Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Brugeravatar
Misantropen
Kort karma: 83
Likede indlæg: 1994

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Misantropen » 16. nov 2018, 23:40

DenBruneMunk skrev:
Misantropen skrev:
DenBruneMunk skrev:
Misantropen skrev:Der kommer en hundetelepatør i Go' aften Danmark om lidt. Hun skal finde ud af hvad Michelle Bellaiches hund har på hjerte :D

Det kunne være meget interessant at prøve, selvom jeg har en formodning om hvad mine hunde har på hjerte.

Sagde hun noget som ikke passede ind i alle familier. Bare historien om hundens bøvseri fik mig næsten til at grine.

Godt nok elsker jeg mine hunde men jeg ville aldrig udsætte dem for hendes ævl, så hellere se på nogle hundetubes, de finder da i det mindste hundegøen sjovere eller store bjørne på tv :) Langt federe og troværdigt.

Hun er ikke i familie med de 2 døtre fra Britta Nielsen? Bare jeg kan komme på tv, så er der nogen som tror mig :)

Det var ikke hunden der bøvsede. Hende telepatøren(hvis det hedder det) sammenlignede hundens lyde som veltilfredshed over et godt måltid hvor der bliver bøvset, hvilket er normalt i hendes oprindelseslands kultur. Hvis jeg fik rigtigt fat i det.

Ja, den fik jeg , så var det jo også at fortolke hundes lyd som en bøvs, hvis dens lyd var at sammenligne med det, og det gjorde hun skam.

I hvert fald iflg. hendes fortolkning som hun mener folk gør som du siger i hendes kultur, som altså var dansk, som hun også påpegede :)

Tror vistnok jeg har hørt bøvseri fra hunde, næsten som at høre prutterne, dem hører man så sjældent men meget andet afslører dem.

Ok, så misforstod jeg.
0
Billede
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 438
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 6470

Indlægaf Studsgaard » 19. nov 2018, 20:59

Hurra for at Aya er så klog en hund.
De her dage hvor hun skal holdes i ro, pga foden, så er det ret dejligt at vi kan aktivere hende og få hende til at brænde en del energi af, ved at hun får foder i diverse udfordrende bøtter, eller ude hun skal snuse efter det.
Desuden laver vi taget træning og andre rolige indendørs lydigheds træning.
Så jeg har nu en hund der på komando kan lukke skabe og skuffer for mig :klap:
2
Brugeravatar
TinaW
Kort karma: 158
Likede indlæg: 2140

Indlægaf TinaW » 23. nov 2018, 07:13

Jeg skal have aflivet vores ene marsvin i dag. Hun er ikke ung længere og hun er begyndt at tabe sig og hendes balance er ikke helt god.
Øv, hvor jeg hader den del af, at have kæledyr. Men hun skal ikke have det skidt, fordi jeg ikke kan få taget beslutningen.
Hendes makker, som vi egentligt kun fik, fordi hendes søster døde sidste sommer, har jeg fundet et nyt hjem til, hvor der er tre andre marsvin. Så der kommer hun ud på søndag og så skal vi ikke have smådyr igen.
0
Brugeravatar
Misantropen

Indlægaf Misantropen » 2. dec 2018, 11:18

Dmitra skrev:Gulvet hver eneste gang Borderlinegøjerne har været ude. De er virkelig glade for den bjælke, hvis ikke jeg finder en løsning ender de med at have gnavet igennem den. Man skulle tro det var Søren Spætte og hans kusine der var flyttet ind.

Er der noget af bjælken tilbage eller hvad er status? :-D
0
Billede
Brugeravatar
Dmitra
Kort karma: 692
Likede indlæg: 8724

Indlægaf Dmitra » 2. dec 2018, 11:22

Misantropen skrev:
Dmitra skrev:Gulvet hver eneste gang Borderlinegøjerne har været ude. De er virkelig glade for den bjælke, hvis ikke jeg finder en løsning ender de med at have gnavet igennem den. Man skulle tro det var Søren Spætte og hans kusine der var flyttet ind.

De har lavet en afrundet fordybning i bjælken, der sidder de ofte bare og sidder, det er faktisk nærmest en redde de har udgravet. De gnasker ikke rigtigt i bjælkerne mere, de begyndte dog lidt med bjælken over sofaen, men tror jeg fik skræmt dem fra projektet.

De er til gengæld i gang med at lave et eller andet ved lamellerne, kan dog ikke greje hvad det går ud på :gruble:.
0
Life is the bitch, and death is her sister.
Sleep is the cousin, we're a fuckin' family picture :deer:
Brugeravatar
Misantropen

Indlægaf Misantropen » 2. dec 2018, 11:55

Dmitra skrev:
Misantropen skrev:

De har lavet en afrundet fordybning i bjælken, der sidder de ofte bare og sidder, det er faktisk nærmest en redde de har udgravet. De gnasker ikke rigtigt i bjælkerne mere, de begyndte dog lidt med bjælken over sofaen, men tror jeg fik skræmt dem fra projektet.

De er til gengæld i gang med at lave et eller andet ved lamellerne, kan dog ikke greje hvad det går ud på :gruble:.

