Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Juki » 25. jun 2018, 12:55

LadyFox skrev:Er man en dårlig hundeejer hvis man flækker af grin fordi ens hund har været ved at give sig selv et hjertestop af skræk?

Der lå en tom emballage fra noget mad på fortovet, og Momo skulle selvfølgelig han og snuse til det, lige så snart hans snude rører emballagen begynder den at vibrere dansene i mens den summer højt, fordi den var fyldt med spyfluer. Momo stikker i et skrig og hopper en meter lige op i luften mens han er helt stiv i kroppen - for så at prøve at tage flugten. Bagefter bliver han nysgerrig, og går der over igen, og laver samme reaktion bare uden et skrig og hopper kun halvt så højt op i luften. Efter det beslutter han dog at vi bare går videre. Shit, det så sjovt ud :lol: :klap:

Måske, men hold kæft hvor kan min yngste også være en tøsepige nogle gange over mærkelige ting. Det er ret sjovt at observere hendes reaktion på de simpleste ting. Så stopper hun fx op, klemmer sig helt sammen eller bliver vanvittig lang(hun er ligesom en harmonika) imens hun har en tyrenakke pga. rejste børster og går en stor bue om tingen imens den er under skarp overvågning. Nogle gange fnyser/bjæffer hun for lige at gøre opmærksom på at hun i hvert fald ikke er bange! Men hun skal samtidig heller ikke risikere noget ved at gø og gøre sig for bemærket :lol: Andre gange springer hun rundt, laver playbow og prøver at gøre det uimodståeligt at lege med hende. Det er typisk hvis hun har overvundet det hun undrede sig over hvad var, fx et pindsvin.

Min ældste er helt anderledes. Der skal mere til at slå ham ud af kurs eller for at han gider bruge energi på sådan noget. Til gengæld hader han humlebier og kan bruge lang tid på at nidstirre dem ved blomster og gø når de ikke lader sig påvirke af det :cuss: Det fatter min yngste til gengæld ikke altid. Det virker ikke altid til at hun ved det er humlebier han gør af, selvom hun står i nærheden. Men hvis der er udsigt til at man kan lave lidt ballade eller piske en stemning op, som han er med på eller vil lege så er hun straks med på hvad som helst.

Det er simpelthen sjovt at observere så forskellige de er, samtidig med deres små interne spil og kemi, og hvordan de kopierer og lærer af hinanden :D

Nå, det sidste var lidt et sidespring.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46093

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf LadyFox » 25. jun 2018, 13:13

Juki skrev:
LadyFox skrev:Er man en dårlig hundeejer hvis man flækker af grin fordi ens hund har været ved at give sig selv et hjertestop af skræk?

Der lå en tom emballage fra noget mad på fortovet, og Momo skulle selvfølgelig han og snuse til det, lige så snart hans snude rører emballagen begynder den at vibrere dansene i mens den summer højt, fordi den var fyldt med spyfluer. Momo stikker i et skrig og hopper en meter lige op i luften mens han er helt stiv i kroppen - for så at prøve at tage flugten. Bagefter bliver han nysgerrig, og går der over igen, og laver samme reaktion bare uden et skrig og hopper kun halvt så højt op i luften. Efter det beslutter han dog at vi bare går videre. Shit, det så sjovt ud :lol: :klap:

Måske, men hold kæft hvor kan min yngste også være en tøsepige nogle gange over mærkelige ting. Det er ret sjovt at observere hendes reaktion på de simpleste ting. Så stopper hun fx op, klemmer sig helt sammen eller bliver vanvittig lang(hun er ligesom en harmonika) imens hun har en tyrenakke pga. rejste børster og går en stor bue om tingen imens den er under skarp overvågning. Nogle gange fnyser/bjæffer hun for lige at gøre opmærksom på at hun i hvert fald ikke er bange! Men hun skal samtidig heller ikke risikere noget ved at gø og gøre sig for bemærket :lol: Andre gange springer hun rundt, laver playbow og prøver at gøre det uimodståeligt at lege med hende. Det er typisk hvis hun har overvundet det hun undrede sig over hvad var, fx et pindsvin.

