Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12766
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 923
Likede indlæg: 12538

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Guilded_Lily » 25. mar 2024, 14:56

Santa skrev:Jeg er gammel hestepige, og derfor tænker jeg altid på en grime eller hovedtøj, når jeg ser folk bakse med store hunde, som trækker. Især hvis de er i sele, det gør det jo nemmere for hunden at trække igennem.
Men med et hovedtøj, så kan den trække alt det den vil, men du bestemmer hvorhen. Og det bliver de hurtigt trætte af.
Når man kan styre en 400 kg hingst med det, så kan man også styre en labrador :D

Men det er sjovt hvor forskellige hunde kan være; min hund går oftest i flexline, men af og til også i fast snor. Hun trækker yderst sjældent i flexlinen, men aldrig i fast snor. Der går hun nærmest “på plads” og snoren hænger slapt, men det har jeg faktisk aldrig trænet med hende.


Jeg er også gammel hestepige, men har egentlig aldrig tænkt på hundegrimen som et hovedtøj. Jeg så den mere som en art mundkurv. Men jeg vil da give den et forsøg.

Jeg har også både flexiline og fast snor, men jeg bruger mest flexien for at beskytte min lænd mest muligt. Hun trækker mest, når snoren er kort. Men når vi går langs markerne ad landevejen, og hun synes biler er the shit, kan hun ikke altid have længere snor. Så er det bedre ude på de små landeveje/grusveje.
0
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10132
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1212
Likede indlæg: 18209

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf .Magic. » 26. mar 2024, 21:46

En Dog Copenhagensele er vores favorit uanset om hunden trækker eller ej. Den har en D-ring på brystet og der kan snoren sættes i og så bagom et forben. Det mindsker stressen hos vores Nanook som også gerne vil frem de første 10 minutter af turen.
1
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8536
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15178

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Zonta » 27. mar 2024, 15:43

Vores hanhund (kastreret) på 6,5 år har været på det samme slankefoder siden han blev kastreret, så omkring 4-5 års tid. Det har fungeret rigtig godt, men han er begyndt at tage på. I januar var han til sundhedstjek og der blev han sat ned i madmængde (fra 180 til 150 gram to gange dagligt). Siden da har han så taget ca. 1 kg på. I dag var min mand forbi dyrlægen for at få ham vejet og spurgte veterinærsygeplejersken hvad vi lige skulle stille op med hans vægt. Han får så godt som aldrig menneskemad, han får gulerødder dagligt (råd fra dyrlægen og ikke noget nyt vi har indført), får sjældent godbidder/kødben/diverse, så vi regner ikke med, at det er dér synderen skal findes.
Nu skal vi skifte til et andet slankefoder og så vejes om en måneds tid. Hvis ikke han har tabt sig af at skifte foder, vil de gerne tage blodprøver for evt. at finde ud af hvad der ligger bag.
Han er ellers glad og tilfreds, men derfor kan han jo godt fejle et eller andet underliggende.
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16978
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1077
Likede indlæg: 21148

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Misantropen » 27. mar 2024, 17:50

Zonta skrev:Vores hanhund (kastreret) på 6,5 år har været på det samme slankefoder siden han blev kastreret, så omkring 4-5 års tid. Det har fungeret rigtig godt, men han er begyndt at tage på. I januar var han til sundhedstjek og der blev han sat ned i madmængde (fra 180 til 150 gram to gange dagligt). Siden da har han så taget ca. 1 kg på. I dag var min mand forbi dyrlægen for at få ham vejet og spurgte veterinærsygeplejersken hvad vi lige skulle stille op med hans vægt. Han får så godt som aldrig menneskemad, han får gulerødder dagligt (råd fra dyrlægen og ikke noget nyt vi har indført), får sjældent godbidder/kødben/diverse, så vi regner ikke med, at det er dér synderen skal findes.
Nu skal vi skifte til et andet slankefoder og så vejes om en måneds tid. Hvis ikke han har tabt sig af at skifte foder, vil de gerne tage blodprøver for evt. at finde ud af hvad der ligger bag.
Han er ellers glad og tilfreds, men derfor kan han jo godt fejle et eller andet underliggende.

