Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Juki » 18. feb 2018, 14:44

Emma The Mermaid skrev:Jeg må af med noget galde.

Jeg arbejder sammen med en som har en golden hvalp på fem måneder. Den har altid slugt sin mad og derefter kastet op. For mig er det logisk.

Hun brokker sig evigt og altid at han sluger maden men vil ikke ændre at han kun spiser fra en madskål. I dag blev det for meget for mig. Jeg sagde til hende at hun skulle stoppe med at brokke sig og så bruge nogle af de tusinde råd jeg og en anden kollega er kommet med. Det vil hun heller ikke fordi det enten koster penge eller hun mener det er besværligt.

Jeg bliver så vred når folk ikke gider at forsøge at løse et problem, i stedet for bare at blive fem år og stædig.

Stakkels hund.. Det må være ubehageligt altid at kaste sin mad op. Det er heller ikke ligefrem sundt.

Tænk at man som ejer kan være så stædig over noget så simpelt :tie:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2531
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 128
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8488

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Raenil » 18. feb 2018, 15:01

Emma The Mermaid skrev:
Raenil skrev:Hvis vores hund skulle omplaceres og vi kunne finde den rette familie, ville den være gratis. Men jeg ville nok sætte en pris på DBA, bare for at rydde det værste væk.

Er det ikke DBA de værste sidder? Samt Gul og gratis.


Formentlig. Jeg ville nok starte på klubbens omplaceringsliste.
0
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2531
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 128
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8488

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Raenil » 18. feb 2018, 15:44

Emma The Mermaid skrev:
Raenil skrev:
Emma The Mermaid skrev:
Raenil skrev:Hvis vores hund skulle omplaceres og vi kunne finde den rette familie, ville den være gratis. Men jeg ville nok sætte en pris på DBA, bare for at rydde det værste væk.

Er det ikke DBA de værste sidder? Samt Gul og gratis.


Formentlig. Jeg ville nok starte på klubbens omplaceringsliste.

Jeg kan se at jeg læste dit indlæg forkert, bare glem det jeg skrev :lol:

Fik ikke læst at du i den sammenhæng ville sætte en pris på. Jeg læste at du ville sætte den på DBA fordi der netop ikke var skumle typer.


Nåe. :D
Mit indtryk er også at på DBA kan man ikke tabe en gratis hundehvalp uden at den er samlet op inden den når jorden.
Vores hund er en 7 år gammel tæve, så værdien er nok ikke så stor, men nu skal vi ikke af med hende, så det var lidt teoretisk.

Faktisk havde vist en situation da vi lige var flyttet i nyt hus. Nogle venner havde givet sønnen en hvalp i julegave et år. Hunden hylede og knægten kunne ikke sove og da de ikke havde sovet i en uge var de ved at falde fra hinanden. De spurgte os om vi ville have den, men vi var lige (som i dagen før) flyttet i vores nye hus, og måtte melde forbi - men vi ville gerne passe den indtil de fandt en anden løsning.
500 kroner senere var den afhentet aftenen efter.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf LadyFox » 18. feb 2018, 15:53

Emma The Mermaid skrev:
LadyFox skrev:Jeg kigger stadig på voksne hunde... Og helt ærligt, det er syg da utroligt hvad folk vil have for deres hunde.. :8:
Jeg kan godt forstå at det ikke er sjovt at skulle af med sin voksne hund, at man selv synes den er en milliard kroner værd fordi man ligesom har et bånd til den, og alt det der. Men altså, jeg synes det er en skør ting at ville have relativt mange penge for.

F.eks. en unghund blandingshund af to racer (der i mine øjne) absolut ingen mening giver at blande til 6000 kroner.

Skulle jeg sælge min hund ville han ikke blive solgt for under 10.000.
Selvom han ikke havde stamtavle ville prisen ikke ændre sig. De typer der typisk går efter dobermann er ikke typen jeg vil have min hund skal ende hos. De typer har sjældent 10.000 kroner.

Jeg ville aldrig give mere end 2.500-3.000 for en blanding eller hund uden tavle. Det er ikke avl jeg støtter. Jeg er på ingen måde “tavle-snob”, men jeg forstår ikke avl på kryds og tværs uden at forældrehundene tjekkes for arvelige sygdomme eller de der avler på nervøse og bange hunde. Adfærd er lige så arveligt som sygdomme.

Vil man have en “genbrugshund” så kig på de danske internater. Der er for mange hunde i Danmark som sidder og kukkelurer på et internat.