Min ældste er helt anderledes. Der skal mere til at slå ham ud af kurs eller for at han gider bruge energi på sådan noget. Til gengæld hader han humlebier og kan bruge lang tid på at nidstirre dem ved blomster og gø når de ikke lader sig påvirke af det :cuss: Det fatter min yngste til gengæld ikke altid. Det virker ikke altid til at hun ved det er humlebier han gør af, selvom hun står i nærheden. Men hvis der er udsigt til at man kan lave lidt ballade eller piske en stemning op, som han er med på eller vil lege så er hun straks med på hvad som helst.

Det er simpelthen sjovt at observere så forskellige de er, samtidig med deres små interne spil og kemi, og hvordan de kopierer og lærer af hinanden :D

Nå, det sidste var lidt et sidespring.


Det lyder fantastisk :D

Jeg er slet ikke vandt til at have hunde der er tøsede på den her måde. Det overrasker mig ofte hvordan han reagere på ting, hvis man skal menneskeliggøre det synes jeg faktisk han virker ret dramatisk, især med de der skrig han kan lave - hvis han har en smule hård mave så skriger han når han skider, den ene dag skreg han over et eller andet med hans tomme madskål, den ene dag var han smuttet ud i opgangen og gad ikke ind igen fordi han synes vi skulle gå tur nu hvor han alligevel var derude så jeg besluttede at løfte ham og der skreg han inden jeg overhovedet havde rørt ham. Altså, folk må da næsten tro at jeg tæver ham, med de reaktioner :shock:

Altså, min bull terrier var også lidt af en kylling, men på den terrier-agtig måde hvor man jo mere råber røvhul af de ting man er bange for. Det kan jeg et eller andet sted bedre relaterer til.

Jeg er rigtig ærgerlig over ikke at måtte have to hunde her, jeg synes virkelig noget af det fedeste ved flokdyr er at se hvordan de interagere med hinanden. Omvendt så et det også meget godt Momo er ene hund her da han jo blev solgt fordi han ikke blev behandlet pænt af sin flok - men jeg kunne nu godt unde ham noget noget mere selskab med hunde hvor kemien er der.
1
...
Brugeravatar
MissIce
Indlæg: 471
Tilmeldt: 17. dec 2015, 20:01
Kort karma: 123
Likede indlæg: 1396

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf MissIce » 25. jun 2018, 13:17

3 forskellige nuancer af en hundesnude. Tjeco graver gerne sine tyggeben ned, så de kan lagre. Og ind i mellem bliver hans skatte flyttet. Men aldrig når vi ser det. For hvis vi ser det, så er gemmestedet kompromitteret. Men vi kan oftest se på hans snude, om han har været i haven og holde status. :fløjt:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Juki » 25. jun 2018, 13:34

LadyFox skrev:
Juki skrev:
LadyFox skrev:Er man en dårlig hundeejer hvis man flækker af grin fordi ens hund har været ved at give sig selv et hjertestop af skræk?

Der lå en tom emballage fra noget mad på fortovet, og Momo skulle selvfølgelig han og snuse til det, lige så snart hans snude rører emballagen begynder den at vibrere dansene i mens den summer højt, fordi den var fyldt med spyfluer. Momo stikker i et skrig og hopper en meter lige op i luften mens han er helt stiv i kroppen - for så at prøve at tage flugten. Bagefter bliver han nysgerrig, og går der over igen, og laver samme reaktion bare uden et skrig og hopper kun halvt så højt op i luften. Efter det beslutter han dog at vi bare går videre. Shit, det så sjovt ud :lol: :klap:

Måske, men hold kæft hvor kan min yngste også være en tøsepige nogle gange over mærkelige ting. Det er ret sjovt at observere hendes reaktion på de simpleste ting. Så stopper hun fx op, klemmer sig helt sammen eller bliver vanvittig lang(hun er ligesom en harmonika) imens hun har en tyrenakke pga. rejste børster og går en stor bue om tingen imens den er under skarp overvågning. Nogle gange fnyser/bjæffer hun for lige at gøre opmærksom på at hun i hvert fald ikke er bange! Men hun skal samtidig heller ikke risikere noget ved at gø og gøre sig for bemærket :lol: Andre gange springer hun rundt, laver playbow og prøver at gøre det uimodståeligt at lege med hende. Det er typisk hvis hun har overvundet det hun undrede sig over hvad var, fx et pindsvin.