De gør måske klar til familieforøgelse :slem:
0
Billede
Brugeravatar
Dmitra

Indlægaf Dmitra » 3. dec 2018, 15:35

Jeg ved ikke hvad denne besættelse kaldes (den kan nok ryge ind under pica for dyr :ninja:) men Henri og Daisy har jo gnavet en fordybning i min ene bjælke, jeg er ret sikker på det er en slags rede de har lavet, men hvad de er stoppet med at gnaske i bjælkerne- de sidste 4 dage har de været helt sygeligt besatte af mine lamelgardiner, jeg kan ikke greje hvad de laver men de er frygteligt koncentrede om de der lameller.

Tossede blå kræ, men hvad, de kan kun være tossede med mig som ejer jo :genert:.
1
Brugeravatar
Dmitra

Indlægaf Dmitra » 7. dec 2018, 12:28

Er det monstro sådan at fugle ligesom hunde fx ofte ligner deres ejere :genert:?

Henri og Daisy (dværgpapegøjer), specielt Henri er til tider mega klodsede. Den anden dag skrev jeg om hvordan de hærgede mine lamelgardiner. Det er det fortsat i gang med og den snor de plejede at hænge i, ja den har de bidt over så der kun er cirka 10 cm tilbage af den. Det glemmer de bare så alene i dag har de flere gange præsteret at ville kravle ned af den snor, der er jo bare ikke meget at kravle i så de falder slet og ret på gulvet og ligger så der og rygsurfer et par sekunder. I det hele taget undrer det mig lidt fugle kan falde ned, men fet handler nok om det er relstivt kort fald og deres reaktionsevne (måske fordi de bliver forskrækket) ikke er hurtigt nok.

Jeg er så lidt den onde ejer, jeg prøver at holde det i skak, men det ser ret komisk ud så sidder og smider samtidig med jeg selvfølgelig siger trøstende ord i ditto tonefald. Men de er altså lidt kluntede. :lun:
3
Brugeravatar
Ladysparrow
Kort karma: 119
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 1968

Indlægaf Ladysparrow » 7. dec 2018, 13:09

Dmitra skrev:Er det monstro sådan at fugle ligesom hunde fx ofte ligner deres ejere :genert:?

Henri og Daisy (dværgpapegøjer), specielt Henri er til tider mega klodsede. Den anden dag skrev jeg om hvordan de hærgede mine lamelgardiner. Det er det fortsat i gang med og den snor de plejede at hænge i, ja den har de bidt over så der kun er cirka 10 cm tilbage af den. Det glemmer de bare så alene i dag har de flere gange præsteret at ville kravle ned af den snor, der er jo bare ikke meget at kravle i så de falder slet og ret på gulvet og ligger så der og rygsurfer et par sekunder. I det hele taget undrer det mig lidt fugle kan falde ned, men fet handler nok om det er relstivt kort fald og deres reaktionsevne (måske fordi de bliver forskrækket) ikke er hurtigt nok.

Jeg er så lidt den onde ejer, jeg prøver at holde det i skak, men det ser ret komisk ud så sidder og smider samtidig med jeg selvfølgelig siger trøstende ord i ditto tonefald. Men de er altså lidt kluntede. :lun:

Jeg tror det kan have noget på sig, for min store Maine Coon dreng er mega klodset, er ikke særligt elegant. (forsøger at hoppe fra gulv til bord og ender med at hænge på kanten inden han falder ned - det er dog ikke et stunt jeg selv praktiserer) :forvirret2: At han så også virker lettere tomhjernet - det har han ihvertfald ikke fra mig, heller ikke sit gode udseende... :-p Han er også en forsigtig fyr der let bliver forskrækket - det har han tilgengæld fra mig... :lol2:
1
Brugeravatar
TinaW
Kort karma: 158
Likede indlæg: 2140

Indlægaf TinaW » 7. dec 2018, 16:14

Hvis du spørger min mand, så er jeg sikker på han vil sige at vores to mindste hundes “svaren igen”, åbenbare glæde over at høre deres egne stemmer og stædighed er fordi de efterligner mig.
Samt min hests særheder afspejler mine til en vis grad :fløjt: :D
0
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 1321
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 22314

Indlægaf LadyFox » 8. dec 2018, 19:15

Momo er lidt af en vanehund åbenbart.

I forbindelse med der kommer håndværkere har jeg rykket hans madskål fra stuen ud i gangen, det har resulteret i at han lunter ud i gangen, tager mad i munden og løber i fuld galop ind i stuen hvor maden stod før og tygger det, og så lunter han tilbage til madskålen og gentager handlingen.

:stoned:
4
"For fucks sake, I'm talking dangerous. Don't nobody talk dangerous anymore? Jesus!"
Brugeravatar
MocChi
Kort karma: 12
Likede indlæg: 228

Indlægaf MocChi » 10. dec 2018, 13:25

LadyFox skrev:Momo er lidt af en vanehund åbenbart.

I forbindelse med der kommer håndværkere har jeg rykket hans madskål fra stuen ud i gangen, det har resulteret i at han lunter ud i gangen, tager mad i munden og løber i fuld galop ind i stuen hvor maden stod før og tygger det, og så lunter han tilbage til madskålen og gentager handlingen.

:stoned:

Så er han beskæftiget så længe :lol:
0

Tilbage til "Kæledyr"