Som sagt så må folk jo sætte deres dyr til salg. Men hvis man sætter sin tavleløse voksne dobber til salg for over 10.000 kroner må man jo også tage med at der kan gå længe før man kommer af med hunden, hvis overhovedet.
Som du selv siger du vil heller ikke selv give de priser for en hund uden tavle, hvorfor skulle andre så ville?

Internater, er som nævnt tidligere ikke en mulighed for mig.
0
...
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Juki » 18. feb 2018, 15:56

LadyFox skrev:...

Hvad med genplaceringslister hos diverse opdrættere eller hundeklubber?
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf LadyFox » 18. feb 2018, 17:06

Juki skrev:
LadyFox skrev:...

Hvad med genplaceringslister hos diverse opdrættere eller hundeklubber?

Det har jeg også overvejet, eller søge noget udstationering.
Jeg har ikke vildt travlt med at få hund, jeg er heller ikke helt afklaret med om jeg vil have en voksen hund, frem for en hvalp. Det er lidt plusser og minusser ved begge synes jeg.
Med en voksen hund er det at få hund bare væsentlig tættere på end hvis det jeg går efter en hvalp.

Men lige nu kigger jeg også bare hvad der er derude - også fordi jeg har en masse krav hvis hunden skal være voksen, så jeg skal kun have en voksen hund hvis den rette dukker op, og der kan jo i realiteten gå flere år før det rette match dukker op.
Alene det at finde en sælger jeg stoler på er ærlig omkring hundens evt. Ulemper forstiller jeg mig kan blive svært. Jeg er ikke vanvittig tillidsfuld.

Men heldigvis har jeg godt tid :)
2
...
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Juki » 18. feb 2018, 18:44

Emma The Mermaid skrev:
LadyFox skrev:
Som sagt så må folk jo sætte deres dyr til salg. Men hvis man sætter sin tavleløse voksne dobber til salg for over 10.000 kroner må man jo også tage med at der kan gå længe før man kommer af med hunden, hvis overhovedet.
Som du selv siger du vil heller ikke selv give de priser for en hund uden tavle, hvorfor skulle andre så ville?

Internater, er som nævnt tidligere ikke en mulighed for mig.

Gennem diverse hundegrupper på Facebook har jeg indtryk af at en del har betalt 4.500 - 5.500 for deres blandinger. Jeg har til gengæld også set en salgsannonce på en OEB, hun ville have 20.000 for hvalpen. Der bliver jeg mistænksom fordi det tydeligvis er en forretning og ikke for at avle sunde hunde.

Det er ikke ualmindeligt at de der designerhunde koster mere end hunde med stamtavler.. :stoned:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29902

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf TinaW » 18. feb 2018, 18:52

Juki skrev:
Emma The Mermaid skrev:
LadyFox skrev:
Som sagt så må folk jo sætte deres dyr til salg. Men hvis man sætter sin tavleløse voksne dobber til salg for over 10.000 kroner må man jo også tage med at der kan gå længe før man kommer af med hunden, hvis overhovedet.
Som du selv siger du vil heller ikke selv give de priser for en hund uden tavle, hvorfor skulle andre så ville?

Internater, er som nævnt tidligere ikke en mulighed for mig.

Gennem diverse hundegrupper på Facebook har jeg indtryk af at en del har betalt 4.500 - 5.500 for deres blandinger. Jeg har til gengæld også set en salgsannonce på en OEB, hun ville have 20.000 for hvalpen. Der bliver jeg mistænksom fordi det tydeligvis er en forretning og ikke for at avle sunde hunde.

Det er ikke ualmindeligt at de der designerhunde koster mere end hunde med stamtavler.. :stoned:


Jeg har i hvert fald set flere labradoodles til + 10.000 kr. Vores er cocker/puddel. Men ikke til den pris.
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf LadyFox » 18. feb 2018, 18:54

Juki skrev:
Emma The Mermaid skrev:
LadyFox skrev:
Som sagt så må folk jo sætte deres dyr til salg. Men hvis man sætter sin tavleløse voksne dobber til salg for over 10.000 kroner må man jo også tage med at der kan gå længe før man kommer af med hunden, hvis overhovedet.
Som du selv siger du vil heller ikke selv give de priser for en hund uden tavle, hvorfor skulle andre så ville?

Internater, er som nævnt tidligere ikke en mulighed for mig.

Gennem diverse hundegrupper på Facebook har jeg indtryk af at en del har betalt 4.500 - 5.500 for deres blandinger. Jeg har til gengæld også set en salgsannonce på en OEB, hun ville have 20.000 for hvalpen. Der bliver jeg mistænksom fordi det tydeligvis er en forretning og ikke for at avle sunde hunde.