Hvorfor ikke tage blodprøver med det samme hvis han trives på den nuværende foder?
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8536
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15178

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Zonta » 27. mar 2024, 17:52

Misantropen skrev:
Zonta skrev:Vores hanhund (kastreret) på 6,5 år har været på det samme slankefoder siden han blev kastreret, så omkring 4-5 års tid. Det har fungeret rigtig godt, men han er begyndt at tage på. I januar var han til sundhedstjek og der blev han sat ned i madmængde (fra 180 til 150 gram to gange dagligt). Siden da har han så taget ca. 1 kg på. I dag var min mand forbi dyrlægen for at få ham vejet og spurgte veterinærsygeplejersken hvad vi lige skulle stille op med hans vægt. Han får så godt som aldrig menneskemad, han får gulerødder dagligt (råd fra dyrlægen og ikke noget nyt vi har indført), får sjældent godbidder/kødben/diverse, så vi regner ikke med, at det er dér synderen skal findes.
Nu skal vi skifte til et andet slankefoder og så vejes om en måneds tid. Hvis ikke han har tabt sig af at skifte foder, vil de gerne tage blodprøver for evt. at finde ud af hvad der ligger bag.
Han er ellers glad og tilfreds, men derfor kan han jo godt fejle et eller andet underliggende.

Hvorfor ikke tage blodprøver med det samme hvis han trives på den nuværende foder?

Fordi det andet slankefoder han har fået nu, er bygget lidt anderledes på og måske kan virke. Det er heller ikke fordi han tager massivt på, men han burde ikke tage på med det han får indenbords.
1
J, juli 2018.
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10132
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1212
Likede indlæg: 18209

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf .Magic. » 29. mar 2024, 11:33

Nu siger jeg lige noget højt som jeg er vant til at få på puklen for - Men den almindelige dyrlæge ved meget sjældent noget om foder. De ønsker at man køber det de selv sælger.
Min tilgang til foder er så naturligt som muligt og så er det uden betydning om det er til hunde, heste eller kaniner.

Gulerod indeholder ret meget sukker og er ikke nødvendigvis noget hunde ville grave op for at spise, hvis udvalget var okay.

Supermarkedsgodbidder og “kødben” er ofte restaffald fra foderindustrien som er tilsat kødbenmel for at det skal klistre sammen. Kødbenmel er ikke noget hundens krop kan bruge til noget som helst fordi proteiner osv er slået i smadder under produktionen.

Min erfaring er at hunde der er på 100% eller 50% råtfoder hurtigt får en fin vægt. Man kan få så mange sunde snacks og ben som er naturlige og som ikke er forarbejdet eller som er minimalt forarbejdet.
Prøver din dyrlæge at bilde dig ind at det er usundt og farligt så lad være med at lytte. Er det produceret i Danmark eller Tyskland er forholdene ligeså hygiejniske som til menneskemad :-) fx produceres Rigtighundemad i Tyskland og de er toppen af poppen ift BARF herhjemme. De laver i øvrigt nogle medaljoner der hedder Bellas Favorit og de kan købes i 2 størrelser. Fordelen ved dem er at der har de tilsat urter, olie osv så man ikke selv skal stå og blande foder. Det kan godt være besværligt, hvis man ikke har prøvet det før.

Vores hunde får blandet råt og tørfoder (Essentials) fordi de trives bedst på at få det blandet. Nanook skal have alt for store mængder råt hvis han kun er på det og de små trives bedst med at kunne småspise hele dagen og så få råt 2 gange om dagen.

Det kan virkelig være et puslespil at finde det rigtige til pelsklumperne :P
1
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10132
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1212
Likede indlæg: 18209

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf .Magic. » 29. mar 2024, 11:40

Nå men jeg har gjort det igen. Jeg var ellers ligeså stolt af mig selv og jeg har faktisk sagt nej til omkring 10-15 kaniner det seneste års tid. Jeg er udmærket klar over at hende her starter samtalen på denne måde, fordi det er mig :lol:
Vi kender hinanden.

Så sig hej til min nye omplaceringsnimse som flytter ind på Søndag :fløjt:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16978
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1077
Likede indlæg: 21148

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Misantropen » 29. mar 2024, 11:45

.Magic. skrev:Nu siger jeg lige noget højt som jeg er vant til at få på puklen for - Men den almindelige dyrlæge ved meget sjældent noget om foder. De ønsker at man køber det de selv sælger.
Min tilgang til foder er så naturligt som muligt og så er det uden betydning om det er til hunde, heste eller kaniner.


Gulerod indeholder ret meget sukker og er ikke nødvendigvis noget hunde ville grave op for at spise, hvis udvalget var okay.

Supermarkedsgodbidder og “kødben” er ofte restaffald fra foderindustrien som er tilsat kødbenmel for at det skal klistre sammen. Kødbenmel er ikke noget hundens krop kan bruge til noget som helst fordi proteiner osv er slået i smadder under produktionen.

