Jobjagter-tråden

Brugeravatar
Frøken Himmelblå
Kort karma: 172
Likede indlæg: 4150

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf Frøken Himmelblå » 12. okt 2020, 13:35

Frøken Himmelblå skrev:
ina skrev:
Frøken Himmelblå skrev:
Frøken Himmelblå skrev:
Frøken Himmelblå skrev:Så har jeg været til 2. samtale og venter nu bare på et opkald. Har helt ondt i maven over det. Heldigvis gik samtalen rigtig fint.

Fik desværre ikke jobbet. Er ærgerlig over det, da det virkede som noget for mig.

Til gengæld skal jeg til en samtale et andet sted på fredag.

Årh! Det var super fedt. Præcis det jeg gerne vil arbejde med og mulighed for at spore sig endnu mere ind på specifikke emner. Håber virkelig jeg får det.

18 ansøger og 3 til samtale.

Hvornår hører du noget?

Har ikke hørt noget i dag, så det bliver nok mandag. Tænker , at det er negativt, at jeg ikke har hørt noget i dag. Men de nævnte selv, at det nok først ville blive mandag.

De ringede tidligere og spurgte efter uddannelsespapirer og reference.

Har skrevet til min tidligere chef og afventer nu svar. Tænker det er positivt :)
8
Vir prudens non contra ventum mingit
Sorenspige
Kort karma: 553
Likede indlæg: 4311

Indlægaf Sorenspige » 13. okt 2020, 17:11

Sangius skrev:
Sangius skrev:
lillebjoern skrev:
Ja det synes jeg lyder ganske fint :) Hvordan gik det? Både med samtale og håndholdt Teams :D

Skal jeg fortælle senere, det er i dag kl 10.
Valgte at blive hjemme, har taget en feriedag. Så må vi se, hvordan det går.

Aner ikke helt hvordan det gik. Tror det gik ok? Synes det er svært at vurdere, når man ikke sad i samme rum.
Men hun bad om referencer, og sagde, at næste runde samtaler ville finde sted i uge 42.
Så må vi se, om de vender tilbage.

Har du hørt mere?
0
Brugeravatar
Frøken Himmelblå
Kort karma: 172
Likede indlæg: 4150

Indlægaf Frøken Himmelblå » 14. okt 2020, 09:12

Frøken Himmelblå skrev:
Frøken Himmelblå skrev:
ina skrev:
Frøken Himmelblå skrev:
Frøken Himmelblå skrev:
Frøken Himmelblå skrev:Så har jeg været til 2. samtale og venter nu bare på et opkald. Har helt ondt i maven over det. Heldigvis gik samtalen rigtig fint.

Fik desværre ikke jobbet. Er ærgerlig over det, da det virkede som noget for mig.

Årh! Det var super fedt. Præcis det jeg gerne vil arbejde med og mulighed for at spore sig endnu mere ind på specifikke emner. Håber virkelig jeg får det.

Hvornår hører du noget?

Har ikke hørt noget i dag, så det bliver nok mandag. Tænker , at det er negativt, at jeg ikke har hørt noget i dag. Men de nævnte selv, at det nok først ville blive mandag.

Har skrevet til min tidligere chef og afventer nu svar. Tænker det er positivt :)

Jeg har fået jobbet! Start 1. december! Det er så vildt!!! :panik: :ivrig:
32
Vir prudens non contra ventum mingit
Brugeravatar
ina
Kort karma: 366
Likede indlæg: 2728

Indlægaf ina » 14. okt 2020, 17:40

Frøken Himmelblå skrev:
Frøken Himmelblå skrev:
Frøken Himmelblå skrev:
ina skrev:
Frøken Himmelblå skrev:
Frøken Himmelblå skrev:

Hvornår hører du noget?

Jeg har fået jobbet! Start 1. december! Det er så vildt!!! :panik: :ivrig:

Stort tillykke! :banan:
2
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 946
Likede indlæg: 19931

Indlægaf Sangius » 15. okt 2020, 19:40

Jeg er lige blevet kaldt til anden samtale - denne gang i person - på det der drømmejob der.
Havde ellers lige overbevist mig selv om, at løbet var kørt. :lol:
11
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Daybreak
Kort karma: 9
Likede indlæg: 215

Indlægaf Daybreak » 16. okt 2020, 12:42

Hvor længe efter ansøgningsfristen har I erfaring med, at invitation til samtale kommer? Jeg har søgt et jo som er lidt out of reach, men hvo intet vover osv.

Der er ansøgningsfrist på mandag, så der er ikke noget med overskred af den endnu. Jeg er bare nysgerrig i ventetiden.
0
Lalana
Kort karma: 66
Likede indlæg: 985

Indlægaf Lalana » 16. okt 2020, 14:42

Daybreak skrev:Hvor længe efter ansøgningsfristen har I erfaring med, at invitation til samtale kommer? Jeg har søgt et jo som er lidt out of reach, men hvo intet vover osv.

Der er ansøgningsfrist på mandag, så der er ikke noget med overskred af den endnu. Jeg er bare nysgerrig i ventetiden.