Min ældste er helt anderledes. Der skal mere til at slå ham ud af kurs eller for at han gider bruge energi på sådan noget. Til gengæld hader han humlebier og kan bruge lang tid på at nidstirre dem ved blomster og gø når de ikke lader sig påvirke af det :cuss: Det fatter min yngste til gengæld ikke altid. Det virker ikke altid til at hun ved det er humlebier han gør af, selvom hun står i nærheden. Men hvis der er udsigt til at man kan lave lidt ballade eller piske en stemning op, som han er med på eller vil lege så er hun straks med på hvad som helst.

Det er simpelthen sjovt at observere så forskellige de er, samtidig med deres små interne spil og kemi, og hvordan de kopierer og lærer af hinanden :D

Nå, det sidste var lidt et sidespring.


Det lyder fantastisk :D

Jeg er slet ikke vandt til at have hunde der er tøsede på den her måde. Det overrasker mig ofte hvordan han reagere på ting, hvis man skal menneskeliggøre det synes jeg faktisk han virker ret dramatisk, især med de der skrig han kan lave - hvis han har en smule hård mave så skriger han når han skider, den ene dag skreg han over et eller andet med hans tomme madskål, den ene dag var han smuttet ud i opgangen og gad ikke ind igen fordi han synes vi skulle gå tur nu hvor han alligevel var derude så jeg besluttede at løfte ham og der skreg han inden jeg overhovedet havde rørt ham. Altså, folk må da næsten tro at jeg tæver ham, med de reaktioner :shock:

Altså, min bull terrier var også lidt af en kylling, men på den terrier-agtig måde hvor man jo mere råber røvhul af de ting man er bange for. Det kan jeg et eller andet sted bedre relaterer til.

Jeg er rigtig ærgerlig over ikke at måtte have to hunde her, jeg synes virkelig noget af det fedeste ved flokdyr er at se hvordan de interagere med hinanden. Omvendt så et det også meget godt Momo er ene hund her da han jo blev solgt fordi han ikke blev behandlet pænt af sin flok - men jeg kunne nu godt unde ham noget noget mere selskab med hunde hvor kemien er der.

Det kan godt være ret svært at holde masken nogle gange eller finde en grimasse der kan passe, især hvis man ikke lige kan se nogle umiddelbare farer.

Til gengæld kan hunde også freake mig ud når de reagerer på en måde så man skulle tro de kan se igennem ting eller på anden måde har særlige evner til at se og fornemme ting der ikke er der :nerve:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46093

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf LadyFox » 25. jun 2018, 14:02

Juki skrev:
LadyFox skrev:
Juki skrev:
LadyFox skrev:Er man en dårlig hundeejer hvis man flækker af grin fordi ens hund har været ved at give sig selv et hjertestop af skræk?

Der lå en tom emballage fra noget mad på fortovet, og Momo skulle selvfølgelig han og snuse til det, lige så snart hans snude rører emballagen begynder den at vibrere dansene i mens den summer højt, fordi den var fyldt med spyfluer. Momo stikker i et skrig og hopper en meter lige op i luften mens han er helt stiv i kroppen - for så at prøve at tage flugten. Bagefter bliver han nysgerrig, og går der over igen, og laver samme reaktion bare uden et skrig og hopper kun halvt så højt op i luften. Efter det beslutter han dog at vi bare går videre. Shit, det så sjovt ud :lol: :klap:

Måske, men hold kæft hvor kan min yngste også være en tøsepige nogle gange over mærkelige ting. Det er ret sjovt at observere hendes reaktion på de simpleste ting. Så stopper hun fx op, klemmer sig helt sammen eller bliver vanvittig lang(hun er ligesom en harmonika) imens hun har en tyrenakke pga. rejste børster og går en stor bue om tingen imens den er under skarp overvågning. Nogle gange fnyser/bjæffer hun for lige at gøre opmærksom på at hun i hvert fald ikke er bange! Men hun skal samtidig heller ikke risikere noget ved at gø og gøre sig for bemærket :lol: Andre gange springer hun rundt, laver playbow og prøver at gøre det uimodståeligt at lege med hende. Det er typisk hvis hun har overvundet det hun undrede sig over hvad var, fx et pindsvin.