Min erfaring er at hunde der er på 100% eller 50% råtfoder hurtigt får en fin vægt. Man kan få så mange sunde snacks og ben som er naturlige og som ikke er forarbejdet eller som er minimalt forarbejdet.
Prøver din dyrlæge at bilde dig ind at det er usundt og farligt så lad være med at lytte. Er det produceret i Danmark eller Tyskland er forholdene ligeså hygiejniske som til menneskemad :-) fx produceres Rigtighundemad i Tyskland og de er toppen af poppen ift BARF herhjemme. De laver i øvrigt nogle medaljoner der hedder Bellas Favorit og de kan købes i 2 størrelser. Fordelen ved dem er at der har de tilsat urter, olie osv så man ikke selv skal stå og blande foder. Det kan godt være besværligt, hvis man ikke har prøvet det før.

Vores hunde får blandet råt og tørfoder (Essentials) fordi de trives bedst på at få det blandet. Nanook skal have alt for store mængder råt hvis han kun er på det og de små trives bedst med at kunne småspise hele dagen og så få råt 2 gange om dagen.

Det kan virkelig være et puslespil at finde det rigtige til pelsklumperne :P

Nej, man skal ikke være blind for at de er sælgere og sjovt nok kun anbefaler det de sælger. Min erfaring er heller ikke at de har en store viden om foder, kostsammensætning, specielkost (fx ved allergi) osv., medmindre de har en interesse i emnet og derfor har sat sig godt ind i det.
2
In_your_eyes
Indlæg: 1017
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:40
Kort karma: 158
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 1944

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf In_your_eyes » 29. mar 2024, 13:57

.Magic. skrev:Nu siger jeg lige noget højt som jeg er vant til at få på puklen for - Men den almindelige dyrlæge ved meget sjældent noget om foder. De ønsker at man køber det de selv sælger.
Min tilgang til foder er så naturligt som muligt og så er det uden betydning om det er til hunde, heste eller kaniner.

Gulerod indeholder ret meget sukker og er ikke nødvendigvis noget hunde ville grave op for at spise, hvis udvalget var okay.

Supermarkedsgodbidder og “kødben” er ofte restaffald fra foderindustrien som er tilsat kødbenmel for at det skal klistre sammen. Kødbenmel er ikke noget hundens krop kan bruge til noget som helst fordi proteiner osv er slået i smadder under produktionen.

Min erfaring er at hunde der er på 100% eller 50% råtfoder hurtigt får en fin vægt. Man kan få så mange sunde snacks og ben som er naturlige og som ikke er forarbejdet eller som er minimalt forarbejdet.
Prøver din dyrlæge at bilde dig ind at det er usundt og farligt så lad være med at lytte. Er det produceret i Danmark eller Tyskland er forholdene ligeså hygiejniske som til menneskemad :-) fx produceres Rigtighundemad i Tyskland og de er toppen af poppen ift BARF herhjemme. De laver i øvrigt nogle medaljoner der hedder Bellas Favorit og de kan købes i 2 størrelser. Fordelen ved dem er at der har de tilsat urter, olie osv så man ikke selv skal stå og blande foder. Det kan godt være besværligt, hvis man ikke har prøvet det før.

Vores hunde får blandet råt og tørfoder (Essentials) fordi de trives bedst på at få det blandet. Nanook skal have alt for store mængder råt hvis han kun er på det og de små trives bedst med at kunne småspise hele dagen og så få råt 2 gange om dagen.

Det kan virkelig være et puslespil at finde det rigtige til pelsklumperne :P

Jeg er helt enig, det samme gør sig gældende for foder til katte. Den viden de har om foder får de oftest fra deres leverandører og de vil jo bare gerne sælge deres produkter.
Jeg :stoned: over alle de vegetabilske produkter, der er i katte tørkost. Katte er obligate carnivor og kan ikke omsætte vegetabilske produkter og alligevel kan man ikke finde tørfoder ved dyrlægen uden at minimum 1 eller 2, ud af de 3 første produkter, er af vegetabilsk oprindelse.
At foreslå det til katte, er i min optik det samme som at foreslå produkter med kød til heste og kaniner. Men det er der jo ingen dyrlæger der foreslår.
1
:pompom:
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9579
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26795

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Santa » 29. mar 2024, 14:45

Min hund har fået specialfoder over halvdelen af sit liv, fordi hun fik betændelse i bugspytkirtlen. Hendes foder skulle altså være til sart mave/tarm. Samtidig skulle det være fedtfattigt, fordi hun er schnauzer (de har en tendens til overvægt) og fordi betændelsen kan forbindes med fedtrig kost. Det gik fint i mange år.
Senest har hun desværre haft blærebetændelse og blæresten, og det skal der nu også tages højde for i hendes kost.
Hun er temmelig lille, og hendes fodermængde er derfor ikke ret stor. Det ville være enormt vanskeligt og ærligt talt ikke forsvarligt at jeg eksperimenterede med råfodring.
Det har jeg direkte fra den specialuddannede dyrlægediætist, som vi var til konsultation hos i januar for at få lagt en kostplan. Og hun anbefalede i øvrigt gulerod!

