Jobjagter-tråden

Brugeravatar
RavenClaw
Kort karma: 456
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 8147

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf RavenClaw » 13. jan 2021, 13:13

2SHY skrev:Ooooh!!! Se her! Den findes som podcast :klap:

https://hitmedjobbet.dk/podcast-om-scor ... -samtalen/

Og dog... det er mere rettet mod samtalen

I e-bogen er der eksempler på ansøgninger til 2 forskellige stillinger, hvor der bliver givet feedback fra fagpersoner. Det er måske mere overkommeligt kun at læse det. Den ligger i hvert fald tilgængelig på eReolen :)
1
Stay negative.
Brugeravatar
Stitch
Kort karma: 864
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 12125

Indlægaf Stitch » 13. jan 2021, 13:17

2SHY skrev:
Zonta skrev:
2SHY skrev:Åh altså... jeg sidder og er ved at skrive ansøgning til en stilling på et sygehus og jeg synes bare det er fluff og bavl, det jeg skriver. Jeg er gået totalt i stå og er på nippet til at tænke “jamen så søger jeg den bare ikke”. Men jeg skal virkelig væk fra mit nuværende job, så et eller andet er jeg nødt til at gøre

Øv, det er så irriterende en følelse at have.

Kan du bruge dit nuværende job som motivation til at skrive en killer ansøgning?

Jeg har forsøgt lidt men altså... det ligger meget langt fra stillingsopslaget. Jeg fandt lidt tips til at skrive en ansøgning på fagforeningens side, så det hjalp lidt i går. Nu har jeg så haft mulighed for ag sove på det og så kigger jeg på det igen, når jeg har fået fri

Har du ikke en jobkonsulent, som du kan bede om hjælp? Min fagforening har virkelig været gode til at hjælpe med cv/ansøgninger via mail og telefon.
1
"You know, Hobbes, some days even my lucky rocketship underpants don't help."
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 1408
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 15422

Indlægaf 2SHY » 13. jan 2021, 13:20

Stitch skrev:
2SHY skrev:
Zonta skrev:
2SHY skrev:Åh altså... jeg sidder og er ved at skrive ansøgning til en stilling på et sygehus og jeg synes bare det er fluff og bavl, det jeg skriver. Jeg er gået totalt i stå og er på nippet til at tænke “jamen så søger jeg den bare ikke”. Men jeg skal virkelig væk fra mit nuværende job, så et eller andet er jeg nødt til at gøre

Kan du bruge dit nuværende job som motivation til at skrive en killer ansøgning?

Jeg har forsøgt lidt men altså... det ligger meget langt fra stillingsopslaget. Jeg fandt lidt tips til at skrive en ansøgning på fagforeningens side, så det hjalp lidt i går. Nu har jeg så haft mulighed for ag sove på det og så kigger jeg på det igen, når jeg har fået fri

Har du ikke en jobkonsulent, som du kan bede om hjælp? Min fagforening har virkelig været gode til at hjælpe med cv/ansøgninger via mail og telefon.

Det er ikke utænkeligt. Men så skulle jeg nok have været lidt før ude ift at der snart er deadline
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Tilly
Kort karma: 414
Likede indlæg: 7728

Indlægaf Tilly » 13. jan 2021, 14:31

2SHY skrev:
Tilly skrev:
2SHY skrev:
Zonta skrev:

Jeg har anbefalet den flere gange før, og nu gør jeg det lige igen. Jeg synes bogen "Hit med jobbet" af Steen Kræmer Rasmussen giver rigtig god inspiration til hvordan man får sat en god ansøgning sammen. Jeg oplevede i hvert fald at blive kaldt til samtale væsentligt oftere efter jeg begyndte at drage inspiration fra den.

Jeg må prøve at se om den evt findes som lydbog. Det kniber med at læse efter jeg har været nede med stress så jeg kan ikke helt overskue at skulle læse bogen selv

Øv det er da træls for dig. Umiddelbart tror jeg det giver bedst hvis man har den fysisk, så man kan bruge den lidt som et opslagsværk. Jeg startede med læse hele bogen igennem, og bagefter brugte jeg den mere som opslagsværk, da der er mange eksempler i bogen som var meget brugbare for mig.
1
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 13. jan 2021, 14:53

Så er ansøgningen sendt. Det var godt jeg sov på den for den var ikke helt så ringe som jeg følte i går aftes. Men det har altså taget et par timer at få skippet den afsted fordi der var vrøvl med både min egen og min arbejdscomputer. Bare det ikke er et tegn på at det var en virkelig dårlig ide at jeg søgte stillingen :nej:
7

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Brugeravatar
Førhen
Kort karma: 5
Likede indlæg: 62

Indlægaf Førhen » 14. jan 2021, 11:46

Det er nu ikke altid let at finde et job:
Ansøgningsfrist er mandag den 28. februar. 2021 kl. 12:00. Ansættelsessamtaler afholdes fredag den 29. februar 2021.
6
Brugeravatar
Zonta
Kort karma: 685
Likede indlæg: 7720

Indlægaf Zonta » 15. jan 2021, 08:06

Førhen skrev:Det er nu ikke altid let at finde et job:
Ansøgningsfrist er mandag den 28. februar. 2021 kl. 12:00. Ansættelsessamtaler afholdes fredag den 29. februar 2021.