Min ældste er helt anderledes. Der skal mere til at slå ham ud af kurs eller for at han gider bruge energi på sådan noget. Til gengæld hader han humlebier og kan bruge lang tid på at nidstirre dem ved blomster og gø når de ikke lader sig påvirke af det :cuss: Det fatter min yngste til gengæld ikke altid. Det virker ikke altid til at hun ved det er humlebier han gør af, selvom hun står i nærheden. Men hvis der er udsigt til at man kan lave lidt ballade eller piske en stemning op, som han er med på eller vil lege så er hun straks med på hvad som helst.

Det er simpelthen sjovt at observere så forskellige de er, samtidig med deres små interne spil og kemi, og hvordan de kopierer og lærer af hinanden :D

Nå, det sidste var lidt et sidespring.


Det lyder fantastisk :D

Jeg er slet ikke vandt til at have hunde der er tøsede på den her måde. Det overrasker mig ofte hvordan han reagere på ting, hvis man skal menneskeliggøre det synes jeg faktisk han virker ret dramatisk, især med de der skrig han kan lave - hvis han har en smule hård mave så skriger han når han skider, den ene dag skreg han over et eller andet med hans tomme madskål, den ene dag var han smuttet ud i opgangen og gad ikke ind igen fordi han synes vi skulle gå tur nu hvor han alligevel var derude så jeg besluttede at løfte ham og der skreg han inden jeg overhovedet havde rørt ham. Altså, folk må da næsten tro at jeg tæver ham, med de reaktioner :shock:

Altså, min bull terrier var også lidt af en kylling, men på den terrier-agtig måde hvor man jo mere råber røvhul af de ting man er bange for. Det kan jeg et eller andet sted bedre relaterer til.

Jeg er rigtig ærgerlig over ikke at måtte have to hunde her, jeg synes virkelig noget af det fedeste ved flokdyr er at se hvordan de interagere med hinanden. Omvendt så et det også meget godt Momo er ene hund her da han jo blev solgt fordi han ikke blev behandlet pænt af sin flok - men jeg kunne nu godt unde ham noget noget mere selskab med hunde hvor kemien er der.

Det kan godt være ret svært at holde masken nogle gange eller finde en grimasse der kan passe, især hvis man ikke lige kan se nogle umiddelbare farer.

Til gengæld kan hunde også freake mig ud når de reagerer på en måde så man skulle tro de kan se igennem ting eller på anden måde har særlige evner til at se og fornemme ting der ikke er der :nerve:


Uh, ja. Det kender jeg godt. Det et en af fordelene ved at jeg har købt Momo som voksen, jeg undgår spøgelses-alderen. Med mine sidste hunde har jeg godt nok freaket ud nogle gange når de som hvalpe har set spøgelser over alt. Især på ture i buldermørke eller når de er faret op midt om natten for at gå hysterisk af gangen eller lignende. :wacko:
1
...
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Juki » 25. jun 2018, 14:06

MissIce skrev:3 forskellige nuancer af en hundesnude. Tjeco graver gerne sine tyggeben ned, så de kan lagre. Og ind i mellem bliver hans skatte flyttet. Men aldrig når vi ser det. For hvis vi ser det, så er gemmestedet kompromitteret. Men vi kan oftest se på hans snude, om han har været i haven og holde status. :fløjt:

:lol:

Det virker meget bekendt :lol2:
Her kan hundene heller ikke skjule hvis de har spioneret på naboen og deres kat, for når de lurer derind forgår det i nogle sprækker/riller i et rækværk med alger på, hvilket medfører de får en grøn stribe over snuden. Men hvis jeg spørger om de har luret eller tager dem i at stå ved rækværket så opfører de som om det ikke er noget de kender noget til..