Det har altid været gennem vores egen dyrlæge, at alle aftaler og anbefalinger om foder er lavet. Ikke een eneste gang har de forsøgt at pushe noget af de, de selv sælger. De fører faktisk ikke engang det fodermærke, som de anbefalede efter bugspytkirteloperationen.

Men måske er jeg bare meget heldig med min dyrlæge (og ret uheldig med min hunds helbred). Min hund er snart ti år, og i alt andet er hun meget sund og rask, med supergod muskeltoning og energi, og ligger i den meget slanke ende.
Så der findes altså også ærlige dyrlæger derude, som ved noget om foder.
1
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10132
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1212
Likede indlæg: 18209

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf .Magic. » 29. mar 2024, 20:37

Jeg læste ikke lige noget om betændelse i første indlæg så mit indlæg var kun ift vægt :-)
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8536
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15178

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Zonta » 31. mar 2024, 21:02

.Magic. skrev:Nu siger jeg lige noget højt som jeg er vant til at få på puklen for - Men den almindelige dyrlæge ved meget sjældent noget om foder. De ønsker at man køber det de selv sælger.
Min tilgang til foder er så naturligt som muligt og så er det uden betydning om det er til hunde, heste eller kaniner.

Gulerod indeholder ret meget sukker og er ikke nødvendigvis noget hunde ville grave op for at spise, hvis udvalget var okay.

Supermarkedsgodbidder og “kødben” er ofte restaffald fra foderindustrien som er tilsat kødbenmel for at det skal klistre sammen. Kødbenmel er ikke noget hundens krop kan bruge til noget som helst fordi proteiner osv er slået i smadder under produktionen.

Min erfaring er at hunde der er på 100% eller 50% råtfoder hurtigt får en fin vægt. Man kan få så mange sunde snacks og ben som er naturlige og som ikke er forarbejdet eller som er minimalt forarbejdet.
Prøver din dyrlæge at bilde dig ind at det er usundt og farligt så lad være med at lytte. Er det produceret i Danmark eller Tyskland er forholdene ligeså hygiejniske som til menneskemad :-) fx produceres Rigtighundemad i Tyskland og de er toppen af poppen ift BARF herhjemme. De laver i øvrigt nogle medaljoner der hedder Bellas Favorit og de kan købes i 2 størrelser. Fordelen ved dem er at der har de tilsat urter, olie osv så man ikke selv skal stå og blande foder. Det kan godt være besværligt, hvis man ikke har prøvet det før.

Vores hunde får blandet råt og tørfoder (Essentials) fordi de trives bedst på at få det blandet. Nanook skal have alt for store mængder råt hvis han kun er på det og de små trives bedst med at kunne småspise hele dagen og så få råt 2 gange om dagen.

Det kan virkelig være et puslespil at finde det rigtige til pelsklumperne :P

Jeg tror det var henvendt til mit indlæg omkring mad/overvægt hos min hund, ikke?

Vores hun har været på samme foder læææænge (4-5 års tid) og uden problemer med vægt eller noget. Han har altid fået gulerødder som snacks og det har vi aldrig hørt noget dårligt for. Han er ellers sund og rask og har aldrig rigtig fejlet noget. Så det er mest kombinationen af, at vi (efter dyrlægens råd) er gået ned i madmængde og han stadig tager på - uden at der er andet der er ændret, der bekymrer os. Jeg tror egentlig ikke det bunder i noget omkring hans foder pt.
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10132
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1212
Likede indlæg: 18209

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf .Magic. » 1. apr 2024, 15:27

Zonta skrev:
.Magic. skrev:Nu siger jeg lige noget højt som jeg er vant til at få på puklen for - Men den almindelige dyrlæge ved meget sjældent noget om foder. De ønsker at man køber det de selv sælger.
Min tilgang til foder er så naturligt som muligt og så er det uden betydning om det er til hunde, heste eller kaniner.

Gulerod indeholder ret meget sukker og er ikke nødvendigvis noget hunde ville grave op for at spise, hvis udvalget var okay.

