Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf icelady » 14. mar 2018, 15:54

icelady skrev:Jeg har et spørgsmål til hundeejere...


Er det "normalt" at en hund cirka 2 mdr efter sin første løbetid stadig er meget træt?


Det er knægtens hund; hun har lige rundet et år og før løbetiden var hun livlig og legesyg...nu er hun bare doven det meste af tiden.

Hun spiser og drikker og alt det andet som sædvanligt; hun er bare doven, gider allerhøjst lege i 5-10 minutter og ellers sover hun dagen væk.



Lige en update på den her.

De var i legestue med hende i går, og de havde en meget beskidt og meget træt hund med hjem. Ud af den time, det varede, havde hun tonset rundt med de andre hunde i cirka 50 minutter. :D

(De vil dog stadig vende det med dyrlæge, og høre, hvad hun mener om det)
2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Juki » 14. mar 2018, 16:55

icelady skrev:
icelady skrev:Jeg har et spørgsmål til hundeejere...


Er det "normalt" at en hund cirka 2 mdr efter sin første løbetid stadig er meget træt?


Det er knægtens hund; hun har lige rundet et år og før løbetiden var hun livlig og legesyg...nu er hun bare doven det meste af tiden.

Hun spiser og drikker og alt det andet som sædvanligt; hun er bare doven, gider allerhøjst lege i 5-10 minutter og ellers sover hun dagen væk.



Lige en update på den her.

De var i legestue med hende i går, og de havde en meget beskidt og meget træt hund med hjem. Ud af den time, det varede, havde hun tonset rundt med de andre hunde i cirka 50 minutter. :D

(De vil dog stadig vende det med dyrlæge, og høre, hvad hun mener om det)

Det lyder som en god idé at besøge dyrlægen uanset hvad, men godt at hun havde det sjovt imens :)
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Buffy » 14. mar 2018, 17:03

Emma The Mermaid skrev:Jeg tror jeg har “mistet” en kat.

Jeg har to-tre katte der bor i garagen/laden og de trives som udekatte. De to af dem er der altid og hele tiden. Den sidste kommer og går som han vil. Jeg tror han skifter mellem mit hus og et andet, men er ikke sikker. Han kan godt være væk en uges tid og kommer så tilbage igen.
Har ikke set ham i ni dage, og har været ude med hunden for at lede efter ham. Vi fandt ingen spor ham. Har været hos de nærmeste naboer, ingen har set ham.

Alle katte boede her da min eks og jeg flyttede ind så det har altid været sådan med ham. Jeg bor ikke ud til en vej og han færdes meget sikkert på vejen. Det ville overraske mig meget, hvis han er kørt ned.

Har i prøvet at en kat var væk længere end normalt?


Hvis han ikke er neutraliseret, skal du ikke blive overrasket, hvis han dukker op igen efter 14 dage især på denne tid om året.
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf icelady » 14. mar 2018, 19:35

Har lige talt med knægten og fortalt jeg havde skrevet herinde om deres hund.

Han har så bedt mig "spørge de kloge hoveder" om det der falsk drægtighed indebærer at hun får mælk i yveret.

De har desuden bemærket at hun har "lavet reder"; hun ligesom graver i sine tæpper, og især et af hendes legedyr må de absolut ikke fjerne. Gør de det, så bliver det lagt på samme plads på hendes tæppe ved siden af sengen. :gruble:



De har selvfølgelig selv tjekket på nettet og mener det er falsk drægtighed, så hvis I har gode råd til, om de skal være specielt opmærksomme på noget.

(ja, der er lang tid til fredag for de 2 hundeejere :D )
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Pandesteg » 14. mar 2018, 20:26

Hvordan introducerer man bedst en ny kat til den gamle flok? Min far har en kattekilling på
4 mdr. og vi skal passe den knap 3 uger. Vil jo gerne at den ikke bliver mejet ned af mine tre sorte trolde og omvendt synes jeg jo heller ikke, at mine egne katte skal lide for meget under et nyt bekendtskab.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15157

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Zonta » 14. mar 2018, 20:42

Emma The Mermaid skrev:Jeg tror jeg har “mistet” en kat.

Jeg har to-tre katte der bor i garagen/laden og de trives som udekatte. De to af dem er der altid og hele tiden. Den sidste kommer og går som han vil. Jeg tror han skifter mellem mit hus og et andet, men er ikke sikker. Han kan godt være væk en uges tid og kommer så tilbage igen.
Har ikke set ham i ni dage, og har været ude med hunden for at lede efter ham. Vi fandt ingen spor ham. Har været hos de nærmeste naboer, ingen har set ham.

Alle katte boede her da min eks og jeg flyttede ind så det har altid været sådan med ham. Jeg bor ikke ud til en vej og han færdes meget sikkert på vejen. Det ville overraske mig meget, hvis han er kørt ned.