(Der sker ikke noget ved det, de må gerne lure både for mig og naboen. Det er bare fordi de tit gør sig bemærket med at pibe for at få opmærksomhed fra dem og deres eventuelle gæster, og de lader sig ikke spise af med lidt opmærksomhed eller ingen opmærksomhed overhovedet. Derfor er jeg nødt til at holde dem lidt i ørerne nogle gange)
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Juki » 25. jun 2018, 14:20

LadyFox skrev:
Juki skrev:Det kan godt være ret svært at holde masken nogle gange eller finde en grimasse der kan passe, især hvis man ikke lige kan se nogle umiddelbare farer.

Til gengæld kan hunde også freake mig ud når de reagerer på en måde så man skulle tro de kan se igennem ting eller på anden måde har særlige evner til at se og fornemme ting der ikke er der :nerve:


Uh, ja. Det kender jeg godt. Det et en af fordelene ved at jeg har købt Momo som voksen, jeg undgår spøgelses-alderen. Med mine sidste hunde har jeg godt nok freaket ud nogle gange når de som hvalpe har set spøgelser over alt. Især på ture i buldermørke eller når de er faret op midt om natten for at gå hysterisk af gangen eller lignende. :wacko:

Jeg er ikke vokset op med hunde, men jeg ved heller ikke om det ville være en fordel når de reagerer sådan pga. deres gode hørelse, syn og overblik. Jeg er heller ikke altid selv den mest modige så det kunne hurtigt ende uheldigt hvis vi fik kørt hinanden op :lol:

Men jeg er til gengæld ret så fascineret og imponeret over hundes evne til at gå fra at snorksove højlydt til på få sekunder at springe op, ryste sig og være klar til en gåtur hvis de bliver vækket af spørgsmålet om de vil med på tur :lol2: Også bare hvis de kun opfatter nogle velkendte ord pga. tonelejet i en samtale med en anden person, uanset om denne er fysisk til stede eller det fx er en telefonsamtale.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Hunkat » 26. jun 2018, 07:31

Er der nogen der har et godt trick til en killing der skifter tænder? Vi har jo lige fået vores killing ind af døren, 15 uger gammel og han udviser alle tegn på så småt at gå i gang med tandskifte. F.eks. tygger han primært med den ene side af munden, så jeg tænker den anden side nok er lidt øm.

Han var til dyrlæge for mindre end en måned siden så der skulle ikke være noget galt med ham i øvrigt. Men han trænger til noget der kan tage tandpinen. Jeg har tænkt på sådan nogle sticks man bruger til hunde/hvalpe måske?
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Juki » 26. jun 2018, 08:08

Hunkat skrev:Er der nogen der har et godt trick til en killing der skifter tænder? Vi har jo lige fået vores killing ind af døren, 15 uger gammel og han udviser alle tegn på så småt at gå i gang med tandskifte. F.eks. tygger han primært med den ene side af munden, så jeg tænker den anden side nok er lidt øm.

Han var til dyrlæge for mindre end en måned siden så der skulle ikke være noget galt med ham i øvrigt. Men han trænger til noget der kan tage tandpinen. Jeg har tænkt på sådan nogle sticks man bruger til hunde/hvalpe måske?

Måske noget koldt/køligt til gummerne?

Til hvalpe kan det være smart med en gulerod at tygge i ved tandskift, men jeg ved ikke lige om man kan få nogle lignende som katte gider spise :D
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Pandesteg » 26. jun 2018, 08:48

Hunkat skrev:Er der nogen der har et godt trick til en killing der skifter tænder? Vi har jo lige fået vores killing ind af døren, 15 uger gammel og han udviser alle tegn på så småt at gå i gang med tandskifte. F.eks. tygger han primært med den ene side af munden, så jeg tænker den anden side nok er lidt øm.

Han var til dyrlæge for mindre end en måned siden så der skulle ikke være noget galt med ham i øvrigt. Men han trænger til noget der kan tage tandpinen. Jeg har tænkt på sådan nogle sticks man bruger til hunde/hvalpe måske?