Der er ikke så meget i dit indlæg, der giver mening :genert:

I år er 28/2 en søndag og der findes ingen 29/2. Eller det er måske det du mener med at det er svært?
0
J, juli 2018.
LidtLakrids
Kort karma: 6
Likede indlæg: 160

Indlægaf LidtLakrids » 15. jan 2021, 10:19

Jeg har søgt et par stillinger, allerede været til én samtale og har en samtale mere i næste uge. Men jeg synes altså det er en lidt underlig/ubehagelig situation at søge/gå til samtale når jeg har et arbejde jeg skal engagere mig i. Det føles lidt som at gå bag om ryggen på mine kollegaer, men sådan er gamet jo :wacko: er spændt på om der kommer noget ud af det. Jeg er lidt "kræsen" da jeg jo er i job og mest søger videre for at prøve noget nyt :)
0
Brugeravatar
Førhen
Kort karma: 5
Likede indlæg: 62

Indlægaf Førhen » 15. jan 2021, 10:31

Zonta skrev:
Førhen skrev:Det er nu ikke altid let at finde et job:

Der er ikke så meget i dit indlæg, der giver mening :genert:

I år er 28/2 en søndag og der findes ingen 29/2. Eller det er måske det du mener med at det er svært?

Jeg var ret rundforvirret, da jeg læste det. Der er heller ikke noget der hedder mandag den 28. Januar eller Marts i år, og det passer heller ikke på kalenderen fra sidste år. Jeg tror bare jobannoncens forfatter gik lidt sukkerkold i datoerne. Jeg er heldigvis ikke interesseret i at søge stillingen, som dog i det mindste ikke var som mødeplanlægger.
1
Brugeravatar
Zonta
Kort karma: 685
Likede indlæg: 7720

Indlægaf Zonta » 15. jan 2021, 10:47

LidtLakrids skrev:Jeg har søgt et par stillinger, allerede været til én samtale og har en samtale mere i næste uge. Men jeg synes altså det er en lidt underlig/ubehagelig situation at søge/gå til samtale når jeg har et arbejde jeg skal engagere mig i. Det føles lidt som at gå bag om ryggen på mine kollegaer, men sådan er gamet jo :wacko: er spændt på om der kommer noget ud af det. Jeg er lidt "kræsen" da jeg jo er i job og mest søger videre for at prøve noget nyt :)

Jeg er så glad for, at mit job (elev) har en udløbsdato, så jeg kan være åben om at søge jobs. Det andet ville jeg heller ikke trives super godt i. Men dejligt for dig, at du bliver kaldt til samtale :gogo:
1
J, juli 2018.
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 15. jan 2021, 12:03

Jeg er lidt nervøs for om eventuelle samtaler lander på dage hvor jeg er nødt til at være på arbejde for at deltage i noget undervisning eller et møde. Jeg håber ikke at blive kaldt til nogen samtaler som ikke kan klares virtuelt for det er altså bare svært at forklare hvorfor man er nødt til at afspadsere lige præcis den dag vi skal have undervisning i en eller anden ting

Kan man tillade sig at påstå at man er i isolation hvis man bliver kaldt til samtale med fysisk fremmøde? :genert:
0

LidtLakrids
Kort karma: 6
Likede indlæg: 160

Indlægaf LidtLakrids » 15. jan 2021, 12:09

2SHY skrev:Jeg er lidt nervøs for om eventuelle samtaler lander på dage hvor jeg er nødt til at være på arbejde for at deltage i noget undervisning eller et møde. Jeg håber ikke at blive kaldt til nogen samtaler som ikke kan klares virtuelt for det er altså bare svært at forklare hvorfor man er nødt til at afspadsere lige præcis den dag vi skal have undervisning i en eller anden ting

Kan man tillade sig at påstå at man er i isolation hvis man bliver kaldt til samtale med fysisk fremmøde? :genert:

Jeg har kun oplevet forståelse for at passe samtaler ind efter nuværende job. Det er jo et vilkår når virksomheden er interesseret i en der allerede er i job tænker jeg :)
5
Brugeravatar
Jydepigen
Kort karma: 72
Likede indlæg: 616

Indlægaf Jydepigen » 15. jan 2021, 12:18

2SHY skrev:Jeg er lidt nervøs for om eventuelle samtaler lander på dage hvor jeg er nødt til at være på arbejde for at deltage i noget undervisning eller et møde. Jeg håber ikke at blive kaldt til nogen samtaler som ikke kan klares virtuelt for det er altså bare svært at forklare hvorfor man er nødt til at afspadsere lige præcis den dag vi skal have undervisning i en eller anden ting

Ja du kan sagtens forlange at det sker uden for din nuværende arbejdstid.
Jeg har selv været til samtale i december med kort varsel, hvor jeg sagde, at det skulle være efter kl. 16, hvor jeg har fri. Og havde endda køretid til firmaet. Det tog de meget pænt :)
Det er ikke alle der har mulighed for at få fri/afspadsere med kort varsel.
3
Brugeravatar
Stitch
Kort karma: 864
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 12125

Indlægaf Stitch » 15. jan 2021, 12:50

Sagtens. Man kan dog også blot eventuelt sige, at ens nære er i risikogruppen og man derfor foretrækker, hvis samtalen kunne ske online.
1
"You know, Hobbes, some days even my lucky rocketship underpants don't help."
Brugeravatar
Daflo
Kort karma: 53
Likede indlæg: 900

Indlægaf Daflo » 15. jan 2021, 13:10

Stitch skrev:

Sagtens. Man kan dog også blot eventuelt sige, at ens nære er i risikogruppen og man derfor foretrækker, hvis samtalen kunne ske online.

Som arbejdsgiver ville jeg foretrække, at du bare sagde at den dag passede dårligt ind i dit nuværende arbejde og foreslog dagen før/efter. Jeg ville strække mig langt for at imødekomme en ændring, med en begrundelse om at du skal passe dit nuværende job. Især hvis du selv foreslår alternativer.
7

Tilbage til "Job"