Normalt et par dage efter udløb, men jeg har også et par gange prøvet at blive inviteret flere uger inden fristens udløb (private virksomheder), og sidste år blev jeg inviteret til samtale 1,5 mdr. efter udløb. Det var så fordi de skulle ansætte i en lignende stilling i en anden afdeling, hvilket de først fik fortalt mig da jeg mødte op til samtalen :lol:
0
Brugeravatar
Zonta
Kort karma: 596
Likede indlæg: 6485

Indlægaf Zonta » 17. okt 2020, 17:35

Jeg har et spørgsmål :genert:

Jeg vil egentlig gerne have en deltidsstilling (32 timer), men der er ikke noget at søge. I forvejen er der meget få stillinger jeg overhovedet kan søge. Skal jeg skrive det i ansøgningen eller skal jeg gemme det til en eventuel samtale? Eller skal jeg ringe og spørge inden jeg overhovedet sender en ansøgning?
0
J, juli 2018.
avdotja
Kort karma: 379
Likede indlæg: 8673

Indlægaf avdotja » 17. okt 2020, 19:50

Jeg tænker det afhænger af om de 32 er et ufravigeligt krav fra din side af eller ej. Hvis du på forhånd ved at du overhovedet ikke er interesseret i fuld tid, ville jeg enten ringe og spørge ind til det eller skrive det i ansøgningen.
0
Brugeravatar
Contrast
Kort karma: 67
Likede indlæg: 1784

Indlægaf Contrast » 18. okt 2020, 11:12

Zonta skrev:Jeg har et spørgsmål :genert:

Jeg vil egentlig gerne have en deltidsstilling (32 timer), men der er ikke noget at søge. I forvejen er der meget få stillinger jeg overhovedet kan søge. Skal jeg skrive det i ansøgningen eller skal jeg gemme det til en eventuel samtale? Eller skal jeg ringe og spørge inden jeg overhovedet sender en ansøgning?

Tænker du ift. en uopfordret ansøgning? Jeg ville skrive det i ansøgningen. Måske med et interval, hvis du kan klare dig for mindre end 32 - så det spænder lidt bredere.

Min erfaring med deltidsstillinger er generelt at de sjældent er opslået. Jeg fik mit nuværende deltidsjob ved at skyde med spredehagl og sende en helt masse uopfordrede ansøgninger, hvor jeg skrev i ansøgningen hvilke timeantal jeg ønskede.
2
Brugeravatar
Zonta

Indlægaf Zonta » 18. okt 2020, 11:19

Contrast skrev:
Zonta skrev:Jeg har et spørgsmål :genert:

Tænker du ift. en uopfordret ansøgning? Jeg ville skrive det i ansøgningen. Måske med et interval, hvis du kan klare dig for mindre end 32 - så det spænder lidt bredere.

Min erfaring med deltidsstillinger er generelt at de sjældent er opslået. Jeg fik mit nuværende deltidsjob ved at skyde med spredehagl og sende en helt masse uopfordrede ansøgninger, hvor jeg skrev i ansøgningen hvilke timeantal jeg ønskede.

Nej, i forhold til opslåede stillinger, hvor der ikke står timeantal på. Når der ikke står det, regner jeg med, at det er 37 timer. Men det kan jo godt være, at de ville gå med til 32 timer.
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Zonta

Indlægaf Zonta » 18. okt 2020, 11:23

avdotja skrev:Jeg tænker det afhænger af om de 32 er et ufravigeligt krav fra din side af eller ej. Hvis du på forhånd ved at du overhovedet ikke er interesseret i fuld tid, ville jeg enten ringe og spørge ind til det eller skrive det i ansøgningen.

Det er nok et temmelig ufravigeligt krav, tror jeg :gruble: Det kommer også lidt an på placeringen af arbejdspladsen. Hvis jeg skal bruge 45 minutters transport hver vej, så kan jeg ikke rigtig få det til at hænge sammen med 37 timer (som jo i det private vil være tættere på 40 timer) og at skulle nå hjem og hente barn inden det bliver alt for sent.

Hvis jeg derimod kun havde 15 minutters transport hver vej, så ville det være noget andet. Men det kan jeg jo se ud fra annoncen, så jeg behøver kun ringe på dem, hvor jeg ved, at det bliver et problem med 37 timer.

Ej okay, det blev måske et noget rodet indlæg. Håber det gav lidt mening :genert:
0
J, juli 2018.
avdotja
Kort karma: 379
Likede indlæg: 8673

Indlægaf avdotja » 18. okt 2020, 15:11

At angive timetallet som et interval, synes jeg er en god ide. Der kan godt være arbejdspladser hvor feks 35 timer er langt mere spiseligt end 32.
0
Selma156
Kort karma: 268
Likede indlæg: 4130

Indlægaf Selma156 » 20. okt 2020, 21:43

Jeg er blevet indkaldt til samtale på stillingen som forskningsassistent :banan:
23
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 946
Likede indlæg: 19931

Indlægaf Sangius » 21. okt 2020, 06:29

Skal til samtale i dag. Puuuha. Det er som en eksamen. Glæder mig til det er overstået. Kryds fingre for mig!
10
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018

Tilbage til "Job"