Det er ikke ualmindeligt at de der designerhunde koster mere end hunde med stamtavler.. :stoned:


Ja, det er vanvittigt. :shock:
1
...
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Buffy » 19. feb 2018, 08:06

Jeg står og er ved at omplacere min hund, ikke fordi der er noget galt med ham, men jeg kan slet ikke styre min angst om ham, bare det at gå en tur er fuldstændig udmattende psykisk. Og nu er han lige inde i så god en udvikling med hensyn til andre hanhunde, som jeg så ikke kan hjælpe ham videre med pågrund af min angst, så har måtte indse, at jeg ikke er den bedste for min hund :whine:
Jeg valgte at skrive til den avler, jeg fik ham fra og han har været en fantastisk hjælp, først kom han her og oplevede ham, så at jeg ikke havde fuckede ham op og de problemer der er, er Buffy-problemer og ikke Raja-problemer. Der efter sætte han et opslag op på hans facebook og tage alle de første samtaler inden de kommer til mig. Og jeg ved han har sorteret nogen fra.
Jeg skal ikke have noget for ham, det eneste der betyder noget er han får et godt hjem.
Men for h... det gør ondt :whine:
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Juki » 19. feb 2018, 11:03

Buffy skrev:Jeg står og er ved at omplacere min hund, ikke fordi der er noget galt med ham, men jeg kan slet ikke styre min angst om ham, bare det at gå en tur er fuldstændig udmattende psykisk. Og nu er han lige inde i så god en udvikling med hensyn til andre hanhunde, som jeg så ikke kan hjælpe ham videre med pågrund af min angst, så har måtte indse, at jeg ikke er den bedste for min hund :whine:
Jeg valgte at skrive til den avler, jeg fik ham fra og han har været en fantastisk hjælp, først kom han her og oplevede ham, så at jeg ikke havde fuckede ham op og de problemer der er, er Buffy-problemer og ikke Raja-problemer. Der efter sætte han et opslag op på hans facebook og tage alle de første samtaler inden de kommer til mig. Og jeg ved han har sorteret nogen fra.
Jeg skal ikke have noget for ham, det eneste der betyder noget er han får et godt hjem.
Men for h... det gør ondt :whine:

Ej, hvor er jeg ked af at høre det :(

Men hvor er det dejligt at høre at opdrætter er sød og ansvarlig ift. at hjælpe ham videre!

Har du lyst til at dele hvilken form for angst du har?
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Buffy » 19. feb 2018, 11:14

Juki skrev:
Buffy skrev:Jeg står og er ved at omplacere min hund, ikke fordi der er noget galt med ham, men jeg kan slet ikke styre min angst om ham, bare det at gå en tur er fuldstændig udmattende psykisk. Og nu er han lige inde i så god en udvikling med hensyn til andre hanhunde, som jeg så ikke kan hjælpe ham videre med pågrund af min angst, så har måtte indse, at jeg ikke er den bedste for min hund :whine:
Jeg valgte at skrive til den avler, jeg fik ham fra og han har været en fantastisk hjælp, først kom han her og oplevede ham, så at jeg ikke havde fuckede ham op og de problemer der er, er Buffy-problemer og ikke Raja-problemer. Der efter sætte han et opslag op på hans facebook og tage alle de første samtaler inden de kommer til mig. Og jeg ved han har sorteret nogen fra.
Jeg skal ikke have noget for ham, det eneste der betyder noget er han får et godt hjem.
Men for h... det gør ondt :whine:

Ej, hvor er jeg ked af at høre det :(

Men hvor er det dejligt at høre at opdrætter er sød og ansvarlig ift. at hjælpe ham videre!

Har du lyst til at dele hvilken form for angst du har?


Jeg har en ængstelig, tvangspræget og depressiv personlighedsforstyrrelse, så det ængstelige gør jeg er konstant bekymret og det tvangspræget at jeg ikke kan slippe det igen, det er lidt forsimplet. Men i store træk er det det. Der udover har jeg også ADHD og kronisk stress...
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Juki » 19. feb 2018, 11:19

Min ældste skal opereres i morgen. Han skal have fjernet en knude, der skal undersøges for om det fx er kræft eller noget godartet. Diverse biopsier har desværre ikke kunne give et klar svar.

Han skal afleveres om morgenen og skal så hentes først på eftermiddagen. Jeg hader det! Det er ikke så meget fordi jeg er utryg ved operationen som sådan(det skulle være et mindre "rutineindgreb") Han har ellers noget med hjertet, men en ny scanning i sidste måned viste at det var stærkt nok til at kunne klare en operation, så det beroligede mig.