Supermarkedsgodbidder og “kødben” er ofte restaffald fra foderindustrien som er tilsat kødbenmel for at det skal klistre sammen. Kødbenmel er ikke noget hundens krop kan bruge til noget som helst fordi proteiner osv er slået i smadder under produktionen.

Min erfaring er at hunde der er på 100% eller 50% råtfoder hurtigt får en fin vægt. Man kan få så mange sunde snacks og ben som er naturlige og som ikke er forarbejdet eller som er minimalt forarbejdet.
Prøver din dyrlæge at bilde dig ind at det er usundt og farligt så lad være med at lytte. Er det produceret i Danmark eller Tyskland er forholdene ligeså hygiejniske som til menneskemad :-) fx produceres Rigtighundemad i Tyskland og de er toppen af poppen ift BARF herhjemme. De laver i øvrigt nogle medaljoner der hedder Bellas Favorit og de kan købes i 2 størrelser. Fordelen ved dem er at der har de tilsat urter, olie osv så man ikke selv skal stå og blande foder. Det kan godt være besværligt, hvis man ikke har prøvet det før.

Vores hunde får blandet råt og tørfoder (Essentials) fordi de trives bedst på at få det blandet. Nanook skal have alt for store mængder råt hvis han kun er på det og de små trives bedst med at kunne småspise hele dagen og så få råt 2 gange om dagen.

Det kan virkelig være et puslespil at finde det rigtige til pelsklumperne :P

Jeg tror det var henvendt til mit indlæg omkring mad/overvægt hos min hund, ikke?

Vores hun har været på samme foder læææænge (4-5 års tid) og uden problemer med vægt eller noget. Han har altid fået gulerødder som snacks og det har vi aldrig hørt noget dårligt for. Han er ellers sund og rask og har aldrig rigtig fejlet noget. Så det er mest kombinationen af, at vi (efter dyrlægens råd) er gået ned i madmængde og han stadig tager på - uden at der er andet der er ændret, der bekymrer os. Jeg tror egentlig ikke det bunder i noget omkring hans foder pt.

I skal altså ikke hedde noget der minder så meget om hinandens navne - Jeg kan se jeg har blandet jer sammen :fløjt:

Jo det var til dig men også bare lidt højttænkning ifm dit indlæg tror jeg :-)
Det er egentlig bare min egne erfaringer med dyrlæger og foder til både hunde og kaniner. Vi har fået ny dyrlæge fordi vores flyttede. Hende vi har nu virker til at have mere viden om foder og sælger diverse heste- og hundefoder og man kan bestille hjem fra hende. Det kan jeg godt lide :-)
De andre dyrlæger vi har haft har altid forsøgt at sælge os det de solgte/dyrlægefoder. De mente sikkert at jeg var en træls kunde fordi jeg ikke hoppede på det og stoppede med deres såkaldte allergivenlige foder og fordi jeg gav råt selvom de mente at det var ikke ret sundt.
Jeg kan så se en kæmpe forskel på mine hunde (specielt storehunden) ift da de fik dehydreret svine”protein” og tørfoder med “kylling”. Hvilket der er mest i af det de fik.

Jeg har i hvert fald lært at bare fordi dyrlægen fortæller mig noget så er det godt lige at tjekke op på det eller lytte til sin mavefornemmelse. Ingen ved jo ikke alt selvom de er dyrlæger :-)

Igen tænker jeg mest bare højt men jeg synes også det er værd at tage med at det måske godt kunne være foderet, når han nu stadig tager på selvom han er gået ned i portioner.
Naturligvis kan det også være alt muligt andet som dyrlægen selvfølgelig ved :D
2
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10132
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1212
Likede indlæg: 18209

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf .Magic. » 4. apr 2024, 15:31

Min viden om islændere er ret begrænset.

Vores morgenvagt hos min hest har fået nyt arbejde og jeg vil gerne købe et eller andet til hende. Tænker et pandebånd, men er der forskel på størrelserne i islænderudstyr?
Kan de passe en Cob?
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16325
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1411
Likede indlæg: 30319

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf TinaW » 4. apr 2024, 18:32

.Magic. skrev:Min viden om islændere er ret begrænset.

Vores morgenvagt hos min hest har fået nyt arbejde og jeg vil gerne købe et eller andet til hende. Tænker et pandebånd, men er der forskel på størrelserne i islænderudstyr?
Kan de passe en Cob?


De fleste ja. Men der er også decideret islændere mærker.
F.eks her https://nordic-horse.com/
1

Tilbage til "Kæledyr"