Jobjagter-tråden

Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 278
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 4889

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf Kattefjæs » 10. jan 2020, 12:32

Mangoness skrev:Hvordan kan du se ud fra et stillingsopslag, om det er et nightmare job med rædderlige forhold? :genert:

Forholdene er ret anderledes her i UK saa det er selvfoelgelig vaerd at holde for oeje. En del steder skriver direkte hvordan forholdene e - altsaa antal timer om ugen, fleksibilitet (eller mangel paa samme), shift pattern, loen, ferie, travlhed osv. Om overarbejde er uloennet eller om det udbetales eller kan afspadseres.

Et af dem jeg faldt over i gaar, var et saadan rimelig gennemsnitligt loennet job - nok lidt til den lave side - med shift patterns mellem 7-20 mandag til soendag uden indflydelse paa hvilke dage man blev tildelt, med stort personaleansvar og hvad jeg syntes lignede en ret voldsom arbejdsbyrde for en person. Kombineret med 20 feriedage om aaret (ret til at holde fri bank holidays, men de er selvbetalte), uden fleksibilitet, og hvor man skal kunne lide at arbejde paa et meget begraenset fysisk areal taet sammen med andre mennesker (?!), taenker jeg at der er ret hoeje forventninger med ikke saerlig rare forhold. Jeg ved selvfoelgelig godt at det for andre er helt fint med shifts, ogsaa tidligt og sent og saadan, men jeg er afhaengig af offentlig transport og derfor kan jeg ikke rigtig komme fra A til B paa maerkelige tidspunkter. Samtidig synes jeg ikke man kan byde folk med stort ansvar og megen travlhed saa lidt ferie - og da slet ikke hvis man heller ikke kan give dem bare en anelse fleksibilitet i hverdagen. Jeg synes det rimelige er at man kompenserer folk i den ene ende hvis arbejdet er tungt i den anden ende. Det er meget forskelligt fra sted til sted hvordan det fungerer men man kan konkludere en del ud fra de forhold, som opridses i opslagene, men selvfoelgelig ogsaa mellem linjerne - jeg synes tit man kan fornemme det hvis en arbejdsplads er... predatory (jeg kan ikke lige finde et dansk ord).
2
Brugeravatar
Mangoness
Kort karma: 359
Likede indlæg: 6266

Indlægaf Mangoness » 10. jan 2020, 14:13

Kattefjæs skrev:
Mangoness skrev:Hvordan kan du se ud fra et stillingsopslag, om det er et nightmare job med rædderlige forhold? :genert:

Forholdene er ret anderledes her i UK saa det er selvfoelgelig vaerd at holde for oeje. En del steder skriver direkte hvordan forholdene e - altsaa antal timer om ugen, fleksibilitet (eller mangel paa samme), shift pattern, loen, ferie, travlhed osv. Om overarbejde er uloennet eller om det udbetales eller kan afspadseres.

Et af dem jeg faldt over i gaar, var et saadan rimelig gennemsnitligt loennet job - nok lidt til den lave side - med shift patterns mellem 7-20 mandag til soendag uden indflydelse paa hvilke dage man blev tildelt, med stort personaleansvar og hvad jeg syntes lignede en ret voldsom arbejdsbyrde for en person. Kombineret med 20 feriedage om aaret (ret til at holde fri bank holidays, men de er selvbetalte), uden fleksibilitet, og hvor man skal kunne lide at arbejde paa et meget begraenset fysisk areal taet sammen med andre mennesker (?!), taenker jeg at der er ret hoeje forventninger med ikke saerlig rare forhold. Jeg ved selvfoelgelig godt at det for andre er helt fint med shifts, ogsaa tidligt og sent og saadan, men jeg er afhaengig af offentlig transport og derfor kan jeg ikke rigtig komme fra A til B paa maerkelige tidspunkter. Samtidig synes jeg ikke man kan byde folk med stort ansvar og megen travlhed saa lidt ferie - og da slet ikke hvis man heller ikke kan give dem bare en anelse fleksibilitet i hverdagen. Jeg synes det rimelige er at man kompenserer folk i den ene ende hvis arbejdet er tungt i den anden ende. Det er meget forskelligt fra sted til sted hvordan det fungerer men man kan konkludere en del ud fra de forhold, som opridses i opslagene, men selvfoelgelig ogsaa mellem linjerne - jeg synes tit man kan fornemme det hvis en arbejdsplads er... predatory (jeg kan ikke lige finde et dansk ord).

