10
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 1004
Likede indlæg: 8038

Indlægaf ManicNinja » 18. jun 2017, 19:53

Ekstrovert skrev:Jeg har lige søgt et barselsvikariat i en Udkantskommune hvor jeg kommer fra indenfor mit specialeområde. Må indrømme jeg lidt giver op hvis jeg ikke kommer til samtale der :lol:

Jeg har lagt mærke til, at du flere gange har skrevet sådan noget med "nu har jeg tolv ansøgninger ude - hvis ikke jeg kommer til samtale på nogen af dem, giver jeg snart op", "nu gør jeg sådan og sådan, og hvis ikke dét giver pote, så ved jeg sgu ikke, hvad jeg skal gøre" osv..

Men jo, vil jeg tillade mig at sige. Det ved du godt. Du ved godt, at du selvfølgelig bliver ved at kæmpe - om ikke andet simpelthen fordi: Det er du nødt til. Du skal jo have et job. :)

Og et lille fif i den sammenhæng kunne være ikke at presse dig selv på den måde, jeg beskriver her. Prøver bare at sige, at jeg tror, du risikerer at stresse dig selv unødigt ved at tænke sådan dér. "Hvis det og dét ikke lykkes, SÅ er alt håb ude-agtigt...". Nej, det er ikke. :ae:

Og jo, jeg ved det udmærket godt - det er PISSEhårdt med den dér uvished om éns fremtid! Glemmer aldrig, hvordan det var at gå arbejdsløs i alt, alt for lang tid, og jeg ønsker det ikke for min værste fjende! Den slags trigger de fleste af os. Men jeg tror, der er nogle af éns tankemønstre, man kan rykke ved for at mildne stressen. Og hos dig er det dér ét af dem. Måske en bedre tænkemåde kunne være en lidt mere åben tilgang à la: "Lad os se, om ikke det kunne lykkes!"

Ellers har du allerede indarbejdet et mønster, hvor du konstant har fokus på, at det gør det garanteret IKKE ...
5
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 728
Likede indlæg: 6093

Indlægaf Rapfisk » 21. jun 2017, 08:48

Ekstrovert skrev:
ManicNinja skrev:Jeg har lagt mærke til, at du flere gange har skrevet sådan noget med "nu har jeg tolv ansøgninger ude - hvis ikke jeg kommer til samtale på nogen af dem, giver jeg snart op", "nu gør jeg sådan og sådan, og hvis ikke dét giver pote, så ved jeg sgu ikke, hvad jeg skal gøre" osv..

Men jo, vil jeg tillade mig at sige. Det ved du godt. Du ved godt, at du selvfølgelig bliver ved at kæmpe - om ikke andet simpelthen fordi: Det er du nødt til. Du skal jo have et job. :)

Og et lille fif i den sammenhæng kunne være ikke at presse dig selv på den måde, jeg beskriver her. Prøver bare at sige, at jeg tror, du risikerer at stresse dig selv unødigt ved at tænke sådan dér. "Hvis det og dét ikke lykkes, SÅ er alt håb ude-agtigt...". Nej, det er ikke. :ae:

Og jo, jeg ved det udmærket godt - det er PISSEhårdt med den dér uvished om éns fremtid! Glemmer aldrig, hvordan det var at gå arbejdsløs i alt, alt for lang tid, og jeg ønsker det ikke for min værste fjende! Den slags trigger de fleste af os. Men jeg tror, der er nogle af éns tankemønstre, man kan rykke ved for at mildne stressen. Og hos dig er det dér ét af dem. Måske en bedre tænkemåde kunne være en lidt mere åben tilgang à la: "Lad os se, om ikke det kunne lykkes!"

Ellers har du allerede indarbejdet et mønster, hvor du konstant har fokus på, at det gør det garanteret IKKE ...

Hov glemt lige at få svaret på den her.
Selvom jeg da vil indrømme jeg ikke ligefrem bliver motiveret af ingen samtaler at have haft i lang tid tror jeg du tager det jeg skriver lidt mere seriøst end det er ment :) Giver op betyder egentlig bare, at jeg giver op på at finde noget inden jeg holder sommerferie og så tager teten op igen i august, når jeg reelt skal begynde at søge, fordi jeg dimitterer. Så det er egentlig bare projekt " Undgå at blive arbejdsløs" jeg giver op :lol:

Men tak for din bekymring :) Det er altid rart når nogen tænker på en :preggo1:

Jeg sagde også tit sådan, og jeg tror, at det for mig handlede om, at jeg pressede mig til det yderste i de hårde perioder, og så gav jeg mig på den måde lov til at sige, at "hvis det ikke giver pote", har du ret til at stoppe op, slappe af og tage en pause bagefter. Når jeg så nogle gange kom til det "hvis", havde jeg egentlig ikke særligt behov for at "droppe det hele", men det havde været vigtigt for mig at have den mulighed i løbet af processen.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 728
Likede indlæg: 6093

Indlægaf Rapfisk » 21. jun 2017, 14:32

Ekstrovert skrev:
Rapfisk skrev:Jeg sagde også tit sådan, og jeg tror, at det for mig handlede om, at jeg pressede mig til det yderste i de hårde perioder, og så gav jeg mig på den måde lov til at sige, at "hvis det ikke giver pote", har du ret til at stoppe op, slappe af og tage en pause bagefter. Når jeg så nogle gange kom til det "hvis", havde jeg egentlig ikke særligt behov for at "droppe det hele", men det havde været vigtigt for mig at have den mulighed i løbet af processen.

Altså ligegyldigt hvad så "dropper jeg det hele" i juli.
Der har jeg givet mig selv hundred procent fri ingen ansøgningskrivning overhoved.
Så kun samtaler hvis jeg utrolig nok skulle blive kaldt til en.

Jeg tror det bliver en rigtig afslagsdag i dag.
Jeg har allerede fået 2 afslagsmail.

Sådan noget møg. Én ulykke kommer sjældent alene.

En god, lang ferie lyder som en god idé :blomst:
0
Brugeravatar
Jydepigen
Kort karma: 56
Likede indlæg: 400

Indlægaf Jydepigen » 22. jun 2017, 07:02

Det korte vikariat, jeg har sagt ja til og starter på mandag i, giver mig allerede nu en knude i maven og mareridt :(
Kan overhovedet ikke overskue det pt. Jeg trænger til at arbejde med noget jeg kan lide og brænder for!
Ved godt at det nok lyder luksus i denne jobjagtertråd. Men kender I ikke det, at man bare gerne vil finde et job, som man har lyst til at stå op for om morgenen?
1
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 1190
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 11103

Indlægaf 2SHY » 22. jun 2017, 07:09

Jydepigen skrev:Det korte vikariat, jeg har sagt ja til og starter på mandag i, giver mig allerede nu en knude i maven og mareridt :(
Kan overhovedet ikke overskue det pt. Jeg trænger til at arbejde med noget jeg kan lide og brænder for!
Ved godt at det nok lyder luksus i denne jobjagtertråd. Men kender I ikke det, at man bare gerne vil finde et job, som man har lyst til at stå op for om morgenen?

Ork jo. Jeg har da haft et par ansættelser hvor det var en kamp at stå op og komme afsted om morgenen fordi det bare ikke var mig

Men det er jo tilladt at søge andet imens :ae:
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate

Tilbage til "Job"