Men det værste er helt klart det med at skulle der ske noget uventet under operationen så han dør, så ville jeg hade mig selv og have svært ved at tilgive at jeg ikke var ved ham imens :whine:

De er jo selvfølgelig opmærksom på ham under operationen og jeg vil ikke få noget ud af at sidde og glo og være ængstelig i 5-6 timer i deres venteværelse. Så er det bedre for mig at vente derhjemme hvor jeg har mulighed for at lave noget.

Der er desværre ingen udvej ift. at få den fjernet. Heldigvis generer den ham ikke, men den vokser og så længe det ikke vides om den er godartet eller ej er det lidt pest eller kolera. Man kunne lade den være, men med risiko for at den blev endnu større og vil begynde at genere. Og at evt. kræft vil sprede sig. Der er jo heller ingen garantier for at operationen vil blive lettere af at vente. Så det er nok bare en af de situationer hvor man må lukke øjnene og håbe på det bedste.. :(
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf LadyFox » 19. feb 2018, 11:23

Juki skrev:Min ældste skal opereres i morgen. Han skal have fjernet en knude, der skal undersøges for om det fx er kræft eller noget godartet. Diverse biopsier har desværre ikke kunne give et klar svar.

Han skal afleveres om morgenen og skal så hentes først på eftermiddagen. Jeg hader det! Det er ikke så meget fordi jeg er utryg ved operationen som sådan(det skulle være et mindre "rutineindgreb") Han har ellers noget med hjertet, men en ny scanning i sidste måned viste at det var stærkt nok til at kunne klare en operation, så det beroligede mig.

Men det værste er helt klart det med at skulle der ske noget uventet under operationen så han dør, så ville jeg hade mig selv og have svært ved at tilgive at jeg ikke var ved ham imens :whine:

De er jo selvfølgelig opmærksom på ham under operationen og jeg vil ikke få noget ud af at sidde og glo og være ængstelig i 5-6 timer i deres venteværelse. Så er det bedre for mig at vente derhjemme hvor jeg har mulighed for at lave noget.

Der er desværre ingen udvej ift. at få den fjernet. Heldigvis generer den ham ikke, men den vokser og så længe det ikke vides om den er godartet eller ej er det lidt pest eller kolera. Man kunne lade den være, men med risiko for at den blev endnu større og vil begynde at genere. Og at evt. kræft vil sprede sig. Der er jo heller ingen garantier for at operationen vil blive lettere af at vente. Så det er nok bare en af de situationer hvor man må lukke øjnene og håbe på det bedste.. :(

Jeg krydser fingre :kryds: . Og heldigvis et knuder som regel ikke så komplicerede at fjerne. Så mon ikke det går ganske fint. :)
0
...
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Juki » 19. feb 2018, 11:23

Buffy skrev:
Juki skrev:
Buffy skrev:Jeg står og er ved at omplacere min hund, ikke fordi der er noget galt med ham, men jeg kan slet ikke styre min angst om ham, bare det at gå en tur er fuldstændig udmattende psykisk. Og nu er han lige inde i så god en udvikling med hensyn til andre hanhunde, som jeg så ikke kan hjælpe ham videre med pågrund af min angst, så har måtte indse, at jeg ikke er den bedste for min hund :whine:
Jeg valgte at skrive til den avler, jeg fik ham fra og han har været en fantastisk hjælp, først kom han her og oplevede ham, så at jeg ikke havde fuckede ham op og de problemer der er, er Buffy-problemer og ikke Raja-problemer. Der efter sætte han et opslag op på hans facebook og tage alle de første samtaler inden de kommer til mig. Og jeg ved han har sorteret nogen fra.
Jeg skal ikke have noget for ham, det eneste der betyder noget er han får et godt hjem.
Men for h... det gør ondt :whine:

Ej, hvor er jeg ked af at høre det :(

Men hvor er det dejligt at høre at opdrætter er sød og ansvarlig ift. at hjælpe ham videre!

Har du lyst til at dele hvilken form for angst du har?


Jeg har en ængstelig, tvangspræget og depressiv personlighedsforstyrrelse, så det ængstelige gør jeg er konstant bekymret og det tvangspræget at jeg ikke kan slippe det igen, det er lidt forsimplet. Men i store træk er det det. Der udover har jeg også ADHD og kronisk stress...

Det er jeg ked af at høre!

Men klap dig selv på skulderen over at du tænker på Raja først og fremmest, og sætter hans behov før dine egne. Det er også en vigtig egenskab at have :kram:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:

Tilbage til "Kæledyr"