Aah på den måde. Ja, der står sjældent noget/særlig meget om den slags i de opslag, jeg ser :D
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:

Cheese Billede
Brugeravatar
Nicolait
Kort karma: 82
Likede indlæg: 2771

Indlægaf Nicolait » 10. jan 2020, 14:42

Jeg har oversået første uge mit nye sted. Det har været en hård uge, hvor jeg typisk er gået i seng mellem kl 19-21 hver aften.

Juridisk er det ikke de mest komplicerede emner, det handler om. Derimod skal jeg lære, hvor snitfladerne ligger.

Dog er samtalerne til frokost i høj grad præget af, at folk er unge. Det handler meget om pik og patter, thai massage, og hvem af pigerne, der flasher ved næste fest.
Så jeg kan føle mig temmelig meget ved siden af.

Jeg kan godt mærke, at jeg er lidt rusten på privatret, men jeg frygter lidt for motivationen på den lange bane.
1
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
Kattefjæs

Indlægaf Kattefjæs » 11. jan 2020, 10:29

Heller ikke nogen kontakt i går.

Måske er det sådan et sted som bare ghoster folk? :s Det kan man sgu da ikke være bekendt :naughty:
0
Brugeravatar
JumboJette
Kort karma: 163
Likede indlæg: 1732

Indlægaf JumboJette » 11. jan 2020, 17:10

Kattefjæs skrev:Heller ikke nogen kontakt i går.

Måske er det sådan et sted som bare ghoster folk? :s Det kan man sgu da ikke være bekendt :naughty:

Min erfaring er, at maaa-aaange virksomheder altid er optimistiske omkring hvornår de melder tilbage, både på ansøgninger og efter samtaler. Jeg krydser fingre for at det også bare er tilfældet her, selvom det da er træls med ventetiden.
1
Brugeravatar
Myresluger
Kort karma: 48
Likede indlæg: 1686

Indlægaf Myresluger » 11. jan 2020, 17:23

Ikke for at tage modet fra dig, men typisk er det den der bliver tilbudt jobbet der får besked som lovet. Og så giver man ofte først afslag til andetvalget, fordi man vil have en underskrift før man giver afslag - ofte vil den person jo få jobbet hvis etteren siger nej tak.
0
Brugeravatar
Kattefjæs

Indlægaf Kattefjæs » 11. jan 2020, 18:01

Myresluger skrev:

Ikke for at tage modet fra dig, men typisk er det den der bliver tilbudt jobbet der får besked som lovet. Og så giver man ofte først afslag til andetvalget, fordi man vil have en underskrift før man giver afslag - ofte vil den person jo få jobbet hvis etteren siger nej tak.

Jeg ved godt jeg ikke har fået det - det irriterer mig bare at få at vide at jeg får besked i morgen, og så ghoster de mig. Jeg synes det er respektløst. Men jeg ved godt at jeg jo er typen som tager løfter og deadlines meget alvorligt, og at andre har et noget mere laissez-faire forhold til den slags... Så ja, de er dumme, men jeg skal også lige komme over mig selv. :P
0
Brugeravatar
Myresluger
Kort karma: 48
Likede indlæg: 1686

Indlægaf Myresluger » 11. jan 2020, 18:25

Kattefjæs skrev:
Myresluger skrev:

Jeg ved godt jeg ikke har fået det - det irriterer mig bare at få at vide at jeg får besked i morgen, og så ghoster de mig. Jeg synes det er respektløst. Men jeg ved godt at jeg jo er typen som tager løfter og deadlines meget alvorligt, og at andre har et noget mere laissez-faire forhold til den slags... Så ja, de er dumme, men jeg skal også lige komme over mig selv. :P
men tag det som et jeg er stadig i spil indtil de har en underskrift.
0
avdotja
Kort karma: 320
Likede indlæg: 6909

Indlægaf avdotja » 11. jan 2020, 19:22

Sangius skrev:Jeg har fået kontrakten nu. Og det er 12% udover de 40.000. Så jeg kommer til at lægge 7200 i pension om måneden. Jeg lægger 3000 nu.
Jeg får udbetalt i omegnen af 25.000. Det er 200 kroner mere end hvad jeg får nu - før skat. Nu får jeg udbetalt 16.000.

Jeg er ekstremt stresset over det, og aner ikke hvad jeg skal gøre af mig selv. Er rundt på gulvet over hvad de mon tror at jeg kan, siden de bare kyler den slags penge efter mig?

Jeg er idiot til at bruge penge på mig selv, og køber meget sjældent nyt tøj, måske en gang om året, og har brugt den samme bærbar i 9 år, og gav først efter og købte en smartphone for et par år siden.

Total first world problem - undskyld jeg ranter om hvor synd det er for mig, at jeg pludselig tjener mange penge.