Har i prøvet at en kat var væk længere end normalt?

Min første barndomskat var engang væk i 10 måneder. Han havde dog været et andet sted, for han var blevet tykkere. Så det er stadig håb :)
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Studsgaard » 14. mar 2018, 21:02

icelady skrev:Har lige talt med knægten og fortalt jeg havde skrevet herinde om deres hund.

Han har så bedt mig "spørge de kloge hoveder" om det der falsk drægtighed indebærer at hun får mælk i yveret.

De har desuden bemærket at hun har "lavet reder"; hun ligesom graver i sine tæpper, og især et af hendes legedyr må de absolut ikke fjerne. Gør de det, så bliver det lagt på samme plads på hendes tæppe ved siden af sengen. :gruble:



De har selvfølgelig selv tjekket på nettet og mener det er falsk drægtighed, så hvis I har gode råd til, om de skal være specielt opmærksomme på noget.

(ja, der er lang tid til fredag for de 2 hundeejere :D )

Det kan de godt, men gør det ikke altid.
Hvis der er mælk må de endelig ikke rør ved patterne, for stimuleres de kommer der endnu mere mælk.

Hvis hun er det, anbefaler jeg hun bliver steriliseret. Når de først har været det er risikoen for det kommer igen større. Og det medfører øget risiko for livmoderbetændelse.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46094

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf LadyFox » 14. mar 2018, 21:24

icelady skrev:Har lige talt med knægten og fortalt jeg havde skrevet herinde om deres hund.

Han har så bedt mig "spørge de kloge hoveder" om det der falsk drægtighed indebærer at hun får mælk i yveret.

De har desuden bemærket at hun har "lavet reder"; hun ligesom graver i sine tæpper, og især et af hendes legedyr må de absolut ikke fjerne. Gør de det, så bliver det lagt på samme plads på hendes tæppe ved siden af sengen. :gruble:



De har selvfølgelig selv tjekket på nettet og mener det er falsk drægtighed, så hvis I har gode råd til, om de skal være specielt opmærksomme på noget.

(ja, der er lang tid til fredag for de 2 hundeejere :D )


Det lyder som om jeg havde ret.

Væk med de ting hun tager til sig som hvalpe. Eller det er der delte meninger om om man bør, men jeg ville bestemt prøve at stoppe adfærden. Og så ville jeg overveje at sterilisere i mellem løbetiderne, efter symptomerne er færdige - for det vil sandsynligvis komme igen og igen, og det er ikke den fedeste tilstand at være i for hunden.
0
...
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf icelady » 14. mar 2018, 21:24

Studsgaard skrev:Det kan de godt, men gør det ikke altid.
Hvis der er mælk må de endelig ikke rør ved patterne, for stimuleres de kommer der endnu mere mælk.

Hvis hun er det, anbefaler jeg hun bliver steriliseret. Når de først har været det er risikoen for det kommer igen større. Og det medfører øget risiko for livmoderbetændelse.


"Fejlen" med de unge mennesker jo, at de læser nettet tyndt og bliver mere og mere forvirrede, om de have hende steriliseret eller ej :D

De vil selvfølgelig snakke det igennem med dyrlægen og høre hendes vurdering.


Jeg har så også selv kigget lidt på nettet :genert: Og som du også skriver så er der jo en øget risiko for livmoderhalsbetændelse.

Jeg spurgte dem om de havde planlagt hun skulle have hvalpe på et tidspunkt, men det afviser de definitivt. Så i bund og grund står der ikke noget til hinder for en sterilisation, hvis det er det de beslutter sig for. :)

De undrer sig så over, om der kan gå betændelse i hendes patter, nu hvor der er lidt mælk, eller om det er harmløst. (Mest ift om det kan vente til fredag hvor de alligevel skal til dyrlægen.)
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Studsgaard » 14. mar 2018, 21:55

icelady skrev:
Studsgaard skrev:Det kan de godt, men gør det ikke altid.
Hvis der er mælk må de endelig ikke rør ved patterne, for stimuleres de kommer der endnu mere mælk.

Hvis hun er det, anbefaler jeg hun bliver steriliseret. Når de først har været det er risikoen for det kommer igen større. Og det medfører øget risiko for livmoderbetændelse.


"Fejlen" med de unge mennesker jo, at de læser nettet tyndt og bliver mere og mere forvirrede, om de have hende steriliseret eller ej :D

De vil selvfølgelig snakke det igennem med dyrlægen og høre hendes vurdering.


Jeg har så også selv kigget lidt på nettet :genert: Og som du også skriver så er der jo en øget risiko for livmoderhalsbetændelse.

Jeg spurgte dem om de havde planlagt hun skulle have hvalpe på et tidspunkt, men det afviser de definitivt. Så i bund og grund står der ikke noget til hinder for en sterilisation, hvis det er det de beslutter sig for. :)

De undrer sig så over, om der kan gå betændelse i hendes patter, nu hvor der er lidt mælk, eller om det er harmløst. (Mest ift om det kan vente til fredag hvor de alligevel skal til dyrlægen.)