Har han decideret ondt? Vores har skiftet tænder uden vi mærkede noget som helst til det.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16081
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29898

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf TinaW » 26. jun 2018, 09:06

Vores gamle har som hvalp/unghund ikke rigtigt været vant til at omgås andre hunde (hun var 8 mdr. da jeg fik hende) og hun har altid været sær og foretrukket mennesker frem for andre hunde.
Da vi så fik den mellemste for to år siden, var jeg noget spændt på, hvordan hun ville tage det, men udover at hun i starten tydeligvis håbede på, at han forsvandt igen, så er det gået over al forventning.
Hun lod ham forstå, at hun bestemte og det har været det samme med den mindste, der også er en tæve.
Hun har sagt fra, men aldrig været unødig hård ved de to andre og hun skal stadig bare løfte overlæben, så retter de ind.
Det er kun godt, da hun efterhånden hverken hører eller ser ret godt.
Den mindste og den mellemste har så meget glæde af hinanden, også fordi de leger på samme måde
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Pandesteg » 26. jun 2018, 09:37

Vi skal passe mine forældres hund fra på fredag. Er meget spændt på, hvordan kattene kommer til at tage det. Hunden har været på besøg hos os mange gange, men ikke til overnatning/pasning efter vi fik kattene. Især min kattepige er så sød i øjeblikket, hun vil putte hos mig både når jeg sidder i sofaen og om natten i sengen, så bliver lidt ked af det, hvis hun stopper med det, når hunden kommer. Det gør hun nemlig altid, når vi passer min fars kat. Men jeg tror faktisk bedre, at hun kan lide hunden end hun kan lide min fars kat :lol:
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Hunkat » 26. jun 2018, 09:55

Pandesteg skrev:
Hunkat skrev:Er der nogen der har et godt trick til en killing der skifter tænder? Vi har jo lige fået vores killing ind af døren, 15 uger gammel og han udviser alle tegn på så småt at gå i gang med tandskifte. F.eks. tygger han primært med den ene side af munden, så jeg tænker den anden side nok er lidt øm.

Han var til dyrlæge for mindre end en måned siden så der skulle ikke være noget galt med ham i øvrigt. Men han trænger til noget der kan tage tandpinen. Jeg har tænkt på sådan nogle sticks man bruger til hunde/hvalpe måske?


Har han decideret ondt? Vores har skiftet tænder uden vi mærkede noget som helst til det.


Jeg tror ikke han har ondt som sådan, han spiser gerne tørfoder og jeg må gerne røre ved hans mund, så jeg tvivler på han har smerter. Men jeg kan se at han lægger hovedet lidt på skrå når han tygger, så jeg mistænker at den ene side måske er lidt øm eller klør.
:lol:
Jeg tror jeg prøver med babygulerødder og ser om det er noget for ham, ellers må vi jo bare vente på at han bliver træt af at bide i alt andet
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9417

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Modesty Blame » 30. jun 2018, 08:53

Min mors ældste kat er død - eller altså, han er blevet aflivet. Det er den kat, som jeg fandt på mit trappetrin i november 2007, hvor han bare var en stor killing, der ikke havde noget hjem, så han har en helt særlig plads i mit hjerte.
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Studsgaard » 1. jul 2018, 19:39

Så har vores børn fået det at vide. Vi tog hjem til hvalpene under påskud vi skulle have kaffe og ældsten der netop har været på ferie skulle have lov til at se hvalpene. Dem der ejer dem kom ud med en kasse og børnene fik at vide det var en overraskelse. Der i var en seddel hvorunder bare stod til familien Studsgaard fra “ejerne” og børnene blev noget forvirret indtil manden af parret så stod med hende i armene og rakte hende til vores børn.
De blev alle tre ovenud lykkelige. Mellemsten slægter mig ret meget på, så som forventet græd han af glæde. Han er også den af dem der allermest har ønsket en stor hund. Han har grædt virkelig mange gange her i aften.
3

Tilbage til "Kæledyr"