Det er bare ret forvirrende, og jeg føler virkelig der må være en hage et sted, og at jeg bliver fyret inde for første måned. Imposter syndrome big time.

Jeg sover elendigt om natten, og har en knude i maven.

Sig lige til mig, at jeg lige skal tage mig sammen og lade være med at pive.... :genert:

Jeg håber du snart bliver afslappet nok til at nyde lønstigningen - det er da en kæmpe chance!

Noget af det du muligvis skal være opmærksom på, nu hvor du er skiftet fra offentlig til privat, er at arbejdstiden kan være opgivet uden frokost. Dvs at du reelt skal lægge 2,5 timer til det ugentlige timeantal du har fået oplyst.
2
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 782
Likede indlæg: 16913

Indlægaf Sangius » 11. jan 2020, 19:27

avdotja skrev:
Sangius skrev:Jeg har fået kontrakten nu. Og det er 12% udover de 40.000. Så jeg kommer til at lægge 7200 i pension om måneden. Jeg lægger 3000 nu.
Jeg får udbetalt i omegnen af 25.000. Det er 200 kroner mere end hvad jeg får nu - før skat. Nu får jeg udbetalt 16.000.

Jeg er ekstremt stresset over det, og aner ikke hvad jeg skal gøre af mig selv. Er rundt på gulvet over hvad de mon tror at jeg kan, siden de bare kyler den slags penge efter mig?

Jeg er idiot til at bruge penge på mig selv, og køber meget sjældent nyt tøj, måske en gang om året, og har brugt den samme bærbar i 9 år, og gav først efter og købte en smartphone for et par år siden.

Total first world problem - undskyld jeg ranter om hvor synd det er for mig, at jeg pludselig tjener mange penge.

Det er bare ret forvirrende, og jeg føler virkelig der må være en hage et sted, og at jeg bliver fyret inde for første måned. Imposter syndrome big time.

Jeg sover elendigt om natten, og har en knude i maven.

Sig lige til mig, at jeg lige skal tage mig sammen og lade være med at pive.... :genert:

Jeg håber du snart bliver afslappet nok til at nyde lønstigningen - det er da en kæmpe chance!

Noget af det du muligvis skal være opmærksom på, nu hvor du er skiftet fra offentlig til privat, er at arbejdstiden kan være opgivet uden frokost. Dvs at du reelt skal lægge 2,5 timer til det ugentlige timeantal du har fået oplyst.

Er ret sikker på det er uden frokost. Men skal kun arbejde 6 1/2 time om dagen, så jeg tror slet ikke jeg gider holde frokostpause. :)
2
Thea ♡ 5/9-2016
Max ♡ 24/10-2018
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Kort karma: 417
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 6543

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 13. jan 2020, 18:42

Jeg blev ringet op om jeg havde lyst til at komme til jobsamtale hos den fodboldklub jeg ansøgte ved i fredags. Så nu skal jeg til jobsamtale på torsdag efter arbejde :panik:
12
Brugeravatar
Nicolait
Kort karma: 82
Likede indlæg: 2771

Indlægaf Nicolait » 14. jan 2020, 06:08

TakeAChanceOnMe skrev:Jeg blev ringet op om jeg havde lyst til at komme til jobsamtale hos den fodboldklub jeg ansøgte ved i fredags. Så nu skal jeg til jobsamtale på torsdag efter arbejde :panik:

Sådan! :gogo:
1
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
JumboJette
Kort karma: 163
Likede indlæg: 1732

Indlægaf JumboJette » 15. jan 2020, 12:07

Uh, jeg skal til jobsamtale/kaffemøde hos et reklamebureau i næste uge! :pompom:

Totalt drømmescenarie, altså virkelig. Men der er MEGET længe til. :ninja:
10
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 428
Likede indlæg: 4559

Indlægaf Neenah » 15. jan 2020, 12:17

JumboJette skrev:Uh, jeg skal til jobsamtale/kaffemøde hos et reklamebureau i næste uge! :pompom:

Totalt drømmescenarie, altså virkelig. Men der er MEGET længe til. :ninja:

Godt klaret! Uopfordret ansøgning?
0
M <29.08.18>
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 428
Likede indlæg: 4559

Indlægaf Neenah » 15. jan 2020, 12:19

Jeg er i gang med at skrive en ansøgning på et opslået job - faktisk er der to slået op lige nu, som jeg VIRKELIG gerne vil ha. Jeg søgte hos det ene af stederne for et par måneder siden, og der var 150 ansøgere bare til et barselsvikariat :tie:
2
M <29.08.18>

Tilbage til "Job"