Det kan der godt. Så de skal være opmærksomme på hende. Om hun bliver varm og rød ved patterne og det ikke er mælk men noget pus der kommer ud.
Jeg har desværre en del erfaring med det. Min den gamle hund havde det flere gange. Så hun blev steriliseret.
1
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf icelady » 14. mar 2018, 22:12

Studsgaard skrev:Det kan der godt. Så de skal være opmærksomme på hende. Om hun bliver varm og rød ved patterne og det ikke er mælk men noget pus der kommer ud.
Jeg har desværre en del erfaring med det. Min den gamle hund havde det flere gange. Så hun blev steriliseret.



Det siger jeg til dem. :)


Og takker på deres vegne for jeres råd og hjælp.
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46094

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf LadyFox » 14. mar 2018, 22:45

Momo har været passet hos min eks fra i går til i dag fordi der har været aflæsning af målere herhjemme i dag mens jeg ikke var hjemme. Og de har hygget sig og været på eventyr og det et gået så godt. Min eks har givet Momo et dækken.

Da jeg hentede Momo havde jeg en jeg ser på besøg, og Momo er ellers både reserveret og usikker på fremmede men i dag var han bare på med det samme og skulle op på skødet af min gæst med det samme.

Derudover kunne Momo intet da han kom, og han et efterhånden rimelig sikker i "sæt dig", forstår næsten et "nej" og han går næsten ikke på bordet og cyklerne klare han også uden at reagere 7 ud af 10 gange. Han er rykket sig sindssygt meget på en uge. Jeg er så stolt af den lille fyr.
5
...
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Juki » 15. mar 2018, 00:40

icelady skrev:
Studsgaard skrev:Det kan der godt. Så de skal være opmærksomme på hende. Om hun bliver varm og rød ved patterne og det ikke er mælk men noget pus der kommer ud.
Jeg har desværre en del erfaring med det. Min den gamle hund havde det flere gange. Så hun blev steriliseret.



Det siger jeg til dem. :)


Og takker på deres vegne for jeres råd og hjælp.

Hvor gammel er hunden?

Jeg har ikke erfaring med falsk drægtighed, men jeg synes de skal kontakte dyrlægen i morgen. Uanset hvad det er lyder det som en god idé lige at få en dyrlæge til at vurdere hundens adfærd. Og gerne hvis de har en fast dyrlæge der kender til hunden og dennes sygehistorie.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15157

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Zonta » 15. mar 2018, 12:48

Emma The Mermaid skrev:
Zonta skrev:
Emma The Mermaid skrev:Jeg tror jeg har “mistet” en kat.

Jeg har to-tre katte der bor i garagen/laden og de trives som udekatte. De to af dem er der altid og hele tiden. Den sidste kommer og går som han vil. Jeg tror han skifter mellem mit hus og et andet, men er ikke sikker. Han kan godt være væk en uges tid og kommer så tilbage igen.
Har ikke set ham i ni dage, og har været ude med hunden for at lede efter ham. Vi fandt ingen spor ham. Har været hos de nærmeste naboer, ingen har set ham.

Alle katte boede her da min eks og jeg flyttede ind så det har altid været sådan med ham. Jeg bor ikke ud til en vej og han færdes meget sikkert på vejen. Det ville overraske mig meget, hvis han er kørt ned.

Har i prøvet at en kat var væk længere end normalt?

Min første barndomskat var engang væk i 10 måneder. Han havde dog været et andet sted, for han var blevet tykkere. Så det er stadig håb :)

Vildt. Stod han pludselig bare ved døren?

Jep! Og vi havde jo anskaffet os en anden kat i mellemtiden, for vi regnede med, at han var blevet kørt ned eller var død på en anden måde.
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf icelady » 16. mar 2018, 15:30

Hunden er falsk drægtig.

De sidste par dage har hun rodet tæpper og dyner sammen, og den ene bamse har hun slæbt rundt på konstant.


Dyrlægen sagde at de kunne godt give hende hormoner for at modvirke det, men det villle de meget nødigt, da de mener det er bedst for hunden at være i det. Det var noget med, at hvis de gav hende hormoner, risikere man at hunden blev endnu mere forvirret end hun er nu. :gruble:


De fik samtidig at vide, at de kunne vælge at få beroligende til hende, fordi hun traver rundt, og ikke kan finde ro. Det har de valgt at se tiden an med, og de er nu gået i stærk tænkeboks ang at få hende steriliseret. Jeg tror de egenligt bare mangler at få tid til det hos dyrlægen, for de vil ikke have at hun skal have hvalpe.
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler

Tilbage til "Kæledyr"